Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποκαλύπτει πως έκανε τρεις αμβλώσεις επειδή θεωρεί ότι τα παιδιά θα ήταν καταστροφή για την τέχνη της

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποκαλύπτει πως έκανε τρεις αμβλώσεις επειδή θεωρεί ότι τα παιδιά θα ήταν καταστροφή για την τέχνη της Facebook Twitter
Η Αμπράμοβιτς δηλώνει πως το έργο τέχνης είναι ο ίδιος της ο εαυτός και πως η οικογένεια θα ήταν ένα εμπόδιο για την καριέρα της / Φωτό.: SOOC
43

Η καλλιτέχνης Marina Abramović αποκάλυψε ότι έχει κάνει τρεις αμβλώσεις κατά τη διάρκεια της ζωής της, επειδή τα παιδιά θα ήταν "μια καταστροφή για το έργο της".

Σε συνέντευξή της στη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel δήλωσε ότι τα παιδιά είναι επιβραδυντικός παράγοντας για τις γυναίκες στον χώρο της τέχνης. « Έκανα τρεις αποβολές, γιατί ήμουν σίγουρη ότι τα παιδιά θα ήταν μια καταστροφή για τη δουλειά μου. Ένας άνθρωπος έχει περιορισμένη ενέργεια στο σώμα, και (αν έκανα παιδιά) θα έπρεπε να τη μοιράσω.», δήλωσε η Abramović στη συνέντευξη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.

«Κατά τη γνώμη μου, αυτός είναι και ο λόγος που οι γυναίκες δεν είναι τόσο επιτυχημένες όσο οι άνδρες στον κόσμο της τέχνης. Υπάρχει αφθονία ταλαντούχων γυναικών. Γιατί οι άνδρες αναλαμβάνουν τις σημαντικές θέσεις; Είναι απλό. Αγάπη, οικογένεια, παιδιά - μια γυναίκα δεν θέλει να θυσιάσει όλα αυτά.» πρόσθεσε. 

Η 69χρονη δημιουργός είναι διάσημη για την καριέρα της ως performance artist εδώ και σαράντα χρόνια Ένα από τα πρώτα έργα της το 1974, καλούσε το κοινό να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία αντικειμένων πάνω της, από ένα μποά φτερών με λουλούδια, μέχρι ένα γεμάτο πιστόλι και σε συνέντευξή της στον Guardian είχε πει ότι ήταν "έτοιμη να πεθάνει" κατά τη διάρκεια της παράστασης. «Η διαφορά ανάμεσα στο θέατρο και την απόδοση είναι ότι στο θέατρο το αίμα είναι κέτσαπ, και στην παράσταση είναι πραγματικό,» είπε τώρα στην Tagesspiegel για το έργο της.

 

«Φυσικά, ονειρεύομαι να έχω δίπλα μου τον τέλειο άνθρωπο, που δεν θα θέλει να με αλλάξει. Και δεν είμαι υπέρ του γάμου. Αλλά το όνειρό μου είναι να μπορώ τα πρωινά της Κυριακής, να τρώω πρωινό και να διαβάζω εφημερίδες με κάποιον», είχε πει. Όμως, στη συνέντευξή της για την Tagesspiegel, είπε ότι ήταν «εντελώς ελεύθερη» επειδή δεν είχε σύζυγο ή οικογένεια. Η τέχνη της περιλαμβάνει ένα απαιτητικό πρόγραμμα ταξιδιών και δήλωσε πως σκεφτόταν ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει διαφορετικά.

 

«Είμαι ή ίδια το έργο τέχνης. Δεν μπορώ να στείλω έναν πίνακα ζωγραφικής, πρέπει να πάω εγώ... Τον τελευταίο χρόνο δεν έχω περάσει πάνω από 20 ημέρες στη Νέα Υόρκη. Στα αεροδρόμια είχα πάντα να σκεφτώ από πού έρχεται η βαλίτσα μου.» είπε.

Με πληροφορίες από Tagesspiegel/ Guardian

Πολιτισμός
43

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM