Ταλαιπωρημένοι στην Αθήνα - Τελικά ποιος φταίει για το χάος στο μετρό;

Ταλαιπωρημένοι στην Αθήνα - Τελικά ποιος φταίει για το χάος στο μετρό; Facebook Twitter
8

Σε γενικό κλίμα ταλαιπωρίας για το επιβατικό κοινό πραγματοποιούνται καθημερινά οι μετακινήσεις στο μετρό της Αθήνας.


Παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει κλείσει ήδη ένα χρόνο, τα προβλήματα με τις ουρές που σχηματίζονται κατά την είσοδο και την έξοδο των επιβατών ή στα μηχανήματα έκδοσής, συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό ειδικά δε στις αρχές του μήνα.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες κάνουν λόγο για «πλήρη απαξίωση» των αστικών συγκοινωνιών, με ελλείψεις σε προσωπικό και σε υλικά συντήρησης των συρμών και των εγκαταστάσεων.


Η διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών επισημαίνει ότι σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις και την αντιμετώπιση αυτών γίνεται αναδιάρθρωση με στόχο τον εξορθολογισμό των δρομολογίων, ενώ για τις «ουρές» στα εκδοτήρια τονίζει ότι αυτές θα εξαλειφθούν όταν οι χρήστες του μετρό εξοικειωθούν πλήρως με το νέο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων και καρτών.


Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία οι κάτοχοι προσωποποιημένης κάρτας ανέρχονται στο 1 εκατομμύριο, γεγονός που θα συμβάλλει στη μείωση των αναμονών στα εκδοτήρια. Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ γνωστοποίησε ότι έχει διαθέσει περισσότερες από 960.000 προσωποποιημένες και 420.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι 1,38 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτες.


Πέρα από τις ουρές στα εκδοτήρια οι πολίτες έχουν να αντιμετωπίσουν και νέες προκλήσεις με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη γραμμή 3 του μετρό, καθώς έχει διακοπεί το ενιαίο δρομολόγιο από την Αγία Μαρίνα έως το Αεροδρόμιο. Οι επιβάτες που έχουν ως προορισμό το Αεροδρόμιο, από την 1η Νοεμβρίου, κατευθύνονται στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου και θα μεταβιβάζονται σε συρμούς του μετρό με προορισμό το Αεροδρόμιο.


Εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ: Απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών


Για πλήρη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών κατηγορούν την κυβέρνηση και τις διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες, καταγγέλλοντας πως «αρνούνται τον διάλογο για την κάλυψη των ελλείψεων σε προσωπικό, υλικά συντήρησης συρμών και εγκαταστάσεων καθώς επίσης και την έλλειψη μέσων ατομικής προστασίας».


Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών) Σπύρος Ρεβύθης, η κατάσταση στις συγκοινωνίες έχει φθάσει σε οριακό σημείο και κάνει λόγο για προχειρότητα με την οποία λειτουργούν οι διοικήσεις και αντιμετωπίζουν τα σοβαρά προβλήματα.


Ο κ. Ρεβύθης, μιλά επίσης για προχειρότητα στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με αποτέλεσμα τις ουρές κόσμου στα εκδοτήρια, και προσθέτει «έχοντας εγκαίρως κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες στην ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του συστήματος από τις σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά έχουμε καταστήσει σαφές πως η συνεχιζόμενη απαξίωση της εταιρίας μέσω της μείωσης του παραγόμενου συγκοινωνιακού έργου οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο πέρασμα της εταιρίας στα ιδιωτικά συμφέροντα, οδηγεί σε ξεπούλημα».


Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, από τους 67 συνολικά συρμούς του μετρό οι 23 είναι ακινητοποιημένοι λόγω σημαντικών ελλείψεων σε ανταλλακτικά.Και γι αυτό, όπως λένε, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προχώρησε στην τροποποίηση των δρομολογίων των συρμών του Αεροδρομίου, αφού από τους επτά συρμούς που εκτελούσαν το δρομολόγιο της γραμμής Αγία Μαρίνα - Αεροδρόμιο οι δυο «βγήκαν εκτός, ξέμειναν από ανταλλακτικά».


