ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Στο σημερινό «Α μπα»: χρόνια και χρόνια προσπάθειας

Στο σημερινό «Α μπα»: χρόνια και χρόνια προσπάθειας Facebook Twitter
137

 

__________________
1.


Ήθελα να σε ρωτήσω τι χρειάζεται για να γράψεις ένα σενάριο ; (Πέρα απο ταλέντο) επίσης χωρίς κονε παίζει να την ενσαρκώσουν ποτέ άνθρωποι και να γυριστεί ή τζάμπα τα όνειρα ; Εσύ που έγραψες μια απο τις καλύτερες σειρές πως έγινε ;- Marilumulu

Τώρα νιώθω σαν τον Ricky Gervais που κάποιοι σε ένα γυμναστήριο τον πέρασαν για τον Ντέιβιντ Μπέκαμ.

__________________
2.


Αγαπητή Α μπα! Διαβάζω καθημερινά τη στήλη σου και μου αρέσουν πολύ οι απαντήσεις σου ! Μπαίνω στο θέμα με τη μία.Είμαι 26 κ ο φίλος μου 32.Είμαστε οικονομικά ανεξάρτητοι κ τα τελευταία 2 χρόνια (από τα 7 που είμαστε μαζί) συζούμε . Σε συζητήσεις με παρέες μας, πάντα ήμουν αυτή, που ήθελε παιδί μετά τα 30,ώστε να είμαι πιο ώριμη και να χω πετύχει κάποιους στόχους στη ζωή μου (επαγγελματικούς κυρίως) . Πριν 5 μήνες ανακάλυψα πως οι ωοθήκες μου αρχισαν να μπαίνουν σε παυση με αποτέλεσμα να μη μπορώ σε κανα 2 χρόνια να κάνω παιδι.Αποφασισαμε λοιπον με το φιλο μου,να το κανουμε τωρα κ ας ειμαστε πιεσμενοι οικονομικα.Τελικα,εμεινα εγκυος κατευθειαν και τωρα μπαινω στον 4ο μήνα.Περνάω στο θέμα μου τώρα.Δεν ήμουν ποτέ πιστή σε κάποια θρησκεία,οπότε δε θέλω να βαφτίσω κ το παιδί μου. Θα ήθελα να του δωσω ένα ελληνικό ονομα με ονοματοδοσία και όταν φτασει σε μια ηλικια, που θα μπορει να ψαχτεί σε θεματα θρησκείας,να αποφασίσει,και γιατί όχι,αν θέλει,να βαφτιστεί.Με την ίδια λογική,δε θέλω και να παντρευτώ.Όχι μόνο για τη θρησκεια, αλλά και επειδή δε θα θελα να κάνω εναν γαμο,ενώ δεν πιστεύω σε αυτό το θεσμό, μόνο κ μονο για την ασφάλεια του παιδιού κ τη δικη μου. Ο φίλος μου ,συμφώνησε να αναγνωρισει το παιδί,ώστε να είναι καλυμμένο. Ενώ όμως,όταν συζητάμε οι 2 μας,δείχνει να συμμερίζεται τις απόψεις μου,μόλις μιλάμε γι αυτό το θέμα με την παρέα μας,πεφτουν όλοι μαζι πανω μου και μαζί κ κεινος σαν την Ελένη Λουκα να μου πουνε ότι δεν ειναι σωστο να μενει το παιδι αβαφτιστο κ οτι πρεπει να παντρευτω για να ειμαι εξασφαλισμενη κ αλλα τετοια.Οταν μενουμε 2 μας μετα γινεται χαμός. Με κανουν καθε φορα να φτανω στα ορια μου και να φωναζω σα τρελη . Δε καταλαβαινουν πως δεν ειναι δυνατον να ειμαστε ολοι ιδιοι κ με ιδιες αποψεις; Να πρεπει καθε φορα να φευγω απο το τραπεζι λες κ ειμαι υστερικη! Ελεος δηλαδή...είμαστε στο 2016.Εγώ αποφασίζω για το παιδι μου.Το θέμα μου είναι ο φίλος μου .Του μιλάω κάθε φορά κ το ξανακάνει. Υπολογίζει την αποψη των αλλων,για να μη μιλησω για την οικογενεια του. Πώς θα τον αντιμετώπιζες στη θέση μου;Για τους αλλους δε δινω σημασία!Ευχαριστώ κ σόρρυ για το υπερογκο κείμενο!- Ε.Τ.


Οι απόψεις σου για τον γάμο είναι κάπως μπερδεμένες, δε νομίζω ότι έχεις καταλάβει καλά τι απορρίπτεις. Η σύγχυση σου φαίνεται στην ταύτιση της θρησκευτικής βάπτισης με τον γάμο, γενικώς. Όμως όπως υπάρχει ονοματοδοσία, αντίστοιχα υπάρχει ο πολιτικός γάμος. Ο γάμος έχει σχέση με τη θρησκεία μόνο αν εσύ πιστεύεις ότι έχει. Υπογραφή βάζεις, και την ταυτότητα σου δίνεις, και μετά σε κρατικές υπηρεσίες το δηλώνεις. Συμβόλαιο είναι, το κράτος αδιαφορεί αν σε ευλόγησε παπάς ή όχι. Επίσης δεν καταλαβαίνω καθόλου γιατί είναι κακό να θέλεις να εξασφαλίσεις τον εαυτό σου και το παιδί σου. («Μόνο και μόνο για...» δηλαδή τι άλλο είναι σημαντικό;) Επίσης, ο φίλος δεν χρειάζεται να «συμφωνήσει» να αναγνωριστεί το παιδί του. Το παιδί αναγνωρίζεται με το ζόρι όταν ο άντρας δεν θέλει. Αλλά ας μην ανοίξουμε αυτή την κουβέντα.


Από την άλλη, ίσως να χρειάζεται να ανοίξουμε αυτή την κουβέντα, γιατί τα νεύρα και οι φωνές δείχνουν ότι δεν υπάρχει επικοινωνία, και μερικές φορές δεν υπάρχει επικοινωνία γιατί δεν υπάρχει σαφές, δυνατό και ολοκληρωμένο μήνυμα. Όμως δεν γίνεται να το κάνουμε εδώ, γιατί η πλατφόρμα δεν επιτρέπει διάλογο. Οπότε, ας πάμε στο διά ταύτα. Ο φίλος σου κάνει ότι συμφωνεί μαζί σου, αλλά δεν συμφωνεί. Αυτή είναι η αλήθεια. Οπότε η συζήτηση που πρέπει να κάνετε είναι διαφορετική από αυτή που κάνετε. Αν καταπιέζεται για να κερδίσει κάτι αργότερα, την έχετε πατήσει και οι δύο. Κοιτάξτε να συνεννοηθείτε με πάσα ειλικρίνεια και σε βάθος, γιατί θα κάνετε παιδί μαζί, και αυτό σημαίνει ότι είσαστε δεμένοι χειροπόδαρα μεταξύ σας για το υπόλοιπό της ζωής σας, με γάμο ή χωρίς γάμο.

