«Brexit έναντι μαρμάρινης ζωφόρου», είναι ο τίτλος άρθρου της γερμανικής εφημερίδας Die Welt, η οποία σημειώνει πως «στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για το Brexit, η Ελλάδα θα μπορούσε να απαιτήσει από τη Μ. Βρετανία την επιστροφή των "Ελγινείων Μαρμάρων". Θα ήταν το (αίσιο) τέλος μίας ατελείωτης ιστορίας».
«Ελγίνεια» αποκαλεί και σήμερα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα μεγάλο μέρος του διεθνούς τύπου. Η γερμανική εφημερίδα περιγράφει το ιστορικό της αποκόλλησης των Μαρμάρων του Παρθενώνα το 1816, την πώλησή τους στο Βρετανικό Μουσείο και τη σχεδόν άμεση έγερση του αιτήματος της επιστροφής των κλοπιμαίων εκ μέρους των άρτι απελευθερωθέντων από τους Οθωμανούς Ελλήνων. Η Welt αναφέρεται, επίσης, στην επίμονη άρνηση των βρετανικών κυβερνήσεων, οι οποίες «αγνόησαν ακόμα και τους καλούς βρετανικούς τρόπους», όπως γράφει χαρακτηριστικά.
Ο πρώην δήμαρχος του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον, νυν υπουργός Εξωτερικών της Μ. Βρετανίας και υπέρμαχος του Brexit, ο οποίος είχε αρνηθεί, επίσης, την επιστροφή τους στην Αθήνα μετά τη σχετική καμπάνια του Τζορτζ Κλούνεϊ, θα πρέπει τώρα να αντιμετωπίσει πάλι το θέμα, αφού θα βρεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την έξοδο της χώρας του από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι «οι Έλληνες θεωρούν πως με την αποχώρηση της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ, ήρθε και η ώρα να ξαναφέρουν τον καλλιτεχνικό θησαυρό πίσω την Αθήνα», σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.
Προς επιβεβαίωση η εφημερίδα παραθέτει δήλωση του Αλέξη Μανθεάκη, επικεφαλής της Διεθνούς Επιτροπής Δράσης για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, ο οποίος θυμίζει με νόημα πως «οι Βρετανοί χρειάζονται για όλα όσα θέλουν (να επιτύχουν) τη συγκατάθεση του ελληνικού Κοινοβουλίου».
«Οι πιθανότητες της επιστροφής τους δεν είναι αμελητέες. Οι Έλληνες γνωρίζουν καλά ότι χωρίς τη συγκατάθεσή τους μπορεί μεν η Μ. Βρετανία να αποχωρήσει από την ΕΕ, αλλά μία οικονομική συμφωνία μπορεί να γίνει μόνο με αυτούς, διότι θα πρέπει να ψηφιστεί από όλα τα εθνικά Κοινοβούλια», σημειώνει η Welt.
H γερμανική εφημερίδα τονίζει, ακόμη, ότι «το επιχείρημα της Βρετανίας ήταν μέχρι τώρα το "σμογκ" της Αθήνας, αλλά μετά την ανέγερση του Μουσείου της Ακρόπολης στην Αθήνα έχει καταπέσει. Για τη νομιμότητα της μεταφοράς των Μαρμάρων δεν υπάρχει εν τούτοις αμφιβολία κατά τους Βρετανούς. Ο λόρδος Έλγιν είχε πράγματι την γραπτή άδεια των Τούρκων να πάρει έργα τέχνης από την Ακρόπολη. Γινόταν, όμως, λόγος για "μερικές πέτρες", επομένως κατά την ελληνική ανάγνωση δεν μπορούσαν να εννοούνται πέτρες βάρους 220 τόνων».
Πηγή: Deutsche Welle, ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια