ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
5.4.2018 | 11:55

Πως διώχνει η εκκλησία τη νεολαία από κοντά της!

Καλημέρα!θεωρω πως βίωσα πολύ άσχημα σήμερα τον ρατσισμό στην ίδια την εκκλησία.Πρωι,πριν να πάω στο χώρο τον οποίο εργάζομαι πέρασα από την εκκλησία κ ένιωσα την ανάγκη να μεταλαβω.Εχω κάνει νηστεία.Αφου έφτασα Λοιπον στην εκκλησία η πόρτα ήταν κλειστή ,προσπάθησα να την ανοίξω μέχρι που ήρθε ένας κυριος ο οποιος με ρώτησε αν θέλω να μετάλαβω,τότε του απάντησα πως ήθελα να μεταλαβω και εκείνος με έδιωξε από την εκκλησία λέγοντας μου οτι ο ιερέας δε κοινωνει γυναίκες με παντελόνι.Μου έκλεισε την πόρτα στη μούρη.Ηρθαμε σε αντιπαράθεση λέγοντας του οτι το γεγονός οτι φοράω παντελόνι δε μου στερεί το δικαίωμα να είμαι Χριστίανη Ορθόδοξη και να θέλω να μεταλαβω,συνεχισε να μου επισημάνει οτι είναι οι κανόνες που θέτει ο ιερέας κ οτι δεν είναι δυνατό να μεταλαβω.Απο ποτε τα ρούχα κάνουν τους χριστιανούς κ τους αμαρτωλούς;Απο ποτε έχουν το δικαίωμα μερικοί άνθρωποι να στερούν το δικαίωμα της επαφής μας με το θεο;Ειμαι 25 χρόνων κ ο λόγος που σας γράφω είναι γιατί με αυτό το περιστατικό ειμαι εξοργισμένη .Ο ρατσισμός να ξεκιναει από το σπίτι του Χριστού;Βρέθηκε μια κυρία παρακάτω που με άκουσε ενώ μιλούσα με τη μητέρα μου κ προσπάθησε να με πάει πάλι στην εκκλησία ,να μιλήσει εκείνη στον άνθρωπο που δε με άφησε να μπω στην εκκλησία κ η απάντηση του ήταν η ίδια,έχω να προσθέσω οτι τόνισε κ για τον διαχωρισμό στις θέσεις ανάμεσα σε γυναίκες κ άντρες.Δεν είμαι ούτε φεμινίστρια ούτε τίποτα τέτοιο.Ειμαι όμως χριστιανη ορθόδοξη και θεωρω πως έχω το δικαίωμα να προσευχηθώ καθώς κ να μεταλαβω οποτε το ζητάει η ψυχή μου.Η οικογένεια μου με έχει μάθει οτι όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίσοι,χωρίς να παίζει ρόλο η εμφανιση,η καταγωγή τίποτα.Οι ιερείς πως δέχονται να δίνουν άφεση αμαρτιών σε δολοφόνους;Σε ανθρώπους που βιάζουν;Σε ανθρώπους που δρουν εις βάρος άλλων ανθρώπων κ εμένα δε με άφησαν καν να μπω γιατί ημουν με παντελόνι;Θεωρω οτι είναι ντροπή να διώχνουν τη νέα γενιά από τον Χριστο και από την εκκλησία εν έτη 2018.Τετοια μυαλά και τέτοια πιστεύω ,μας απομακρύνουν από την εκκλησία.Απο τη προσωπική μου εμπειρια,αν δεν είχε βρεθεί αυτή η γυναίκα να με πάει σε άλλη εκκλησία θα τα είχα παρατήσει κ δε ξέρω κιολας αν θα έμπαινα πάλι στη διαδικασία της θείας κοινωνίας.Το περιστατικό συνέβη σήμερα το πρωί στην οδό αιολου,στο κέντρο της Αθήνας στον Ιερο ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Χρυσοσπηλιωτισσης.Ο πάτερ που μου έδωσε τη θεία κοινωνία ανεξάρτητα από το αν φορούσα παντελόνι η όχι ήταν στον Ιερό Ναό της Αγίας Ειρήνης.Ειμαι αισιόδοξη γιατί θεωρω πως ο νέος κλήρος δεν έχει την ίδια αντίληψη κ θέλει ανθρώπους κοντά στο θεό,ανεξάρτητα ενδυμασίας,εμφάνισης κλπ.Κριμα να ζούμε σε μια κοινωνία που καταδικάζει το bulling παρότι τελικά ξεκιναει από μέρη τα οποία ούτε καν φανταζόμαστε.Θα ήθελα πολύ να ακουστεί το μήνυμα μου,γιατί θεωρω πως κ άλλοι άνθρωποι έχουν βιώσει κάτι αντίστοιχο και ίσως να σιώπησαν .Καλη Ανασταση ,με υγεία .