__________________
3.


Είμαστε 5 χρόνια μαζί. Εγω 26 κι αυτός 32. Πρόσφατα συζητήσαμε για 1η φορά το ενδεχόμενο να συζησουμε. Τα δεδομένα για κάτι τέτοιο είναι τα εξής: εγώ νοικιάζω ενα δυαρακι στο κέντρο εδω και 7 χρόνια και αγαπώ το πλεονέκτημα της εύκολης πρόσβασης για τα πάντα (ξεκάθαρα παιδί της πόλης). Ο φίλος μου ή μάλλον οι γονείς του φίλου μου εχουν φτιάξει ενα τριώροφο γι αυτόν και τις αδερφές του (οι οποίες ήδη μένουν εκεί με τις οικογένειες τους) 45 λεπτά μακριά από το κέντρο και 2 λεπτά μακριά από αυτους. Όπως καταλαβαίνεις το πλάνο οπως το έθεσε είναι να μείνουμε εκει. Το θέμα μου εκτός απο την περιοχη είναι κυρίως η συνύπαρξη αυτή, η στενή και καθημερινή με την οικογένεια του. Μεγάλωσα με συγγενείς στη διπλα πορτα και ξερω οτι ειναι κάτι που δε μου ταιριάζει. Ιδανικά ονειρευόμουν να βρίσκαμε μαζί τη περιοχή και το σπιτάκι που θα μας άρεσε και όλα να ήταν πιο ισότιμα αλλά ο ίδιος βρίσκεται σε αρκετά κακή οικονομική κατάσταση και το να του ζητάω να μείνουμε στο ενοίκιο ακούστηκε παράλογο. Από την άλλη αν και συμπαθώ πολύ όλο του το σόι και μπορεί να είμαι προκατειλημμένη, η πίεση του να ζήσω κάπου που δε θελω και δε θα νιώθω άνετα, με κάνει να πιστεύω ότι δε θα πάει καλά η σχέση μας. Έχεις πει οτι ενα ζευγάρι πρεπει να έχει κοινό όραμα ζωής , οποτε σε ρωτώ: πιστεύεις το βλέπω εγωιστικά ; Είναι κάτι που πρέπει να συμβιβαστώ ;- Σου

Δεν το βλέπεις εγωιστικά, περιγράφεις τις προτιμήσεις σου στο θέμα κατοικίας, δεν γίνεται να μην έχεις γνώμη και άποψη για κάτι τέτοιο (γίνεται, αλλά ευτυχώς, έχεις). Δεν ξέρω αν πρέπει να συμβιβαστείς, ξέρω ότι ένας από τους δυο σας θα πρέπει να συμβιβαστεί, και το πιθανότερο είναι ότι θα είσαι εσύ γιατί η άλλη πλευρά έχει το υπερατού της έλλειψης χρημάτων. Αν είναι αυτός ο λόγος, ή αν είναι πρόσχημα, είναι μεγάλη υπόθεση και προσπάθησε να το καταλάβεις πριν δεσμευτείς περισσότερο. Θέλει να μείνει εκεί επειδή είναι πιο εύκολο, ή θέλει να είναι κοντά στη μαμά του γιατί έτσι είναι το σωστό; Το όραμα ζωής εκεί φαίνεται, στο «γιατί» και όχι στις αποφάσεις. Είναι καλό τεστ για τη σχέση σας, και καλή αφορμή για να τεστάρεις εσύ πώς νιώθεις γι' αυτή τη σχέση. Πώς σου φαίνεται να αφήσεις την ταυτότητα «παιδί του κέντρου» πίσω σου για χάρη του άλλου;

__________________
4.

 

Ρε συ Α μπα,έψαχνα κανα χρόνο (χωρίς επιτυχία)να δω πώς μπορώ να σου γράψω. ώρα το είδα τυχαία. Δεν εχω να εκφράσω κάτι σημαντικό, αλλά κάτι λίγο περίεργο (κατ'εμέ),απλά γιατι μου αρέσει πολύ ο τρόπος σου,που και κάτι αρνητικότατο να άκουγα,θα το γούσταρα φουλ. Το λοιπόν..δεν ξέρω τί γίνεται με την πάρτη μου,το σκέφτομαι και μπερδεύομαι και πάντα καταλήγω σε γέλιο. Γενικότερα είμαι απο εκείνα τα θετικότατα χαζοχαρούμενα ανθρωπάκια (αν και εχω τραβήξει απιστευτα ζόρια και είμαι μόνο 21)που δύσκολα θα μου χαλάσει τη διάθεση οτιδήποτε χαζό απλό κι ασήμαντο, αλλά και κάτι σημαντικό να ναι,το αντιμετωπίζω με χιούμορ και καλή διάθεση, μέχρι εκει που δεν πάει άλλο. Μπερδεύομαι λοιπόν με τον εαυτό μου που την μία γουστάρω φουλ χρώματα, τρέλες, μαγεία ρομαντισμό και μονόκερους να πούμε (αλήθεια, λατρεύω να ψαχνω και να κοιτάζω διάφορα για αυτα τα ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ πλασματα που μεταξυ μας, πιστεύω οτι υπήρξαν εστω κάποτε),την ωρα που ειμαι ο μάλλον μεγαλύτερος οπαδός της "χωρας των θαυμάτων" και των περίχωρων, εχω και μια εντελώς άλλη πλευρά. Εκείνη του ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥ ρεαλισμού, του εντελώς μή ρομαντισμού (τύπου "ναι καλά ντάξει, αυτά είναι παραμύθια"),της ωμής πραγματικότητας, και του "ναι οκ ωραία και λατρεμένα ολα αυτά Τα γλυκοπαραμυθοτέτοια, αλλα η αλήθεια ειναι αυτή" κλπ. Αυτά λοιπόν, Α μπα, μονιμως βρίσκονται σε μάχη μέσα στο κεφάλι μου (και την προσωπικότητα μου),και συνεχώς ακυρώνει το ενα το άλλο, αλλα πραγματικά μου αρέσει. Νομίζω δεν θέλω να καταλήξω σε ένα απο τα δύο, τον αγαπώ τρελά αυτόν τον μάλλον αλλόκοτο συνδυασμό.! Δεν θέλω κάποια συμβουλή, ηθελα να το μοιραστώ. Ομως ένα σχόλιο σου θα μου άρεσε να το δω. Συγνώμη εκ των προτέρων αν σε κούρασα και σπατάλισα πολύτιμο χρόνο έτσι απλά (αλλα απ την αλλη..να διαβάζουμε και τίποτα άκυρο πέρα απο προβληματισμούς και εξομολογήσεις,ε?)Να είσαι καλά,και να περνάς υπερπανέμορφα!!!!- άμ ε γιούνικοοοορν!καλα,μας έπεισες.

Το σχόλιο που έχω να κάνω είναι κάπως τρομαχτικό να πιστεύει κάποιος στην ύπαρξη των μονόκερων το 2016. Μπορεί να φταίει ο ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ρεαλισμός μου. Ή αυτό, ή η κοινή βιολογία.

__________________
5.


Πολυαγαπημένη Λένα,

Ορμώμενη από τη σημερινή απάντησή σου στην ερώτηση 4, θέλω να ρωτήσω τόσο εσένα όσο και τους αναγνώστες σου το εξής :Παιδιά, που βρίσκετε την ενέργεια, το κουράγιο για να μην πω την όρεξη να διαβάζετε τόσο πολύ και μάλιστα σε καθημερινή βάση;

Είμαι 26 χρονών και μόλις μπήκα στον εργασιακό μαραθώνιο σε πόλη του εξωτερικού έπειτα από πολύ κόπο- σπουδές κλπ. Νιώθω, δυστυχώς, ότι όλη μου η ενέργεια αναλώνεται στο να γίνω καλή στη δουλειά μου, να μάθω την τοπική γλώσσα, την κουλτούρα των ανθρώπων-συναδέλφων κλπ.

Το πρόβλημα είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχω παρατηρήσει μία φθίνουσα ενασχόληση με τη λογοτεχνία.. Σε εποχές μεγάλου στρες ακόμη και το να δω μία ευχάριστη σειρά μου φαίνεται κουραστικό. Με στενοχωρεί πολύ καθώς εάν τύχει να διαβάσω κάποιο ενδιαφέρον άρθρο συνειδητοποιώ πόσο περιορισμένες γνώσεις έχω και πόσο πιο ανοιχτούς ορίζοντες θα μου προσέφερε. Στο τέλος της ημέρας έχω την ανάγκη να δω- διαβάσω παντελώς χαζά πράγματα μόνο και μόνο για να μη σκέφτομαι.

Πιστεύεις ότι είναι απλά μια τεμπέλικη στάση ζωής; Πως μπορώ να αντιμετωπίσω σαν χόμπι το διάβασμα ενός λογοτεχνικού βιβλίου που ξέρω εκ των προτέρων ότι θα ταράξει και άλλο την ήδη ταραγμένη καθημερινότητα;

Το πρόβλημα είναι ότι θεωρώ το διάβασμα πνευματική εργασία.. και μου είναι αδύνατο να το κάνω καθημερινή συνήθεια.. Όταν αγοράζω ένα βιβλίο αντιδρούν τα αντανακλαστικά μου λες και έχω να διαβάσω για την εξεταστική.

