Στο σημερινό «Α μπα»: πολιτική αναλγησία

Στο σημερινό «Α μπα»: πολιτική αναλγησία Facebook Twitter
97


__________________
1.


Αγαπητή Α Μπα,
Σε διαβάζω καιρό μαζί με τον καφέ και είσαι κάτι παραπάνω από καλή συντροφιά. Το ξέρω πως γράφουν και άνθρωποι με σοβαρά προβλήματα και προέχουν οι απαντήσεις τους και ότι δεν έχει όρεξη ο καθένας να ακούει τις χαζομάρες του καθενός. Επειδή όμως έτυχε να διαβάσω κάτι θα ήθελα να προσθέσω την ανάλαφρη και ανούσια νότα στη στήλη- κουβέντα να γίνεται βρε αδερφέ. Ξεκινώ. Είμαι 1.5 χρόνο με ένα παιδί, (24 εγώ, 26 αυτός) και όλα κυλάνε καλά. Μου έχει αποδείξει πως θέλει να διαθέτει όλον τον ελεύθερο χρόνο του και όσο μπορεί να ξεκλέβει από τη δουλειά του για να κάνουμε πράγματα (εγώ φροντίζω να κρατάω και μια ισορροπία στο θέμα προσωπικός χώρος), είναι ευγενικός και υποστηρικτικός, έχει αλλάξει πράγματα που του είχα μισοαστεία μισοσοβαρά επισημάνει παλιά και βασικά έχει καταφέρει να με ξεκλειδώσει και εμένα σαν άνθρωπο που ήμουν αρνητική στο θέμα να δείξεις έστω και λίγο ότι είσαι σε σχέση και γενικά καθόλου συναισθηματικά εκφραστική σε αυτόν τον τομέα (χωρίς να σήμαινε βέβαια πως από μέσα μου δεν μαίνονταν θύελλες :P ). Και στους υπόλοιπους τομείς (If you know what I mean, όλα κυλάνε μια χαρά). Θεωρητικά ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά εντωμεταξύ στο οποίο δεν πιστεύω αλλά δεν θα το αναλύσω τώρα (και αυτό). Όπως και να έχει, ένα πράγμα με απασχολεί. Ενώ γενικά δεν τσακωνόμαστε ποτέ (freaky, το ξέρω) αν δείξω ότι κάτι με ενοχλεί, και ας μην είναι σημαντικό, θα κάνει σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Θα μου μιλάει κανονικά, θα στέλνει, θα παίρνει τηλέφωνο και ας είμαι ψυχρή. Λες και περιμένει μαγικά να αλλάξει κάτι. Του έχω πει πως αυτό κάνει χειρότερα τα πράγματα και επίσης πως δεν καταλαβαίνω πως γίνεται κάποιος να το παίζει κινέζος ενώ ο άνθρωπός του έχει κάτι. Αυτό έχει συμβεί 2-3 φορές. Την τελευταία φορά, ενώ έφευγα για επαγγελματικό ταξίδι 3 μέρες, αντί να κάτσει να με ρωτήσει τι έχω, να το λύσουμε, μου έλεγε άσχετα, για τις γιορτές κλπ. Μόλις άνοιξα κουβέντα μου ζήτησε συγγνώμη και μου είπε ότι δεν θα ξαναγίνει (όπως και την προηγούμενη φορά) και ότι θα συζητάμε αμέσως τα προβλήματα. Του είπα πολλά, πχ ότι δεν θα υπάρξει άλλη φορά που θα το δεχτώ αυτό και μέσα σε αυτά και το εξής απλό και σωστό γενικά, ότι δεν γίνεται με το ζόρι να συζητάει αμέσως για τη λύση ενός προβλήματος, ότι πρέπει να θέλει να τo κάνει αλλιώς δεν έχει νόημα. Δεν ξέρω πώς να του συμπεριφερθώ όταν τον ξαναδώ. –Γιαπωνέζα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Αν κατάλαβα καλά, αυτό που λες είναι ότι όταν κρατάς μούτρα, ο φίλος σου δεν σε ρωτάει γιατί έχεις μούτρα και κάνει σα να μη συμβαίνει τίποτα. Σχεδόν θέλω να του δώσω δίκιο. Μάλλον όχι σχεδόν – του δίνω δίκιο. Τα μούτρα δεν είναι δήλωση, αγαπητή Γιαπωνέζα. Τα μούτρα είναι επιθετική-παθητική, υπόγεια και πλάγια συμπεριφορά. Είναι η συμπεριφορά που έχουν μάθει οι γυναίκες πολύ καλά, γιατί έχουν μάθει να μην εκφράζουν άμεσα και εντελώς ξεκάθαρα, χωρίς καμία περιστροφή, αυτό που νιώθουν, για να μην τις πουν επιθετικές, απότομες ή ειρωνικές. Αυτό που καταφέρνουν όταν παραμένουν τον πλάγιο δρόμο, είναι να χάνουν το δίκιο τους ακόμη περισσότερο.


Αν κατάλαβα καλά, και δεν εννοείς κάτι άλλο, αυτό που έχω να πω είναι το εξής: όταν έχεις κάτι, να λες αυτό το κάτι που έχεις. Μην κατεβάζεις ασφάλειες περιμένοντας τον άλλον να σε ρωτήσει τι έχεις. Γιατί περιμένεις να σε ρωτήσει; Γιατί πιστεύεις ότι η συζήτηση μπορεί να ξεκινήσει μόνο από τον άλλον; Γιατί κάνεις τον άλλον υπεύθυνο για τα δικά σου συναισθήματα;


__________________
2.

Γεια σου Λενάκι μου!

Αν έπρεπε να μείνεις κλεισμένη σε ένα δωμάτιο με τις αδερφές Καρτάσιανς και Τζέννερ και τη μάνα τους, με ποιά θα έκανες παρέα και σε ποιά δεν θα μιλούσες καθόλου;
-Απορίες που έχω κι εγώ ε..

.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Γεια σου και σένα! Νομίζω ότι σχεδόν με όλες θα ήθελα να μιλήσω, γιατί για την καθεμία έχω μια ιδέα στο μυαλό μου που θα ήθελα να δω αν είναι κοντά στην πραγματικότητα. Εκτός από τη μαμά που μου φαίνεται πολύ νάρκισσος για να είναι σε θέση να κάνει συζήτηση, και μάλλον θα απέφευγα την Kylie γιατί όταν μιλάει νιώθω σα να βλέπω ρομπότ που έχει πάθει εγκεφαλικό.

