Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Πέντε σημαντικές -παγκοσμίως- ομάδες του σύγχρονου χορού παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Φωτογραφία από την παράσταση «La Plaza». Φωτο: Els De Nil
0

Αντισυμβατικός, προκλητικός, με την έρευνά του να προωθεί τον σύγχρονο χορό σε νέα μονοπάτια: δύο χρόνια μετά την πολυσυζητημένη νυχτερινή δράση του στην πλατεία Κοτζιά, που προκάλεσε αίσθηση ακόμα και στους λιγότερο μυημένους, ο Μπορίς Σαρμάτς, το τρομερό παιδί του αβανγκάρντ ευρωπαϊκού χορού, επιστρέφει στην Αθήνα.

Στο enfant τολμά να χρησιμοποιήσει αυτό που αποκαλύπτει το όνομα του ίδιου του έργου, μια ομάδα παιδιών από το Βερολίνο που ως εύθραυστο, εύπλαστο, αλλά μη ελέγξιμο υλικό μεταφέρεται και τοποθετείται από τους χορευτές με τρόπο ώστε να προκύπτει ένα τοπίο συνεχών μεταμορφώσεων.

Καθώς ο χορογράφος ερευνά πώς μπορεί να προκύψει σωματική κίνηση χωρίς τη χρήση μυϊκής ενέργειας, ένας τεράστιος γερανός μετακινεί τους ενήλικους χορευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους μετακινούν τα παιδιά.

Info: Boris Charmatz - enfant, Πειραιώς 260, Δ, 12-14/7, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Στο «enfant» ο Μπορίς Σαρμάτς τολμά να χρησιμοποιήσει μια ομάδα παιδιών από το Βερολίνο που ως εύθραυστο, εύπλαστο, αλλά μη ελέγξιμο υλικό μεταφέρεται και τοποθετείται από τους χορευτές με τρόπο ώστε να προκύπτει ένα τοπίο συνεχών μεταμορφώσεων. Φωτο¨Borris Brussey


Με τις μυστηριακές Βάκχες της ενθουσίασε το κοινό του περσινού Φεστιβάλ. Έναν χρόνο αργότερα και με τον Αργυρό Λέοντα Χορού της Μπιενάλε Βενετίας στις αποσκευές της, η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας, η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι που ζει στη Λισαβόνα και θεωρείται ένα από τα πιο συναρπαστικά νέα ταλέντα της γενιάς της, παρουσιάζει στην Αθήνα ένα παλιότερο έργο, το πρώτο της για μεγάλο σύνολο και μουσικούς, αλλά εξίσου σουρεαλιστικό, αλλόκοτο και έντονο.

Στο of ivory and flesh - statues also suffer, που περιγράφεται από την ίδια ως «χορός από μαρμαρωμένες φιγούρες», τα αγάλματα αποκτούν ζωή και αψηφούν την ακινησία.

Info: Marlene Monteiro Freitas - of ivory and flesh - statues also suffer, Πειραιώς 260, Η, 24-25/6, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας, η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι παρουσιάζει αυτό που η ίδια περιγράφει ως «χορό από μαρμαρωμένες φιγούρες». Φωτο: Pierre Planchenault


Καθώς η έννοια του χωροχρόνου φαίνεται πως απασχολεί ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια εκπροσώπους διαφορετικών μορφών τέχνης, το καλλιτεχνικό ζευγάρι El Conde de Torrefiel, που αποτελούν η Tanya Beyeler από την Ελβετία και ο Pablo Gisbert από την Ισπανία, αποφασίζει να καταπιαστεί με αυτήν τη δύσκολη έννοια στο έβδομο κατά σειρά έργο τους, μετά το Guerilla που επίσης είχε παρουσιαστεί στην Αθήνα.

Η παράσταση La Plaza μόλις έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Βρυξέλλες κι έπειτα από στάσεις σε Φρανκφούρτη, Λισαβόνα, Βιέννη και Σεούλ θα προσγειωθεί στην Αθήνα.

Σε αυτήν οι καλλιτέχνες παρατηρούν τα φυσικά όρια που θέτει ο χώρος και τις φυσικές δυνάμεις που καθορίζουν τις ζωές μας, ενώ η σκηνή μετατρέπεται σε «αγορά» μέσω της οποίας διευρύνεται η αντίληψή μας για τον χωροχρόνο και για το μέλλον, που φαντάζει άγνωστο και απρόβλεπτο.

Info: El Conde de Torrefiel - La Plaza, Πειραιώς 260, Δ, 30/6-1/7, 21:00

 

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η παράσταση «La Plaza» μόλις έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Βρυξέλλες κι έπειτα από στάσεις σε Φρανκφούρτη, Λισαβόνα, Βιέννη και Σεούλ θα προσγειωθεί στην Αθήνα. Φωτο: Els De Nil


Ο τρόπος με τον οποίο συνδέει τον σύγχρονο χορό με το hip hop και το street dance ο Βραζιλιάνος Μπρούνo Μπελτράo θεωρείται μοναδικός και του έχει προσφέρει παγκόσμια αναγνώριση.

Οι περφόρμερ της ομάδας του Grupo de Rua προέρχονται από διαφορετικά είδη χορού του δρόμου και δεν αρκούνται σε απλή μεταφορά αυτών των ειδών στις σκηνές των σημαντικών θεάτρων όπου παρουσιάζουν τη δουλειά τους.

Με το έντονα πολιτικό Inoah θα παρουσιάσουν για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τη στιβαρή σωματική γλώσσα τους. Μέσα σε μια σχεδόν άδεια σκηνή δέκα χορευτές χτίζουν μια σχέση ανάμεσα στον εσωτερικό και στον εξωτερικό κόσμο και πραγματεύονται τη συνδιαλλαγή, τη σύγκρουση, τη συνύπαρξη και τη συλλογικότητα.

Info: Bruno Beltrão - Grupo de Rua -Inoah,  Πειραιώς 260, Η, 13-15/6, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Με το έντονα πολιτικό «Inoah» η ομάδα του Grupo de Rua θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τη στιβαρή σωματική γλώσσα της.


Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, ο Τάλως ήταν ένα γιγαντιαίο ανθρωπόμορφο μεταλλικό κατασκεύασμα, κάτι σαν τεράστιο ρομπότ, που είχε το καθήκον του φρουρού της Κρήτης (και κατ' επέκταση της Ευρώπης).

Ο Talos του Λευκορώσου Αρκάντι Ζαΐντες είναι μια διάλεξη-παράσταση, αποτέλεσμα διετούς έρευνας του καλλιτέχνη με χορογράφους, δραματουργούς, video artists και ειδικούς τεχνητής νοημοσύνης, που διερευνά τη σχέση ανάμεσα στην κίνηση, τις νέες τεχνολογίες παρακολούθησης και το μέλλον των συνόρων.

Άλλο ένα έργο που με αφορμή την τέχνη του χορού αποτελεί ισχυρό πολιτικό σχόλιο, μια και προέκυψε από τη μελέτη του ομώνυμου προγράμματος ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα κλειστά σύνορα και οι μέθοδοι παρακολούθησης χειραγωγούν το ανθρώπινο σώμα και γεννούν μια νέα χορογραφία.

Info: Arkadi Zaides - Talos, 4-6/6, 21:00, Με ελληνικούς υπέρτιτλους

 

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Ο «Talos» του Λευκορώσου Αρκάντι Ζαΐντες αποτελεί ένα ισχυρό πολιτικό σχόλιο.

 

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