Μάλιστα, όπως είπαν, οι υπόλοιποι 44 συρμοί που θεωρητικά κυκλοφορούν κανονικά, πολλές βρίσκονται συχνά σε διαδικασία συντήρησης και ως εκ τούτου οι συρμοί που απομένουν για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό είναι λιγότεροι. «Η ανεπάρκεια του εξοπλισμού είναι κρίσιμη για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των γραμμών 2 και 3 του μετρό» ανέφεραν χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως το ζήτημα των ανταλλακτικών, αν δεν επιλυθεί άμεσα, αναμένεται να προκαλέσει πέρα από πρακτικά προβλήματα εν ώρα εργασίας και μεγάλες καθυστερήσεις στις ώρες προσέλευσης των συρμών.

ΣΤΑΣΥ: «Το συγκοινωνιακό έργο εκτελείται απαρέγκλιτα»


Απαντώντας στις επισημάνσεις των σωματείων για τις έλλειψης ανταλλακτικών, κύκλοι της Διοίκησης της ΣΤΑΣΥ υπογραμμίζουν ότι «υπάρχει μια συνεχής ροή παραλαβής προμηθειών τόσο ανταλλακτικών όσο και μέσων ατομικής προστασίας. Σήμερα στις αποθήκες της ΣΤΑΣΥ υπάρχουν αποθέματα ανταλλακτικών ύψους περίπου 43 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε 28.500 κωδικούς, παρά ταύτα ενδέχεται κάποιες φορές να υπάρξει μια παροδική έλλειψη ανταλλακτικών σε περιορισμένο αριθμό κωδικών, εξ αιτίας του απρόβλεπτου χρόνου που απαιτείται για τη συμβασιοποίηση και υλοποίηση ενός διαγωνισμού».


Σε ό,τι αφορά την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν πως «έχει διασφαλιστεί ο καθημερινά απαιτούμενος αριθμός συρμών για την εκτέλεση του προγραμματισμένου συγκοινωνιακού έργου (δρομολόγια, χρονο-αποστάσεις), ανεξαρτήτως από τις προγραμματισμένες ή έκτακτες εργασίες συντήρησης ή επισκευής βλαβών σε συρμούς».Το συγκοινωνιακό έργο που περιγράφεται στη σύμβαση, μεταξύ του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ, εκτελείται απαρέγκλιτα, ενώ το πρόγραμμα συντήρησης των συρμών είναι απολύτως σύμφωνο με τη συνήθη σιδηροδρομική τακτική.

Τέλος, όσον αφορά στην πρόσφατη απόφαση για τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο, επισημαίνουν ότι αυτός «έγινε για την ορθολογικότερη χρήση των συρμών μας, χωρίς να μειωθεί το συγκοινωνιακό μας έργο, καθώς η συχνότητα των δρομολογίων εξακολουθεί να είναι κάθε 30' της ώρας ανά κατεύθυνση».

Τ. Ταστάνης: «Πρόβλημα που έχει να κάνει και με την εξοικείωση των πολιτών»


Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΔΣ ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο απαντά στο θέμα των ουρών σε σταθμούς του μετρό επισημαίνοντας ότι «είναι ένα πρόβλημα που έχει να κάνει και με την εξοικείωση των πολιτών στο νέο σύστημα (ηλεκτρονικό εισιτήριο), αλλά και με κάποιες ατέλειές του που στην πορεία διορθώνονται, ενώ σύντομα θα εισαχθούν και νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».


Απαντά, επίσης στις καταγγελίες των εργαζομένων λέγοντας πως και οι ίδιοι ξέρουν ότι «εμείς μοχθούμε καθημερινά για να βάλουμε ένα τέρμα στον κατήφορο αυτό της απαξίωσης, που βρήκαμε, και να αποκαταστήσουμε την εικόνα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στο επιβατικό κοινό». Και συνεχίζει «... τίποτε δεν μπορεί να επιτευχθεί, χωρίς την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και χωρίς την ανανέωση του γερασμένου στόλου των οχημάτων. Για το λόγο αυτό χαιρετίζουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, με τις οποίες προαναγγέλλει προσλήψεις εργαζομένων εντός του έτους μέσω ΑΣΕΠ σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως, για παράδειγμα, οδηγών και τεχνικών».