__________________
3.


Αγαπητή Αμπά,
διαβάζοντας αυτό μου δημιουργείται η εξής απορία: πώς γίνεται η επιλογή του τόσο συντηρητικού ντυσίματος, η οποία πηγάζει από θρησκευτικές πεποιθήσεις, να συμβαδίζει με τη συμμετοχή σε καλλιστεία?
Δεν είναι ο σκοπός μου να τοποθετηθώ κατά του ντυσίματος. Νομίζω ότι η μουσουλμανική θρησκεία (όπως και οι περισσότερες) υπαγορεύει την ταπεινότητα και την απομάκρυνση από τη ματαιοδοξία και τον θαυμασμό "επιφανειακών" πραγμάτων όπως είναι η εξωτερική ομορφιά. Τα καλλιστεία πάλι, περιστρέφονται γύρω από την προβολή της ομορφιάς.
Το ένα δεν αποκλείει το άλλο, αν θέλεις όντως να ακολουθείς πιστά τη θρησκεία σου?
Αντίστοιχο παράδειγμα νομίζω είναι οι φανατικοί χριστιανοί Αμερικάνοι οι οποίοι/ες συμμετέχουν σε καλλιστεία συνεχώς.
Για οποιονδήποτε/οποιαδήποτε συμμετέχοντα/ουσα που δηλώνει ακόλουθος κάποιου δόγματος μου δημιουργείται η ίδια απορία.
Δεν είμαι θρησκευόμενη και σαν εξωτερικός παρατηρητής αναρωτιέμαι.


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Δεν είναι η πρώτη ανακολουθία μεταξύ θρησκείας, οργανωμένης θρησκείας, δόγματος, θρησκευτικής φιλοσοφίας, και επίγειας εφαρμογής από τους πιστούς. Φυσικά δεν είναι και η τελευταία.


Ακριβώς επειδή πρέπει να ικανοποιούνται και περιλαμβάνονται τεράστια πλήθη υπό την ομπρέλα μιας τεράστιας εταιρείας, γίνονται πολλά σκόντα, απλοποιήσεις, εξαιρέσεις, εναλλακτικές ερμηνείες, παραλλαγές, και οι Εκκλησίες βάζουν συνέχεια κι άλλο νερό στο κρασί τους. Αλλιώς θα ήταν αδύνατον να κρατάνε για αιώνες. Σκέψου – ποια άλλη οργάνωση κρατάει τόσο καιρό; Μόνο η θρησκευτική. Για την συνέχεια της και την επιβίωση της είναι αναγκαία η τεράστια λάσκα στις ερμηνείες για το σωστό.


Μια μουσουλμάνα πήγε στα καλλιστεία με θρησκευτικό ένδυμα. Αν το έκανε μια άλλη μουσουλμάνα σε άλλη περιοχή της γης μπορεί να την πετροβολούσαν μέχρι θανάτου. Σε άλλο μέρος θα πετροβολούσαν όλους όσους αναφέρουν καλλιστεία. Η θρησκεία υποτίθεται ότι είναι η ίδια, αλλά είναι; Όποιον ρωτήσεις από αυτούς, θα σου πει ένα επιχείρημα για το πώς συμβαδίζουν οι πράξεις του με ένα Άγιο Κείμενο. Και όλοι δίκιο θα έχουν, σύμφωνα με την δική τους θρησκευτική αντιμετώπιση. Και όλοι οι άλλοι, φυσικά, άδικο.

 

__________________
4.

Αγαπητη Αμπουλα καλησπερα.Στα 30 μου συνειδητοποιησα οτι μαλλον ειμαι απιστευτα ανθρωποδιωχτης, εχω μια σχεση περιπου 3 ετων που ειναι πολυ περιεργη και σχεδον πλεον δεν εχω φιλους γυρω μου. Μετα απο χρονια που εθελοτυφλουσα, καταλαβα οτι προφανως φταιει η συμπεριφορα μου. Καπως πληγωνω τον κοσμο η τον τσαντιζω η δεν με συμπαθει και δεν θελει να κανει παρεα μαζι μου. Στη αρχη νομιζα οτι η απομακρυνηση ανθρωπων οφειλεται στο οτι αλλαζουν οι ζωες τους και οτι κανουν οικεγενειες κλπ και δεν εχουν χρονο αλλα μετα σκεφτηκα...μαλλον δεν εχουν χρονο για εμενα, τους την σπαω, δεν με θελουν, ειμαι και μιζερη, ποιος εχει ορεξη για μια μιζερη. Προσφατα εχασα μια φιλη που ειχα χρονια, στην οποια ελεγα τα παντα, για την τωρινη μου σχεση ηξερε τα παντα, γενικως την εμπιστευομουν ωσπου καποια στιγμη αρχισε να με ξεκοβει, οταν μαλιστα ειχε οικεγενειακα προβληματα. Προσπαθησα να την προσεγγισω αλλα δεν ειναι το ιδιο πλεον. Τεσπα..δεν θελω να αναλυσω αυτα εδω. Νιωθω λοιπον φριχτα μονη μου και εχω αποφασισει να παω σε ψυχολογο-ψυχιατρο. Το θεμα μου ειναι οτι δεν ξερω αν πρεπει να παω σε ψυχολογο η ψυχιατρο. Εχω αρκετα θεματα ψυχολογικα που πρεπει να τα συζητησω με εναν ψυχολογο αλλα μου βγαινουν και σωματικα θεματα του τυπου να ανασαινω περιεργα, να μου ποναει η μεση αν μαθαινω μια δυσαρεστη ειδηση, να μην μπορω να σηκωθω απο ο κρεββατι, να νιωθω απεριοριστη θλιψη. Και δεν ξερω που να απευθυνθω. Επισης δεν εχω το περιθωριο το οικονομικο να πηγαινω σε ψυχολογο μεχρι να καταλαβει αν χρειαζομαι ψυχιατρο. Εχω μπερδευτει αν χρειαζομαι χαπια για να συνελθω η απλα να μιλαω σε εναν ψυχολογο. Το εχω googlaρει, ακρη δεν εβγαλα. Εχεις καποια προταση?Σε ευχαριστω
- ανθρωποδιωχτης

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Να πας σε ψυχίατρο λοιπόν για να εξετάσει και τα σωματικά συμπτώματα, και να πάρει αποφάσεις σχετικά με τα φάρμακα που μπορεί να χρειαστεί να πάρεις. Είναι πολύ καλή η απόφαση σου, ελπίζω μόνο να μην περίμενες την δική μου απάντηση για να ξεκινήσεις την διαδικασία.

