ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Τι πραγματικά ενόχλησε στο εξώφυλλο του “DownTown”

Τι πραγματικά ενόχλησε στο εξώφυλλο του “DownTown” Facebook Twitter
Τι ενόχλησε, λοιπόν, τόσο πολύ σ’ αυτή τη φωτογράφιση και ξεσηκωθήκαμε, όπως πάντα, με την αγιαστούρα και τη Χριστομάθεια στο χέρι;
8

 

Έχει γίνει μια σημαντική παρανόηση με το γνωστό εξώφυλλο, όπως γίνεται κάθε φορά που μας «καβαλάει» η «ιερή οργή». Βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος.

Οι υπεύθυνοι του περιοδικού έτσι το σκέφτηκαν, έτσι τους άρεσε, έτσι το έβγαλαν στα περίπτερα και επειδή είναι και υπέρμαχοι του ότι η επιτυχία δεν αναλύεται, δεδομένου του θορύβου που προκλήθηκε, πέτυχαν (τον στόχο τους).

Κι απ’ όσο ξέρουμε, δεν έχει βγει και κανένας τους μέχρι στιγμής να πει «συγνώμην, σφάλμα». Το concept τους ήταν αυτό. Τελεία.

Όμως, δεν είναι εκεί το θέμα. Το θέμα είναι σε όσους δέχονται να συνεργήσουν σε κάτι τέτοιο. Καλώς ή κακώς, από κάποιους ο κόσμος περιμένει άλλα · δεν συγχωρεί τις αγκαλιές με το lifestyle, δεν καταπίνει τους ακκισμούς και τις θεατρικότητες στα εξώφυλλα περιοδικών κι όταν μυρίζεται εκπτώσεις στην αισθητική, λακίζει.

Και φυσικά αυτά δεν αφορούν τον Κατσούλη, την Καραβάτου, τον Σβιτάιλο και την Παπουτσάκη, τον Μουτσινά ή τον Αλεξάνδρου. Είναι το στίγμα τους τέτοιο, το πέρασμα τους από την εγχώρια τηλεόραση,  η δουλειά τους, εξωστρεφής, πολλές φορές φτηνή,  συνήθως χωρίς εμβάθυνση και προβληματισμό. Δεν είναι πρωτοφανές αυτό. Δεν κάνεις τηλεόραση με Μπρεχτ και από πίσω να παίζει Παλεστρίνα, προς Θεού. Είναι και τέτοια η φύση του Μέσου – και δη του ελληνικού.

 

Τι ενόχλησε, λοιπόν, τόσο πολύ σ’ αυτή τη φωτογράφιση και ξεσηκωθήκαμε, όπως πάντα;

Η κυρία Τσανακλίδου έσπευσε να δηλώσει ντροπιασμένη, ωστόσο, ούτε αυτό «μαλακώνει» την κατάσταση. Τα χρόνια στο προσκήνιο και στη δημοσιότητα, οφείλουν να σε κάνουν αν όχι ξεφτέρι, τουλάχιστον πονηρό. Δεν εμπιστεύεσαι τίποτα, χωρίς να δεις το τελικό αποτέλεσμα. Ούτε φωτογραφία, ούτε κείμενο, τίποτα.

Και μετά ο Βαγγέλης Γερμανός και η Σία Κοσσιώνη. Αριστερά, ένας τραγουδοποιός, των πιο ωραίων φάσεων της αθηναϊκής αστικοποίησης του ’80 κι από την άλλη μία δημοσιογράφος, κεντρική παρουσιάστρια (σοβαρών) ειδήσεων (μεγάλου) τηλεοπτικού σταθμού. Αμφότεροι, υποθέτει κανείς, με πολιτική σκέψη, ισχυρό κριτήριο, ικανότητα να διαχωρίζουν το ξεκάθαρο μήνυμα από τη μελούρα, το γλυκερό από το τρυφερό, την πιθανότητα εκτροχιαμού αυτού που λέγεται «κοινή γνώμη».

Μόνο που τίποτα από αυτά δεν «δούλεψε». Εκείνο που δούλεψε είναι η καλλιέργεια – χρόνια τώρα – της αίσθησης ότι όλα μπορούν να μπερδευτούν (καθόλου) γλυκά. Η Ακαδημία Αθηνών με τις hardcor-ίλες της μεσημβρινής ζώνης, o Πλάτωνας με το modeling, ο καλός σκοπός με τον λάθος «θόρυβο», η αρετή με την επιπολαιότητα.

