ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
11.11.2017 | 02:09

Δεν θα γίνουμε ποτέ σοβαρό κράτος;

Ξεκίνησα πριν μερικές μέρες να κάνω μία φαινομενικά απλή διαδικασία σε δημόσιες υπηρεσίες. Ναι ήξερα τι θα αντιμετωπίσω.Πήγα στο ΚΕΠ της περιοχής να πάρω ένα πιστοποιητικό. ΚΕΠ μία υπηρεσία που υποτίθεται πως έχει δημιουργηθεί για την ευκολότερη εξυπηρέτηση. Μία κεντρική υπηρεσία που θα αναλαμβάνει την διαμεσολάβηση για να μην τρέχει ο πολίτης δεξιά αριστερά και θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών. Είναι φτιαγμένη στο πιό άκυρο σημείο της πόλης. Δεν υπάρχει πάρκινγκ ούτε για δέιγμα ή μάλλον υπάρχει μία θέση και είναι για ΑΜΕΑ. Και καλά έκαναν κι αυτή τη μία θέση την όρισαν για ΑΜΕΑ. Δεν έχω παρκάρει ποτέ εκεί, άλλοι όμως που δεν διαθέτουν μεγάλη υπομονή ή ένα δεκάρικο καύσιμα να κάνουν κύκλους για να βρουν πάρκινγκ, παρκάρουν παρότι δεν είναι ΑΜΕΑ. Η ίδια η υπηρεσία δηλαδή και ο κακός σχεδιασμός εξωθεί κάποιους πολίτες να γίνουν παραβάτες εις βάρος άλλων ευπαθών πολιτών. Η υποκρισία δηλαδή σε όλο της το μεγαλείο. Όλα αυτά σε επαρχιακή αλλά μεγάλη πόλη της χώρας που υπάρχουν εκατοντάδες καλύτερες τοποθεσίες με άπλετο χώρο για δημιουργία πάρκινγκ.Τρείς διαφορετικοί υπάλληλοι μου ζήτησαν τρία διαφορετικά δικαιολογητικά για την ίδια δουλειά. Τρία και τρία, έξι πέρα δώθε δηλαδή μόνο γι' αυτή την ασυμφωνία. Όλα αυτά βέβαια με το απαραίτητο ύφος και αγένεια. Ένα από τα δικαιολογητικά που ζήτησαν ήταν το εκκαθαριστικό που τους είχα πάει λίγες μέρες πριν για άλλη υπόθεση που ήταν ακόμη ανοιχτή. Φυσικά δεν μπορούσαν να το πάρουν από εκεί. Το οτιδήποτε σήμερα θέλει εκκαθαριστικό, που σημαίνει πως αν έχεις οποιαδήποτε οφειλή στην εφορία και δεν μπορείς να πάρεις εκκαθαριστικό είσαι εξαφανισμένος, ανύπαρκτος και δεν μπορείς να πάρεις κανένα χαρτί και να κάνεις τίποτα. Δεν έχω χρέος στην εφορία απλά γιατί είμαι ανύπαρκτος με άλλο τρόπο. Άνεργος με μηδενικό εκκαθαριστικό.Αναρωτιόμουν όμως κάθε φορά που έτρεχα πέρα δώθε να συλλέξω χαρτιά που ζητούσε το ΚΕΠ (θυμίζω πως το ΚΕΠ φτιάχτηκε για να αποφεύγεται ακριβώς αυτό), σήμερα που υπάρχει η τεχνολογία δεν θα μπορούσε κάθε πολίτης να έχει ένα διαδικτυακό folder (δε το λέω φάκελο γιατί ακούγεται περίεργο), σε κάποιο ασφαλή server ή cloud που να περιέχει ενημερωμένα ηλεκτρονικά αντίγραφα από αυτά τα χαρτιά που ζητάνε όλη την ώρα; Θα μπορούσε πχ ο πολίτης να δίνει στον υπάλληλο της εκάστοτε υπηρεσίας κάποιο κωδικό μίας χρήσης ή περιορισμένης διάρκειας (ωρών), δίνοντας του πρόσβαση σε κάποιο "κοινόχρηστο φάκελο" που θα περιέχει τα έγγραφα. Αν αναλογιστεί κανείς πόσο μας κοστίζει σαν χώρα το υπάρχον σύστημα, σε βενζίνες, χαμένες εργατοώρες, ουρές, παρκινγκ κλπ θα βγάζαμε και κέρδος. Αυτά όλα βέβαια αν ήταν ικανοί για σοβαρούς σχεδιασμούς γιατί με αυτούς που σχεδιάζουν σήμερα τα συστήματα μάλλον τα προσωπικά μας στοιχεία θα κατέληγαν στα χέρια των hackers.Τρεις μέρες μετά το πιστοποιητικό είναι έτοιμο, έχει ψηθεί και πάω να το πάρω. Το παραλαμβάνω με την ίδια ταλαιπωρία και πάω σε άλλη υπηρεσία της πόλης. Κι εκεί δεν υπάρχει πουθενά δωρεάν πάρκινγκ, έχει μεριμνήσει όμως ο δήμος και υπάρχει δημοτικό πάρκινγκ με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια. Μπαίνω στον κεντρικό χώρο της υπηρεσίας, οκτώ υπάλληλοι ξύνονται (το λέω ευγενικά), ένας δουλεύει τα ζώα μου αργά. Κανένας δεν ενδιαφέρεται να ρωτήσει τι θέλω. Ναι επίτηδες περίμενα και κοιτούσα μία τον έναν, μία τον άλλο για να δω που φτάνει η αδιαφορία και η γαϊδουριά. Εκείνοι απέφευγαν τεχνηέντως το βλέμμα μου. Αποφασίζω μετά από πέντε λεπτά να ρωτήσω έναν και ενοχλημένος που τον διέκοψα (μάλλον από την πασιέντζα) μου δείχνει απέναντι χωρίς να μιλήσει καθόλου. Περιμένω 45 λεπτά να εξυπηρετηθεί μία κοπέλα που προηγούνταν από εμένα. Η δουλειά της θα μπορούσε να έχει τελειώσει σε 5 λεπτά. Αλλά η υπάλληλος μία ξύνεται, μία ανάβει τσιγάρο (στη ζούλα όπως είπε και η ίδια), μία ανοίγει κάτι αλουμινόχαρτα και γευματίζει, πιάνει συζήτηση για άσχετα θέματα με το διπλανό γραφείο. Ότι να 'ναι. Όταν έρχεται η σειρά μου της δίνω όλα τα δικαιολογητικά έτοιμα προσπαθώντας να την διευκολύνω και μου λέει με μία βαριεστιμάρα..."ωχ! τώρα για να γίνει αυτό θα πρέπει να βγαίνω από το ένα σύστημα, να μπαίνω στο άλλο!"...δύσκολα πράγματα δηλαδή. Τη ρωτάω, "αυτό δεν κάνετε εδώ"; Ε, αυτό ήταν αρκετό για να με τιμωρήσει. Την ίδια δουλειά την είχα κάνει πέρυσι σε αντίστοιχο γραφείο κωμόπολης (χωριού θα έλεγα) αυθημερόν και είχα ξεμπερδέψει. "Έλα, την άλλη Παρασκευή", μου λέει που θα τα έχω περάσει στο σύστημα. Που σημαίνει άλλη μία μέρα ταλαιπωρία και έξοδα γιατί βαριόταν να ολοκληρώσει τη δουλειά της. Μού 'ρθε να της πω..."άμα βαριέσαι σήκω να κάτσω εγώ που είμαι άνεργος". Βγαίνοντας πάω και παίρνω το αμάξι 2,5 ευρώ. Συνολικά πρέπει να μου φύγε ένα δεκαπεντάρι, για καύσιμα, φωτοτυπίες, παρκινγκ και δουλειά δεν έκανα. Έφαγα δύο μέρες και με περιμένει και τρίτη (μπορεί και παραπάνω) για κάτι που θα μπορούσε να γίνει σε μία, αν όχι σε μία ώρα.Θα γίνουμε ποτέ άνθρωποι;
4
 
