Μνήμες Δεκέμβρη του ’08 «ζωντανεύει» η Αντιστολή στην Πειραιώς 260

Μνήμες Δεκέμβρη του ’08 «ζωντανεύει» η Αντιστολή στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Κάποιοι περφόρμερ είναι επαγγελματίες, άλλοι ερασιτέχνες, ορισμένοι εξ αυτών φίλοι μου χωρίς καμια καλλιτεχνική εμπειρία. Άλλοι ζήσανε από κοντά τα γεγονότα του Δεκέμβρη του '08, άλλοι όχι.
10

Δέκα σχεδόν χρόνια πέρασαν την «αποφράδα» εκείνη νύχτα της 6ης Δεκεμβρίου 2008, οπότε η εν ψυχρώ δολοφονία ενός 15χρονου παιδιού από αστυνομικό στα Εξάρχεια συντάραξε τη χώρα κι έδωσε το έναυσμα μιας μαζικής εξέγερσης που έθαψε κάτω από τόνους οργής την ευδαιμονία μιας παραφουσκωμένης, κάλπικης ευμάρειας - την οριστική ταφόπλακα θα την έβαζε την επόμενη χρονιά το πρώτο μνημόνιο.

Είχανε δε ταρακουνήσει τόσο τους κρατούντες εκείνος ο ξεσηκωμός ώστε ορισμένοι να σκέφτονται σοβαρά το ενδεχόμενο επιβολής στρατιωτικού νόμου για πρώτη φορά μετά τη χούντα. Έκτοτε συνέβησαν συμπυκνωμένα τόσα και τέτοια καταιγιστικά γεγονότα και αλλαγές ώστε να μοιάζει αιώνας βαρύς κι ατέλειωτος η δεκαετία που μεσολάβησε στο μεταξύ. 

Ένας visual artist που ήταν παρών στα δεύτερα αυτά «Δεκεμβριανά» επιχειρεί να μεταφέρει κάτι το κλίμα τους στην Αντιστολή, μια φιλόδοξη καλλιτεχνική αναπαράσταση που χρησιμοποιεί σαν όχημα ώστε μεταφέρει μέσω αυτής τους δικούς του προβληματισμούς πάνω στην αξία της ιστορικής μνήμης, της συλλογικής δράσης και το φαινόμενο της βίας ενγένει.

Ζούμε σε περίεργη εποχή, οι πληροφορίες και οι εικόνες, φιλτραρισμένες ή μη, εισρέουν κατά χιλιάδες στην καθημερινότητά μας, εθίζοντάς μας στην απάθεια και τη λήθη. Είναι όμως σημαντικό να έχουμε γνώση της ιστορίας και των ξεχωριστών της στιγμών. Στιγμές που ο κόσμος από μονάδες μετατρέπεται σε σύνολο για να διαμαρτυρηθεί, να αμφισβητήσει, να διεκδικήσει, αποκτώντας έτσι την κυτταρική μνήμη ενός ενιαίου σώματος.


«Συμπαραστάτες» στην απόπειρά του αυτή είναι η Αγγελική Στελλάτου στη χορογραφία, η Ολυμπία Μυτιληναίου στη διεύθυνση φωτογραφίας, η Άννα Πάγκαλου στα φωνητικά, ο Νικόλας Τσαλίκης στο μουσικό κομμάτι και μαζί εξήντα χορευτές, επαγγελματίες κι ερασιτέχνες. Παρά τις πολλές πολιτικές και κοινωνικές της προεκτάσεις και συνδηλώσεις, είναι βέβαια μια καταρχήν εικαστική δουλειά που λειτουργεί περισσότερο σαν άσκηση μνήμης και αφορμή επαναστοχασμού.