Μπορείς να δώσεις καμία συμβουλή? Ακόμη καλύτερα, εσύ πως το καταφέρνεις; Εναι θέμα συνήθειας; Πέρασες ποτέ φάση τύπου διετίας που δεν διάβαζες οπως παλιά;
ΧΧΧ

Μόνο διετία; Πολλά χρόνια πέρασα χωρίς να ανοίγω βιβλίο. Ο ρυθμός ανάγνωσης αυξομειώνεται ανά τα χρόνια, αλλά ειδικότερα, μετά το πτυχίο και για αρκετό χρονικό διάστημα δεν αγόραζα καν βιβλία. Ήταν η αντίστοιχη φάση με τη δική σου. Όταν το διάβασμα σου φαίνεται δουλειά, δεν χρειάζεται να πιέζεσαι.


Πάντως, μαθαίνεις από όλα τα αναγνώσματα. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα είναι και πάλι καλύτερο από τις Καρντάσιανς (που βλέπω βέβαια, αλλά άλλο θέμα αυτό). Υπάρχουν βιβλία για όλες τις ώρες, για όλες τις φάσεις της ζωής, για όλους, γενικότερα. Αυτή είναι η μαγεία των βιβλίων. Πάντα υπάρχει κάποιο που σου ταιριάζει, όπως συμβαίνει με τη μουσική. Χρειάζεται λίγο ψάξιμο παραπάνω, αλλά νομίζω ότι αν δεν πιέζεσαι να αποδώσεις αναγνωστικά, θα ξαναβρείς την όρεξη σου. Κι αν όχι, πάλι δεν πειράζει.

__________________
6.


Πολυαγαπημένη μου α, μπα. Είμαι 24 ετών, ζω στην Ελλάδα και τα τελευταία χρόνια προσπαθώ - με πολλές οικονομίες και οργάνωση - να κάνω έστω ένα ταξίδι στην Ευρώπη τον χρόνο. Είμαι πολύ χαρούμενη γι αυτό.

Έχω ταξιδέψει σε μερικές χώρες της κεντρικής, βόρειας και νότιας Ευρώπης και έχω παρατηρήσει μια σημαντική διαφορά με την Ελλάδα: ΚΑΦΕΣ.

Εγώ απολαμβάνω τον καφέ μου. Μ' αρέσει να πίνω σιγά σιγά τον καφέ, μέχρι τελευταία σταγόνα ή να βγαίνω για καφέ με τους φίλους μου τα σαββατοκύριακα. Είναι κάτι σαν ιεροτελεστία για μένα.

Ωστόσο, έχω παρατηρήσει ότι σε όσες πόλεις έχω πάει (πχ. Λονδίνο, Βερολίνο, Βαρκελώνη, Ρώμη, Στοκχόλμη), δεν βλέπω κόσμο έξω να κάθεται να πιει καφέ. Ανεξαρτήτως αν έχει ηλιόλουστη ή βροχερή μέρα, αν κάνει κρύο ή ζέστη. Επιπλέον, μια φορά στη Βαρκελώνη ζήτησα freddo espresso, μετά από μια πολύ ζεστή μέρα, και μου έφεραν εναν μικρό εσπρεσο με δυο παγάκια. Στην Ιταλία, δε, πίνουν τον καφέ τους όρθιοι και σε 3-4 γουλιές. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα παρατήρηση - διαφορά.

Το έχεις παρατηρήσει κι εσύ αυτό; Αν ναι, πώς το ερμηνεύεις;

Σου στέλνω φιλιά και αγάπες εκεί στο Αμέρικα!!!

Ναι, το έχω παρατηρήσει, όπως το έχουν παρατηρήσει και στρατιές Ελλήνων φοιτητών σε Αγγλία και λοιπές ξένες χώρες. Η νοσταλγία δε για τον λεγόμενο χορταστικό «φραπέ», τον «φρέντο» και ο «νες» χωρίς αφρό, για τους πιο μερακλήδες, κορυφώνεται τις μέρες με ήλιο στα Λονδίνα και στις Στοκχόλμες.


Το ερμηνεύω ως εξής: η δραστηριότητα του μακρόσυρτου καφέ άνευ φαγητού ιστορικά απαντάται σε χώρες ράθυμες ας πούμε, όπως Τουρκία, που παράλληλα έχουν και μια μακρά ιστορία οικονομικής στενότητας. Ο καφές είναι φτηνή διασκέδαση για τον καταναλωτή, όμως παράλληλα δίνει τεράστια περιθώρια κέρδους στον μαγαζάτορα υπό την προϋπόθεση του φτηνού ενοικίου (που σε φτωχή χώρα, εξασφαλίζεται). Η παράδοση αυτή ήρθε στην Ευρώπη και στην Ελλάδα που υποδέχτηκε αυτή τη συνήθεια αιώνες πριν με μεγάλη χαρά. Στην υπόλοιπη Ευρώπη ο καφές και τα καφενεία συνδέθηκαν με την ανταλλαγή απόψεων, την πολιτική και τα λοιπά και έγινα μέρος της υποκουλτούρας. Έτσι μεταφέρθηκε και στην Αμερική με τους Beats και η καφεδιά ταυτίστηκε σε κάποιες χώρες και με τους ράθυμους Ανατολίτες, αλλά και με τους αναρχικούς/απροσάρμοστους/αμφισβητίες. Στις χώρες με καθολική και προτεσταντική παράδοση κάθεσαι για να φας και να φύγεις, και ο καφές είναι καύσιμο για να συνεχίσεις την δουλειά, όχι για να κάτσεις και να πεις τα νέα σου. Και είναι κρίμα, γιατί πραγματικά είναι ο καφές αφορμή για κουβέντα.

__________________
7.

Αγαπητή Α, μπα,

Έχουν προκύψει κάποια σοβαρά θέματα στην ζωή μου τον τελευταίο καιρό, απόρροια των οποίων ήταν να μην μπορώ να διαχειριστώ τον εαυτό μου. Αποφασίσα να πάω σε ψυχολόγο για ψυχανάλυση, καθώς βρίσκω ελκυστική την ιδέα να ανακαλύψω τον εαυτό μου εις βάθος.
Ωστόσο, δεν έχω ξαναμπεί σε αυτή την διαδικασία και δεν είμαι σε θέση να καταλάβω αν ο επαγγελματίας που επέλεξα είναι ο κατάλληλος για μένα. Με βοηθάει να λύσω κάποια θέματα που αναδύονται μέσα από την ψυχανάλυση και με έχει βοηθήσει να αντιμετωπίσω την κατάσταση που βιώνω, αλλά παράλληλα κάποιες φορές μου δημιουργεί νεύρα καθώς με διακόπτει όταν εκφράζω τις αρνητικές μου σκέψεις δίνοντας μου το εργαλείο αντιμετώπισης, αλλά χωρίς να έχω ξεδιπλώσει πλήρως την σκέψη μου. Από την μία με βοηθάει αυτό να μην δραματοποιώ καταστάσεις, από την άλλη όμως αμφιβάλλω αν αυτός είναι ο σωστός τρόπος. Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι δεν μπορεί να είναι κάθε συνεδρία το ίδιο εποικοδομητική, ωστόσο σε κάποιες έχω νιώσει ότι δεν μου πρόσφεραν κάτι. Σημείωσε ότι από άλλες είμαι ευχαριστημένη.
Ήθελα να σε ρωτήσω, καθώς φαίνεται από τις απαντήσεις σου να έχεις κάνει ψυχανάλυση εσύ η ίδια και γενικά να έχεις γνώση για το πως διεξάγεται η διαδικασία, αν αυτό που σου περιγράφω παραπάνω είναι στα τυπικά πλαίσια της ψυχανάλυσης. Είναι μία διαδικασία τόσο χρονοβόρα; Είναι όντως τόσο δύσκολο να βρεις τις απαντήσεις που θέλεις; Ο ψυχολόγος σε ρωτάει συνεχώς για να πάρει πληροφορίες, αλλά με ποιο τρόπο σε βοηθάει αυτό;
Αναγνωρίζω ότι είναι κάτι πολύ προσωπικό, αλλά ελπίσω ελπίζω ότι θα αναφέρεις κάτι που θα με βοηθήσεις στο να καταλάβω.
Ευχαριστώ!- Κατερίνα

Δεν έχω κάνει ψυχανάλυση, όσα ξέρω για τα θέματα της ψυχής και τις ανάλυσης της τα ξέρω από πολλές διαφορετικές πηγές, από παρατήρηση και από προσωπική επεξεργασία. Όταν έχεις πρόβλημα με τον θεραπευτή σου, του λες το πρόβλημα που έχεις μαζί του. Δεν είναι φίλος για να μετράς τα λόγια σου – τα παράπονα σου και οι προβληματισμοί σου για την πορεία και την διεξαγωγή είναι μέρος της θεραπείας. Οι αναλυτές είναι εκπαιδευμένοι για αυτές τις συζητήσεις, είναι πολύ χρήσιμες.