__________________
5.

Γεια σου Λένα. Ποια είναι η άποψη σου περί δουλειάς/εργασίας; πιστεύω ότι είσαι δούλος, αν δεν σ' αρέσει η δουλειά που κάνεις(γιατί περί δουλείας πρόκειται) και την κάνεις καθαρά και μόνο από ανάγκη, χρηματική. Αν σ' αρέσει η "δουλειά" που κάνεις τότε ναι, έχει χρηματική αμοιβή αλλά δεν είναι μόνο αυτή η αμοιβή, λαμβάνεις και άλλου είδους ικανοποίηση. Και όσο μεγαλύτερη είναι αυτή, τόσο περισσότερο θα ασχολείσαι οικειοθελώς με το αντικείμενο της εργασίας και θα παράγεις έργο. Άρα εργάζεσαι.
- σοφ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Σε έναν κόσμο στον οποίο υπάρχουν πραγματικοί δούλοι σε τρομαχτικούς αριθμούς, και μαζί με την αδιαφορία ή/και αδυναμία των πιο ισχυρών να κάνουν κάτι για να τους ελευθερώσουν, είναι προκλητικό να δηλώνεις ότι η δουλειά με αμοιβή είναι δουλεία. Όχι, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για δουλεία να δουλεύεις και να πληρώνεσαι. Η «καθαρά και μόνο χρηματική ανάγκη» είναι τα πάντα, γιατί χωρίς λεφτά δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα. Μου κάνει και κάπως εντύπωση που εξακολουθείς να πιστεύεις τέτοια πράγματα, τώρα που πολλοί Έλληνες ζουν σε ανήκουστα επίπεδα ανεργίας με χιλιάδες οικογένειες σε πραγματική ανάγκη για τα πολύ απαραίτητα. Η αξιοπρεπής αμοιβή για αξιοπρεπή δουλειά είναι τεράστιο αγαθό, πρωταρχικό και απολύτως αναγκαίο. Το κατά πόσο σε ολοκληρώνει η δουλειά σου είναι το απόλυτο first world problem. Προϋποθέτει ότι έχεις λύσει πρώτα πολλά άλλα.


Στο βάθος διακρίνω τον προβληματισμό σου. Αλλά δεν είναι δυνατόν να κάνουμε συζήτηση αν πραγματικά πιστεύεις ότι όταν δουλεύεις για λεφτά είσαι δούλος. Κάτι μέσα μου επαναστατεί.

__________________
6.


Χαίρεται, χθες στο δωμάτιο ήμασταν 3 φίλες και ένας φίλος . Η κάθε φίλη με την σειρά της είπε τα γεγονότα που έγιναν στο προχθεσινό πάρτυ , τα οποία ήταν ερωτικής φύσεως . Και μετά από ένα εικοσάλεπτο συζήτησης , πετάγεται ο φίλος ο οποίος δεν είχε μιλήσει μέχρι εκείνη την ώρα και λέει :"Πωω, οι συζητήσεις τον γυναικών είναι αίσχος, μόνο κουτσομπολιά και γκομενικά. Εμείς δεν συζητάμε ποτέ για γκόμενες" .
Λέω τότε και εγώ: "Μα δεν μιλάτε για γκόμενες , γιατί δεν έχετε γκόμενες ". Και αυτό ισχύει για όλη την παρέα του . Και ναι είναι πάρα πολύ προσβλητικό αυτό που είπα, αν το σκεφτόμουν 2 δευτερόλεπτα δεν θα το έλεγα -τουλάχιστον τόσο χύμα-, αλλά είναι εξίσου προσβλητικό και αυτό που είπε εκείνος . Γιατί να είναι αίσχος που συζητάω με τους φίλους μου τα προσωπικά μου και ας είναι χαζοερωτικά? Γιατί επειδή είμαι γυναικά να πρέπει να αποδεικνύω συνεχώς ότι μπορώ να συζητήσω και φιλοσοφικά/πολιτικά θέματα? Θίχτηκα από τον συγκεκριμένο γιατί με ξέρει 2 χρόνια και ξέρει ότι μπορώ άνετα να συμμετέχω σε διάφορες συζητήσεις , έχοντας άποψη και ξέροντας να κάνω διάλογο . Δηλαδή οι πολύωρες συζητήσεις τους για παιχνίδια-στις οποίες δεν συμμετέχω γιατί δεν ασχολούμαι- είναι πιο σοβαρές? Ναι είπα χοντράδα , αλλά να ξέρουμε ότι και οι ατάκες που κρύβουν μέσα το "οι γυναίκες είναι για τα χαζά μόνο και ότι κάνουν οι άντρες είναι πάντα κάποιου επιπέδου" είναι το ίδιο προσβλητικές . Δεν έχω καμία ερώτηση και αμφιβολία για αυτό το θέμα. Καλή συνέχεια !
- η-αντι-κρυφο-μισογυνισμού

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Συνήθως λέω ότι δεν ζούμε σε ταινία για να ψάχνουμε την ατάκα που θα κάνει τον άλλον να χάσει τα λόγια του, αλλά εσύ και την βρήκες, και την είπες!


_________________
7.


Αγαπημένη μου Α-μπα,

Σου γράφω με αφορμή την ερώτηση που αναφερόταν στις υποτροφίες/αίτηση σε ΑΣΕΠ, από μη Ευρωπαίο πολίτη. Διάβασα την απάντησή σου καθώς και τα σχόλια και ήθελα να παραθέσω εν συντομία τη δική μου ιστορία.

Κατάγομαι από την Αλβανία, είμαι 2ης γενιάς μετανάστρια 24 ετών. Ήρθα στην Ελλάδα όταν ήμουν 5χρονων, φοίτησα 12χρονια σε ελληνικό σχολείο, είμαι διπλωματουχος ελληνικού ΑΕΙ και αυτή τη στιγμή ειδικευομαι. Δεν είμαι Ελληνίδα υπήκοος ακόμη. Σωστά θα αναρωτιέσαι γιατί.

