ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Τα νέα κατεστραμμένα έργα του Bleeps και οι «αναρχικοί» της φακής

Facebook Twitter
31

 Είναι τέτοια η εμμονή τους με τον Bleeps που ακόμα και η καταστροφή παραπέμπει στο έργο του street artist στην Ερμού που έγινε πέρσι τα Χριστούγεννα

Στις φωτογραφίες του ποστ τα κατεστραμμένα έργα του Bleeps στην περιοχή του Μεταξουργείου. Η καταστροφή έγινε μέσα στο Σαββατοκύριακο. Είχα αναφερθεί ξανά στο θέμα το περασμένο καλοκαίρι με αφορμή την καταστροφή των έργων του στα Εξάρχεια. Χτύπησαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, την λευκή μπογιά και το «Α» που παραπέμπει «και καλά» στην «Αναρχία»(σ.σ Σε πολλά εισαγωγικά η λέξη γιατί μόνο αυτό δεν είναι).

Αρχικά να σας πω τι ακριβώς συμβαίνει με τον Bleeps. Οι τακτικοί αναγνώστες του blog μπορεί να έχετε διακρίνει ένα είδος εμμονής με το έργο του και τον ίδιο και μάλλον έχετε δίκιο. Θεωρώ ότι είναι μια από τις πιο δυνατές, για να μην πω η πιο δυνατή, φωνή των αθηναϊκών τοίχων αυτή την στιγμή. Τα έργα του είναι ένας σχολιασμός των κοινωνικοπολιτικών καταστάσεων που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας. Η δουλειά του μοιάζει με ένα ημερολόγιο όπως έχει πει ο ίδιος, το οποίο καταγράφει όλα αυτά για τα οποία συζητάμε από την μέρα που ξέσπασε η κρίση. Ανεργία, μετανάστευση, απονομή δικαιοσύνης, ρατσισμός, καταναλωτικές συνήθειες κ.τ.λ Είμαι θαυμαστής του έργο του διότι δεν χρησιμοποιεί μόνο μια αναγνωριστική φιγούρα για να ομορφύνει ένα τοίχο (όπως κάνουν τόσοι τους οποίους δεν κατακρίνω) αλλά θέλει να περάσει ένα μήνυμα. Το μήνυμα του είναι δυνατό και άμεσο. Δεν έχω ιδέα ποιος είναι, δεν τον έχω συναντήσει ποτέ και τα έργα του στους τοίχους έγιναν η μόνη αφορμή να επικοινωνήσω μέσω μειλ μαζί του για μια συνέντευξη που μπορεί να έχετε διαβάσει.

Κουμουνδούρου: Πάνω απο το έργο του για το σύστημα Υγείας οι καταστροφείς έκαναν αυτό. Cute?

Ερχόμαστε τώρα στην καινούρια καταστροφή του έργου του στην περιοχή του Μεταξουργείου. Τα έργα του τολμώ να πω ότι ήταν ένα κόσμημα για την συγκεκριμένη «ευαίσθητη» περιοχή. Καταστράφηκε το έργο του απέναντι από την πλατεία Κουμουνδούρου με το μήνυμα «Και η Υγεία Καπούτ». Ήταν ένα από τα πιο «ζωντανά» γκράφιτι της Αθήνας. Κάθε πρωί που πήγαινα στη δουλειά έβλεπα κάτω από το έργο του πρεζάκια, άστεγους, όσους δεν είχαν στον ήλιο μοίρα να κοιμούνται δίπλα σε χαρτόκουτες. Ήταν ένα ειρωνικό φόντο για την αρρώστια όχι μόνο του συστήματος Υγείας αλλά και ενός μεγάλου μέρους της κοινωνίας. Καταστράφηκε ανάμεσα σε άλλα η γυναικεία φιγούρα στην Αχιλλέως που κρατούσε ένα χαρτόνι με την επιγραφή «Hopeless» και γύρω-γύρω γραμμένα όλα αυτά που προκαλούν απόγνωση στο σημερινό άνθρωπο: Καπιταλισμός, αδικία, διαφθορά και τόσα άλλα. Η γνωστή κοριτσίστικη φιγούρα και αυτή στην Αχιλλέως δεν γλίτωσε από τους καταστροφείς ούτε το έργο του στην Μυλλέρου για το δικαστικό σύστημα.