 

(Πόσοι συγγραφείς, επιστήμονες, πολιτικοί άνδρες δεν έχουν γίνει "φύλλο φτερό" στο σαλονάκι κάποιας "lifestyle" εκπομπής; Πόσοι από αυτούς δεν δήλωσαν μετά μετανιωμένοι, κάποιοι, όμως, είχαν γλυκαθεί από τα χάδια της αμεσότητας του μέσου;) 

Και να δικαιολογηθούν, να αιτιολογηθούν, να εξηγηθούν με τις κάμερες να γράφουν και όλους τους προβολείς ανοιχτούς σε κάποια συνέντευξη – πορτρέτο στο τραπέζι του Θέμου, ίσως.

Ωραίο ακούγεται, αλλά δεν γίνεται. Οσάκις μπερδεύτηκε το σοβαρό με το γραφικό, έχασε το πρώτο. Είναι οι νόμοι των media έτσι (ακόμη τουλάχιστον) που ακυρώνουν τις ενδεχόμενες καλές προθέσεις και τις κατόπιν εορτής ντροπές και επιβεβαιώνουν το ανωνύμου ρητό περί μικρής απόστασης από το σοβαρό στο γελοίο και τεραστίας για την αντίστροφη διαδρομή.   

TV & Media
8

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

7 σχόλια
Κυρία Γαλανοπούλου, επειδή είστε κι εσείς δημ/φος, άρα συνάδελφος, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω μ' αυτό που γράψατε: ''Δεν εμπιστεύεσαι τίποτα, χωρίς να δεις το τελικό αποτέλεσμα. Ούτε φωτογραφία, ούτε κείμενο, τίποτα.'' Συγνώμη, εσείς όταν παίρνετε μία συνέντευξη και σας ζητάει ο συνεντευξιαζόμενος να τσεκάρει το κείμενο, του το δίνετε ή όχι; Σας ρωτάω γιατί με αφορμή το εξώφυλλο του Down Town άκουσα πολλούς να μιλάνε για έλεγχο των κειμένων εκ των υστέρων, κάτι που είναι μάλλον απαράδεκτο και υποτιμητικό πρωτίστως γι' αυτόν που παίρνει μία συνέντευξη.
Καλημέρα. Χαίρομαι που διαφωνείτε. Ευκαιρία να ειπωθούν μερικά πράγματα. Η συνέντευξη είναι ένα «συμβόλαιο», σωστά; Μία συμφωνία ανάμεσα σε εμάς και τους ανθρώπους που έχουμε δίπλα μας, απέναντι μας, όπως θέλετε πείτε το. Επειδή, απευθύνετε την ερώτηση σε εμένα, θα σας απαντήσω «όχι». Ποτέ δεν δίνω προς… έγκριση το τελικό κείμενο. Θα σεβαστώ, όμως, την αγωνία ενός ανθρώπου για το τελικό αποτέλεσμα, ειδικά στο κομμάτι που αφορά την εικόνα του, την εικονογράφηση της συνέντευξης του. Προσωπικά, αποφεύγω αυτού του είδους τις… αγωνίες, τηρώντας το off the record και μην πιάνοντας "ψιλοκουβέντα" με τις δημόσιες σχέσεις και τα γραφεία Τύπου του καθενός. Το «συμβόλαιο» είναι «συμβόλαιο» και τα νάζια – νάζια. Αλλά σε κάποιες περιπτώσεις εντύπων που το «τσούζουν» λιγάκι – στο εξώφυλλο, στους τίτλους, γενικώς – ε, δεν μπορώ να μη συναισθανθώ το άγχος. Για το άλλο, περί της υποτίμησης – ακόμη και της λογοκρισίας, ας μη φοβηθούμε τη λέξη – συμφωνώ απολύτως μαζί σας. Αλλά όλα ρέουν αναλόγως τον άνθρωπο και λυπάμαι που το λέω, και αναλόγως τις προθέσεις του εντύπου.