Κατά τα άλλα, ναι, η διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να ήταν; Μιλάμε για τον εσωτερικό σου μηχανισμό, που αναπτύχθηκε με τα χρόνια, χωρίς να το καταλαβαίνεις κάθε φορά. Δεν θα θέλει χρόνο για να αλλάξει, ακόμα και αν αρχίσεις να καταλαβαίνεις γιατί λειτουργείς όπως λειτουργείς; Ναι, είναι πολύ δύσκολο να πάρεις απαντήσεις, γιατί όσα χρόνια δημιουργούσες μηχανισμούς, ειδικά τους λάθος, αυτούς που σε ταλαιπωρούν τώρα, από πάνω έβαζες στρώσεις και κόντρα στρώσεις από δικαιολογίες για να συνεχίσεις να φέρεσαι με τον ίδιο τρόπο. Είναι πολύ δύσκολο να το παραδεχτείς αυτό, ειδικά στον εαυτό σου. Και όχι, ο ψυχολόγος δεν σε ρωτάει για να πάρει πληροφορίες. Σε ρωτάει για να απαντήσεις, και να πάρεις εσύ τις πληροφορίες. Κάποτε, τα μηνύματα που βρίσκονται πίσω από τις απαντήσεις σου, θα σου φανερωθούν και θα πιάνεις τον εαυτό σου στα πράσα κάθε φορά που καταφεύγει στις γνωστές δικαιολογίες (που έχει αναπτύξει χρόνια και χρόνια).