Δεν είναι άλλωστε παρά το πρώτο μέρος ενός ευρύτερου πρότζεκτ που θα συμπεριλάβει τις δολοφονίες των Ιωάννη Καποδίστρια και Γρηγόρη Λαμπράκη σε ένα ενιαίο πρότζεκτ υπό τον τίτλο Syntagma. Πώς άραγε σχετίζονται τα παραπάνω συμβάντα, ποιες είναι οι καλλιτεχνικές και όχι μόνο αφορμές τους; Ας δούμε όμως τι λέει για όλα αυτά ο ίδιος ο δημιουργός καθώς και δύο ακόμη βασικοί συντελεστές του έργου:

Παντελής Μάκκας, visual artist

«Θυμάμαι σαν χτες τη δολοφονία του Γρηγορόπουλου... Είχα μόλις επιστρέψει στην Αθήνα ύστερα από κάποια χρόνια σπουδών και εργασίας σε Ολλανδία-Γαλλία. Είχα σοκαριστεί αφενός από τ' ότι ένα όργανο της τάξης εκτέλεσε εν ψυχρώ ένα ανήλικο παιδί, αφετέρου από τη βία και τη μαζικότητα των ταραχών που ακολούθησαν. Δεν το είχα ξαναδεί ποτέ αυτό, δεν ήμουν κιόλας ποτέ "στρατευμένος" κάπου πολιτικά, έπιασα λοιπόν μια κάμερα, βγήκα στους δρόμους κι άρχισα να τραβάω.

»Στην πορεία ένιωσα ότι το τραγικό αυτό γεγονός, αφού πυροδότησε ένα άγριο ξέσπασμα των νέων ανθρώπων ειδικά – πέρα από τη δίκαιη οργή, μοιάζανε να διαισθάνονταν ότι το "σάπιο" έδαφος που πατούσαν θα θρυμματιζόταν στην επερχόμενη μεγάλη κρίση, όπως και συνέβη με θύματα τους ίδιους καταρχήν – "χάθηκε", αλλοιώθηκε μέσα στη συλλογική μας μνήμη.

Ταυτόχρονα, εισήγαγε για τα καλά στη δημόσια σφαίρα τη βία σαν αυτοσκοπό, είτε πρόκειται για τη θεσμοποιημένη κρατική, είτε την ακροδεξιά ξενοφοβική, είτε την πολιτική βία που προκύπτει σαν αντίδραση είτε την "πεζοδρομιακή", τη χουλιγκανίστικη.

»Η παγκόσμια κρίση είχε ήδη δρομολογηθεί, το έβλεπαν ήδη όσοι κοίταζαν λίγο μακρύτερα, ανάμεσά τους κάποιοι καλλιτέχνες σε Ελλάδα και Ευρώπη. Η κοινωνική αναταραχή ήταν επομένως αναπόφευκτη, αν όμως δεν μεσολαβούσε η δολοφονία του 15χρονου μαθητή πιθανό να λάμβανε λιγότερο βίαιες προεκτάσεις».


»Όχι, δεν βλέπω κανένα "σκάνδαλο" στο να συγκρίνω την πολιτική, εντέλει, αυτή δολοφονία με τις δολοφονίες του Καποδίστρια και του Λαμπράκη. Δεν ήταν βέβαια οι μόνες, έχουμε δυστυχώς μεγάλη τέτοια παράδοση στην Ελλάδα.

Μνήμες Δεκέμβρη του ’08 «ζωντανεύει» η Αντιστολή στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Ο Παντελής Μάκκας με τη διευθύντρια φωτογραφίας Ολυμπία Μυτιληναίου.

»Τις ξεχώρισα όμως γιατί αφενός έγιναν σε δημόσιους χώρους, αφετέρου αποτέλεσαν ορόσημα καθώς συνδυάστηκαν με μεγάλες κι απότομες πολιτικοκοινωνικές αλλαγές: Μετά τον Καποδίστρια ξέσπασε εμφύλιος, ήρθανε οι Βαυαροί και η βασιλεία. Μετά τον Λαμπράκη, είχαμε τα Ιουλιανά και τη χούντα. Μετά τον Αλέξη Γρηγορόπουλο, την κρίση και τα μνημόνια και, στην πορεία, ένα μικρό αριστερό κόμμα με επικεφαλής έναν συνονόματό του νέο πολιτικό να σχηματίζει την πρώτη αριστερή κυβέρνηση στη χώρα - ένα ιστορικό αναπάντεχο, άσχετα αν και πόσο δικαίωσε τις προσδοκίες».


