Πρίαπος εναντίον Βαλεντίνου

Πρίαπος εναντίον Βαλεντίνου Facebook Twitter
22
  • Εμείς, νέοι, τον Βαλεντίνο, που γιορτάζουμε σήμερα, δεν τον ξέραμε. Μία «Βαλεντίνα» κυκλοφορούσε στα νιάτα μας, ένα μπουζουκο-μοντέρνο άσμα για μία γυναίκα που ζούσε παράτολμα, σαν άντρας, κι έγινε σοφερίνα (ομοιοκαταληκτεί). Το τραγούδι κατέληγε με το ρεφρέν: «Κι έτσι πια σε λίγα χρόνια / θα φορέσεις παντελόνια / Βαλεντίνα-Βαλεντίνα!».
  • Τα χρόνια πέρασαν, η Βαλεντίνα φόρεσε τα παντελόνια – και ξαφνικά εισήχθη από τη Δύση και ο Βαλεντίνος. Άγιος αυτός, προστάτης των ερωτευμένων.
  • Ε! Να μην έχουν και οι ερωτευμένοι τον Άγιό τους; Πώς έχουν οι ναυτικοί τον Άγιο Νικόλαο και το πυροβολικό την Αγία Βαρβάρα; (Ποτέ δεν κατάλαβα αυτήν τη σχέση. Μία γυναίκα στα κανόνια! Τώρα, βέβαια, στο αγιολόγιο που κοίταξα λέει ότι είναι επίσης προστάτης: «μαθηματικών, τεκτόνων, ορυχείων, στρατιωτικών μηχανικών, λατόμων, κ.λπ.»).
  • Ξαναγυρίζοντας στον Βαλεντίνο, πρέπει να πούμε πως οι ακραιφνείς Έλληνες και ορθόδοξοι Ελληνάρες θα πρέπει να τον αποκηρύξουν μετά βδελυγμίας, γιατί είναι καθολικός και ξενόφερτος. Μας τον έχουνε φέρει αυτοί οι οξαποδώ, που έφεραν και το Μνημόνιο. Στο δικό μας εορτολόγιο δεν υπάρχει. Άσε που, όπως διαβάζω, η γιορτή του διαλέχτηκε να συμπέσει με μία αρχαία γιορτή γονιμότητας. Δηλαδή, πήρανε τη δική μας γιορτή και την καπέλωσαν με καθολικό Άγιο!
  • Βέβαια, οι ανθοπώλες και ζαχαροπλάστες τον αγάπησαν αμέσως αυτόν το Βαλεντίνο και τον γιορτάζουν με πολλή κατάνυξη. Λαμπάδες στο μπόι τους του ανάβουν για τον τζίρο που φέρνει στα μαγαζιά τους. Αλλά εγώ νομίζω πως είναι καιρός να αντισταθούμε στις καρδούλες και στα σοκολατάκια. Να βάλουμε κάποιον δικό μας – να: έναν αρχαίο θεό του έρωτα να σκέπει τους ερωτευμένους.
  • Όχι – όχι την Αφροδίτη και τον  Έρωτα. Πολύ μπανάλ! Τι θα λέγατε για τον Πρίαπο; Ή κανέναν προικισμένο Σάτυρο, από εκείνους που απεικονίζονται στα αρχαία αγγεία και ο ανδρισμός τους γυρίζει και από την πίσω όψη; Οπότε, αντί για σοκολατάκια, οι ζαχαροπλάστες θα μπορούσαν να πουλάνε φαλλούς από καντιοζάχαρη.
  • Εντάξει, είναι πιο γήινοι οι δικοί μας – αλλά τουλάχιστον δεν έχουν κιτς. Πολύ γλυκερός ο Βαλεντίνος – κι όλα αυτά τα ροζ και τα τριανταφυλλιά μου φέρνουν αναγούλα. Νομίζω πως ένα ματς «Πρίαπος εναντίον Βαλεντίνου» θα κατέληγε με επώδυνη ήττα του ξενόφερτου. Κάτι να βάλει σε σκέψεις τον κύριο Τόμσεν.
  • Μήπως πρέπει να ξανασκεφθούμε και τις ερωτικές μας σχέσεις με τη Δύση;
22

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