137

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
#2 "Όχι μόνο για τη θρησκεια, αλλά και επειδή δε θα θελα να κάνω εναν γαμο,ενώ δεν πιστεύω σε αυτό το θεσμό, μόνο κ μονο για την ασφάλεια του παιδιού κ τη δικη μου."Α Μπα, η κοπέλα λέει ξεκάθαρα πως δεν θέλει να παντρευτεί μεταξύ άλλων γιατί δεν πιστεύει γενικά στο θεσμό του γάμου. Κι εγώ συζώ πάρα πολλά χρόνια με τον σύντροφο μου και δεν σεκφτόμαστε τον γάμο για τους ίδιους λόγους πάνω κάτω. Δε νιώθουμε την υποχρέωση, την ανάγκη και δεν έχουμε καμία διάθεση να κάνουμε γνωστή στο κράτος την συμβίωση μας, την αγάπη μας κτλ Θεωρούμε τον γάμο (ακόμα και τον πολιτικό) μια περιττή διαδικασία που μόνο έξοδα έχει να μας προσφέρει μέχρι στιγμής. Η διαφορά μας είναι ότι εγώ και ο συντροφός μου τα είχαμε συζητήσει με ειλικρίνεια όλα αυτά από τα πρώτα χρόνια της σχέσης μας. Ετυχε να έχουμε τις ίδιες απόψεις πάνω σε θέματα που θεωρούνται βασικά για ένα ζευγάρι(αν δεν είχαμε ίσως να μην ήμασταν μαζί τόσα χρόνια) Το μόνο που μπορώ να προτείνω είναι η μεταξύ σας συζήτηση γιατί και εγώ υποψιάζομαι ότι ο σύντροφος σου καταβάθος δεν συμμερίζεται τις ίδιες απόψεις με σένα.
#7Είσαι σίγουρη ότι κάνεις ψυχαναλύση; Μήπως κάνεις ψυχοθεραπεία; Είναι τεράστιες οι διαφορες. Δεν έχει νόημα να τις αναλύσουμε εδώ, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ρωτήσεις ευθέως τον ψυχολόγο σου τι είδους προσέγγιση εφαρμόζει. Η γνωσιακή, συστημική, συμβουλευτική προσέγγιση συνιστούν ψυχοθεραπεία. Το ψυχοδυναμικό μοντέλο του Φρόυντ, ψυχανάλυση. Έχουν τεράστιες διαφορές στη φιλοσοφία τους και κυρίως στον τρόπο που θα σε προσεγγίσει ο ψυχολόγος σου. Ρώτα τον, μάθε λεπτομέρειες και δες τι σου ταιριάζει και τι όχι.
leas έχεις δίκιο.Διαφέρουν πολύ οι διαδικασίες,άλλο το ντιβάνι,άλλο η ψυχοθεραπεία gestalt ,άλλο η υποστηρικτική ,υπάρχουν πλέον πάρα πολλές ψυχαναλυτικές σχολές και χρειάζεται πολύ ενδελεχές ψάξιμο πριν καταλήξει κάποιος σε θεραπευτή.Το βέβαιο είναι ότι ο ίδιος ο θεραπευτής θα πρέπει να έχει περάσει από μακρόχρονη ανάλυση για να είναι σε θέση να διαχειριστεί τον ασθενή του.Η πολυετής εκπαίδευσή του πρέπει να θεωρείται δεδομένη,καθώς και άλλα βέβαια.Η ικανότητα να ακούει,να ερμηνεύει και να παρεμβαίνει στα κρίσιμα σημεία της συνεδρίας επισημαίνοντας τα καίρια χωρίς ,εννοείται ,να κρίνει ή να υποδεικνύει τα κατά την γνώμη του ορθά είναι ορισμένα από αυτά.Ο θεραπευτής πρέπει να ακούει με καλοπροαίρετη ουδετερότητα .Το μοτίβο συμπεριφοράς της σχέσης που εμφανίζεται και εξυφαίνεται στην θεραπεία,είναι αυτό που ακολουθεί κάνεις στη ζωή του και στις σχέσεις του κατα κανόνα .Ο θεραπευτής λειτουργεί και ως κάτοπτρο.Οπότε προσοχή στην επιλογή. Διαφορετικά ρισκάρει κανείς ανεπανόρθωτα την ψυχική του υγεία.
Το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης όπως προανέφερα και δεν το έγραψα τυχαία,υπέχει νομική ισχύ γάμου.Υποβάλλεται κοινή φορολογική δήλωση,μπορείς να ζητήσεις μετάθεση για συνυπηρέτηση ,στα Νοσοκομεία ερωτάσαι ,ενημερώνεσαι και συναποφασίζεις ως σύζυγος.Και βεβαίως κληρονομείς και κληρονομείσαι.Ήταν οι κοινωνικές εξελίξεις και οι συνθήκες που επέβαλαν αυτή την νομοθετική ρύθμιση στην Ευρώπη κατ αρχήν.Βάσει ποιας λογικής θα έχει λόγο ο χ απομεμακρυσμένος συγγενής επί των ως άνω και όχι το άτομο με το οποίο έχετε επιλέξει να ζείτε μαζί;Η νομική απεμπλοκή δε,είναι ταχύτατη.Δεν επιβάλλεται εξάλλου σε κανέναν.Όποιοι επιθυμούν το προσυπογράφουν εν γνώσει τους.
★7. Είναι άλλο πράγμα η ψυχανάλυση και άλλο πράγμα η ψυχοθεραπεία. Η ψυχανάλυση γίνεται 4 η και 5 φορές την εβδομάδα από εκπαιδευμένο ψυχαναλυτή, μέλος της ΕΨΕ. Η ψυχοθεραπεία γίνεται από ψυχολόγο που δεν εχει όμως εκπαίδευση ψυχαναλυτική και διακρίνεται σε συστημική, γνωσιακή κτλ. Υπάρχει και η ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία, λιγοτερο εντατική από την ψυχαναλυση αλλά πάλι από εκπαιδευμένους ψυχαναλυτές . Διάβασε στο ιντερνετ για τις διαφορες, είναι πολύ σημαντικές. Μιλάμε για εντελώς άλλη διαδικασία. Για παράδειγμα— και ειναι ένα από τα πάμπολλα— οι ψυχαναλυτές δε σου κάνουν ερωτήσεις στη διάρκεια των συνεδριων. Καλό ειναι να μάθεις πριν επιλέξεις τι θέλεις να κάνεις..
Γι αυτους που δεν έχουν χρόνο να διαβάσουν βιβλία, προτείνω να δοκιμάσουν audiobooks.Τα λάτρεψα. Ακουγονται στο λεωφορείο (ακόμα και όρθιος), στο αυτοκίνητο, στην αναμονή σε δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες κλπ.Ασε που αν σου αρεσουν ογκώδη βιβλία ειναι ιδανικο για να μην πιανονται οι αγκώνες (για όποιον εχει δοκιμάσει να διαβάσει Pynchon στο κρεβάτι).
Ναι, δικιο έχεις.Γι αυτό αγοράζω βιβλία και στις 3 μορφες τους. Άλλα σε εντυπη μορφη, άλλα σε Kindle και audiobook.Tα έντυπα μπορώ να τα χαζεύω με τις ώρες στη βιβλιοθήκη μου. Και να ανοιγω,μερικες φορες σε τυχαίες σελίδες.Τα καλά βιβλία πάντα ξαναδιαβάζονται.
#5 Το διάβασμα καλών βιβλίων είναι πνευματικό και ψυχικό οξυγόνο.Μαθαίνεις άπειρα πράγματα για άγνωστες ή και γνωστές κουλτούρες που δεν θα μπορούσες να τα μάθεις διαφορετικά,προβληματίζεσαι,ταξιδεύεις,εισέρχεσαι σε άλλους κόσμους.Η ανάγνωση ενός καλού,το τονίζω,βιβλίου μπορεί να αποδειχτεί μία συναρπαστική εμπειρία.Βρες το είδος που σ ενδιαφέρει,πολιτικό,ιστορικό,φιλοσοφικό,αστυνομικό,συνδυασμός μέρους ή όλων των παραπάνω,ή ό,τι άλλο σε συγκινεί ως θεματολογία και διάβαζε λίγο κάθε βράδυ ή παίρνε το μαζί σου στο μετρό.Είναι μία σωτήρια συνήθεια,μεταξύ άλλων.Οι ξένοι το ενσωματώνουν στην καθημερινότητά τους πολύ πιο εύκολα και φυσικά από τους Έλληνες.Δεν είναι σπάνιο να δεις κάποιον να διαβάζει στο μετρό.Για την ανεξάντλητη παραφιλολογία η οποία κυκλοφορεί στην Ελλάδα,κάνει θραύση στις πωλήσεις και τολμά να αυτοαποκαλείται λογοτεχνία,τι να σχολιάσω.Πολύ λυπηρό φαινόμενο και ταχύτατα μεταδιδόμενο δυστυχώς...
Νομιζω αυτο που λεει ειναι οτι συμφωνα και με τα στοιχεια που δημοσιευονται οι Ελληνες εχουν πολυ χαμηλοτερο επιπεδο αναγνωσης και οι τιτλοι που αγοραζονται (αν οχι στενα διαβαζονται γιατι μπορει κανεις να διαβαζει απο Google Play, απο δανεικα, απο βιβλιοθηκες) ειναι μαλλον χαμηλου επιπεδου.Οχι οτι και στο εξωτερικο δεν υπαρχει παραφιλολογια, απλως εξισορροπειται μεσα στο μεγαλυτετο συνολικο αναγνωσιμοτητας του πληθυσμου (μιλαμε για βορεια κ δυτικη ευρωπη κυριως).