»Βεβαίως και τέτοια συμβάντα οφείλουν να μένουν ζωντανά στη συλλογική μνήμη. Δεν μπορεί π.χ. ένας αρχηγός μεγάλου πολιτικού κόμματος να υποβαθμίζει τη σημασία της δολοφονίας του Λαμπράκη, όπως συνέβη πρόσφατα. Δεν μπαίνει κανένα θέμα προσκόλλησης στο παρελθόν, έχουμε όμως νομίζω υποχρέωση σαν πολίτες να μελετάμε και να στοχαζόμαστε πάνω σε αυτό, ατομικά και συλλογικά.

»Ζούμε σε περίεργη εποχή, οι πληροφορίες και οι εικόνες, φιλτραρισμένες ή μη, εισρέουν κατά χιλιάδες στην καθημερινότητά μας, εθίζοντάς μας στην απάθεια και τη λήθη.

Είναι όμως σημαντικό να έχουμε γνώση της ιστορίας και των ξεχωριστών της στιγμών. Στιγμές που ο κόσμος από μονάδες μετατρέπεται σε σύνολο για να διαμαρτυρηθεί, να αμφισβητήσει, να διεκδικήσει, αποκτώντας έτσι την κυτταρική μνήμη ενός ενιαίου σώματος. Είναι η ιδέα της απεξατομίκευσης που ανέφερε ο Φρόιντ στην Ψυχολογία των Μαζών: Το Εγώ υποχωρεί και η ατομική ταυτότητα διαχέεται στη συλλογική μέσα από ένα κοινό όραμα, ιδέα ή προσδοκία».

»Κάποιοι περφόρμερ είναι επαγγελματίες, άλλοι ερασιτέχνες, ορισμένοι εξ αυτών φίλοι μου χωρίς καμια καλλιτεχνική εμπειρία. Άλλοι ζήσανε από κοντά τα γεγονότα του Δεκέμβρη του '08, άλλοι όχι. Έκανα αυτό το «ανακάτεμα» ώστε να δημιουργήσω μια πραγματικότητα που δεν χορογραφείται με επαγγελματικά στάνταρ γιατί έτσι αφήνω χώρο στο απρόοπτο, το οποίο με ελκύει πολύ επειδή ανοίγει ενδιαφέροντες δρόμους.

Μνήμες Δεκέμβρη του ’08 «ζωντανεύει» η Αντιστολή στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Έκανα αυτό το «ανακάτεμα» ώστε να δημιουργήσω μια πραγματικότητα που δεν χορογραφείται με επαγγελματικά στάνταρ γιατί έτσι αφήνω χώρο στο απρόοπτο, το οποίο με ελκύει πολύ επειδή ανοίγει ενδιαφέροντες δρόμους.

»H Αντιστολή ως καλλιτεχνική εγκατάσταση παραπέμπει επίσης στις εικονικές αναπαραστάσεις (visual reenactment) που είναι αρκετά δημοφιλείς ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '90. Πολλά νέα παιδιά παίζουν σε τέτοια παιχνίδια υποδυόμενα διάφορους ρόλους (role play), παρατηρώ μάλιστα ότι και στην Αθήνα έχουν γίνει πολύ μόδα τελευταία τα escape rooms. Έχει δηλαδή αξία και σαν φόρμα, σαν τρόπος δουλειάς.


»Η βία ήταν πάντα απούσα από την κοσμοθεωρία μου. Θεωρώ εντούτοις απαράδεκτο να υπάρχουν ακόμα πόλεμοι, είτε με όπλα είτε οικονομικοί, φτώχεια, προσφυγιά, εξαθλίωση, διακρίσεις μετά από τόσους αιώνες πολιτισμού. Αυτή είναι η πραγματική βία, πολύ χειρότερη από το αστυνομικό γκλομπ ή την πέτρα που σπάει ένα τζάμι.