 Μυλλέρου: Κρίση μεγαλομανίας. Banksy ή τρεις λαλούν και δυο χορεύουν;

Το πιθανότερο είναι να έχετε βρεθεί σε παρέες όπου κάποιος για να πει την άποψη του για κάποιο θέμα «πατάει» πάνω στην φωνή του άλλου. Δεν ακούει τον συνομιλητή του, δεν τηρεί τις παύσεις του διαλόγου, δεν αφήνει χώρο στον άλλο να μιλήσει. Το πιθανότερο αυτά που λέει είναι χιλιοειπωμένες κοινοτυπίες (αγένεια και μπαρουφολογία αρκετές φορές ταυτίζονται) αλλά πρέπει να τα πει σαν πληρωμένη καταπιεσμένη πανελίστρια (σ.σ Δεν είναι τυχαίο που οι πανελίτριες μέσα στην κρίση συνεχίζουν να βγάζουν μεροκάματα. Εξυπηρετούν και αυτές κάποια ανάγκη του κοινού). Οι καταστροφείς λοιπόν, αυτούς τους αγενείς τύπους μου θύμισαν. Δεν έχουν τι να πουν αλλά πρέπει να μιλήσουν. Θέλουν να τραβήξουν την προσοχή έτσι για το γαμώτο σαν «καταπιεσμένη πανελίστρια». Καταστρέφουν επειδή δεν μπορούν να δημιουργήσουν.

Αχιλλέως: "Μαμά όταν βγαίνω τα βράδια να ξέρεις ότι έχω ένα στόχο στη ζωή. Μην ανησυχείς"

Γκρεμίζουν επειδή δεν χτίζουν. Φωνάζουν γιατί δεν έχουν μάθει να μιλάνε. Τα παιδάκια αυτά πρέπει να αφήσουν στην άκρη «αναρχίες», «επαναστάσεις», και πάνω από όλα τις εφηβικές μπούρδες. Όταν βρουν τι θέλουν να πουν ας το γράψουν δίπλα-δίπλα στα έργα των άλλων. Δεν χρειάζεται να πατάνε πάνω σε άλλους. Άδειοι τοίχοι υπάρχουν άφθονοι στην Αθήνα, το θέμα είναι τι έχεις να πεις, αν έχεις να πεις κάτι. Όσο για τον Bleeps, τα έργα του είναι σαν την Λερναία Ύδρα. Ένα καταστρέφουν πέντε δημιουργεί. Δεν θα γλιτώσουν έτσι από αυτόν. Ευτυχώς για εμάς...

Υ.Γ

Το τελευταίο του έργο στην Ομόνοια. Μια φιγούρα και τέσσερις λέξεις λένε τα πάντα για αυτό που ζούμε σήμερα