21
 
 
 
 
σχόλια
Η πίστη δεν χρειάζεται νταβατζίδες. Οι ιερείς είναι οι νταβατζίδες της πίστης. Δεν χρειάζεται ούτε να μεταλάβεις ούτε να ανάψεις κερί ούτε να φιλήσεις εικόνα ούτε φυσικά και το χέρι του ιερέα. Ο θεός είναι μέσα σου, γύρω σου, στα πάντα και σε όλους. Αν ο Χριστός σου άνοιγε την πόρτα, θα σε κοιτούσε στα μάτια και όχι στα πόδια. Όλα τα άλλα είναι δογματικός φανατισμός, ανάξιος της Χριστιανικής πίστης. Πολλοί χρειάζονται την εκκλησία και την πνευματική καθοδήγηση για άλλους λόγους αλλά αν ήταν ο Χριστός από μία μεριά να βλέπει να σου κλείνουν την πόρτα επειδή δεν είσαι ντυμένη με κάποιον τρόπο θα του γύριζε το μάτι ανάποδα.
Εντάξει, αλλά για να λέμε και του στραβού το δίκιο, μια κοινωνία με τζινάκια για πεταχτά "κουλουράκια" και "βαζάκια" δε θα την έλεγε σώμα του... και από ότι γράφουν κοίταζε και στα πόδια...
Φορέματα, μακριά μαλλιά και καλυμμένες από πάνω μέχρι κάτω εκτός σπιτιού:Πηδάλιον (Ιερομόναχος Αγάπιος, Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης):https://books.google.gr/books?id=yyxhAAAAcAAJ&pg=PA232#v=onepage&q&f=falsehttps://books.google.gr/books?id=yyxhAAAAcAAJ&pg=PA233#v=onepage&q&f=falseΠροτρεπτικός και Παιδαγωγός (Άγιος Κλήμης ο Αλεξανδρεύς)https://books.google.gr/books/content?id=xjUYAAAAYAAJ&pg=PA389&img=1&zoom=3&hl=en&sig=ACfU3U2y4U4JvPV5PlGSpQrHwCc8Pi-EOA
Oι ιερομόναχοι όμως δεν μπορούν να θεωρηθούν ως αρμόδιοι να κρίνουν την κοσμική ζωή. Σωστά; Όσα κι αν γράψουν διαβάζονται πάντοτε σαν να προσπαθούν να εξαφανίσουν τους πειρασμούς για δική τους υποβοήθηση σε αυτό που επέλεξαν.
Έχεις δίκιο. Εξ ου κι η ..."δημιουργική ασάφεια". Πάντως τα θεολογικά θέματα τα βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέροντα κι ας μην με απασχολούν με την στενή έννοια.
Ανεξάρτητα από το αν ακολουθεί κάποιος την Ορθόδοξη παράδοση, νομίζω ότι τα θεολογικά θέματα είναι πράγματι ενδιαφέροντα από διάφορες απόψεις. Πάντως, λαμβάνοντας υπόψιν ότι στην Εκκλησία υπάρχει μια πολύ καλά ορισμένη ιεραρχία και ότι οι απαντήσεις σε θεολογικά θέματα δίνονται και ερμηνεύονται πάντα με βάση την υπακοή στην ιεραρχία, δε μου φαίνεται παράξενο ότι πολλά από τα κείμενα στα οποία στηρίζεται η Ορθοδοξία ως δόγμα είναι άγνωστα.
