Για υποβάθμιση των κλασικών σπουδών κατηγορεί τον Φίλη η Διεθνής Ομοσπονδία

Για υποβάθμιση των κλασικών σπουδών κατηγορεί τον Φίλη η Διεθνής Ομοσπονδία Facebook Twitter
4

Με μια επιστολή στην οποία είναι εμφανείς οι αιχμές κατά του Έλληνα υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη παρεμβαίνει η Διεθνής Ομοσπονδία Κλασσικών Σπουδών στο ζήτημα της μείωσης των ωρών διδασκαλίας των αρχαίων στα σχολεία.

Στην επιστολή αυτή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας  Franco Montanari, καλεί τον κ. Φίλη να εμποδίσει την υποβάθμιση της Παιδείας και να υποστηρίξει την διδασκαλία των Κλασσικών γλωσσών και της Λογοτεχνίας έτσι ώστε να καταστεί εφικτή στην νεολαία η πλήρης αξιοποίηση των ουσιαστικών πλεονεκτημάτων της κλασσικής παράδοσης στην γλώσσα και τον πολιτισμό.

Η επιστολή:

«Αγαπητέ Κύριε,

Σας γράφω εκ μέρους της FIEC (της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών), η οποία περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο, αναφέρει στην επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών, ενώ επισημαίνονται τα εξής:

Τα προηγούμενα δύο χρόνια, η Ομοσπονδία μας πληροφορήθηκε, με μεγάλη έκπληξη και βαθειά ανησυχία, την συνεχή μείωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των Κλασσικών Σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδος.

Πιο συγκεκριμένα: Σύμφωνα με πρόσφατη υπουργική απόφαση στις τρεις Τάξεις του Γυμνασίου η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ελαττώθηκε κατά μία ώρα. Στο Λύκειο ο περιορισμός των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών είναι επίσης επιζήμιος για το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαιτέρως, στην Πρώτη και Δευτέρα Τάξη η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ελαττώθηκε κατά τρεις ώρες (μία ώρα στην Πρώτη και δύο ώρες στην Δευτέρα Τάξη), ενώ η διδασκαλία των Λατινικών καταργήθηκε στην Δευτέρα και περιορίστηκε στην Τρίτη Τάξη μόνον για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρομοίως, η κατάργηση του Επιταφίου λόγου του Περικλέους στην Τρίτη Τάξη του Λυκείου στερεί από τους μαθητές την γνωριμία με τις αξίες αυτού του μοναδικού κειμένου.

Κατά το τρέχον έτος πληροφορούμεθα ότι επαπειλείται μία περισσότερο ριζική υποβάθμιση των Κλασσικών Σπουδών, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Επιτροπής για τον Διάλογο στην Εκπαίδευση έχει προτείνει την κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και τον περιορισμό της στο Λύκειο μόνον για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Ανωτάτη Εκπαίδευση.

Τα μέτρα, του υπουργείου Παιδείας για τα Αρχαία Ελληνικά, θα επιφέρουν βαρύ πλήγμα στην Κλασσική Παιδεία: εάν τελικά εφαρμοστούν στην Ελλάδα, την γενέτειρα του Κλασσικού Πολιτισμού, θα αποδυναμώσουν σημαντικά τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, στην σαφήνεια της έκφρασης και στην κριτική σκέψη.

Αυτό είναι ό,τι πιο ατυχές, διότι τέτοιου είδους μέτρα ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς την πρακτική που υιοθετείται σε πολλές χώρες, όπου η διδασκαλία των κλασσικών γραμμάτων έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικό εργαλείο για την γνώση της κοινής μας αφετηρίας στην γλώσσα και τον πολιτισμό».

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Ελλάδα / ΕΛΑΣ για μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κόλλησαν» στα χιόνια

Σε ανακοίνωσή της, η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι τα προβλήματα επιδεινώθηκαν από τεχνικές βλάβες σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, που ακινητοποιήθηκαν κατά την επιστροφή τους από το χιονοδρομικό κέντρο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
<<Για υποβάθμιση των κλασικών σπουδών κατηγορεί τον Φίλη η Διεθνής Ομοσπονδία>>Και η απάντηση του Υπουργού..."Αυτοί (που αντιτίθενται,δηλαδή) όμως με λένε χοντρό,απαίδευτο και κορο'ι'δεύουν τα ρούχα μου.Ποιόν?εμένα!Που μια ζωή παλεύω για την Αριστερά,την Δημοκρατία,για τα δικαιώματα των μειονοτήτων και των ανήμπορων"
Ταυτόχρονα η Ελληνική κυβέρνηση αποκηρύσσει την βάση της γλώσσας μας θεωρώντας με απύθμενη ηλιθιότητα ότι τα αρχαία Ελληνικά είναι νεκρή (!) γλώσσα και με υπεραπλουστευμένους υπολογισμούς μειώνει ώρες διδασκαλίας χωρίς καν να αντιλαμβάνεται την αξία και τον πολιτισμικό πλούτο όπως τον αντιλαμβάνεται ο υπόλοιπος πολιτισμένος κόσμος.Κυνική & ρηχή αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού θέματος μέσα από το χρόνο διδασκαλίας και όχι την ουσία του περιεχομένου . Παράλληλα με αξιοθαύμαστη μεθοδικότητα που δεν συμβαδίζει με την γνωστή προχειρότητα της κυβέρνησης π.χ. σε θέματα οικονομίας , επιχειρείται συστηματική υποβάθμιση σοβαρών εθνικών ιστορικών γεγονότων όπως η γενοκτονία του Μικρασιατικού Ελληνισμού, κατάσταση που σε συνδυασμό με το θέμα της υποβαθμισμένης κλασσικής παιδείας διαμορφώνει περιβάλλον απόλυτης κιμαδοποίησης των επόμενων γενεών.Απόλυτη παρακμή
Δεν ειναι παραδοξο και λυπηρο σε αλλες χωρες να αναγνωριζεται η αξια των αρχαιων ελληνικων και στη γενετειρα τους να υποβαθμιζονται συνεχως; Αλλη μια απονενοημενη κινηση του οδοστρωτηρα Φιλη, που βαλθηκε να μην αφησει τιποτα ορθιο στον χωρο της παιδειας.
Τα αρχαία είναι απαραίτητα για να μπορείς να μιλάς καλά νέα ελληνικά. Η Δημοτική είναι μία μίξη ατελών πραγμάτων, χωρίς τις βάσεις των αρχαίων οδηγεί σε έκπτωση της λογικής και εκφραστικής ικανότητας. Και επιπλέον, θα πρόσθετα εγώ, τα αρχαία είναι μία τόσο λογική γλώσσα που γνωρίζοντάς την μαθαίνεις και μαθηματικά. Από όλες τις βεβιασμένες αλλαγές του Φίλη, δεν με πειράζει η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων. Όμως η μείωση των αρχαίων και η ένταξή τους στα μη εξεταζόμενα δευτερεύοντα είναι εγκληματική.