Διότι, θεωρητικά, νόμος υπάρχει για απόδοση ελληνικής υπηκοότητας. Ωστόσο, μέχρι τον Ιούνιο του 2015, δεν υπήρχε νομοθετική διάταξη ειδική για όλα τα παιδιά δεύτερης γενιάς που έχουμε πάει σχολείο και πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Έτσι, ήταν στην ψηφοθηρικη δικαιοδοσία της εκάστοτε κυβέρνησης αν θα "παγωνει" ή θα "ξεπαγωνει" τον νόμο περί απόδοσης ελληνικής ιθαγένειας σε δεύτερης γενιάς μετανάστες. (ΠΑΣΟΚ ξεπαγωνε, ΝΔ ξαναπαγωνε, ΣΥΡΙΖΑ ξαναξεπαγωνε).
Αξίζει να σημειώσω ότι ο νομοθέτης θεωρεί τους όρους ιθαγένεια και υπηκοότητα ταυτοσημους, στην προκειμένη περίπτωση, διότι πολλοί αναρωτιουνται γιατί λέγεται ιθαγένεια και όχι υπηκοοτητα.

Έχω αιτήθει απο το 2009 για να γίνω Ελληνιδα υπηκοος, όταν δειλά δειλά ξεκίνησε η πρώτη νομοθετική διάταξη, η οποία σύντομα "παγωσε". Τελειώνει το 2016 και μπαίνω στον 7ο χρόνο αναμονής. Έχω ελληνική παιδεία, μεγάλωσα στην Ελλάδα, οι φίλοι μου είναι εδώ, πολλοί συγγενείς μου είναι εδώ, το σπίτι μου
ειναι εδώ, η ζωή μου ολόκληρη είναι εδώ. Το κράτος, όμως, δε μου το αναγνωρίζει, ακόμη.

Με τη δική μου σύντομη ιστορία ήθελα να πω ότι το πρόβλημα δεν είναι πώς δίνονται οι υποτροφίες, δεν είναι αν μπορώ να αιτηθω στον ΑΣΕΠ. Το πρόβλημα είναι ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο στην Ελλάδα να σου αποδοθει η ελληνική υπηκοότητα. Όσες προϋποθέσεις κι αν έχεις, είναι άθλημα που απαιτεί πολλή υπομονή και γερά νεύρα.

Ομολογώ ότι στεναχωρηθηκα με την απάντηση καθώς και με κάποια συννεφιασμενα σχόλια, που παρότρυναν τον ερωτηθεντα για την υποτροφία πάει σπίτι του. Διότι το σπίτι του/μου/μας είναι εδώ. Και παλεύουμε για το αυτονόητο. Ανακουφιστηκα, όμως, όταν διάβασα ότι η πλειοψηφία των σχολιαστών αντέδρασε σε αυτα τα λίγα μεν, πικροχολα δε, σχόλια.

Γνωρίζω ότι στη συγκεκριμένη ερώτηση που αναφέρομαι, απάντησες στο "Γιατί δε μπορεί ενας μη Ευρωπαίος πολίτης να αιτηθεί για ΑΣΕΠ και υποτροφίες;". Ωστόσο, η πικρία που ένιωσα έμεινε.
Δεν έχω ερώτηση. Ήθελα να εκφράσω απλά το συναίσθημα που μου προκλήθηκε απ την συγκεκριμένη ερωταπαντηση/σχόλια.

Συγγνώμη αν υπάρχουν συντακτικα λάθη και λέξεις χωρίς τονισμό. Γράφω από το κινητό, σε ενα μικρό παραθυράκι, οπότε είναι πολύ πιθανό να μου έχουν ξεφύγει τέτοιου είδους λαθάκια.

Σε φιλώ Αμπα μου!
-Greek (?) Citizen


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Αν γνωρίζεις σε τι απάντησα, γιατί με κατηγορείς για κάτι που δεν είπα; Γιατί η πικρία; Η ερώτηση είναι «γιατί ένας μη Ευρωπαίος δεν μπορεί να πάρει ευρωπαϊκή υποτροφία». Η απάντηση ήταν για αυτή την ερώτηση, και για καμία άλλη. Το τεράστιο θέμα του ποιος έχει δικαίωμα υπηκοότητας και υπό ποιες συνθήκες, είναι ένα εντελώς άλλο θέμα, το οποίο ούτε καν άγγιξα. Στενοχωριέμαι πάρα πολύ όταν από κάτι που γράφω κάποιος νιώθει ότι μιλάω σε αυτόν επειδή το θέμα άπτεται έστω και επιφανειακά σε κάτι που τον πονάει πολύ και νιώθει αδικημένος. Εσύ στενοχωριέσαι για κάτι που δεν είπα, κι εγώ όμως στενοχωριέμαι που με κατηγορείς για κάτι που ξέρεις ότι δεν είπα. Κι όταν λέω ότι στενοχωριέμαι, το εννοώ.


Ξέρω το κρυφτούλι που παίζει η ελληνική κυβέρνηση (όχι αυτή, και οι προηγούμενες) με το θέμα των παιδιών που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα. Το παρακολουθώ, διαβάζω πάντα τις σχετικές ειδήσεις. Είμαι μετανάστρια για δεύτερη φορά στη ζωή μου, και τα θέματα υπηκοότητας μαζί με όλα τα σχετικά, με απασχολούν σε πολύ προσωπικό επίπεδο. Δεν χρειάζεται να έχεις προσωπική εμπειρία για κάτι για να συμπάσχεις, αλλά μη νομίζεις ότι τα λέω έτσι, στον αέρα.


Αγανακτώ και διαφωνώ με τον χειρισμό του θέματος από την μεριά της Ελλάδας όσο δεν φαντάζεσαι. Όχι όσο εσύ, δεν ισχυρίζομαι ότι ξέρω τι περνάς. Μπορώ μόνο να σου πω ότι αν ήταν στο χέρι μου, θα έδινα αυτόματη υπηκοότητα σε όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα. Για μένα είναι η μοναδική, ανθρώπινη και λογική λύση με τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για όλους.