31

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

18 σχόλια
Σορυ Asthet, δυστυχως το επιχειρημα σου δεν ακυρωνει κατι.. Οι εννοιες δημοσιο-ιδιωτικο στην πολη μονο 'στα χαρτια' καθοριζονται βασει ιδιοκτησιας. Ο καθε τοιχος που ερχεται σε αμεση επαφη με το δημοσιο (δρομος, πεζοδρομος) δεχεται την επιδραση της ζωης της πολης, αποτελει ενα οριο αναμεσα στο ιδιωτικο και το δημοσιο, το σπιτι και την πολη, το ατομο και το συνολο. Παρακινδυνευμενο να λες με σιγουρια οτι η αισθητικη του δημοσιου χωρου καθοριζεται απο ιδιωτικες επιλογες. Οτιδηποτε αμεσα εκτεθειμενο στην πολη οι τοιχοι, τα σκαλια προς την εισοδο, πρακτικα ανηκουν περισσοτερο σ'αυτη παρα στον ιδιοκτητη του. Το θεμα ειναι τι κανει 'η πολη' σ'αυτα.. Μπορεις να καθισεις στα σκαλια ενος σπιτιου που βρισκονται παρακειμενα στο πεζοδρομιο, εκτος και αν φοβασαι οτι θα βγει ο 'κυρ Παντελης' να σε διωξει. Μπορεις και να ζωγραφισεις τον τοιχο του 'κυρ Παντελη' στο δρομο, που ναι, με τα λεφτα του τον εβαψε ο ανθρωπος και στο χρωμα που του αρεσει, αλλα που ξερεις? Ισως με μια ωραια ζωγραφια να του θυμισεις κατι, να τον εκφρασεις και αυτον και να μη βαψει τον τοιχο.. Εκτος αν σε φοβηθει...
Μα δεν διαφωνω με οσα λες, καθε αλλο. Απλα απανταω σε οσους περιοριζουν το ζητημα οτι "οι street artists ιδιοποιουνται δημοσιο χωρο για να μας επιβαλουν την αισθητικη τους".
Εχω να κανω μια παρατηρηση που μαλλον ακυρωνει τα μισα απο τα σχολια που εχουν ηδη γινει: το οτι ενας τοιχος βλεπει στο δρομο δεν τον κανει αυτοματα δημοσιο, παραμενει ιδιωτικος, εκτος βεβαια αν το κτηριο ανηκει στο κρατος. Αυτο σημαινει οτι καλως ή κακως η αισθητικη αυτου που λεμε "δημοσιος χωρος" καθοριζεται ετσι κια αλλιως σε μεγαλο βαθμο απο ιδιωτικες επιλογες, βλ. την αισθητικη των ιδιοκτητων των κτηριων και τη διαθεση να κρατησουν τους τοιχους και τις προσοψεις σε ανθρωπινη κατασταση ή να τα αφησουν να ρημαξουν.
Εγω δεν καταλαβαινω πως ο καθε γκραφιτας τσαντιζεται οταν του χαλανε το δημιουργημα το οποιο εχει κανει με την σειρα του σε δημοσιο χωρο.Δεν μπαινω στην γελοια λογικη ορισμενων πιο πανω "σου αρεσουν περισσοτερο οι διαφημισεις?Αυτο σε ενοχλει περισσοτερο στους δρομους?"ΟΧΙ με ενοχλουν πιο πολλα αλλα σχολιαζουμε το συγκεκριμενο αρθρο,μην το κανετε σαν τους χρυσαυγιτες που οταν τους λες για τον Χιτλερ σου απαντανε "Ο Σταλιν σκοτωσε τριπλασιους"Η συγκεκριμενη "τεχνη" ειναι υπερεκτιμημενη και περισσοτερο μοδα των τελευταιων χρονωn, γιατι θα πρεπει να ξερουμε τον bleeps δηλαδη ,σιγα το σημαντικο προσωπο.Χαλαστε τα οπου τα βρισκετε , εχουν καβαλησει και καλαμι και νομιζουν οτι ειναι τιποτα σημαντικοι καλλιτεχνες.
