To ΥouTube εργάζεται πάνω στην εφαρμογή αυστηρότερων ποινών για όσους δημιουργούς υπονομεύουν ή διασύρουν με το έργο τους το σύνολο της δημιουργικής κοινότητας, ανακοίνωσε η CEO της εταιρείας Susan Wojcicki.
Η Susan Wojcicki, CEO του YouTube, και μια από τις 7 ισχυρότερες γυναίκες στο χώρο της τεχνολογίας σήμερα, δημοσίευσε χθες το βράδυ μια προσωπική της επιστολή στο YouTube Creator Blog, στην οποία περιγράφει τους κύριους στόχους της για τη δημιουργική κοινότητα το 2018. Αυτές περιλαμβάνουν την αντιμετώπιση της διαφάνειας, της εμπλοκής του κοινού, της δημιουργίας, της δημιουργίας εσόδων και των «προβληματικών» χρηστών, όπως τους αποκαλεί η Wojcicki.
Η πιο ενδιαφέρουσα σημείωση, ωστόσο, αφορά το ενδιαφέρον της εταιρείας να διερευνήσει πώς να χειριστεί τους δημιουργούς που ανεβάζουν και προωθούν ενοχλητικό περιεχόμενο στο τεράστιο δίκτυο του YouTube.
«Αναπτύσσουμε πολιτικές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε συνέπειες εάν ένας δημιουργός κάνει κάτι που προκαλεί σημαντική ζημιά στην κοινότητά μας», γράφει η Wojcicki. «Ενώ αυτά τα περιστατικά είναι σπάνια, μπορούν να βλάψουν τη φήμη και τα έσοδα των συναδέλφων σας, έτσι θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι έχουμε πολιτικές που μας επιτρέπουν να ανταποκριθούμε κατάλληλα».
Η Wojcicki αναφέρει ότι το YouTube συνεργάζεται με «δεκάδες συμβούλους, εμπειρογνώμονες και τρίτους» για συμβουλές σχετικά με αυτές τις νέες πρωτοβουλίες πολιτικής. Επιπλέον, η πλατφόρμα θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί αλγορίθμους μηχανικής μάθησης και μια εκπαιδευμένη ομάδα 10.000 ατόμων για να αποτρέπει οποιοδήποτε ενοχλητικό βίντεο να φτάνει στο κοινό.
Η θέση της CEO του YouTube έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες μετά το μεγάλο επίμαχο ζήτημα του Logan Paul. Ο Paul, ένας από τους πιο δημοφιλείς δημιουργούς στην πλατφόρμα, με περισσότερους από 16 εκατομμύρια συνδρομητές, φόρτωσε στην πλατφόρμα, παραμονή πρωτοχρονιάς, το διαβόητο βίντεο με το σώμα ενός άνδρα που είχε πρόσφατα αυτοκτονήσει στο δάσος αυτοχείρων Αοκιγκαχάρα, στο βουνό Φούτζι. Αφού το βίντεο έκανε πρώτα το γύρο του κόσμου, συγκέντρωσε ύστερα την παγκόσμια κριτική και τελικά οδήγησε στη διαγραφή του Paul από το Google Preferred, το κορυφαίο πρόγραμμα διαφημίσεων του YouTube. Επιπλέον, όλα τα βίντεο στο YouTube Red του Paul τέθηκαν επίσης σε κατάσταση αναμονής για απεριόριστο χρονικό διάστημα.
Η Wojcicki αναγνωρίζει ένα επίσης σημαντικό θέμα στην ανάρτησή της: την απονομισματοποίηση, δηλαδή το απότομο φρένο στα κέρδη από τις διαφημίσεις. Το θέμα απέκτησε μεγάλη σημασία στις αρχές του 2017, όταν μια άλλη διασημότητα της πλατφόρμας, ο Felix «PewDiePie» Kjellberg ανέβασε ένα βίντεο το οποίο περιείχε "αντισημιτική" γλώσσα. Μετά από αυτό, πολλοί διαφημιζόμενοι απειλούσαν να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους από το YouTube εάν το δίκτυο δεν εφάρμοζε αυστηρότερα κριτήρια για τη δημιουργία εσόδων από τα βίντεο των δημιουργών.
Φυσικά, δεν κανείς δεν περιμένει να δει τι πρόκειται να περιλαμβάνουν τα πιο σκληρά σχέδια της CEO, αφού την πιο αυστηρή πολιτική του, την έχει ήδη ανακοινώσει το YouTube και πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου: οι δημιουργοί θα χρειάζεται να έχουν τουλάχιστον 1.000 συνδρομητές και πάνω από 4.000 ώρες συσσωρευμένου χρόνου παρακολούθησης τους τελευταίους 12 μήνες για να είναι έγκυροι στο Πρόγραμμα Συνεργατών του YouTube. Παρόλο που αυτό δεν θα επηρεάσει τα διάσημα κανάλια, είναι βέβαιο ότι υπάρξουν χιλιάδες μικρότεροι δημιουργοί που ανησυχούν για τα βίντεό και τα κανάλια τους, τα οποία δεν θα είναι πλέον κατάλληλα για δημιουργία εσόδων.
Όμως, το YouTube γνωρίζει καλά ότι η επίδραση της αποδυνάμωσης των μικρών, θα έχει τρομακτικές επιπτώσεις στην ίδια την πλατφόρμα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που η Wojcicki αφήνει να φανεί ένα είδος ανησυχίας γράφοντας ότι εξετάζει νέους τρόπους για να διασφαλίσει ότι θα συμβαίνει όλο και λιγότερο. «Ενώ φέτος λειτουργούσαμε, παρέχοντας μια γρήγορη απάντηση στους δημιουργούς όταν αποσύρεται ένα βίντεο, τώρα εργαζόμαστε πάνω σε μια πιο σωστή λύση που περιλαμβάνει περισσότερο ανθρώπινο έλεγχο του περιεχομένου, ενώ ταυτόχρονα λαμβάνουμε υπόψη και και τη δική σας συνεισφορά, αφού εσείς είστε εκείνοι που γνωρίζετε καλύτερα τα βίντεο που φτιάχνετε».
σχόλια