Tι να σου πω...έχεις ένα point σ'αυτό. Προσωπικώς νομίζω ότι είναι και μια τεμπελιά εκ μέρους του κοινού. Δηλαδή δεν είναι δυνατόν να'μαι γω η λιγότερο τυπικά θρήσκα στο περιβάλλον μου (με μία εξαίρεση) και ταυτόχρονα η πιο διαβασμενη (αναλογικώς ομιλώντας) στα θεολογικά της ορθοδοξίας (η εξαίρεση είναι σχεδόν εξίσου διαβασμένη εν τω μεταξύ!!! τυχαίο; δεν νομίζω). Κάτι δεν πάει καλά με την συνέπεια που καταδεικνύουν οι υπολοίποι στο σημείο αυτό. Δεν μπορεί!Δεν σχολιάζω την πίστη ή μη πίστη (αυτά είναι προσωπικά εσωτερικά θέματα του καθενός και να μου κοβόταν το χέρι άμα έκρινα) αλλά υποψιάζομαι ότι η πλειοψηφία απλώς ακολουθεί κάτι που εξέλαβε ως "παράδοση" παιδιόθεν και "έτσι τα βρήκαμε έτσι τα συνεχίζουμε" χωρίς άλλο προβληματισμό και διάθεση μελέτης. Όπως δηλαδή κάνουν και με τόσα άλλα πράγματα κοινωνικά/πολιτικά/σχεσιακά κλπ.Πάντως γενικότερα η ορθοδοξία (αντίθετα ας πούμε με τον προτεσταντισμό) δεν ενθαρρύνει και την διεξοδική ανάγνωση των γραφών. Ας πούμε ποιός έχει διαβάσει Λευϊτικόν ή Ιεζεκιήλ από την Αγία Γραφή να του φύγει το καφάσι μ'αυτά που θα διαβάσει εκεί μέσα; (Σοβαρά. Κάντε το πείραμα αγαπητοί αναγνώστες. Σας προκαλώ.)Νομίζω τελικά είναι προσωπική περιέργεια που μας οδηγεί όσους τέλος πάντων μας οδηγεί. Επίσης άλλο θεολογία κι ερμηνεία των γραφών κι άλλο πνευματικά ζητήματα γενικότερα. Το πρώτο είναι υποσύνολο του πρώτου. Αλλά ναι είναι συναρπαστικά κάποια θέματα από πολλές απόψεις. Μακάρι να μπορούσαμε να αναλύαμε εις βάθος. Έχει ψωμί.
Αν σκεφτείς ότι η Ορθοδοξία είναι από τα πιο παλιά δόγματα, που η ιεραρχία του επί αιώνες απολάμβανε μεγάλη εξουσία επί των απλών πιστών, νομίζω ότι μελέτη σε βαθμό που μπορεί να σημάνει απώλεια του εναπομείναντος κοινού (μετά από πιθανό ξεσκαρτάρισμα "αιρετικών") δεν είναι καθόλου προς συμφέρον της ιεραρχίας. Αλλά εκτός από αυτό, με την ανακήρυξη ερμηνευτών σε Αγίους Πατέρες αφενός μεν ορισμένες ερμηνείες που δεν συμφέρουν δεν γίνεται να αναιρεθούν και αφετέρου έχουν προκύψει επεξηγήσεις-μπακαλόγατος ("να μη σώσεις να με δεις γυναικούλα σου: δηλαδή σου λέει ότι μου λέει μήπως δεν σώσεις γιατί άμα σώσεις σου λέει μπορεί να μην προλάβεις διότι είναι βιαστική") που οδηγούν σε αδιέξοδα. Οπότε βρίσκω φυσικό το ότι η ιεραρχία της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν ενθαρρύνει τη μελέτη των γραφών. Είναι και μια τεμπελιά εκ μέρους του κοινού και τελικά πράγματι η αναζήτηση είναι προσωπική.
Ντροπή τους πραγματικά, πήγα και γω κοινώνησα και ήμουν με παντελόνι και οι μισές γυναίκες εκεί μέσα... το παντελόνι δε δείχνει αν είσαι χριστιανός ή καλός άνθρωπός έλεος δηλαδή.. σε άλλη εκκλησία να πήγαινες θα σε δεχόντουσαν πιστεύω.. θέλω να πιστεύω οτι έπεσες σε έναν παράξενο μεμονωμένο παπά που κάνει κάτι τέτοιο.
Έχω την αίσθηση ότι κάπου σε μία Γραφή λέει μέσες άκρες ''να μη μιμείται η γυναίκα τον άντρα στο πώς ντύνεται και φέρεται'', κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Πάνω σε αυτή τη βάση, θυμάμαι (όταν ήμουν παιδί ιδίως) πως ήταν αδιανόητο να μπει μία γυναίκα με παντελόνι σε εκκλησία. Και αδιανόητο το θεωρούσαν και οι ίδιες οι γυναίκες τότε, θυμάμαι τη μάνα μου να το λέει. Με τα χρόνια αυτός ο ''απόλυτος'' κανόνας ατόνησε.Προσωπική μου άποψη: η εκκλησία είναι χώρος λατρείας και κατάνυξης, όχι τόπος επίδειξης όπως έχει γίνει που μπαίνεις μέσα και νομίζεις ότι έχεις πάει σε προσυγκέντρωση για τα μπουζούκια με τον τρόπο που είναι ντυμένοι ορισμένοι και κυρίως ορισμένες. Το αν θα φοράνε παντελόνι ή όχι οι γυναίκες, μάλλον είναι δευτερεύον.