προσπάθησα να αντέξω αλλά ο spank(αύναν στα ελληνικά) παραλήρησε ως κήνσορας σε χρυσοποίκιλτο θρόνο..κύριε σπανκ ποιος είστε εσείς που παρουσιάζεστε ως κριτής και γνώστης?προπαγανδίζετε για κάποιους καλλιτέχνες γιατί?Μήπως πουλάτε τα έργα τους? σας ανήκει ο δημόσιος χώρος? Η μήπως είστε ιστορικός τέχνης? Γιατί αν ήσασταν θα είχατε ψάξει ποιες εκδόσεις ασχολούνται με τον bleeps αρκεί να μπένατε στη σελίδα του. Κι αν μονο για εσάς η lifo ασχολείται μαζί του ξεχνάτε ότι όλα τα μεγάλα sites street art έχουν αναρτήσει έργα του( wooster collective, unurth etc) καθώς και μέσα όπως οι NYT(εξώφυλλο μάλιστα),BBC,GUARDIAN,NPR,CHINA DAILY,ZDF etcΑ!Μήπως είδατε το ντοκιμαντέρ της γαλλικής τηλεόρασης (France 3) για την τέχνη αυτού που εσείς θεωρείτε "δύστυχο"?Μήπως είστε εσείς που σβήνετε τα έργα του κύριε spank aka αύναν?Και που βλέπετε το Banksy κύριε spank γιατί στο Banksy εγώ βλέπω το BLek le rat!!Αλλά ο κλασικός μισαλλόδοξος και φθονερός τύπος που έκδηλα είστε μπορεί μόνο να προπαγανδίζει ηλιθιωδώς κύριε spank..Ποιος είστε κύριε ανώνυμε spank γιατί εγώ παρακολουθώ τη σελίδα του Bleeps από το 2008 και όλα αυτά που διακηρύτετε μόνο στη φαντασία των οπορτουνιστών υπάρχουν..Μήπως δεν αντέχετε όταν κάποιος σιωπηλά ανοίγει ουσιαστικό διάλογο στην πόλη και δεν χάνεται σε έναν εμετικό ελιτισμό?Ο κλασικός γρέκος..φθονερός και μικρόψυχος..Γι'αυτό σβήσατε το μεγάλο έργο στην ομόνοια που "επαιξε" σε πολλά sites παγκοσμίως?κύριε γκεμπελίσκο mr spank...
Θα σας πω μερικα πραγματα επειδη τυχενει να γνωριζω.Ο μπλιπς ειναι ενας στριτ αρτιστ που αρχισε να κανει πολιτικα στενσιλ με την τεχνοτροπια του μπανκσυ αμεσως μολις εγινε ευρητερα γνωστος ο μπανκσυ.Ειναι ενας ανθρωπος που δεν ειχε καμια προηγουμενη σχεση με τον χωρο του γγραφιτι.Επωφεληθηκε της κρισης για να κανει καριερα σαν στριτ αρτιστ και ειναι πασηφανες οτι το κινιτρο του ειναι η αυτοπροβολη.Ειναι κοινα αποδεκτο απο οσους γνωριζουν απο τεχνη οτι αυτο που κανει στερητε στοιχειοδους τεχνικης και αισθητικης.Απο την αλλη θα μπορουσε κανεις να δει στα εργα του το θρασος του να ενεργει καλιτεχνικα απουσια τεχνικης γνωσης και αισθητικης και να θεωρησει οτι πληρει τις προυποθεσεις για να ονομαστει τεχνη.οσο ασχημο και αν ειναι σαν εικονα οσο λαικιστικη και αν ειναι η λεζαντα του.αφου εκφραζετε μεσω της εικονας και αφου στο τελος δημιουργει ειναι αδιαμφησβητητα εργο.Ασχετα αν ειναι καλο η κακο.Κατα την δικη μου γνωμη ειναι αδιαφορα τα εργα του υπαρχουν πολλοι καλυτεροι καλιτεχνες του δρομου για να ασχοληθουμε kai παγκοσμιος καταξιωμενοι μαλιστα(βασμουλακης,woozy,Στελιος Φαιτακης,σονκε,sox,nda,black,κ.