εγώ προσωπικά θα σταθώ στο εκ των υστέρων σχόλιο της Τσανακλίδου...στήνεται μια φωτογραφιση με την άδεια της με θέμα το προσφυγικό γνωριζοντας το καστ το θέμα και το ενδυματολογικό και επισης την ύπαρξη της πραγματικης μικρής προσφυγοπούλας, ο λόγος όπως αναφέρει έιναι να ευαισθητοποιήσει όλους μας στο να κάνουμε κάτι απο αυτο που μπορούμε γι αυτό το θέμα...και αν δεν είμαστε εμείς προσωπικά πρόσφυγες υπηρξαν αρκετοί από τους παππούδες μα που ακομη ζουν αρκετοί και το έχουν βιώσει και (μακάρι να μη συμβεί) ποτέ δεν ξέρεις αν βρεθούμε και εμείς στη ίδια θέση τώρα που μιλάμε απο έναν καναπε...όπως βλέπουμε ζουμε σε μία σημαντική φάση της παγκόσμιας ιστοριας και τίποτα δεν είναι βέβαιο πλεον....αλλά ας σταθώ πάλι στο σχόλιο της Κυρίας Τσανακλίδου που είναι εντελώς άκυρο έχοντας δώσει την άδεια για όλα......και τώρα αντί να σχολούμαστε με την ουσία πως μπορούμε να στηρίξουμε αυτούς τους ανθρώπους, ασχολούμαστε με ένα εξώφυλλο αμφιλεγόμενο και το "εμετικό σχόλιο". Ας μείνουμε στην ουσία για μια φορά.....
Προσωπικά δεν μου αρέσει το περιοδικό αυτό, στους καιρούς που ζούμε το λάιφσταιλ και όλα τα σχετικά μου φαίνονται τελείως περιττά ΑΛΛΑ το εξώφυλλο είναι εντελώς σύμφωνο με την αισθητική του περιοδικού. Δεν με ξένισε κάτι, ούτε καν τα πρόσωπα που έβαλαν. Μου αρέσει η Τσανακλίδου αλλά με τις συνεντεύξεις που έχει δώσει τελευταία, όπου αποκαλύπτει υπερβολικά πολλές λεπτομέρειες από την προσωπική της ζωή θεωρώ ότι έχει κατέβει από το βάθρο της και η Κοσιώνη όσο σοβαρή κι αν είναι, μην ξεχνάμε ότι δουλεύει στο Σκάι, όχι στο BBC, όσο κι αν το μιμούνται. Γιατί λοιπόν είναι κατώτερος ο Κρατερός, που είναι και πολύ καλός ηθοποιός και έχει παίξει πολύ καλό και σοβαρό θέατρο από άλλους;Είναι ό,τι ακριβώς περίμενα από το DownTown, τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο. Ούτε ενθουσιάστηκα λοιπόν ούτε απογοήτευτητα ούτε θύμωσα. Αυτοί είναι.
Καραβατου άνοιξε πέτρα να διαβω. Γελοιότητα γ κ δ επιπέδου. Απ τα μπάνια στη ψαρου στους πνιγμένος του Αιγαίου. ΓκρικΣελεμπριτις του κ $@#£ το παίζουν ΟΗΕ κ πουλούν ανθρωπισμο.Όχι δε μου αρέσει δε με ενδιαφέρει ο ψεύτικος ανθρωπισμος σου κ βρίσκω το εξώφυλλο άσχημο κπροσβλητικό . ΕΛΑ εδώ στη Μυτιλήνη καραβατου να βάλεις ένα χεράκι με τα σωσίβια.
Aνήκω σε αυτούς που δεν επιθυμούν να κρίνουν την αισθητική του εξωφύλλου,έτσι το σκέφτηκαν,έτσι το έκαναν αυτή την αισθητική διαθέτουν οι υπεύθυνοι του περιδικού,αν δεν σ αρέσει δεν το αγοράζεις, τέλος.Οσο για την "ντροπιασμένη" κ Τσανακλίδου,προσωπικά με είχαν ενοχλήσει αισθητικά και ουσιαστικά πολύ περισσότερο οι Ελληνικές σημαίες και τα οχι,στους διαδικτυακούς λογαριαμούς της.