»Πολύ σημαντικό θεωρώ το τεχνικό κομμάτι γιατί παραγωγές τέτοιας κλίμακας είναι σχεδόν αδιανόητες στην Ελλάδα λόγω έλλειψης μπάτζετ. Δύσκολα κιόλας επιβιώνει ένας visual artist εδώ, ούτε παιδεία σχετική υπάρχει, ούτε αναγνώριση, για να δώσει δε εξετάσεις στην ΑΣΚΤ πρέπει πρώτα να μάθει να δουλεύει πινέλο και κάρβουνο!».

Μνήμες Δεκέμβρη του ’08 «ζωντανεύει» η Αντιστολή στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Είναι η ιδέα της απεξατομίκευσης που ανέφερε ο Φρόιντ στην Ψυχολογία των Μαζών: Το Εγώ υποχωρεί και η ατομική ταυτότητα διαχέεται στη συλλογική μέσα από ένα κοινό όραμα, ιδέα ή προσδοκία.


Αγγελική Στελλάτου, χορογράφος


«Φυσικά και θυμάμαι τις μέρες εκείνες, τόσο ο φόνος όσο και τα γεγονότα που ακολούθησαν συντάραξαν, νομίζω, κάθε ευαίσθητο άνθρωπο. Ακόμα πιο συνταρακτικό όμως βρίσκω το πόσο εύκολα ξεχνάμε τέτοια γεγονότα.

Ναι, γίνονται ακόμα κάθε χρόνο στις 6 Δεκεμβρίου πορείες στη μνήμη του από ανθρώπους που ήταν ιδεολογικά πιο κοντά του, όμως στη συλλογική μνήμη έχει ήδη φθίνει, έχει γίνει μια εικόνα θολή, σχεδόν πολυκαιρισμένη κι αυτό δεν είναι κάτι παράλογο – είναι τέτοιος σήμερα ο βομβαρδισμός πληροφοριών που δεχόμαστε ώστε δύσκολα μένει χώρος για το σημαντικό».

»Όχι, δεν με προβλημάτισε ιδιαίτερα η χορογραφία κι ας μην είχα να κάνω μόνο με επαγγελματίες. Δεν ήταν άλλωστε ιδιαίτερα απαιτητική σωματικά και κινητικά, ήθελε παρ' όλ' αυτά ιδιαίτερη προσοχή, συγκέντρωση και διαθεσιμότητα που ευτυχώς μας τα προσέφεραν πλούσια οι χορευτές μας! Ούτε και το μέσο έχει σημασία, αν πρόκειται για θέατρο, σινεμά, ή visual art όπως στην περίπτωση αυτή.

»Σημασία έχει η καλή επικοινωνία, η καλή συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών συντελεστών ενός πρότζεκτ κι αυτό νομίζω επιτεύχθηκε απόλυτα. Κοίτα, δεν ξέρω να σου πω τι μπορεί να αποκομίσει κανείς από αυτό που θα δει τώρα σε μια καλλιτεχνική του εκδοχή σχετικά με εκείνο που συνέβη τότε. Πιστεύω όμως ότι θα του δώσει ικανές αφορμές όχι μόνο να σκεφτεί αλλά κυρίως να συναισθανθεί, να νιώσει, με την καρδιά του καταρχήν».

Μνήμες Δεκέμβρη του ’08 «ζωντανεύει» η Αντιστολή στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
H Αντιστολή ως καλλιτεχνική εγκατάσταση παραπέμπει επίσης στις εικονικές αναπαραστάσεις (visual reenactment) που είναι αρκετά δημοφιλείς ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '90.

Ολυμπία Μυτιληναίου, διευθύντρια φωτογραφίας


«Συζητήσαμε και δουλέψαμε πολύ με τον Παντελή πάνω στην αποτύπωση όλης αυτής της συμπυκνωμένης έντασης και του συλλογικού θυμού σε αργή κίνηση ώστε να ιδωθεί έξω από την οπτική της καθημερινότητας.