α)Αυτοι ομως τυχενει να ειναι καλιτεχνες της athens voice οποτε δεν εχουν εμπορικο ενδιαφερον απο τους<<αρθρογραφους>>της lifo,Ας μην ξεχναμε οτι LIfo ηταν ενα αθηναικο graffity crew που Εχει γραψει ιστορια στους δρομους της αθηνας,εως την στιγμη που ο εκδοτης της lifo αποφασισε να καπιλευτει την διασημοτητα της λεξης και να το κανει ονομα εφημεριδας που εκφραζει τους χιπστερ νεους της εποχης.Ο μπλιπς ηταν απο τους ασχετους που η lifo αποφασισε να εκμεταλευτει για να τον πουλησει στους θαυμαστες της στριτ αρτ.και αυτος εκπληρωνει την προσωπικη του φιλοδοξια να γινει διασημος και να θεωηθει καλιτεχνης(βαζει κοριτσια εξω απο το αρτ αθηνα να μοιραζοθν ζωγραφιες του)αντιδρωντας δηθεν στον θεσμο).ενω η πραξη του φωναζει οτι ειναι επειδη δεν μπορει να ειναι μεσα στην αρτ αθηνα οπως αλλοι καλιτεχνες του δρομου)Ολη αυτη η κακη αισθητικη που επιβαλει δημοσια,,ο γλυκαναλατος σχολιασμος του σε συνδιασμο με το οτι δεν σεβετε τους υπολοιπους που δρουν στον δρομο τον εχουν κανει μισητο στο κοινο αλλα και στους γκραφιταδες.καλυπτει εργα αλλων απο πανω κανωντας τα δικα του.βριζει και απειλει τηλεφωνικα και ιντερνετικα αλλους που τολμησαν να του ζητησουν τον λογο γιατι τους πατησε τα εργα.Αλλα λιγοψυχει μπρωστα σε γκραφιταδες που του ζηταν να συναντηθουν για να λυσουν την διαφορα τους οπως λυνονται οι διαφορες μεταξυ των γκραφιταδων και κρυβεται.Για μενα οτι χειροτερο εχω δει να κανει ο συγκεκριμενως ειναι το γκραφιτι με την φατσα του γρηγοροπουλου που ειχε γραψει απο κατω ζω μεσα απο τους αγωνες σας και το εκανε μεσα στα εξαρχεια παρουσια δημοσιογραφων του προτου θεματος.για προβολη του εαυτου του.στην εφημεριδα.το συγκεκριμενο εργο καταστραφηκε αμεσως το ιδιο βραδυ απο θαμωνες της οδου μεσολογγιου.και ο μπλιπς εγινε γνωστος στους εξαρχειοτες που αμεσως μετα τους επιτεθηκε μεσα απο την σελιδα του.ο Ιδιος χωρις πολιτικη ταυτοτητα σχεδιαζει αλφαδια και μιλαει με επαρση στα βιντεο για τεχνη λεγοντας πραγματικα <<βλακειες>>που οι περισοτεροι δεν καταλαβενουν και αυτοι που γνωριζουν καταλαβενουν οτι ειναι μαιντανος καιναρκισος. που εχει καταλαβει και εκμεταλευεται την βλακεια και την ελειψη αισθητικης της εποχης.Προτεινω λοιπν στον συντακτη αφου ειναι ευεσθητοποιημενος με τα κατεστραμενα στριτ αρτ εργα να μας πει την ιστορια των γκραφιταδων lifo.Nα μας μιλησει για αλλους καλιτεχνες που δεν δεχονται να δωσουν συνεντευκση στην lifo ουτε να τους πληρωναν..και κανουν εξωφυλλα kai παρουσιαζουν την δουλεια τους στην Athens voice που ειναι πολλυ πιο σοβαροι.και να αφησει τον μπλιπς στην δυστηχια του.
προσπάθησα να αντέξω αλλά ο spank(αύναν στα ελληνικά) παραλήρησε ως κήνσορας σε χρυσοποίκιλτο θρόνο.. κύριε σπανκ ποιος είστε εσείς που παρουσιάζεστε ως κριτής και γνώστης? προπαγανδίζετε για κάποιους καλλιτέχνες γιατί?Μήπως πουλάτε τα έργα τους? σας ανήκει ο δημόσιος χώρος? Η μήπως είστε ιστορικός τέχνης? Γιατί αν ήσασταν θα είχατε ψάξει ποιες εκδόσεις ασχολούνται με τον bleeps αρκεί να μπένατε στη σελίδα του. Κι αν μονο για εσάς η lifo ασχολείται μαζί του ξεχνάτε ότι όλα τα μεγάλα sites street art έχουν αναρτήσει έργα του( wooster collective, unurth etc) καθώς και μέσα όπως οι NYT(εξώφυλλο μάλιστα),BBC,GUARDIAN,NPR,CHINA DAILY,ZDF etc Α!Μήπως είδατε το ντοκιμαντέρ της γαλλικής τηλεόρασης (France 3) για την τέχνη αυτού που εσείς θεωρείτε "δύστυχο"? Μήπως είστε εσείς που σβήνετε τα έργα του κύριε spank aka αύναν? Και που βλέπετε το Banksy κύριε spank γιατί στο Banksy εγώ βλέπω το BLek le rat!!Αλλά ο κλασικός μισαλλόδοξος και φθονερός τύπος που έκδηλα είστε μπορεί μόνο να προπαγανδίζει ηλιθιωδώς κύριε spank.. Ποιος είστε κύριε ανώνυμε spank γιατί εγώ παρακολουθώ τη σελίδα του Bleeps από το 2008 και όλα αυτά που διακηρύτετε μόνο στη φαντασία των οπορτουνιστών υπάρχουν.. Μήπως δεν αντέχετε όταν κάποιος σιωπηλά ανοίγει ουσιαστικό διάλογο στην πόλη και δεν χάνεται σε έναν εμετικό ελιτισμό? Ο κλασικός γρέκος..φθονερός και μικρόψυχος..Γι'αυτό σβήσατε το μεγάλο έργο στην ομόνοια που "επαιξε" σε πολλά sites παγκοσμίως?κύριε γκεμπελίσκο mr spank... Πηγή: www.lifo.gr
Εδώ πήγανε και μουτζουρώσανε την Ακαδημία στην Πανεπιστημίου, ένα από τα σημαντικότερα έργα του Δανού Αρχιτέκτονα Χάνσεν και περιμένεις να σεβαστούν τους "street artists" ; Πάλι καλά να λέμε που ο Παρθενώνας δεν βρίσκεται στο κέντρο αλλά πάνω στην Ακρόπολη, αλλιώς γύρευε πως θα ήταν τώρα.Κάποιοι (απαίδευτοι) μπορούν να λειτουργήσουν μόνο μέσα απ' τη καταστροφή, δυστυχώς...
Το σχολια που εχουν γραφτει ειναι απιστευτα!!Δεν μπαινω καν στον κοπο να απαντησω. Ειναι ανοφελο. Στερουνται καθε λογικης... ειναι ανοητα...κριμα.
Προς αρθρογραφο:Οπως νιωθεις εσυ για το οτι καποιος κατεστρεψε το γκραφιτι του Bleeps, μπορει ετσι να νιωθουν οι περισσοτεροι για τον Bleeps που κατεστρεψε τον καθαρο τοιχοΘυμισου pls οτι η δικη σου αισθητικη δεν ειναι απαραιτητα ανωτερη ή πιο σωστη απ’την δικη μου που θα ηθελα τον τοιχο καθαρο
Φιλοσοφούμε πάνω σε μια εξόφθαλμη περίπτωση βανδαλισμού, λόγο ζήλιας, βλακείας, μικροψυχίας και όλα τα στραβά του κόσμου, που συγκεντρώνονται στο πρόσωπο των καταστροφέων. Προφανώς δεν έχουν κάτι να πουν. Αν είχαν, θα ζωγράφιζαν κάτι καλύτερο, πάνω απο τον Bleeps. Έτσι λειτουργεί ο διάλογος, ο ανταγωνισμός. Το σήμα της αναρχίας δε λέει τίποτα. Μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε.
Γενικά βρίσκω τουλάχιστο ηλίθιο το να διαμαρτύρεσαι αφ' ενός για την έλλειψη παροχών από το κράτος και τελικά να καταστρέφεις τη δημόσια περιουσία, δηλαδή αυτό το ελάχιστο που σου έχουν παράσχει.