Για τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια του μετρό ο κ. Ταστάνης αναφέρει ότι η αναδιάρθρωση των δρομολογίων από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο έγινε γι' αυτό ακριβός τον λόγο, ώστε να υπάρξει εξορθολογισμός των δρομολογίων και να υπάρξει πύκνωση της διέλευσης των συρμών στο κυρίως δίκτυο, χωρίς αυτό βέβαια να δημιουργεί προβλήματα στη μετακίνηση των επιβατών προς Αεροδρόμιο.

Ελλάδα
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγνωστοι βανδάλισαν το «Τρενοτεχνείο» του Νίκου Καλογερόπουλου

Ελλάδα / Άγνωστοι βανδάλισαν το «Τρενοτεχνείο» του Νίκου Καλογερόπουλου

Ο Νίκος Καλογερόπουλος έχει δημιουργήσει τον χώρο τέχνης «Τρενοτεχνείο» στην Κυπαρισσία - Οι δράστες κατέστρεψαν μουσικά όργανα, τραπέζια, καρέκλες, αντικείμενα και προκάλεσαν ανυπολόγιστες ζημιές
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Για την ταλαιπωρία στο μετρό φταίνε οι επιβάτες που «δεν προσαρμόστηκαν» στο αλαλούμ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Για την κατάληψη της ΦΛΣ απ’τον Ρουβίκωνα φταίνε οι φοιτητές που δεν συγκρότησαν ισχυρο φοιτητικό κίνημα. Να χαρώ αριστερή κυβέρνηση με καθαρό νεοφιλελεύθερο τρόπο σκέψης!
μα ετσι ειναι, οταν ο λαος δεν συμφωνει με το κομμα, μπορουμε να αλλαξουμε λαο (κυριολεκτικα)αν δε σου αρεσει να φυγεις να πας στην ευρωπη. εχουμε αλλους που τυς αρεσει εδω και η χωρα και ο αλεκσης
Δεν γίνεται απλή μετεπιβίβαση σε άλλο συρμό, αλλά αλλάζουμε κ πλατφόρμα! Όλοι οι τουρίστες αναγκάζονται να κουβαλάνε βαλίτσες στα σκαλιά ώστε να πάνε στην απέναντι αποβάθρα και να συνεχίσουν το ταξίδι. Σε ποια μεγαλούπολη γίνεται κάτι παρόμοιο;;;
Στο Πεκίνο η γραμμή που πάει αεροδρόμιο είναι ξεχωριστή από τις υπόλοιπες γραμμές και έχει και δικό της εισητηριο (είναι πιο ακριβό).Βέβαια, υπάρχουν κυλιόμενες και ασανσέρ, κανείς δεν αναγκάζεται να πάρει τις βαλίτσες του και να ανέβει σκάλες.
Πληρη απομονωση απο την πραγματικοτητα... Σε καθε σταθμο μετρο οι ουρες ειναι ατελειωτες επειδη απο τα 10-15 αυτοματα εκδοτηρια εισητηριων δουλευουν 2-3 μονο, δεν υπαρχουν υπαλληλοι για να εξυπηρετησουν και συχνα τα μηχανηματα δε δεχονται τις καρτες ή ακομα και μετρητα πχ 20ευρω!! Για να μην τονισω ποσο δυσχρηστο και αργο ειναι το λογισμικο για να την εκδοση του ηλ εισητηριου...Τραγικα πραγματα και με αυτες τις νοοτροπιες δεν προκειται να διορθωθουν ποτε... Πως στο καλο το κανουν οι αλλοι αποδοτικα και γρηγορα και εμεις το κανουμε με το χειροτερο δυνατο τροπο;;
εεετσι σιγα σιγα να καταλαβαινουν οι πολιτες αυτης της χωρας τι σημαινει πρακτικα αυτη η διολισθηση σιγα σιγα προς ενα κρατος κοτζαμπασηδων και κομματανθρωπων, χωρίς κανενα προσχημα πλεον: καρανικες θα εχετε, βυσματα θα εχετε, μετρο που πηγαινει απο την πολη στο αεροδρομιο δεν θα εχετε ομως. Ολη η παραφιλολογια περι της υπαρκτης αριστερας στην Ελλαδα ηταν μια κλικα 5.000 ανθρωπων με προσβαση στα ΜΜΕ (influencers) για να βολευτει.