Aυτοκίνητο Tesla με αυτόματο πιλότο τράκαρε με φορτηγό-Νεκρός ο ιδιοκτήτης

Aυτοκίνητο Tesla με αυτόματο πιλότο τράκαρε με φορτηγό-Νεκρός ο ιδιοκτήτης Facebook Twitter
3

Οι αρμόδιες υπηρεσίες στις ΗΠΑ έχουν βάλει στο μικροσκόπιό τους την πρώτη περίπτωση θανάτου οδηγού ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου Tesla, ο οποίος είχε αφήσει τον έλεγχο του οχήματος στον αυτόματο πιλότο και αυτό συγκρούσθηκε με ένα φορτηγό.

 Οι αρχές, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς, διερευνούν τη συμπεριφορά του συστήματος Autopilot της Tesla, το οποίο αλλάζει αυτόματα λωρίδες κυκλοφορίας και παίρνει διάφορες άλλες πρωτοβουλίες (επιτάχυνση, φρένο κ.α.), εφόσον το έχει επιτρέψει ο οδηγός, ανάλογα με την κίνηση στο δρόμο.

 Η Tesla, με ανακοίνωσή της, παραδέχθηκε ότι το σύστημα αυτόματου πιλότου «απέτυχε να αναγνωρίσει τη λευκή πλευρά του φορτηγού που πλησίαζε, με φόντο ένα έντονα φωτισμένο ουρανό» και έκανε λόγο για «τραγική απώλεια».

  Το δυστύχημα, που συνέβη στη Φλόριντα σε μια ηλιόλουστη μέρα, είχε ως συνέπεια τον θάνατο του 45χρονου οδηγού του μοντέλου S της Tesla, ενώ ο οδηγός της νταλίκας δεν έπαθε τίποτε. Το άσπρο φορτηγό που προηγείτο, έστριψε αριστερά σε μια διασταύρωση, αλλά το αυτοκίνητο δεν έκοψε ταχύτητα, χτύπησε στη νταλίκα, βγήκε από το δρόμο και έπεσε πάνω σε ένα στύλο.

 «Ούτε το Autopilot ούτε ο οδηγός αντιλήφθηκαν τη λευκή πλευρά του φορτηγού και έτσι το όχημα δεν φρέναρε» ανέφερε η εταιρεία, οι μετοχές της οποίας σημείωσαν υποχώρηση μετά το συμβάν και τη σχετική διερεύνησή του από τις Αρχές.

 Η Tesla ανέφερε ότι μέχρι σήμερα τα οχήματά της που διαθέτουν το Autopilot, έχουν διανύσει 130 εκατομμύρια μίλια χωρίς κάποιο πρόβλημα ασφάλειας και υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε «υπερβολικά σπάνιες περιστάσεις».

  Οι αρχές εξετάζουν κατά πόσο υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος αυτόματου πιλότου. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, η εταιρεία μπορεί να υποχρεωθεί σε ανάκληση οχημάτων για να προβεί στις αναγκαίες τεχνικές διορθώσεις. Αν όντως αυτό συμβεί, δεν αποκλείεται η Tesla να προβεί σε ασύρματη αναβάθμιση του λογισμικού του μοντέλου S, χωρίς να χρειασθεί να ανακαλέσει τα ίδια τα οχήματά της.

  Το περιστατικό μπορεί να αμαυρώσει τη φήμη της αυτόνομης τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, καθώς η ασφάλεια αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις, για τους οδηγούς και ευρύτερα για το κοινό.

 To Autopilot εμφανίσθηκε πέρυσι τον Οκτώβριο και μέχρι σήμερα έχει εγκατασταθεί σε περίπου 25.000 ηλεκτρικά σεντάν S, καθένα από τα οποία κοστίζει τουλάχιστον 66.000 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της Tesla Έλον Μασκ είχε εξ αρχής συστήσει στους οδηγούς να βρίσκονται σε εγρήγορση, όταν χρησιμοποιούν το αυτόματο σύστημα, καθώς, όπως είχε πει, «ο οδηγός δεν μπορεί να αποποποιείται κάθε ευθύνης».

 Στη νέα ανακοίνωσή της, η εταιρεία επισημαίνει ότι «το Autopilot βελτιώνεται συνεχώς, αλλά είναι μια νέα τεχνολογία, που δεν είναι τέλεια και βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστική φάση».

 

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
In the blog post teslamotors.com/blog/tragic-loss …, Tesla reiterates that customers are required to agree that the system is in a "public beta phase" before they can use it, and that the system was designed with the expectation that drivers keep their hands on the wheel and that the driver is required to "maintain control and responsibility for your vehicle." Safety-critical vehicle features rolled out in public betas are new territory for regulators, and rules haven't been set.Οπότε πάλι ανθρώπινο λάθος είναι.
Απλά ο άνθρωπος ίσως να μπορούσε να διορθώσει το λάθος. Αλλά προφανώς ο οδηγός λόγω το οτι έιχε τον αυτόματο πιλότο μάλλον δεν ήταν σε εγρήγορση. Θα έχουμε πολλά τέτοια περιστατικά.