Πολύ σωστή η επισήμανσή σου!Επειδή ακριβώς το χωρίο που αναφέρεις (και παρέθεσα αυτούσιο άνωθεν) δεν αναφερόταν ΜΟΝΟ στην περιβολή στους ιερούς χώρους (όταν έγραφαν οι απόστολοι Πέτρος κι ακόμα και Παύλος δεν υφίσταντο εκκλησίες με την σημερινή έννοια του κτίσματος στο οποίο θα εισέλθει ο πιστός) αλλά ομιλούσε για την γενικότερη περιβολή -κι επομένως στάση- των γυναικών. Οι γυναίκες έπρεπε να είναι υποταγμένες στον άντρα τους (αναφέρεται ξεκάθαρα από κείνον τον αρχιμισογύνη τον απόστολο Παύλο) κι όχι να τον μιμούνται τον άντρα σε περιβολή και συμπεριφορά. Σήμερα αυτό δεν υφίσταται (η ισότητα θεωρείται δεδομένη) κι επομένως πολλοί ιερείς -αν κι όχι όλοι- δέχονται ευχαρίστως τις γυναίκες με παντελόνι στην εκκλησία. (Εφόσον φυσικά δεν είναι κάτι καραπροκλητικό με το μισό κωλομέρι απ'έξω. Νομίζω κι άντρας να προσερχόταν έτσι με την μαλαπέρδα ορατή πάλι παρατήρηση θα του γινόταν. Αν κάνω λάθος διορθώστε με.)Βέβαια μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει το αντίθετο: άντρα με γυναικεία περιβολή (φουστανάκι ή μπλούζα-φούστα) να εισέλθει στην εκκλησία. Εκεί θα δούμε πόσα απίδια τελικά βάζει ο σάκος! :) Πάντως όσο κι αν όλα αυτά είναι τυπολατρικά και άνευ ουσιαστικής σημασίας εφόσον κάποιος θέλει να συμμετέχει σε ένα συγκεκριμένο τελετουργικό οφείλει και να ακολουθήσει πέντε βασικούς κανόνες. Αν πηγαίναμε ας πούμε για λαογραφική εκδρομή στους Παπούα στη Νέα Γουϊνέα θα είχαμε την απαίτηση να αλλάξουν το τυπικό τους επειδή δεν βρίσκουμε την αιτιολόγηση -ας πούμε- γιατί πλένουν τα χέρια τους με συγκεκριμένο μυροθυμίαμα πριν την τελετή; Δεν νομίζω. Αντίθετα εκεί θα ομιλούσαμε περί σεβασμού των εθίμων και παραδόσεων των πολιτισμών κλπ κλπ.Αν λοιπόν δεν θέλουμε να ακολουθήσουμε το τυπικό της ορθοδοξίας στις πιο ακραίες λεπτομέρειες (που όπως είπα κι εγώ βρίσκω προσωπικώς άνευ αιτίας) τότε αναζητάμε τον χώρο και τον ιερέα που είναι πιο συντονισμένος στις λιγότερο "αυστηρές" λεπτομέρειες.
Η επιστολή που προανέφερες είναι η Πέτρου Α΄ με το απόσπασμα να δίνει παράδειγμα της υποταγής ελεύθερων δούλων Θεού για την οποία γράφει προηγουμένως: "Ὑποτάγητε οὖν πάσῃ ἀνθρωπίνῃ κτίσει διὰ τὸν Κύριον, εἴτε βασιλεῖ, ὡς ὑπερέχοντι, εἴτε ἡγεμόσιν, ὡς δι᾿ αὐτοῦ πεμπομένοις εἰς ἐκδίκησιν μὲν κακοποιῶν, ἔπαινον δὲ ἀγαθοποιῶν· ὅτι οὕτως ἐστὶ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἀγαθοποιοῦντας φιμοῦν τὴν τῶν ἀφρόνων ἀνθρώπων ἀγνωσίαν· ὡς ἐλεύθεροι, καὶ μὴ ὡς ἐπικάλυμμα ἔχοντες τῆς κακίας τὴν ἐλευθερίαν, ἀλλ᾿ ὡς δοῦλοι Θεοῦ."