97

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

10 σχόλια
#5.Στη δουλειά,που δε σου αρέσει,πας με τη θέληση σου.Δε σε σηκώνει κανείς απ'το κρεβάτι με το ζόρι,να εργαστείς.Κι όποτε γουστάρεις,είσαι ελεύθερος να πάρεις το καπελάκι σου και να φύγεις.Μπορείς πάντα φυσικά να μείνεις και στο κρεβάτι σου,περιμένοντας τη σούπερ δουλειά ή ακόμα και την επόμενη ρωγμή στο ταβάνι και να ψοφήσεις απ'την πείνα.Αυτές τις επιλογές δεν τις έχουν οι δούλοι.Όλοι θέλουμε μια δουλειά,που να μας προσφέρει και κάτι παραπάνω από το μεροκάματο.Μπορεί να συμβιβαστούμε όμως και μόνο μ'αυτό,γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να αγοράσουμε αξιοπρέπεια,καλύτερες συνθήκες ζωής και την ελευθερία κάποιων επιλογών,που δε θα είχαμε αλλιώς.
#5 Έχεις λύσει όλα τα προβλήματα σου και το μόνο που σου απομένει είναι να αντλείς ικανοποίηση από την εργασία σου; Μήπως πιστεύεις ότι σου αξίζουν δικαιωματικά χωρίς να κοπιάσεις περισσότερα?Μήπως υποτιμάς όλους όσους εργάζονται για να βγάλουν χρήματα?Μήπως δεν γνωρίζεις τα επίπεδα ανεργίας στην Ελλάδα και πόσοι παρακαλάνε για μία εργασία που να πληρώνεται αξιοπρεπώς???Εργάζεσαι? Συντηρείς τον εαυτό σου και τυχόν άλλους? ή ζεις από τα έτοιμα και περιμένεις την θέση που δικαιωματικά σου αξίζει για να μην γίνει δούλος???Γνωρίζεις τις συνθήκες δουλείας που επικρατούν σε χώρες σήμερα? Τις άπειρες ώρες σε βαριές εργασίες χωρίς χρήματα? Την παιδική εργασία? Την διαμονή των ανθρώπων σε σπίτια κρεβάτια κλουβιά?Μήπως είσαι λίγο βολεμένος/η?ΥΓ. Όσο και να σου αρέσει και να αγαπάς την δουλειά σου θα έρθουν στιγμές που θα βλαστημάς..
#7 ειναι καταφορη αδικια αυτο που συμβαινει, κανονικα και ειδικα οσοι εχουν τελειωσει ελληνικη εκπαιδευση θα επρεπε να ειχαν αυτοματα ιθαγενεια.. εδω εχουμε μειωθει 1.000.000 να τους παρακαλαμε να παρουν την ιθαγενεια επρεπε
Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με το σχόλιό σου!Αυτό το πισογύρισμα που συμβαίνει με το θέμα για να ικανοποιηθούν οι πατριδοκάπηλοι και εθνολάγνοι (που ανάθεμα κι αν αγαπούν και γνωρίζουν την ιστορία μας όσο κάποιοι λιγότερο εθνολάγνοι!) είναι που στο τέλος θα μας αποτελειώσει. Είναι που είναι θνήσκουσα η Ελλάδα (με τον πληθυσμό γερόντων/υπογεννητικότητα και το brain drain των νέων στο εξωτερικό) θα φύγει μια ώρα αρχύτερα προς Ούνοι και Χετταίοι γωνία...Πού πήγε το "Έλλην ο μετέχων της ελληνικής παιδείας";Άλλωστε δεν κατάλαβα: Η υπέρτατη τιμή για την Ελλάδα δεν θα ήταν να ήθελαν όλοι να γίνουν Έλληνες; Η Βρετανία βλαμμένη είναι και προσφέρει βίζα και υπηκοότητα στους εργαζόμενους στο έδαφός της με συνοπτικές διαδικασίες;
@Καραβάν' Συμφωνώ με αυτά που λέτε, έτσι θα έπρεπε να είναι, αλλά στη Βρετανία κάθε άλλο παρά με 'συνοπτικές διαδικασίες' (ειδικά από το 2008 και μετά) αποκτάς υπηκοότητα. Και ας τα παρουσιάζουν εύκολα οι ιστοσελίδες του Home Office.
Συγγενής μου ετοιμάζεται να πάρει. Δεν του έχουν δημιουργήσει κάποιο κώλυμμα. Γνώρισα σε ανάλογο ταξίδι μάλιστα κάποιον που έμοιαζε Εγγλέζος με την ιδιότητα του διευθυντή σε μεγάλο κατάστημα μαζικής εστίασης. ΠΙάσαμε την πάρλα. Είναι αλβανικής καταγωγής μου είπε με βρετανική πλέον υπηκοότητα και διαμένει πλήρως ενσωματωμένος επί 18 χρόνια κι είναι καραευχαριστημένος. Μάλιστα έρχεται τα καλοκαίρια διακοπές στην...Ελλάδα. Δεν ξέρω εσείς. Εγώ πάντως έπιασα ένα νόημα που δεν πίστευα ότι θα πιάσω.
#5 Πιστεύεις ότι οι σκλάβοι δούλευαν από ανάγκη; Αν μπερδεύεις στο μυαλό σου τις λέξεις "ανάγκη" και "εξαναγκασμός", σκέψου το λίγο. Αν θεωρείς δουλεία το ότι χρειάζεσαι να τρως και να προστατεύεσαι από το κρύο (άρα χρειάζεσαι έσοδα) τότε η ίδια η ύπαρξη είναι δουλεία.Επίσης: Σου εύχομαι ολόψυχα να ασχολείσαι όλοι τη ζωή σου με αντικείμενα που σε παθιάζουν. Έχε μόνο στο μυαλό σου ότι, αν ξαφνικά όλοι καταπιάνονταν αποκλειστικά με ότι τους παθιάζει, στον κόσμο θα υπήρχαν καμιά 20ριά επαγγέλματα, τύπου τραγουδιστής, ζωγράφος, φωτογράφος, ηθοποιός, ποδοσφαιριστής κ.