Πολλά έργα διαφόρων καλλιτεχνών ή μη καταστρέφονται, δεν είναι κάτι καινούριο. Γιατί δίνετε μια επιλεκτική έμφαση και πως γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται π.χ. για προσωπικές διαφορές μεταξύ τους, αντί για "μανία καταστροφής από απολίτιστους μπαμπουίνους" όπως το παρουσιάζετε; Επίσης έχω την εντύπωση ότι είναι "ΟΙ" Bleps (εξού και το "s" στο τέλος, αλλιώς θα ήταν Bleep) και όχι "O" Bleeps.
Συμφωνώ ότι είναι κρίμα για τις τοιχογραφίες γιατί μπορεί να είναι ωραίες, συμβολικές κλπκλπ, αλλά η "καταστροφή" είναι κομμάτι της street art. Ότι βρίσκεται στο δημόσιο χώρο, οφείλει να δέχεται και δημόσια κριτική (μας αρέσει-δεν μας αρέσει). Αλλιώς καταλήγουμε με κομμάτια τοίχων με street art μέσα σε γκαλλερύ και σαλόνια.
Το πως θα είναι ο δημόσιος χώρος στο οποίον όλοι μας εκτιθέμεθα δεν πρέπει να το αποφασίζει ο εκάστοτε γκραφιτάς αλλά όλοι μας ως κοινότητα μέσω των θεσμών μας! Ο γκραφιτάς ας κάνει ότι νομίζει στους τοίχους το δικού του διαμερίσματος. Καμία όρεξη δεν έχω να μάθω τις μουτζούρες του ούτε και την άποψη του περί αισθητικής..
Το να καταστρέψουν τον "κόσμο" των άλλων φαίνεται να είναι για αυτούς πολύ πιο σημαντικό από το να δημιουργήσουν τον δικό τους. Αυτό που ζητούν με τόση επιμονή είναι να γίνουμε ΟΛΟΙ σαν αυτούς, τα δικά τους θέλω να γίνουν και δικά μας. Με το ζόρι, με την βια, το δικό τους μόνο πολίτικο φόντο να υπάρχει και κανένα άλλο. Είναι και αυτοί (όπως οι θρησκόληπτοι, οι οι κομμουνιστές, οι φασίστες) απόλυτα πεπεισμένοι πως βρήκαν την μοναδική αλήθεια, ουαί και αλίμονο σε οποίον δεν την αποδέχεται. Μια ακόμα μορφή ολοκληρωτισμού πρεσβεύουν, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.
Aν θελει να σεβαστουν τα εργα του ας τα κανει σε ιδιωτικο χωρο. Τον ιδιο σεβασμο δικαιουμαι και εγω σαν θεατης που δεν θελω να βλεπω με το ζορι τα εργα του στο δρομο χωρις να το επιλεγω..αυτο ισχυει για ολους τους "street artists" οι οποιοι κατα 98% ειναι κακιστοι εικονογραφοι, ο συγκεκριμενος δε ειναι και τρομερα γλυκαναλατος, κατι σαν Λαζοπουλος των γκραφιταδων.
Ε ναί! Τι χειρότερο απο το να βλέπεις μαλθακά έργα τέχνης στους δρόμου άμα είσαι σκληρός ωσάν τον Mad Max. Να ομορφύνει η πόλλη? Στα @@ μας...Σεβασμός και μλκίες... Όλα στάχτη, προκειμένου να ταιριάξουν στην κοσμοθεωρία μας. Έτσι Αράπη? Σωστός? Ε? Μεγάλε Βαν Γκόγκ?
Ναι ρε μπατμαν. Τα "εργα"¨του συγκεκριμενου ειναι χειροτερα και απο ζαχαρουχο νουνου. Βρισκω τον οποιοδηποτε αδειο τοιχο απειρως πιο ενδιαφερον θεαμα.
Προσβαλεται δηλαδη (με το συγκεκριμενο)η αισθητικη σου? Και γιατι δεν ξεκινας με τις διαφημησεις; αυτο σε πειραξε; Και τωρα δηλαδη που το μουτζουρωσες η αισθητηκη σου αποκατασταθηκε; 40 ατομα βρηκαν το πανω σχολιο καλο;;; street artist σε ιδιωτικο χορο;; τι αλλο θα ακουσουμε....