#2 Θεμελιώδης νομική διαφορά: Το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης παράγει ΟΛΑ τα έννομα αποτελέσματα του γάμου πλην ΛΥΕΤΑΙ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ανά πάσα στιγμή.Νομίζω σε καλύπτει απολύτως,εφ όσον ,δυνητικά ,αποχωρείς κατά βούληση.Εξυπακούεται ότι,εντός του συμφώνου,το παιδί αναγνωρίζεται.Δεν πέφτει λόγος σε κανέναν τρίτο αν θα βαφτίσεις σε θρησκευτική τελετή το παιδί σου ή όχι.Θέμα του ζεύγους και μόνον είναι.Συνεννοηθείτε μεταξύ σας,δεν είναι αδύνατον. #3 Θεωρητικά εκχωρείς δικαιώματα με την συνύπαρξη,αν και γνωρίζω περίπτωση που οι τρίτοι κρατήθηκαν πεισματικά εκτός οικίας,όσο φορτικά και να επιχείρησαν με διάφορους ευγενικούς τρόπους να αποτελέσουν μέρος της καθημερινότητας του ζευγαριού.Δύσκολο μεν,αλλά όχι ανέφικτο.
Όταν το υπεγραψα εγώ, πριν την επέκταση του και στα ομόφυλα ζευγάρια είναι αλήθεια, το συμφωνο κανόνιζε μόνο την αυτόματη αναγνώριση των μελλοντικών παιδιών καθώς και το επίθετο αυτών, και κάποια κληρονομικά δικαιώματα, μικρότερα από ότι ο γάμος. Φορολογικά και ασφαλιστικά θέματα τίποτα. Τώρα το επέκτειναν σε ότι αφορά τα φορολογικά, αλλά δεν γνωρίζω αν το αναγνωρίζουν τα ασφαλιστικά ταμεία. Όπως δεν ξέρω αν για παράδειγμα το αναγνωρίζουν τα νοσοκομεία κ.λπ.
2. O πατέρας του παιδιου σου θέλει γαμο αλλα δεν το λεει γιατι ισως πιστευει οτι μετα τη γεννα θα σε φέρει στα νερά του οποτε εσυ αλωνιζεις χωρις επιχειρηματα .Δεν είναι σοβαρή η νομική εξασφάλιση του παιδιου σας και αρκετος λογος να βάλεις στην άκρη τον ''αντικομφορμισμο'' σου?Μη νομίζεις οτι οσοι παντρευτηκαν ειναι με την φωτογραφια της μονης Κουτλουμουσιου στο ψυγειο η θελουν την ευλογια του πατρος για να βγαλουν τα ματια τους με το ετερον ημισυ.Κι αυτοι για νομικους λόγους δήλωσαν στο κράτος οτι ειναι οικογένεια.Ακόμη και αν λες οτι απορριπτεις το θεσμό του γάμου ,οταν εχεις παιδια με κάποιον η οικογενεια σου και η δικη του ειναι δεμενες ,παει και τελειωσε.Η μανα του ειναι η γιαγια του παιδιου σου πια,ειστε οικογενεια.Το κράτος θέλει να τα ξέρει κατι τέτοια για αυτο και η χαρτουρα του γαμου.Πολυ πιο πεζο απο αυτο που είχες στο μυαλο σου.Αν το επιχείρημα του συντρόφου σου είναι οτι θέλει εσυ και το παιδί σας να εχετε το δικαίωμα να κατσετε στο νοσοκομειο οσο θελετε οταν βγαλει τις αμυγδαλες του και το δικο σου οτι δεν θες να χορεψεις ''ωραια που ειν η νυφη μας'',εχει ενα point που πρεπει να σκεφτείς ,ο πατερας του παιδιου σου ειναι στην τελικη δεν το κανες μονη σου.4. Α μπα για να μαθεις να κραζεις αυτους που πιστευουν στα ζωδια κοιτα τι σου εσκασε!6.Αχ αυτός ο καφές!Αμ τα περίπτερα !Στην τρυφερη ηλικια των 16 περπατω περπατω εις το Λονδινο και απο πού θα πάρω ρε παιδιά μια σοκολατα,που θα χαζεψω τα περιοδικα/?Τιποτα...πληρης απογοητευση.
Υπάρχει μονή Κουτλουμουσίου; Τι αποκάλυψη ήταν αυτή; Τόσα χρόνια βλέπω το καμπινγκ Κουτλουμούση της Χαλκιδικής στη σχετική ακτή και πάντα σκεφτόμουν " Δεν του είπε κανένας του ανθρώπου ότι καριέρα με αυτό το όνομα δεν κάνεις;" Κοίτα να δεις τα μαθαίνει κανείς. Τοπωνύμιο λοιπόν και όχι επίθετο. Αν και πλεόν το καμπινγκ ονομάζεται Lacara. Σ'έυχαριστώ!
unknownΓιατί σου κάνει εντύπωση που η Α μπά δεν έχει κάνει ψυχανάλυση; Πιστεύω προτείνει ψυχανάλυση σε ψυχολόγο ή ψυχίατρο όπως θα πρότεινε οποιονδήποτε άλλον γιατρό. Αν κάποιος της έλεγε πονάει το στομάχι μου, θα του έλεγε να πάει σε γαστρεντερολόγο. Αν τον πονάει η καρδιά του, σε καρδιολόγο. Δεν είναι απαραίτητο η Α μπά να έχει πάει για ψυχανάλυση αν δεν έχει κάποιο θέμα, ούτε σε γαστρεντερολόγο αν δεν έχει πρόβλημα με το στομάχι της.
#2 Για το γάμο όπως είπαν κι άλλοι σχολιαστές, το να κάνεις έναν πολιτικό ή ένα σύμφωνο συμβίωσης, δίνει μια νομική οντότητα στην σχέση σας, με όλα τα πρακτικά πλεονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται. Αν είστε ήδη παντρεμένοι όταν γεννηθεί το μωρό, η πατρότητα θεωρείται δεδομένη και δε θα χρειάζεται να τρέχετε σε συμβολαιογράφους για αναγνώριση τέκνου, που είναι πολύ πιο περίπλοκο από το να πας απλώς να δηλώσεις την γέννηση στο ληξιαρχείο.Για την βάφτιση, κακώς, ΠΟΛΥ κακώς το συζητάτε με τρίτους. Κι εγώ δεν έχω βαφτίσει τα παιδιά μου, δεν το συζήτησα με απολύτως κανέναν πριν γεννηθούν, και αφού γεννήθηκαν, όταν με ρωτούσαν "πότε με το καλό η βάφτιση;" έλεγα αρχικά "όχι ακόμα". Με τον καιρό, στους κοντινούς το ξεκαθάρισα ότι δεν θα γίνει (χωρίς συζητήσεις) και οι λοιποί γνωστοί μάλλον νομίζουν ότι αφου δεν είναι πια μωρά, θα έχουν βαφτιστεί. Πάντως δεν με ρωτάνε πια, το πιο πιθανό είναι να μην απασχολεί κανέναν το θέμα, αφού εμείς οι γονείς φροντίσαμε να μην συζητηθεί. Τώρα αν ο σύντροφός σου κατά βάθος πιστεύει ότι το παιδί θα γεννηθεί φορτωμένο με το προπατορικό αμάρτημα και πρέπει να το εξαγνίσετε, τότε έχεις πρόβλημα. Όπως είπε και η Λένα, καταλήξτε στο τι θέλετε και τι πιστεύετε οι ίδιοι, και αφήστε τους τρίτους απ' έξω.
Η αναγνώριση τέκνου δεν είναι καθόλου περίπλοκη. Σίγουρα είναι λιγότερο περίπλοκη από έναν πολιτικό γάμο. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να αναγνωριστεί ένα παιδί πριν τη γέννησή του, με αναγνώριση κυοφορούμενου τέκνου και η πατρότητα θεωρείται επίσης δεδομένη σαν να γεννήθηκε μέσα σε γάμο. Στα ιδιωτικά μαιευτήρια απ ό,τι ξέρω λειτουργούν μέσα παραρτήματα ληξιαρχείων, οπότε με την αναγνώριση κυοφορούμενου στο χέρι, δηλώνεις το νεογέννητο κατευθείαν. Το καλύτερο είναι οι ενδιαφερόμενοι να ρωτήσουν ένα συμβολαιογράφο.
Ναι, και ακόμα πιο αστείο είναι ότι σε σχετικά γκάλοπ στο Διαδίκτυο έπεσε επικό τρολάρισμα, με τους αναγνώστες να ψηφίζουν ότι ''όντως μοιάζουν'' - που εντάξει, καμία σχέση!
Βρε παιδια επιτηδες το εγραψε αναποδα η Λενα για να μην ακουστει ψωνισμενη, το ξερει το περιστατικο ειμαι σιγουρη.*μετα κοροιδευετε με το IQ αλλα ερωτω, εγω φταιω δηλαδης??? :p
#5Δεν έχω καταλάβει εντελώς κάτι, κι αναφέρομαι ιδιαίτερα στις γυναίκες αναγνώστριες. ΓΙΑΤΙ το διάβασμα έχει ταυτιστεί στο μυαλό πολλών με την ανάγνωση λογοτεχνίας??? Υπάρχει πλήθος άλλων βιβλίων, ιστορικών, επιστημονικών (εκλαϊκευμένων), πολιτικών, οικονομικών, τέχνης και προβληματισμού, θεατρικών, ποίησης, δοκιμίων κλπ. οπότε το να εμμένουμε στην έμφαση στην λογοτεχνία με την μορφή μυθιστορημάτων (γιατί αυτό συνήθως αναφέρεται όπως παρατηρώ) ενέχει δύο πιθανές εξηγήσεις. Η μία είναι ότι οι υπόλοιποι τομείς μας φαίνονται "βαρείς" και επιλέγουμε την λογοτεχνία "για να ξεφύγουμε" (escapism), πράγμα που επιβεβαιώνεται από την αύξηση των πωλήσεων/αναγνώσεων κατά την διάρκεια καλοκαιρινών διακοπών (τίτλοι τύπου Πίκολτ, Μόρτον, Ντόνελι, Βερόνικα Ροθ, Κόντζογλου, Μαντά κλπ), οπότε πόσο σοβαρή λογοτεχνία είναι αυτή που επιλέγουμε, τέλος πάντων? (Αν δεν διαβάζουμε κλασσικούς ή Γ.Γ.Μαρκές ή τέλος πάντων αντιστοίχου βεληνεκούς αναγνώσματα...όπως ίσως καταλάβατε σνομπάρω την chic lit, σταυρώστε με)Η άλλη είναι ότι θεωρούμε ότι το διάβασμα πρέπει να λειτουργήσει ως κάποιου είδους τυφλοσούρτης για την δική μας ζωή, πράγματα με τα οποία δηλαδή θα ταυτιστούμε για να μπορέσουμε να έχουμε ανακούφιση συναισθηματικού φορτίου (μοίρασμα της μοναξιάς μας και της ενοχής μας, μέσω της αριστοτελικής κάθαρσης) καθώς και ως πηγή για πληθώρα θεμάτων συζήτησης σε αντίστοιχης "ελαφρύτητας" πηγαδάκια πάνω από έναν ατελείωτο καφέ με άλλες συναδέλφισσες φίλες που διαβάζουν κι αυτές αντίστοιχα "λογοτεχνία". Ή, ακόμα χειρότερα, υλικό ανταλλαγής απόψεων με υποψήφιους γκόμενους, όπου τα μάτια τους γλαρώνουν στο δίλεπτο...Με λίγα λόγια, αυτού του τύπου το διάβασμα, δεν νομίζω ότι είναι τόσο πολύ σοβαρό και σημαντικό ώστε να έχει κανείς και ενοχές που δεν το κάνει. Είναι απλά escapism. Αν το χρειάζεσαι το κάνεις, αν όχι κάνεις κάτι άλλο, παίζεις ένα βιντεοπαιχνίδι, πας ένα ταξίδι, ό,τι μπορεί κανείς.Για το *άλλο* διάβασμα, φυσικά, κάνει ΠΟΛΥ κακώς που δεν το κάνει γιατί ο κόσμος τρέχει (οικονομία, επιστήμες, πολιτική), η εποχή μας ξεπερνάει (νέες τεχνολογίες), κάποια προβλήματα είναι πανανθρώπινα κι αρχαιότατα (να που κολλάει το διάβασμα ιστορίας-αρχαιολογίας-τέχνης) και όποιος διαβάζει βιβλία έχει σίγουρα τεράστια πλεονεκτήματα έναντι κάποιου που δεν. Για να μην μιλήσω για την χαρά της ίδιας ανάγνωσης (η μυρωδιά του βιβλίου, του τυπωμένου χαρτιού, του παλιού χαρτιού που αναδίδει μια οσμή από βανίλια και μούχλα, το ξεφύλλισμα των φύλλων και το "κόψιμο" των 16σέλιδων με χαρτοκόπτη, η υφή των δερματόδετων, το γυαλιστερό offset...) από την οποία ή αρρωσταίνει κανείς από μικρός, ή κι αν κάποτε την εκτιμήσει, δεν θα παθιαστεί ποτέ μαζί της τόσο όσο.
Νομίζω πως γενικεύεις τώρα, αν θεωρείς ότι όποια διαβάζει λογοτεχνία αγοράζει Μαντά κλπ. Το τι θα διαβάσει ο καθένας είναι θέμα γούστου εξάλλου. Δεν διαβάζουμε για να κάνουμε επίδειξη γνώσεων στο παρεάκι, αλλά γιατί μας αρέσει. Και είναι λογικό να αυξάνονται οι πωλήσεις το καλοκαίρι, στις διακοπές έχουμε χρόνο να κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν.
Εγω μπορει να γενικευω, ομως οι λιστες ευπωλητων και τα δημογραφικα στοιχεια τους μαλλον με δικαιωνουν.Επιπλεον δεν ειπα πουθενα οτι τετοιου τυπου αναγνωση γινεται "για να κανουμε επιδειξη γνωσεων στο παρεακι" (αν θες διαβαζεις ξανα τι εγραψα).Αν μη τι αλλο το ειδος αναγνωσης που εγω προτεινα θα φανει ενδεχομενως επιδειξιομανες σε καποιους.Οπωσδηποτε η αναρτηση μου θα μαζεψει πληθος αρνητικες εξαιτιας του φαινομενικα σνομπιστικου χαρακτηρα της, ομως ειμαι πληρως προετοιμασμενη, δεν μου "ξεφυγε", το πιστευω οτι γινεται συνειδητη υποτιμηση του αναγνωστικου κοινου. Ας προβληματιστουμε πώς και γιατι.
Δεν έχεις άδικο, όμως όυτε και η Γ41 εχει άδικο. Βιβλία δεν ειναι μόνο η λογοτεχνία.Νταξ, γενικεύει λίγο, αλλα αν δεις και τα ευπώλητα, θα καταλάβεις οτι τι εννοει.Αν νιώθει κανεις ενοχες που δεν διαβάζει βιβλία τυπου μαντα, δημουλίδου ειναι σαν να νιώθω ενοχες που απέχω απο το θέατρο και δεν ειδα το "πασοκ νουδου και πιτα γιαουρτλού" στο δελφινάριο.
Γ45, μόλις έκανες το διάβασμα να φαίνεται ξινό και ελιτίστικο. Διάβασμα για λίγους, έξυπνους, που δεν συμμετέχουν σε ελαφρά πηγαδάκια με φίλες, που ασχολούνται με τα πανανθρώπινα, που παθιάζονται με τα δερματόδετα 16σέλιδα. Αυτές οι απόψεις έχουν απομακρύνει τον κόσμο από το διάβασμα και έχουν δημιουργήσει μια κοινωνία κολλημένη στο κινητό, αντί κολλημένη σε ένα βιβλίο -όποιο βιβλίο!Όχι, δεν υπάρχουν σοβαρά και ασόβαρα βιβλία. Ο καθένας ας διαβάσει επιτέλους απενοχοποιημένα ό,τι θέλει, ό,τι τον γεμίζει, ό,τι τον ταξιδεύει. Ας τα πάρουμε όλα λίγο λιγότερο στα σοβαρά επίσης.
Ειλικρινα πιστευω οτι υπαρχει επικινδυνο διαβασμα. Το λεγομενο midbrow.Οποιος ενδιαφερεται ας ανατρεξει στην Βιρτζινια Γουλφ για περαιτερω αναπτυξη.Εγω ειμαι ξινη ετσι κι αλλιως, δεν διεκδικω τιτλους δημοτικοτητας, ευθαρσως δηλωνω οτι διαβαζω highbrow αλλα και πολυ lowbrow οπως πορνο φαν φικτιον αναμεσα στα ξεσκατισματα γιατι μου αρεσει να ειμαι σε συνεχη κ@υλα. Οσο για το "πανανθρωπινα συναισθηματα" νομιζω ο Κουντερα το ειπε καλυτερα."Ενα δακρυ τρεχει βλεποντας τα παιδια να τρεχουν ατο γρασιδι. Κι αλλο ενα δακρυ τρεχει δακρυζοντας μαζι με την υπολοιπη ανθρωποτητα βλεποντας τα παιδια να τρεχουν στο γρασιδι. Ειναι το δευτερο δακρυ που κανει το κιτς να ειναι κιτς*"*με ορους οριτζιναλ εις την γερμανικηνΑσε, ξερω, ειναι πολυ αλλου. Βαλτε 5 χιλιαδες αρνητικες κι ασε την ξινη στην ξινιλα της.
Ε τι να κάνουμε τωρα; Να παραστήσουμε οτι η Δημουλίδου ειναι λογοτεχνία και προσφέρει κάτι παραπάνω απο το να δεις Δρουζα στην τιβι;Φυσικά υπάρχουν σοβαρά και ασόβαρα βιβλία (σινεμα, μουσική, ζωγραφική κλπ)Και στα σοβαρα ανήκουν και ένα κάρο ευχάριστα βιβλία που διαβάζονται εύκολα. Ο Σαραμάγκου π.χ. δεν ειναι ούτε βαρύς, ουτε δύσκολος.Οπως δεν ειναι αναγκαστικό να δεις βιντεοταινίες του 80 για χαλαρώσεις με μια ευχάριστη ταινία.Μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Δεν ειναι ολα τα βιβλία ίδια και ειναι ντροπή να θεωρουμε "βαρυ" το λεπτό χιουμορ του Τσιφόρου και ελαφρύ τις φαντασιώσεις μια ψωνισμένης μεσηλικης.
Η γ45 είναι γνωστό ελιτίστικο ψώνιο, ακόμη και η αθώα της ανάφορα στην "καύλα και ξεσκάτισμα" κλείνει τον οφθαλμό σ'αυτόν τον -σοκ και αποτροπιασμός- Πασχάλη Μπρύκνερ. Μπλιάχου ρε γαμώτο!
Βλαχακι πιστευω πως μαλλον θα φταιει το -μετρημενα-υψηλο της iq.Ειναι τοσο ευστροφη που δε χρειαζεται προσπαθεια για να καταφερει να γινει τοσο αντιπαθης οπως γουσταρει να γινεται!
Δοξαστε με ακροατηριο μου!(Βλαχακι, πολυ καλο, γελασα. Διαβαζεις και την ουγια στις πισω αναποδες στηλες, Πατερ αμαρτησα! -ξερεις εσυ)(Αlles,Παρηχηση baby yeah!! Και μου το παιζετε ταπεινες χαμηλοβλεπουσες midbrow μετα...τσ τσ τσ... )