λπ. Οι δε 99 στους 100 δεν θα είμασταν καν καλοί σε αυτό, αλλά θα περνούσαμε καλά. Για καμιά βδομάδα, και μετά θα πεθαίναμε. Εκτός αν νομίζεις ότι θα υπήρχε αρκετός κόσμος που θα επέλεγε να γίνει σκουπιδιάρης, υπάλληλος σε ΙΚΑ, οικοδόμος, νεκροθάφτης, καθαριστής, χειριστής, εργάτης σε μονάδα παραγωγής -ο κατάλογος είναι τεράστιος.(Κάποιοι ίσως πουν "τι λες, εγώ έχω γνωρίσει καθαριστή που τρελαίνεται για σφουγγάρισμα ή οικοδόμο που μόλις δει μυστρί του τρέχουν τα σάλια" αλλά, σοβαρά, θα υπήρχαν αρκετοί τέτοιοι, παθιασμένοι με σκληρές/μονότονες/εντελώς μη ρομαντικές δουλειές ώστε να βοηθήσουν να επιβιώσουν οι ορδές από interior designers και μπαλαρίνες;)Τι θέλω να πω; Ψάξε εργασία που να σε παθιάζει, κι αν δεν ταιριάζει η νοοτροπία σου με ανθρώπους που δεν παίρνουν ρίσκα για να πραγματοποιήσουν τα τρελά τους όνειρα, κανένα πρόβλημα, μην τους κάνεις παρέα. Αλλά μη τους αντιμετωπίζεις απαξιωτικά, ως εθελούσιους δούλους. «Την μπετονιέρα μην κατηγοράς, αυτή σου δίνει για να φας» :)
Καταπληκτικό το σχόλιο σου Iris! Πλάκα πλάκα είχα γνωρίσει έναν τύπο που δούλευε σε εργοστάσιο στην Αγγλία. Η δουλειά του ήταν χειριστής (νομίζω), πάντως να πατάει έναν διακόπτη όλη μέρα. Ο ίδιος ήταν πολύ χαλαρός και ικανοποιημένος απ'τη ζωή του και το είχε φιλοσοφήσει: ότι τι καλά, η μοναδική μου ευθύνη είναι να κάνω αυτό και κατά τ'άλλα όταν φεύγω κάνω τη ζωή μου. Αυτή είναι τόσο ωραία και ρεαλιστική αντιμετώπιση, σε κάθε δουλειά μπορείς να βρεις κάτι θετικό. Απ'την άλλη, είχα γνωρίσει έναν άλλο, διευθυντή, που όλη μέρα έβγαζε λεφτά για να τα χαίρονται οι γύρω του. Τέρμα στρες και ψευδαίσθηση μεγαλείου. Εγώ πάντως ο πρώτος θα ήθελα να 'μαι.
Χα χα, γελάω με την σφουγγαρίστρα, αλλά ως προς το ζήτημα οικοδομή το θεωρώ τέχνη, αν το ασκείς για πάρτη σου και δεν δουλεύεις για κάποιον που δεν σε πληρώνει καλά.
συμφωνω γενικα με το σχολιο σου,απλως θελω να κανω μια τοποθετηση γυρω απο αυτα που μας παθιαζουν και θα θελαμε να τα κανουμε επαγγελματικα και αν τα καταφερναμε υποθετουμε οτι η ζωη μας θα ηταν τελεια.η εππαγελματικη ενασχοληση διαφερει παρα πολυ με αυτο που εχουμε στο μυαλο μας.απο τι στιγμη που κανεις κατι επαγγελματικα θα λογοδοτεις καπου.αν μαλιστα εισαι απο τους διακριθεντες στον χωρο (που υποτιθεται αυτος ειναι ο σκοπος),θα πρεπει να συμβιβαστεις με την απωλεια μερους της ιδιωτικης σου ζωης και πολλα αλλων που ερχονται πακετο με τα ευχαριστα του να εισαι πετυχημενος αθλητης η καλλιτεχνης κλπ.
#7 Θυμάμαι αυτή την ερώτηση και το σχόλιο της Α,μπα. Και το εξέλαβες λάθος. Το πρόβλημα εδώ δεν είναι το γιατί ένας μη ευρωπαίος δεν μπορεί να λάβει μια ευρωπαική υποτροφία αλλά το γιατί ένα παιδί που μεγάλωσε στην Ελλάδα δεν παίρνει την ελληνική υπηκοότητα. Αν την έδιναν σε όποιο παιδί γεννιόταν ή μεγάλωνε στην Ελλάδα τότε δε θα υπήρχε το πρόβλημα του ΑΣΕΠ. Ο νόμος του ΑΣΕΠ δεν είναι άδικος, άδικος είναι ο νόμος της υπηκοότητας.Δυστυχώς οι νόμοι περί υπηκοότητας στην Ελλάδα είναι υπερβολικά αυστηροί και δεν υπάρχει σωστή νομοθεσία. Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού θα είχες ήδη πάρει υπηκοότητα. Ελπίζω να πάρεις σύντομα την υπηκοότητά σου και να γίνεις και τυπικά Ελληνίδα γιατί ουσιαστικά είσαι.
Στο #6 ακόμα δεν τον είδαμε Γιάννη το βαφτίσαμε...Το ότι μπορεί αυτός λόγω απειρίας να αισθάνθηκε άβολα ανάμεσα σε τρεις κοπέλες και σε μια προσπάθεια άμυνας/να αλλάξει κουβέντα πέταξε την εξυπνάδα του καθαρά αμυντικά, το αποκλείουμε. Νομίζω πως λίγο βιαστικά τον καταδικάζεις και συγχαίρεις έμμεσα την αναγνώστρια για τη φοβερή ατάκα της. Είναι λίγο λεπτά τα όρια που χωρίζουν το φεμινισμό από τη μισανδρία καμία φορά, κι εδώ νιώθω ότι βγάζεις το δεύτερο.
Δεν έχει να κάνει με τη μισανδρία ή το φεμινισμό. Θα ήταν ακριβώς το ίδιο αν της το είχε πει μια κοπέλα. Αν αισθανόταν άβολα ας άλλαζε συζήτηση, ας έπαιζε με το κινητό ή ας έβγαινε απ το δωμάτιο. Δεν πέταξε εξυπνάδα αλλά προσέβαλε τις κοπέλες. Την συνεχάρη για την ετοιμολογία της όχι γιατί την είπε σε έναν άντρα που μιλησε άσχημα για τις γυναίκες
