Κάθε χρόνο αναγορεύονται από τα ελληνικά ΑΕΙ περίπου 2.000 διδάκτορες

Κάθε χρόνο αναγορεύονται από τα ελληνικά ΑΕΙ περίπου 2.000 διδάκτορες Facebook Twitter
2

Ο αριθμός των αναγορεύσεων νέων διδακτόρων από τα ελληνικά ΑΕΙ κατά την περίοδο 2005-2015 κυμάνθηκε περί τα 2.000 άτομα κατ' έτος, σύμφωνα με νέα μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ).

Το 2015 αναγορεύθηκαν 1.810 νέοι διδάκτορες από ελληνικά ΑΕΙ. Οι περισσότεροι απέκτησαν τον προηγούμενο ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών τους -πτυχίο ή μεταπτυχιακό- στην Ελλάδα (86%), ενώ αρκετοί (14%) επέστρεψαν μετά από σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιταλία και στις ΗΠΑ.

Το ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ αποτελούν τα πανεπιστήμια στα οποία εκπονήθηκαν οι περισσότερες διδακτορικές διατριβές (28% και 18% αντίστοιχα). Ακολουθούν το ΕΜΠ και τα Πανεπιστήμια Πατρών, Κρήτης και Θεσσαλίας.

Το 2015 καταγράφηκε σχεδόν απόλυτη ισοκατανομή ως προς τον αριθμό των ανδρών (50,7%) και των γυναικών (49,3%). Όσον αφορά την ηλικία, οι περισσότεροι διδάκτορες είναι έως 35 ετών (46,6%), ενώ έπεται η ηλικιακή ομάδα 35-44 ετών (38,1%).

Τα περισσότερα διδακτορικά αφορούν την Ιατρική και τις Επιστήμες Υγείας (31,6%), ενώ ακολουθούν οι Φυσικές Επιστήμες (24,3%) και οι Κοινωνικές Επιστήμες (23%). Χαμηλότερα ποσοστά καταλαμβάνουν οι Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίας, οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες και οι Γεωργικές Επιστήμες.

Βασική πηγή χρηματοδότησης των διδακτορικών σπουδών για το 37% των νέων διδακτόρων του 2015 ήταν οι προσωπικές αποταμιεύσεις και η υποστήριξη από την οικογένεια, ενώ για το 29% ήταν η λήψη υποτροφίας από ελληνικό ίδρυμα.

Οι περισσότεροι διδάκτορες χρειάστηκαν έξι έτη για την ολοκλήρωση της διατριβής τους (26,5%). Παραπλήσια είναι τα ποσοστά εκείνων των διδακτόρων, οι οποίοι χρειάστηκαν τέσσερα, πέντε και επτά έτη για την ολοκλήρωση της διατριβής τους (14,9%, 16,6% και 15,4%, αντίστοιχα).

Για τους διδάκτορες που διέμειναν στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια των διδακτορικών τους σπουδών, κυρίως για τη διενέργεια έρευνας στο πλαίσιο της διατριβής τους, οι δημοφιλέστερες χώρες ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (22,6%), η Γερμανία (16,7%) και οι ΗΠΑ (12,1%).

Το Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών (www.didaktorika.gr) περιλαμβάνει περίπου 40.000 διδακτορικές διατριβές, οι περισσότερες από τις οποίες διατίθενται ηλεκτρονικά.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

2 σχόλια
Κάτσε φίλε...Με τόσους διδάκτορες η χώρα θα έπρεπε να πετάει. Δυο χιλιάδες άτομα τον χρόνο. Μιλάμε για μια ελίτ που θα την ζήλευαν όλες οι χώρες του κόσμου. ...Εκτός εάν τα πανεπιστήμια είναι κλειστά κυκλώματα αναπαραγωγής στείρων απόψεων και θέσεων που εξυπηρετούν ήδη υπάρχοντα συμφέροντα κλειστών κοινωνικών ομάδων και όχι της κοινωνίας. Ούτε κάποιας βιομηχανίας που θα φέρει μείωση της ανεργίας και επενδύσεις ή έστω βελτιώσεις σε κάποιους τομείς της ζωής μας. Εκτός εάν εξυπηρετούν μόνο τα συμφέροντα αυτών που ήδη έχουν τρουπώσει (θυμάσαι τον Βουτσά που ήθελε να τρουπώσει;) στο ελληνικό πανεπιστήμιο...Αυτό ακυρώνει όλους τους ανθρώπους που μοχθούν μέσα σε αυτό ή τον προϊόν του μόχθου τους; Προφανώς όχι. Υπάρχουν λαμπροί Έλληνες επιστήμονες είτε στα ελληνικά πανεπιστήμια είτε στο εξωτερικό. Απλά είναι μειοψηφία στο σύνολο των εδώ ακαδημαϊκών.Είναι σαφές ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει δυσανάλογα μικρή κοινωνική προσφορά σε σχέση με το ανθρώπινο δυναμικό που παράγει. Μετά από 10 χρόνια κρίσης σε τι έχουν βοηθήσει οι πολυπληθείς οικονομικές και νομικές σχολές στο να βγούμε από την κρίση; Σε τι έχουν βοηθήσει οι διδάκτορες των γεωργικών επιστημών στην αναγέννηση της γεωργικής παραγωγής στην Ελλάδα; Οι άπειροι επαγγελματίες υγείας σώσαν μήπως το δημόσιο σύστημα υγείας ή συνάδελφοί τους των οικονομικών επιστημών; Οι άπειροι πολιτικοί επιστήμονες (Πάντειος) μας κάναν να κατανοήσουμε τα αίτια της κρίσης και να βελτιωθούμε ως κοινωνία; Ή μήπως οι δημοσιογράφοι παρήγαγαν κάποιο διαφωτιστικό έργο που να συντείνει στο κοινό καλό;Μα πώς να σωθούν τα προσχήματα όταν οι στατιστικές το λένε σαφώς; Το 37% χρηματοδοτεί το διδακτορικό μόνο του, ήτοι δεν ήρθε κανείς να πει "μπράβο, να μια καλή ιδέα, πάρε λεφτά να δούμε τη χρησιμότητά της" ή ακόμα καλύτερα "χρειαζόμαστε αυτό, βρες τρόπο να το φτιάξουμε", και η πλειοψηφία των διδακτόρων είναι μέχρι 35 ετών άρα δεν έχουν μπει ακόμα στην αγορά εργασίας. Άρα οι σπουδές δεν είναι βάσει κάποιας υπαρκτής κοινωνικής (δηλ. εργασιακής) ανάγκης αλλά επένδυση στο θυμικό του καθενός και της καθεμιάς.Χτίζουμε "εγώ" με άλλοθι. Όχι ένα καλύτερο μέλλον βάσει των γνώσεων που έχουμε σαν κοινωνία.
και φέτος -όπως κάθε χρόνο- με εξαίρεση τη σύζυγο του πρωθυπουργού, οι εναπομειναντες 1999 διδάκτορες yα πάρουν ένα αεροπορικό εισητήριο χωρίς επιστροφή.