Τα νέα κατεστραμμένα έργα του Bleeps και οι «αναρχικοί» της φακής

Facebook Twitter
31

 Είναι τέτοια η εμμονή τους με τον Bleeps που ακόμα και η καταστροφή παραπέμπει στο έργο του street artist στην Ερμού που έγινε πέρσι τα Χριστούγεννα

Στις φωτογραφίες του ποστ τα κατεστραμμένα έργα του Bleeps στην περιοχή του Μεταξουργείου. Η καταστροφή έγινε μέσα στο Σαββατοκύριακο. Είχα αναφερθεί ξανά στο θέμα το περασμένο καλοκαίρι με αφορμή την καταστροφή των έργων του στα Εξάρχεια. Χτύπησαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, την λευκή μπογιά και το «Α» που παραπέμπει «και καλά» στην «Αναρχία»(σ.σ Σε πολλά εισαγωγικά η λέξη γιατί μόνο αυτό δεν είναι).

Αρχικά να σας πω τι ακριβώς συμβαίνει με τον Bleeps. Οι τακτικοί αναγνώστες του blog μπορεί να έχετε διακρίνει ένα είδος εμμονής με το έργο του και τον ίδιο και μάλλον έχετε δίκιο. Θεωρώ ότι είναι μια από τις πιο δυνατές, για να μην πω η πιο δυνατή, φωνή των αθηναϊκών τοίχων αυτή την στιγμή. Τα έργα του είναι ένας σχολιασμός των κοινωνικοπολιτικών καταστάσεων που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας. Η δουλειά του μοιάζει με ένα ημερολόγιο όπως έχει πει ο ίδιος, το οποίο καταγράφει όλα αυτά για τα οποία συζητάμε από την μέρα που ξέσπασε η κρίση. Ανεργία, μετανάστευση, απονομή δικαιοσύνης, ρατσισμός, καταναλωτικές συνήθειες κ.τ.λ Είμαι θαυμαστής του έργο του διότι δεν χρησιμοποιεί μόνο μια αναγνωριστική φιγούρα για να ομορφύνει ένα τοίχο (όπως κάνουν τόσοι τους οποίους δεν κατακρίνω) αλλά θέλει να περάσει ένα μήνυμα. Το μήνυμα του είναι δυνατό και άμεσο. Δεν έχω ιδέα ποιος είναι, δεν τον έχω συναντήσει ποτέ και τα έργα του στους τοίχους έγιναν η μόνη αφορμή να επικοινωνήσω μέσω μειλ μαζί του για μια συνέντευξη που μπορεί να έχετε διαβάσει.

Κουμουνδούρου: Πάνω απο το έργο του για το σύστημα Υγείας οι καταστροφείς έκαναν αυτό. Cute?

Ερχόμαστε τώρα στην καινούρια καταστροφή του έργου του στην περιοχή του Μεταξουργείου. Τα έργα του τολμώ να πω ότι ήταν ένα κόσμημα για την συγκεκριμένη «ευαίσθητη» περιοχή. Καταστράφηκε το έργο του απέναντι από την πλατεία Κουμουνδούρου με το μήνυμα «Και η Υγεία Καπούτ». Ήταν ένα από τα πιο «ζωντανά» γκράφιτι της Αθήνας. Κάθε πρωί που πήγαινα στη δουλειά έβλεπα κάτω από το έργο του πρεζάκια, άστεγους, όσους δεν είχαν στον ήλιο μοίρα να κοιμούνται δίπλα σε χαρτόκουτες. Ήταν ένα ειρωνικό φόντο για την αρρώστια όχι μόνο του συστήματος Υγείας αλλά και ενός μεγάλου μέρους της κοινωνίας. Καταστράφηκε ανάμεσα σε άλλα η γυναικεία φιγούρα στην Αχιλλέως που κρατούσε ένα χαρτόνι με την επιγραφή «Hopeless» και γύρω-γύρω γραμμένα όλα αυτά που προκαλούν απόγνωση στο σημερινό άνθρωπο: Καπιταλισμός, αδικία, διαφθορά και τόσα άλλα. Η γνωστή κοριτσίστικη φιγούρα και αυτή στην Αχιλλέως δεν γλίτωσε από τους καταστροφείς ούτε το έργο του στην Μυλλέρου για το δικαστικό σύστημα.

 Μυλλέρου: Κρίση μεγαλομανίας. Banksy ή τρεις λαλούν και δυο χορεύουν;

Το πιθανότερο είναι να έχετε βρεθεί σε παρέες όπου κάποιος για να πει την άποψη του για κάποιο θέμα «πατάει» πάνω στην φωνή του άλλου. Δεν ακούει τον συνομιλητή του, δεν τηρεί τις παύσεις του διαλόγου, δεν αφήνει χώρο στον άλλο να μιλήσει. Το πιθανότερο αυτά που λέει είναι χιλιοειπωμένες κοινοτυπίες (αγένεια και μπαρουφολογία αρκετές φορές ταυτίζονται) αλλά πρέπει να τα πει σαν πληρωμένη καταπιεσμένη πανελίστρια (σ.σ Δεν είναι τυχαίο που οι πανελίτριες μέσα στην κρίση συνεχίζουν να βγάζουν μεροκάματα. Εξυπηρετούν και αυτές κάποια ανάγκη του κοινού). Οι καταστροφείς λοιπόν, αυτούς τους αγενείς τύπους μου θύμισαν. Δεν έχουν τι να πουν αλλά πρέπει να μιλήσουν. Θέλουν να τραβήξουν την προσοχή έτσι για το γαμώτο σαν «καταπιεσμένη πανελίστρια». Καταστρέφουν επειδή δεν μπορούν να δημιουργήσουν.

Αχιλλέως: "Μαμά όταν βγαίνω τα βράδια να ξέρεις ότι έχω ένα στόχο στη ζωή. Μην ανησυχείς"

Γκρεμίζουν επειδή δεν χτίζουν. Φωνάζουν γιατί δεν έχουν μάθει να μιλάνε. Τα παιδάκια αυτά πρέπει να αφήσουν στην άκρη «αναρχίες», «επαναστάσεις», και πάνω από όλα τις εφηβικές μπούρδες. Όταν βρουν τι θέλουν να πουν ας το γράψουν δίπλα-δίπλα στα έργα των άλλων. Δεν χρειάζεται να πατάνε πάνω σε άλλους. Άδειοι τοίχοι υπάρχουν άφθονοι στην Αθήνα, το θέμα είναι τι έχεις να πεις, αν έχεις να πεις κάτι. Όσο για τον Bleeps, τα έργα του είναι σαν την Λερναία Ύδρα. Ένα καταστρέφουν πέντε δημιουργεί. Δεν θα γλιτώσουν έτσι από αυτόν. Ευτυχώς για εμάς...

Υ.Γ

Το τελευταίο του έργο στην Ομόνοια. Μια φιγούρα και τέσσερις λέξεις λένε τα πάντα για αυτό που ζούμε σήμερα

31

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