Καλώς ή κακώς, η ερώτηση της αναγνώστριας και το σχόλιο του φίλου της "χωρίζουν" σε στρατόπεδα άντρες-γυναίκες. Οπότε θεωρώ πως και η ατάκα της αναγώστριας και η απάντηση της Α,μπα αφορούν λίγο και το φεμινισμό. Και αν ο φίλος της απάντησε από μία άνετη και σίγουρη γωνία, καλά έκανε και του την είπε. Φοβάμαι όμως ότι το έκανε καθαρά από άμυνα. Στη θεωρία εύκολα βγαίνεις απ' το δωμάτιο όπως προτείνεις, στην πράξη όχι τόσο.
Το σχόλιο του φίλου της τους χώρισε σε στρατόπεδα γιατί αυτός κατέκρινε τις συζητήσεις των γυναικών εν γένει. Δεν είπε "εσύ Χ, Γ και Κ μιλάτε μόνο για γκομενικά" είπε οτι είναι αίσχος που οι γυναίκες μιλάντε γι αυτά τα θέματα. Αυτός δημιούργησε τα στρατόπεδα και η εξομολ αναρωτήθηκε γιατί, η εξομολ το αναλύει δεν το δημιούργησε. Και άμυνα σε τι? Δεν τα έλεγαν καν σε αυτόν, δεν του επιτίθονταν. Και στην πράξη βγαίνεις εύκολα απ το δωμάτιο και εφ οσον ήταν φίλοι θα μπορούσε να βγει απ το δωμάτιο ή απλά να τους πει οτι αισθανόταν εκτός συζήτησς και να ξεκινήσουν μια άλλη. Το έκανε επειδή σκέφτεται έτσι για τις γυναίκες, μην τον δικαιολογείς
Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα μισανδρίας ή μισογυνισμού, αλλά σίγουρα ήταν αγενής και απαξιωτικός, πιθανότατα λόγω της αμηχανίας που λες και γενικότερης ανασφάλειας. Κοινώς την πέταξε τη μαλ... του. Αλλά αν πετάς ό,τι σου'ρθει, να είσαι έτοιμος να πάρεις και ανάλογη απάντηση - και σε ποιον από μας δεν έχει τύχει να μας βάλουν στη θέση μας; (εμένα πολλές φορές πάντως και χαίρομαι, γιατί έμαθα να φέρομαι)
Όχι με συγχωρείς, δε θα τον λυπηθούμε επειδή αισθάνθηκε άβολα. Αν αισθανόταν άβολα ας μη συμμετείχε στη συζήτηση. Είπε κάτι προσβλητικό και έλαβε την απάντηση που του άξιζε. Εγώ πάντως, αγαπητή φίλη του 6, γέλασα και χειροκρότησα μόλις το διάβασα (από μέσα μου γιατί είμαι στη δουλειά, αλλά ήταν δυνατό το χειροκρότημα)!
Όποιος αισθάνεται άβολα ανάμεσα σε τρεις κοπέλες ή δεν βγαίνει μαζί τους ή πιάνει μιαν άκρη και διαβάζει το βιβλίο του. Εκτός αν θελήσει να συμμετάσχει στην όποια συζήτηση έχουν οι κοπέλες. Γιατί, δηλαδή, πρέπει να τις απαξιώσει με αυτόν τον τρόπο; Αυτό ήταν μισογυνιστικό, δεν ήταν εξυπνάδα, ούτε αμυντικό ήταν γιατί δεν είχε προηγηθεί επίθεση.
Το σχόλιο της κοπέλας ηταν προσβλητικό για τον φίλο της, οχι για το ανδρικό φύλο εν γενει. Οπότε οχι, δεν πρόκειται για δείγμα μισανδρίας αλλά για λεκτική αμυνα στα προσβλητικά πυρά που δέχτηκε.
Όχι, δεν είναι καθόλου λεπτά τα όρια μεταξύ φεμινισμού και μισανδρίας. Αν ενημερωθείς για το θέμα θα το καταλάβεις. Η κοπέλα δεν μίλησε για όλους τους άντρες (σε αντίθεση με αυτόν που είπε για όλες τις γυναίκες) αλλά για την παρέα του.
#6 Μετά το σχόλιό του του άξιζε αυτό που του είπες. Burn!(όπως λένε στις ταινίες). Οταν καποιος είναι αγενής μαζί σου δεν είναι κακό να του την πεις ακόμα κι αν τον προσέβαλες γιατί αυτός το προκάλεσε.
#1 Γιατί είσαι απλά ψυχρή μαζί του και δεν του λες τι έχεις? Περιμένεις να το ψυχανεμιστεί? Και μετά σε ενοχλεί που απλά συνεχίζει να σου μιλάει κανονικά. Επίσης δε μας λες για τι ακριβώς πειράχτηκες. Αφησε πχ το καπάκι της τουαλέτας σηκωμένο ή είχατε κάποια σοβαρή κρίση στην σχέση σας? Στην πρώτη περίπτωση το συγγνώμη που μπορεί να σου είπε είναι αρκετό, γιατί θες ανάλυση?Νομίζω οτι εισαι λίγο drama queen έχεις σχέση με ένα υπομονετικό άνθρωπο που δεν του αρέσουν οι καβγάδες αλλά μάλλον εχεις στο μυαλό σου οτι για να είναι υγιής μια σχέση πρέπει να καβγαδίζετε (τύπου οι θυελλώδεις έρωτες συνοδεύονται απο θυελλώδεις καβγάδες) αλλιώς δε θα θεωρούσες freaky το οτι δεν έχετε καβγαδίσει. Αντί να χαίρεσαι γι αυτό γκρινιάζεις. Οταν τον δεις να του ζητήσεις εσύ συγγνώμη για την συμπεριφορά σου.
Πολλά ναι -αν γινόταν- για την προτροπή σου στην κατακλείδα. Κι επιπλέον (αποτύπωση της πραγματικότητας που σφάζει με το βαμβάκι):http://hysteria.gr/wp-content/uploads/2016/11/meme_228.jpg
