ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Επεισοδιακά, με εισβολή φοιτητών και συνθήματα ξεκίνησε η σύνοδος των Πρυτάνεων

Επεισοδιακά, με εισβολή φοιτητών και συνθήματα ξεκίνησε η σύνοδος των Πρυτάνεων Facebook Twitter
4

Επεισοδιακά και με δύο ώρες καθυστέρηση, κεκλεισμένων των θυρών ξεκίνησε η 82η Σύνοδος των πρυτάνεων και προέδρων διοικουσών επιτροπών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, την οποία διοργανώνει σήμερα και αύριο το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.

 

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, πριν ακόμη ξεκινήσει η προσέλευση των μελών της συνόδου, ομάδα περίπου 80 φοιτητών από συλλόγους των τμημάτων Χημείας, Φιλολογίας, Ψυχολογίας, Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ κ.α., εισήλθε στην αίθουσα διεξαγωγής της συνεδρίασης, ανάρτησε πανό και επί δύο ώρες φώναζε συνθήματα κατά της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας και των πρυτανικών αρχών των Πανεπιστημίων, ζητώντας να μην πραγματοποιηθεί η σύνοδος.

 

 

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και προεδρεύων της συνόδου των πρυτάνεων Αχιλλέας Ζαπράνης, πρότεινε αντιπροσωπεία των φοιτητών να συμμετάσχει στην συνεδρίαση και να καταθέσει τα αιτήματα τους στην σύνοδο, πρόταση που δεν έγινε αποδεκτή, ενώ λίγο μετά την αποχώρηση των φοιτητών ξεκίνησε η σύνοδος.

 

«Καταλαβαίνω τα αιτήματα των παιδιών, αυτό το οποίο όμως δε μπορώ να δικαιολογήσω είναι το ένα και μοναδικό αίτημα να ακυρωθεί η σύνοδος των πρυτάνεων. Τα αιτήματά τους είναι λογικά, είναι δίκαια, με δεδομένη την οικονομική κατάσταση της χώρας μας και οι πρυτάνεις και η εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ανεξαρτήτως πολιτικής προέλευσης, φυσικά και τα αφουγκράζεται φυσικά και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις», δήλωσε ο Αχιλλέας Ζαπράνης, λίγο μετά την αποχώρηση των φοιτητών.

 

«Ήλθαμε εδώ με αποφάσεις φοιτητικών συλλόγων προκειμένου να μπλοκάρουμε την διαδικασία της συνάντησης των πρυτάνεων. Θεωρούμε ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση έχει φτάσει σε ένα οριακό σημείο. Τα πορίσματα του εθνικού διαλόγου έρχονται να ευθυγραμμίσουν την κατάσταση σε σχέση με τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα, με το ζοφερό τοπίο το οποίο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά εργασίας. Για εμάς τα πορίσματα του εθνικού διαλόγου πέρα από ό,τι προδιαγράφουν για τα δίδακτρα και για τη μείωση των φοιτητικών παροχών, έχουν έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο, αυτόν της διάλυσης των πτυχίων», δήλωσε η φοιτήτρια Πέννυ Κουτσού, εκπρόσωπος φοιτητικού συλλόγου της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ.

 

 

Σε ό,τι αφορά την ημερήσια διάταξη της συνόδου, αυτή περιλαμβάνει σημαντικά θέματα, όπως την απόφαση των προέδρων ΑΤΕΙ για την μετονομασία τους σε «Πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών», την διαδικασία εκλογής των μελών ΔΕΠ, με βάση τις διατάξεις του νέου νόμου, την ένταξη των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) και των Εταιρειών Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας (ΕΑΔΠ) στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών, αλλά και το θέμα των μεταπτυχιακών, καθώς αύριο λήγει η διαβούλευση του υπουργείου Παιδείας για το νομοσχέδιο, που αφορά τον δεύτερο και τρίτο κύκλο σπουδών.

 

(Πηγή video: Thessnews.gr)

 
4

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγγελίες πολιτών για την Υποβάθμιση του Λόφου Φιλοπάππου από τον δήμο Αθηναίων

Ελλάδα / Καταγγελίες πολιτών για την υποβάθμιση του Λόφου Φιλοπάππου από τον δήμο Αθηναίων

Τα προβλήματα που αναδεικνύουν οι κάτοικοι περιλαμβάνουν τη λανθασμένη διαχείριση του νερού, ανορθόδοξες τεχνικές κλαδέματος και άλλες πρακτικές που πλήττουν το ήδη ευάλωτο οικοσύστημα
LIFO NEWSROOM
Κλέων Γρηγοριάδης κατά Ζωής Κωνσταντοπούλου: Τα κανάλια την παίζουν όλη μέρα ως «φασαριόζα και τσαμπουκαλού»