 
 
 
σχόλια
Καταρχήν, το εκκαθαριστικό το συγχέεις με τη φορολογική ενημερότητα: δε δείχνει την έλλειψη χρεών προς το δημόσιο αλλά το εισόδημα του οικονομικού έτους στο οποίο αφορά.Δεν ξέρω τι πιστοποιητικό πήγες να ζητήσεις, πολλά δικαιολογητικά αναζητούνται πλέον αυτεπαγγέλτως από την αρχή έκδοσης της τελικής διοικητικής πράξης, δεν ίσχυε κάτι τέτοιο στην περίπτωσή σου;
Κι ενω ειχα ξυπνησει βαρυθυμη με εντονη νοσταλγια για την Ελλαδα, διαβασα την εξομολογηση σου, θυμηθηκα δικες μου περιπετειες και μου εφτιαξε η διαθεση. Μονιμοτητα και ατιμωρησια=ελληνικο δημοσιο.
Εγώ τελευταία φορά που πήγα αναρωτιόμουνα, δεν θα μπορούσαν κάποιες από τις αιτήσεις για έγγραφα να γίνονται διαδικτυακά; Δηλαδή γιατί να χρειάζεται να τρέχεις δύο φορές το λιγότερο, μία για να το παραγγείλεις και μία για να το παραλάβεις;Παράδειγμα, θες ένα πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας, μπαίνεις στο site του δήμου σου, πατάς "παραγγελία πιστοποιητικού μόνιμης κατοικίας" σου λέει ποιά είναι τα δικαιολογητικά κι αν τα έχεις το παραγγέλνεις. Όταν είναι έτοιμο σου σκάει ειδοποίηση και όταν πας να το παραλάβεις με την ταυτότητα σου τους δίνεις και τα δικαιολογητικά. Τι ποιό απλό; Θα γλιτώναμε τις μισές μετακινήσεις και τις μισές ουρές. Αν περισσότερες από 3 φορές παραγγείλεις έγγραφο και δεν πας να το πάρεις καίγεσαι και χάνεις το δικαίωμα για online παραγγελία. Αλλά μας αρέσει να ταλαιπωρούμαστε και να αυξάνουμε το κόστος σε όλα.
Το 2012 προσελήφθην στα πρώτα κοινωφελή του ΟΑΕΔ. Η προκήρυξη ήταν του ΟΑΕΔ, η πρόσληψη έγινε μέσω ΚΕΠ, η ανάληψη υπηρεσίας έγινε στην Πρόνοια και η υπηρεσία τοποθέτησης σε άλλη προνοιακή δομή. Ηθελα μια συστατική επιστολή φέτος και πήγα στην τότε προϊσταμένη. Μ' έστειλε στα κεντρικά της Πρόνοιας αρχικά, μετά μού είπε ότι πρέπει να την πάρω απ' τον ΟΑΕΔ, μετά να απευθυνθω στο ΚΕΠ που μάς χορήγησε τις βεβαιώσεις προϋπηρεσίας. Ολα αυτά επειδή δεν είχε ξαναγράψει ποτέ συστατική, όπως ομολόγησε, και φοβόταν να βάλει την υπογραφή της. Οσο είδες εσύ τη συστατική μου, άλλο τόσο την είδα κι εγώ τελικά.
Scroll to top icon