Με εξίταρε εξαρχής η απόπειρα μεταφοράς σε καλλιτεχνική εγκατάσταση ενός δραματικού ιστορικού γεγονότος και του αντίκτυπού του, η προσπάθεια εμβάθυνσης σε αυτά μέσα από ένα γεγονός εικαστικό: 400 καρέ το δευτερόλεπτο είναι ένα νούμερο εξωπραγματικό όταν στην κανονική ζωή βλέπουμε 25. Εστιάζεις στη λεπτομέρεια σε απίστευτο βαθμό, σαν σε μικροσκόπιο».

»Σίγουρα με είχε αγγίξει η δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου που συνδέθηκε κιόλας εκ των υστέρων με το τέλος μιας ολόκληρης εποχής και τον ερχομό μιας άλλης με πολύ αγριότερες διαθέσεις, όπως γρήγορα θα αντιλαμβανόμασταν. Η δική μου προσέγγιση, ωστόσο, δεν ήταν φύσης πολιτικής ή κοινωνιολογικής, ούτε έχω λόγο σε αυτό.

Επιχείρησα απλώς να αναπαραστήσω πιστά το όραμα του καλλιτέχνη ο οποίος έφερε σε πέρας μια δουλειά πραγματικά εξαιρετική – ακόμα κι εγώ που δούλεψα μέσα σε αυτό το πρότζεκτ, εντυπωσιάστηκα βλέποντας την Αντιστολή ολοκληρωμένη! Η ίδια η visual art είναι μια μορφή τέχνης ιδιαίτερη, σου ανοίγει νέους καλλιτεχνικούς ορίζοντες είτε είσαι πίσω από την κάμερα, είτε απέναντί της».

Ιnfo:

Αντιστολή, 10-29/6 καθημερινά 20:00 – 24:00, Πειραιώς 260 κτίριο Α2

Θέατρο
10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιώργος Καραμίχος: Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε 

Θέατρο / Γιώργος Καραμίχος: «Αν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, αρρωσταίνουμε»

Στο θέατρο υποδύεται έναν συγγραφέα που επιστρέφει στον τόπο του για να δηλώσει ανοιχτά την ταυτότητά του στην οικογένειά του. Θα αλλάξει η ζωή και η πορεία των ανθρώπων που αγαπά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Χορός / Alvin Ailey: Ο συναρπαστικός καλλιτέχνης που άλλαξε για πάντα τον σύγχρονο χορό