Άσχετο με το αντικείμενο συζήτησης αυτό που θα πω τώρα αλλά έχω την ισχυρή αίσθηση ότι ΔΕΝ κοινωνούν οι ιερείς το κοινό την Μεγάλη Πέμπτη αλλά το Μεγάλο Σάββατο το πρωί καθώς και μετά την λειτουργία της Ανάστασης (δηλαδή αφού όλοι έχουν πάει να ξεκοιλιαστούν στην μαγειρίτσα και τα τσουρέκια.)Μου "κάνει" για νοοτροπία δημοσίου υπαλλήλου που ήθελε να σε διώξει με συνοπτικές διαδικασίες και βρήκε την πρώτη αφορμή που βρήκε μπροστά του. (Εξουσιοδότηση έχετε; Σφραγίδα εταιρείας; Πιστοποιητικό δημοτολογίου; Ληξιαρχική πράξη γάμου; Κάτι τέλος πάντων θα βρουν!!!)
Ουπς. Αυτό συμβαίνει την Μεγάλη Τετάρτη (έχω χάσει και τις μέρες!) που κοινωνούν μόνο ασθενείς. Οι εργαζόμενοι κοινωνούν 6:30-8:30 σύμφωνα με την Ιερά Αρχιεπισκοπή (μόλις τσέκαρα) όπως και το Μ.Σάββατο όπως σου είπα ήδη.
Nαι. Όπως είπα έκανα λάθος για σήμερα. Αυτό συμβαίνει τις 3 πρώτες μέρες της Μ.Εβδομάδας που κοινωνούν μόνον οι ασθενείς (ως έχοντες προτεραιότητα). Πέμπτη κοινωνούν όσοι θέλουν. Βέβαια κι αυτό και του Μ.Σαββάτου το πρωϊνό είναι καταχρηστικό (κανονικά η θεία κοινωνία γίνεται μετά την μεταμεσονύχτια λειτουργία της Ανάστασης) και ορισμένες εκκλησίες το επισημαίνουν στο πρόγραμμά τους ότι γίνεται καταχρηστικά και "για τελευταία χρονιά". Καλή ώρα όπως εδώ:http://www.agmarina.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%83-%CE%B5%CE%B2%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B4%CE%B1%CF%83Τώρα το ότι έχει καθιερωθεί να συνδυάζεται η παραδοσιακή νηστεία της Μ.Εβδομάδας με την νηστεία προ θείας κοινωνίας και δεν μπορούν ξερω γω οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν διπλή νηστεία αφού επιθυμούν να κοινωνήσουν είναι άλλου...παπά ευαγγέλιο. :D
Τη Μ.Πεμπτη κατα το μυστικό δείπνο γίνεται η παράδοση των τιμίων δώρων (σώμα κ αίμα ) κ ο ίδιος ο Χριστός προτρέπει: τούτο ποιειτε εις την εμην ανάμνησιν. Για αυτό και κοινωνεί ο κόσμος.Η λειτουργία της ανάστασης ξεκινά μετά τις 12 και το δευτε λάβετε φως. Τελειώνει δε γύρω στις 2 τη νύχτα. Οπότε για να φάει κανείς μαγειρίτσα κ να κοινωνήσει μετα, σημαίνει πως: 1) δεν πήγε στην ανάσταση στις 12 κ πάει μία κ καλή στο τέλος της λειτουργίας ή 2) πάει ανάσταση, γυρνάει σπίτι, περιδρομιαζει κι επιστρέφει εκκλησία στις 2 παρά για κοινωνία.Σενάρια αμφότερα χλωμά. Άρα μάλλον μένει μέχρι τέλος κ κοινωνεί κ μετά γυρνά για μαγειρίτσα κλπ
Συμφωνώ με το σενάριο που αναφέρεις στο τέλος (το τρίτο). Κανονικά υποτίθεται έτσι γίνεται. Πας και περιμένεις το φουλ δίωρο ΜΕΣΑ στην εκκλησία για να εκκλησιαστείς παράλληλα (να ακούσεις δηλαδή λειτουργία) Βασικά έτσι γινόταν τον καιρό των γιαγιάδων μας (των δικών μου γιατί είμαι πολύ πάνω του μέσου όρου ηλικίας της στήλης). Το ξέρω μετά βεβαιότητας αυτό το συγκεκριμένο γι'αυτό επιμένω.
Scroll to top icon