Μόλις τελείωσα ένα μυθιστόρημα και για αλλαγή αγόρασα ένα βιβλίο για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο (έχω κενά σ' αυτό το θέμα, χα χα). Εναλλαγή παραστάσεων στην ανάγνωση.
Χιλια ελαττωματα εχω, πρωτη εγω το παραδεχομαι!Παρεμπιπτοντως μιας και τωρα βλεπω "ψηφιοθετημενη" την απαντηση μου στο@ΒΛΑΧΑΚΙ να διευκρινισω οτι εννοουσα οτι με εξεπληξε ευχαριστα η αναφορα (που δεν την εκανα επι τουτου εδω) στα Μαυρα Φεγγαρια μιας και το ειχα αναφερει σε Εξομολογηση πριν 4-5 μερες. Δεν ηξερα οτι διαβαζεις κι εκει (ή σωστοτερα απετυχα να το παρατηρησω).
@βλαχακι,τοτε προετρεξα, je m'excuse.Παντως ο Πασχαλακης πρεπει να εχει στοιχειωσει το υποσυνειδητο με την "καταβοθρα" του για να μας ερχεται με τετοια ταχυτητα στο νου αμα τη παραπομπη ξεσκατισματος-καυλας...
Καλέ, δεν υπάρχει λόγος απολογίας, απλά οι εξομολογήσεις είναι ενα μέρος που με κάνουν να αισθάνομαι σαν γερασμένο αλογο, έχει τόσο πέσει ο μέσος όρος ηλικίας, θαρρώ. Αχ, δεν ξέρω για τα επισφράγισματα του α:συνειδήτου ή πασχάλη θα έλεγα ή σαλό. Χαχαχαχα!
#2Να δω τι θα κάνεις όταν τα παιδάκια θα μαζεύονται να πουν τα κάλαντα τα Χριστούγεννα. Θα απαγορεύσεις στο δικό σου να πάει? Και το Πάσχα που όλοι οι φίλοι του/της θα περιμένουν πως και πως τον νονό και θα παίρνουν λαμπάδες και σοκολατένια αυγά και δώρα τι θα του πεις? Εννοείται ότι Πάσχα και Χριστούγεννα δεν θα τα γιορτάζεται εφόσον δηλώνεις "Δεν ήμουν ποτέ πιστή σε κάποια θρησκεία Πηγή: www.lifo.gr"
Πλέον ποιος γιορτάζει Χριστούγεννα και Πάσχα με θρησκευτική κατάνυξη; Πολύ λίγοι. Κι έχω την εντύπωση ότι σαν γιορτή/πανηγύρι/όπως θες πέστο τα Χριστούγεννα τουλάχιστον τα γιορτάζουν και σε μη χριστιανικές χώρες
Μα δεν αναφέρομαι στην θρησκευτική κατάνυξη. Αυτό που θέλω αν τονίσω ότι, καλώς ή κακώς, στην Ελλάδα η θρησκεία έχει εισχωρήσει στην κοινωνική ζωή οπότε είναι πολύ δύσκολο να μην ασχοληθείς. Δεν νομίζω ότι τα Χριστούγεννα τα γιορτάζουν σε μη χριστιανικές χώρες. Εγώ που βρέθηκα Χριστούγεννα στην Αφρική τίποτα δεν γιόρταζαν!
Έκανα ονοματοδοσία στο παιδί μου και τη λαμπάδα του τη φέρνει ο πολιτικός του νονός - φυσικά και δεν στερείς από ένα μικρό παιδί τα έθιμα και τις παραδόσεις. Επίσης, του έχω ήδη εξηγήσει ότι όποτε θέλει να γίνει χριστιανός μπορεί να βαπτιστεί. Μην τραγικοποιούμε απλές καταστάσεις.
Υπάρχει λύση κ γι αυτά, μπορεί να τα γιορτάζει εθιμοτυπικά. Τα Χριστούγεννα μπορεί το παιδάκι να πηγαίνει με τα άλλα παιδάκια για κάλαντα - ειδικά τα παιδιά το κάνουν για να μαζέψουν τα λεφτά δεν ξέρω κανένα παιδάκι που το κάνει από βαθειά πίστη. Το Πάσχα, μπορούν οι γονείς να αγοράζουν λαμπάδες κ αυγά στο παιδί τους. Πόσοι κ πόσοι γιορτάζουν Χριστούγεννα κ Πάσχα χωρίς να είναι απαραίτητα πιστοί κ να ακολουθούν ό,τι υποδεικνύει η εκκλησία, ο καθένας για τους λόγους τους. Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος που ακολουθεί τις γιορτές αυτές εθιμοτυπικά κ όχι επειδή απαραίτητα πιστεύουν (σε μεγάλο ή μικρό βαθμό) κ απλά έχουν βαφτίσει τα παιδιά τους για το έθιμο, από πίεση της κοινωνίας ή της οικογένειας, επειδή 'έτσι κάνουν όλοι' κλπ. Εγώ προσωπικά, παρόλο που βαφτίστηκα όπως όλα τα παιδάκια, ποτέ δεν έχουμε γιορτάσει τις θρησκευτικές γιορτές στο σπίτι με κατάνυξη. Χριστούγεννα = γιορτές, δώρα, οικογένεια, φαΐ. Πάσχα = λαμπάδα, εκκλησία 23.30 για την Ανάσταση, οικογένεια, Φαΐ. Δεν λέω πως είναι το σωστό, απλά λέω ότι γίνεται, είτε βαφτισμένος είτε όχι.
Συγνώμη ρε παιδιά αλλά τώρα το κατάλαβα!Μπορούμε άνετα να δηλώνουμε ότι δεν είμαστε πιστοί, να απορρίπτουμε γάμους και βαπτίσεις αλλά να κρατάμε τα υπόλοιπα εθιμοτυπικά του χριστιανισμού!Χμμμ...καλή ιδέα...ΥΓ: δεν είμαι υπέρ γάμου/βάπτισης και δεν πηγαίνω στην εκκλησία γιατί βαριέμαι αφόρητα. Αλλά όποιος δηλώνει εκτός θρησκείας οφείλει να το υποστηρίζει στο σύνολό του και όχι όπου τον βολεύει......
Τα στέλνουμε για κάλαντα, because χαρτζηλίκι. Λαμπάδες και σοκολατένια αυγά παίρνουμε εμείς οι ίδιοι, και οι θείες-θείοι. Σαβουρώνουμε και αρνί το Πάσχα, και χωρίς να νηστέψουμε πρώτα. Τέτοιοι συμφεροντολόγοι-υποκριτές είμαστε.Κάτω τα χέρια από τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα. Είναι προ-χριστιανικά.Κι εσύ αν αρρωστήσεις, μην πας σε γιατρό. Να προσευχηθείς και αν πιστεύεις πραγματικά, θα σε σώσει.
Ε,ναι, είναι εξάλλου πολύ folklore όλα αυτά τα εθιμοτυπικά για όσους τα βλέπουμε "απ´έξω". Όπως αν βρεθείς σε κάποια θρησκευτική τελετή π.χ. στην Ινδονησία, θα κάτσεις να χαζέψεις, έτσι θα κάτσεις κάποια χρονιά και σε μερικά χριστιανικά έθιμα παρότι αλλόθρησκος ή άθεος. Το Πάσχα έχει και βεγγαλικά που αρέσουν στα παιδάκια!
#3: Έμενα στο κέντρο της Αθήνας (σε νοικιασμένο διαμέρισμα) και περνούσα τέλεια, μέχρι που μετά από μεγάλο ζόρι πήρα την απόφαση να επιστρέψω στα προάστια, σε άδειο σπίτι της οικογένειας που είχε μείνει ξενοίκιαστο για μήνες. Βέβαια, γύρισα μόνη μου και χωρίς τη χαρά μιας συμβίωσης, πάντως μου φάνηκε φρίκη. Μου πήρε πολύ καιρό μέχρι να συνηθίσω τις νέες συνθήκες και το να μένω στα προάστια απέκτησε νόημα μόνο όταν έκανα τον γιό μου (μετά από 5 χρόνια) κι εκτίμησα τα πλεονεκτήματα που μου προσέφερε στη νέα μου ζωή. Βέβαια, στη δική σου περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει μια κοινή απόφαση για το που θα μείνετε, συν ότι θα είναι μια μεγάλη πρόοδος στην προσωπική σου ζωή, όμως τα γράφω για να δείξω πόσο ζόρικη μπορεί να γίνει μια δραστική αλλαγή στον τόπο κατοικίας.
@2 Έχω φίλους που έκαναν πολιτικό γάμο για να καλύπτει η ασφάλεια υγείας του ενός και τον άλλο κα άλλους που το έκαναν για να μπορεί η κοπέλα να πάει μαζί με το σύντροφό της σε αραβική χωρά που βρήκε ο άντρας δουλειά. Δεν χρειάζεται να είναι θρησκευτικός ο γάμος και πανηγύρι. Στη θέση σου θα έκανα ένα πολιτικό γάμο γιατί θα σκεφτόμουν αφού πλέον θα μας δένει ένα παιδί με το σύντροφό μου και θα είμαστε στην ουσία οικογένεια, θα ήθελα αυτό που έχουμε να είναι κατοχυρωμένο και νομικά για να μπορεί ο ένας να έχει λόγο σε σημαντικές αποφάσεις στη ζωή του άλλου αν χρειάστει πχ σε θέματα υγείας (που μακάρι να μην χρειαστεί ποτέ βέβαια). Για τη βάφτιση κάνεις ότι νιώθεις, εκεί είναι απλά θέμα πίστης.