Η ζωή, το έργο και η κληρονομιά του Alvin Ailey, του πρώτου μαύρου χορογράφου σύγχρονου χορού, παρουσιάζονται στην πρώτη μεγάλης κλίμακας μουσειακή έκθεση προς τιμήν του στο Whitney Museum of American Art.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Φοβερή Συριζίλα αναδίδει το φεστιβάλ Αθηνών πλέον. Θα το κάνουμε μάλλον το θερινό παράρτημα της ΕΡΤ...Ο Δεκέμβρης του 08' με λίγα λόγια χωρίς ιδεολογικά σιρόπια:Ένας κρετίνος χρυσαυγίτης αστυνομικός σκότωσε ένα δεκαπεντάχρονο παιδί που κατέβηκε απ'το Παλαιό Ψυχικό για ολίγο επαναστατικό excitement. Αμέσως μετά, κάθε είδους Τσεγκεβάρες κατεβαίνουν στην Αθήνα για επανάσταση, καίγοντας μερικά απ'τα ωραιότερα κτίρια (και μερικά που όντως άξιζε να καούν). Απο κοντά και Πάκις πλιατσικολόγοι καθώς και διάφοροι χούλιγκανς. Ο Βούδας που κυβερνούσε τότε, επέλεξε να κρυφτεί στο Μαξίμου μέχρι το πλήθος να ξεμείνει απο πολεμοφόδια. Κάποια στιγμή βαρέθηκαν όλοι κι όλα καλά. Απλώς καθιερώθηκε κάθε Παρασκευή και Σάββατο να γίνονται επαναστατικά events στα Εξάρχεια και να καίνε κι απο κανένα τρόλεϊ στο Μουσείο. That's all.
Μηλιός στο Φεστιβάλ Αθηνών, Σακελλαρίδης στη Διεθνή Αμνηστεία, τα πιάσανε τα πόστα τα παιδιά...Το ΠΑΣΟΚ 7 χρόνια μετά τη Χούντα χρειάστηκε δύο τετραετίες να στήσει το κράτος. Τούτοι δω είχαν το know how... Αλλά δημοκρατικά βγήκαν, οπότε...
Μην ξεχναμε οτι ορισμενα παιδια θαυματα γιαπιδες τΣυριζα εμφανιστηκαν τοτε πχ Τσανακοπουλος, τοτε με ταγαρια σημερα με φουλαρια (γελοιο, σαν να θελει ναδειχνει κατι αλλο απο αυτου που ειναι - καρεκλοκενταυρος - και τα δυο)Και για να σοβαρευτουμε. Η Ελλαδα δεν εσκασε το 2010 γιατι εφαρμοσε "πολυ" καπιταλισμο,.Εσκασε γιατι ακριβως οτι μπορουσε να βρει ο Δεκεμβρης του 2008 απο ιδεολογημα (περα απο την δικαιη αγανακτηση για μια δολοφονια που καταδικαστηκε πανδημα) ηταν αριστεριλα, δημοσιουπαλληληλικοι και γενικα οτι μας εφερε 40 χρονια σε αυτη τη κατασταση με απαυγμασμα της την Συριζεικη πενταετια που θα ολοκληρωθει του χρονου: συντηρηση ομφαλοσκοπηση αδιαφορια για το που παει ο κοσμος.Το 08 ηταν τοσο αντιπροσωπευτικο της κρισης οσο και η εικονα του Κουρουθμπλη και της Τσακρη και του καμμενου χερι χερι με τος τοτε πρωταγωνιστες του 08 σημερα.
Τζάκρη έβλεπα φανατικά στη Βουλή. Ήταν πιο αστεία από Σεφερλή. Οι πιο βαρετές και κοινότυπες εκθέσεις Ε' Δημοτικού.Ο Πάκης ο Προσλήφτορας. Ο Κωστάκης ο Αμίλητος. Η γριά Αλογοσκουφα. Ο Άκης his-master's-voice. Ο Τράγκας. Ο Κουλούρης Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ο κος Παπουτσής ο Μουσιας.Μορφές....Η μαλακια ήταν ότι μας κυβέρνησαν.
εντωμεταξυ το καταπληκτικο ειναι οτι συμφωνα με αδιασταυρωτη τοπικη πηγη απο το χωριο του, αν και προφανως ο ανθρωπος ηταν κρετινος χρυσαυγιτης την ψυχει, κομματικα δεν προσδιοριζοταν καθολου απο αυτο.Αλλωστε αν ειχε περασει απεξω εστω απο δεξιο ως ακροδεξιο καφενειο δεν θα ειχατε ακουσει ηδη οτι ηταν ακροδεξιος;Ανηκε σε αλλο μεγαλο πρασινο χωρο!!!!