#6 Καλά, οκ, μεταξύ τους μιλάνε για μπάλα και αυτοκίνητα. Αλλά πραγματικά όποια έχει άντρες φίλους (φίλους όμως, όχι απλή παρέα) ξέρει ότι η μίρλα τους για τα γκομενικά είναι ατελείωτη. Εμένα μ'έχουν γονατίσει πολύ περισσότερο άντρες φίλοι για τον έρωτα τους παρά γυναίκες. Ατελείωτες αναλύσεις γυμνασιακού επιπέδου και μετά να μη δείχνουν τίποτα στην άλλη! [ηθικόν δίδαγμα: μπορεί κάποιος να μη δείχνει τίποτα, αλλά να τον έχετε τρελάνει :)]ΥΓ Μακάρι να είχα την ετοιμολογία σου, κορυφαία ατάκα!
Τι ατάκα και κολοκύθια με την ρίγανη παίρνω τώρα να πεταχτώ κι εγώ. Την πραγματικότητα είπε η κοπέλα! (Και δεν είναι καθόλου χοντράδα. Το οφθαλμοφανέστατο είναι) Έχουμε μάθει να κρύβουμε την πραγματικότητα κάτω από τόνους κοινωνικής υποκρισίας.
ο καθενας μιλαει με τους φιλους του για θεματα που τους ενδιαφερουν,καποιοι δεν αισθανονται ανετα να μιλανε για τα γκομενικα τους με κανεναν.δεν υπαρχει σωστη και λαθος θεματολογια στο τι θα κουβεντιασει μια παρεα φιλων.βρισκω την ατακα της κοπελας προσβλητικη,γιατι δεν γνωριζει οτι δεν μιλανε για τα γκομενικα τους επειδη δεν εχουν γκομενικα η απλα γιατι δεν θελουν να μιλανε για αυτα.μπορει ο φιλος της οντως να θεωρει τα συγκεκριμενα θεματα αδιαφορα η πολυ προσωπικα.αυτο που επρεπε να του πεις ειναι οτι συζηταμε για οτι θελουμε και δεν αφορα το φυλλο μας η επιλογη του θεματος και αν θελουμε συζηταμε και για μη αναλαφρα ζητηματα(κοινωνικα,πολιτικη κλπ) αν υπονοεις οτι συζηταμε για αυτα επειδη δεν μπορουμε να συζητησουμε κατι πιο σοβαρο.neverlander δεν περιμενα οτι εσυ θα απαντουσες με στερεοτυπικα κλισε.δεν μιλανε ολοι οι αντρες για αμαξια και μπαλα,ουτε κανουν τα υπολοιπα που αναφερεις.αναρωτιεμαι πως θα απαντουσες και εσυ και η αμπα αλλα και πως θα εκριναν οι αναγνωστες που βλεπω οτι συμφωνουν με την απαντηση σου αν ο πρωταγωνιστης ηταν ενας αντρας που η παρεα του μιλαγε για αυτοκινητα και η κοπελα της παρεας ελεγε αμαν οι αντρες μιλατε μονο για αυτοκινητα και μπαλα,εμεις δεν μιλαμε ποτε για αυτα και ο πρωταγωνιστης της ελεγε οτι εσεις δεν μιλατε για αυτοκινητα γιατι δεν ξερετε να οδηγατε.
$omg&3lol$ ίσα ίσα που βρήκα την ευκαιρία να αναφέρω πώς ΔΕΝ ισχύουν τα στερεότυπα, να τονίσω δηλ ότι οι άντρες μιλάνε και παραμιλάνε μάλιστα, για γκομενικά. Η πρώτη μου πρόταση ήταν αναφορά σ'αυτά που έγραψε η ερωτώσα. Μάλλον χαθήκαμε στη μετάφραση :)
Είναι φίλος των κοριτσιών κι όχι τυχαίος. Γνωρίζουν αν έχει ή δεν έχει γκόμενα κι αυτός κι οι υπόλοιποι της παρέας. (Αν το κρατάνε κρυφό ίσως θα πρέπει να προβληματίσει γιατί το κρατάνε κρυφό).
neverlander παντως δεν μιλανε ολοι για τα γκομενικα τους.αρα το προβλημα δεν ειναι οτι κρινει το θεμα της κουβεντας,αλλα οτι το συνδεει με το φυλο και αυτο κατ εμε δεν δινει το δικαιωμα η το αλλοθι για μια τετοια προσβλητικη απαντησηκαραβανγκομενικα δεν συζηταει καποιος μονο οταν εχει γκομενα η γκομενο,μπορει να συζηταει για καποια χυλοπιτα που εφαγε,για μια καινουρια γνωριμια,για καποιο φλερτ στην δουλεια κλπ,αλλα ακομα και αν δεν υπαρχει τιποτα απο ολα αυτα,δεν σημαινει οτι αν υπηρχαν θα τα συζηταγαν απαραιτητως.
Με προβλημάτισες κ ξαναδιάβασα προσεχτικά την ερώτηση. Λέει επί λέξει ο φίλος: ''Πωωωω, οι συζητήσεις των γυναικών είναι αίσχος''. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση το θέμα.
Δεν καταλαβαίνω τι νόήμα έχει το τι θα λέγαμε αν ήταν άλλη η ερώτηση. Κάτι υποθέτεις ότι θα γινόταν, αλλά ξέρεις, μπορεί να υποθέτεις λάθος. Γίνεται να περιοριστούμε τώρα στην ερώτηση που τέθηκε;
#7 Αγαπητή φίλη, μην το βάζεις κάτω! Πρόσφατα μια καλή μου φίλη αλβανικής καταγωγής πήρε επιτέλους την καινούργια της ελληνική ταυτότητα (μετά από τα ατελείωτα χρόνια ταλαιπωρίας που παραθέτεις)! Και σε πληροφορώ πως όσοι είμαστε φίλοι της δεν τη σκεφτόμαστε ως την 'Αλβανή' της παρέας αλλά ως τη φίλη μας, τέλος (και προσωπικά μου αρέσει πολύ να την αποκαλώ χαϊδευτικά με το αλβανικό της όνομα). Και χαιρόμαστε που έχει δουλειά και δεν σκεφτόμαστε ότι 'μας παίρνει τις δουλειές'. Και εκνευριζόμαστε που παρόλο που ήταν άριστη φοιτήτρια δεν μπορούσε να διεκδικήσει διάφορες υποτροφίες. Υπάρχει πολύς κόσμος στην Ελλάδα που σκέφτεται έτσι, απλώς δεν 'γαβγίζει' όπως οι ρατσιστές.