Με συγχωρείτε βρε παιδιά αλλά εγώ εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημα.Κατ'αρχάς, έχω να δω πρωινάδικα, αλήθεια, πάνω από 10 χρόνια, ίσως 15. Βλέπω π.χ, Καραβάτου και Μουτσινά και μου σηκώνεται η τρίχα κάγκελο. Εκνευρίζομαι. Κάποιοι από τους άλλους που φωτογραφήθηκαν μου αρέσουν, κάποιοι άλλοι όχι. Η Κοσιώνη π.χ, μου είναι συμπαθέστατη ως σοβαρή και καλή στη δουλειά της. ΑΛΛΑ:Και τι θα πουν όλα αυτά; Γιατί να μην μπορούν να "μπερδευτούν" γλυκά το "σοβαρό" με το πιο επιφανειακό; Τους επιφανειακούς τους βρίζουμε γιατί είναι επιφανειακοί και στον κόσμο τους. Όταν πάνε όμως να δώσουν ένα σοβαρό και υπεύθυνο μήνυμα, πάλι δεν μας αρέσει. Τους σοβαρούς, από την άλλη, τους βάζουμε πάντα σε ένα βάθρο ως κάτι τέλειο, ανέγγιχτο, σχεδόν εκτός της κοινωνίας, ενίοτε κι αυτοί στον κόσμο τους. Γιατί να μην κάνουν τη συγκεκριμένη κίνηση, που τους τσαλακώνει, δείχνοντάς μας πως κι αυτοί είναι μέσα στην κοινωνία μας, και δεν τους αφορά μόνο "η τέχνη τους" ή η "σοβαρή" δουλειά τους, ή τα χρήματά τους, που τα ξοδεύουν για ένα ακριβό σπίτι στα βόρεια προάστια; Γιατί δηλαδή η αισθητική της Καραβάτου είναι άσχημη στη συγκεκριμένη φωτογραφία; Επειδή κάνει πρωινάδικο και τώρα έβαλε μια μαντίλα σαν να ήταν πρόσφυγας; ¨Ενα μήνυμα θέλει να περάσει, δεν προσπαθεί να κερδίσει το βραβείο κουστουμιών ώστε να φορέσει μια μαντίλα που θα ήταν όντως βουτηγμένη στη λάσπη και θα βρώμαγε για να φαίνεται ρεαλιστική.Και ποιοι είμαστε εμείς οι υπόλοιποι, τελικά, από πού αντλούμε το ηθικό πλεονέκτημα, ώστε να κρίνουμε ότι επειδή ο κάθε Μουτσινάς δεν είναι "σοβαρός" όσο η κυρία Λαμπράκη-Πλάκα (σώπα ρε μεγάλε) μια τέτοια κίνησή του προσεγγίζει το όριο του γελοίου, όπως λέει το άρθρο; Και γιατί η Τάνια Τσανακλίδου προσβλήθηκε, δηλαδή; Δε λέω, άλλο το να φωτογραφηθείς μόνη σου και άλλο να δεις τη φωτογραφία σου μονταρισμένη σε ένα σύνολο που δεν ενέκρινες. Αλλά γιατί δηλαδή την προσβάλλει; Γιατί η αισθητική της φωτογραφίας την μειώνει, δεν κατάλαβα. Είναι μια φωτογραφία με Έλληνες δημοσίως γνωστούς, ο καθένας από τον τομέα του, που μας δείχνουν ότι συμμετέχουν στον προβληματισμό εμάς των υπολοίπων, ανήκουν στο ίδιο σύνολο με εμάς, συμπάσχουν, συν-προβληματίζονται. Ναι μεν θα μπορούσαν στη δουλειά τους, κάποιοι, να δείχνουν περισσότερο τον προβληματισμό τους, αλλά σωπάτε ρε παιδιά, δεν είναι ανάγκη να κάνουν συνεχώς δακρύβρεχτη τη δουλειά τους για να μας το δείχνουν καθημερινά... Και στην τελική, σιγά την ψωροκώσταινα, που είναι διχασμένη σε ποιοτικούς και σοβαρούς, σε αναμφίβολα αξιόλογους και χαμηλού επιπέδου πλέμπα, που δε μπορούν να μπερδευτούν οι μεν με τους δε. Ας χαλαρώσουμε λίγο ως κοινωνία, γιατί ένας λόγος που έχουμε φτάσει σε αυτήν την κατάντια είναι επειδή παίρνουμε τους εαυτούς μας πολύ στα σοβαρά.. Δεν θα πάθουμε τίποτα εμείς οι "ανώτεροι" με τα διδακτορικά που σνομπάρουμε τα πρωινάδικα να μπερδευτούμε με το "λαουτζίκο" που ψωνίζει στη Βαρβάκειο και να κάνουμε πράγματα μαζί... Πέντε ψυχές είμαστε όλοι όλοι σ'αυτή τη χώρα, ας χαλαρώσουμε, και κυρίως, ας μην κρίνουμε και κατακρίνουμε συνεχώς ο ένας τον άλλο.