"Ταυτόχρονα, εισήγαγε για τα καλά στη δημόσια σφαίρα τη βία σαν αυτοσκοπό, είτε πρόκειται για τη θεσμοποιημένη κρατική, είτε την ακροδεξιά ξενοφοβική, είτε την πολιτική βία που προκύπτει σαν αντίδραση είτε την "πεζοδρομιακή", τη χουλιγκανίστικη".Απλά για να λέμε τα πράγματα ως πράγματι συνέβησαν η χαρακτηριστική βία εκείνων των ημερών δεν ήταν ούτε η κρατική ούτε η ακροδεξιά. Ήταν η ΑΚΡΟΑΡΙΣΤΕΡΗ ΒΙΑ που έκαιγε την Αθήνα για μέρες με άλλοθι την εν ψυχρώ δολοφονία ενός παιδιού.Να πούμε ότι ο αμετανόητος δολοφόνος του παιδιού συνελήφθη, δικάστηκε και είναι φυλακή. Στις δημοκρατίες που δεν υπάρχει θανατική ποινή δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο σε έναν δολοφόνο."Όχι, δεν βλέπω κανένα "σκάνδαλο" στο να συγκρίνω την πολιτική, εντέλει, αυτή δολοφονία με τις δολοφονίες του Καποδίστρια και του Λαμπράκη."Ο Καποδίστριας ήταν Κυβερνήτης της Ελλάδας και δολοφονήθηκε από αντιφρονούντες με την πολιτική και οικονομική ενοποίηση της χώρας και ο Λαμπράκης ήταν βουλευτής δολοφονήθηκε από παρακρατικούς με σαφείς διαταγές στα πλαίσια του μετεμφυλιακού κράτους και επειδή δεν ήταν αρεστή η πολιτική του δραστηριότητα. Η δε δολοφονία Λαμπράκη οδήγησε στη μη επανεκλογή της ΕΡΕ.Ο Γρηγορόπουλος δεν είχε κάποιον θεσμικό ή πολιτικό ρόλο και ο αστυνομικός που τον δολοφόνησε δεν είχε εντολές να πράξει κάτι τέτοιο. Το αντίθετο. Λειτούργησε καθ' υπέρβαση κάθε έννοιας χρηστής και ορθής αστυνομικής πρακτικής.Πρόεδρος του Φεστιβάλ Αθηνών είναι ο Γιάννης Μηλιός. Πρώην υπεύθυνος του οικονομικού τμήματος του ΣΥΡΙΖΑ (2012-2015) απ' όπου αποχώρησε το καλοκαίρι του 2015 για να διοριστεί λίγο μετά στο Φεστιβάλ Αθηνών (Νοέμβριος 2016).ΥΓ "Αυτός που ελέγχει το παρόν ελέγχει το παρελθόν, αυτός που ελέγχει το παρελθόν ελέγχει το μέλλον" 1984 - Τζ. Όργουελ.
To χοροθέατρο θα αναφέρει και στην σπέκουλα που έγινε στο τραγικό γεγονός από απανταχού πολιτικούς και εξωκοινοβουλευτικούς φορείς και συνεχίζει να γίνεται μέχρι σήμερα αναπαράγοντας κάθε ευφάνταστο σενάριο που μπορεί να βάλει ο καθένας στο μυαλό του; Χοροθέατρο θα γίνει για τον αφγανό που πέθανε το 2010 από έκρηξη βόμβας έξω από την Γαδά ή δολοφονίες έχουμε μόνο από τους φορείς εξουσίας ενώ οι υπόλοιποι είναι παράπλευρες απώλειες;
Αναλυσεις για τον Δεκεμβρη υπαρχουν πολλες, ηταν μηνυμα παρακμης οντως. στο Αρδην θα διαβασετε τις πιο ακριβης για το τι ηταν και τι δεν ηταν ο Δεκεμβρης του 08.
"Δεν μπορεί π.χ. ένας αρχηγός μεγάλου πολιτικού κόμματος να υποβαθμίζει τη σημασία της δολοφονίας του Λαμπράκη, όπως συνέβη πρόσφατα. Πηγή: www.lifo.gr"απο την αλλη μπορει μεγαλο μερος της Ελληνικης κοινωνιας να ξεχναει οτι οι δολοφονιες για την ιδεολογια καποιου και τις πολιτικες του πεποιηθησεις δεν τελειωσα 50 χρονια πριν, αλλα μεχρι και 2 χρονια πριν εχουμε αποπειρα εκτελεσης δημοκρατικα εκλεγμενων πρωθυπουργων.