Ελλάδα / Κλέων Γρηγοριάδης κατά Ζωής Κωνσταντοπούλου: Τα κανάλια την παίζουν όλη μέρα ως «φασαριόζα και τσαμπουκαλού»

Επίθεση εναντίον της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωής Κωνσταντοπούλου, εξαπολύει μέσω του Χ, ο πρώην βουλευτής του ΜεΡΑ25, Κλέων Γρηγοριάδης
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Η χώρα της απόλυτης ξεφτίλας των πάντων: φοιτητές πάνε να εμποδίσουν τη διενέργεια συνόδου των πρυτάνεων και ένας πρύτανης μιλάει για το ''δίκιο των παιδιών''. Όσο δίκιο και να έχουν, άλλο τόσο δικαίωμα έχουν οι πρυτάνεις να συζητήσουν και να κάνουν ό,τι θέλουν. Και ψάχνουμε μετά το φασισμό μόνο στη Χρυσή Αυγή θεωρώντας αυτές τις εκτροπές ως ενάσκηση ''δικαιώματος'' και ''αγώνα''.
Όσο δικαίωμα έχουν οι πρυτάνεις να μαζεύονται για να επικυρώσουν τις ντιρεκτίβες που έρχονται από το Υπ. Παιδείας σε πλήρη σύμπλευση με τις οδηγίες της ΕΕ,άλλο τόσο δικαίωμα έχουν τα όργανα εκπροσώπησης των φοιτητών να συνεδριάζουν και να αναλαμβάνουν δράσεις εναντίον οποιασδήποτε προσπάθειας υποβάθμισης της ιδιότητας τους ως φοιτητών σήμερα και εργαζομένων αύριο. Ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια διάλυσης όσων έχουν απομείνει από δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αγώνες τα προηγούμενα χρόνια και υποβάθμισης της γνώσης με απώτερο στόχο την πλήρη εμπορευματοποίηση της στα πλαίσια μιας ανάπτυξης για λίγους. Για την ανάκτηση όλων των απωλειών των προηγούμενων χρόνων και την εκ νεου διεκδίκηση πάγιων αιτημάτων του φοιτητικού κινήματος που εν όψει της κρίσης θαφτηκαν.Για τους περισσότερους από σας βέβαια ή δημοκρατία που φροντίζετε να πιπιλάτε συνεχώς,λειτουργεί με όρους επιβολής εκ των άνωθεν μονάχα ,με μηδαμινές ή καθόλου δυνατότητες ανταπάντησης(κάτι που να μοιάζει περισσότερο με παρακαλετό θέλετε) στην βαρβαρότητα που ζούμε.
Πρώτον δεν μπήκα σε αίθουσα να κάνω μάθημα γιατί δεν χώραγα , στην αίθουσα (100 και παιδιά σε μία αίθουσα των 20).Δεύτερο οι καθηγητές δεν έχουν ούτε μαρκαδόρο για να γράψουν.Αυτά .
Αν είναι δυνατόν! Αντί να καλέσει την αστυνομία να επιληφθεί ώστε να επιβάλει την τάξη , να επιπλήξει τα εκκολαπτόμενα φασιστάκια , στα πλαίσια , αν μη τι άλλο ,του παιδαγωγικού του ρόλου( που είσαι Φορτσάκη.. ), και να φροντίσει να επιβληθούν πειθαρχικές ποινές για συμπεριφορά απάδουσα της ιδιότητας του φοιτητή πανεπιστημιακού ιδρύματος, κάθεται σαν την παναγίτσα και ανέχεται να του εκστομίζονται ύβρεις κατά πρόσωπο και να γίνεται περίγελως από τα "παιδιά" , για τα οποία μάλιστα δηλώνει εν συνεχεία ότι έχουν λογικά και δίκαια αιτήματα μεν , πλην όμως το μόνο που δεν δικαιολογεί είναι το αίτημά τους για ματαίωση της συνόδου των πρυτάνεων! Τέτοια συμπεριφορά πρύτανη , που αυτο-προσβάλλει βαρύτατα , όχι μόνον την προσωπική του αξιοπρέπεια , αλλά , το κυριότερο , το κύρος του θεσμού του πρύτανη , θα μπορούσε να εξηγηθεί , στην καλύτερη, με όρους ψυχολογικούς ( φόβου και ανασφάλειας για την προσωπική του ακεραιότητα, μέσα στο γενικότερο κλίμα της ανομίας στη χώρα ) και στη χειρότερη.......