Πόση ανεξιθρησκία αντέχουν οι Αθηναίοι;

Πόση ανεξιθρησκία αντέχουν οι Αθηναίοι; Facebook Twitter
24


 

Οι φιλόχριστοι εθνικόφρονες σαρώνουν το Διαδίκτυο με θρησκευτικές κορόνες καιαπειλές προς πάσα κατεύθυνση, οι νεοφιλελεύθεροι μιλούν με ηπιότητα για την ανάγκη ενός διαθρησκευτικού ελληνισμού, όπου το μετριοπαθές ελληνικό Ισλάμ δεν θα τυλίγεται με μαντήλες και μπούρκες, η ριζοσπαστική Αριστερά αναφέρεται στο θέμα του θρησκευτικού σεβασμού προς τους ανθρώπους με τους οποίους συνυπάρχουμε. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές: ο δημόσιος διάλογος έχει ανάψει για τα καλά. Αφορμή, η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να αποδεχτεί το αίτημα του Τούρκου πρωθυπουργού, Ταγίπ Ερντογάν, για την ανέγερση ενός μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα, ώστε να έχουν έναν επίσημο χώρο προσευχής και τέλεσης των θρησκευτικών τους καθηκόντων οι μουσουλμάνοι της πόλης. Τους προσεχείς μήνες, λοιπόν, η Αθήνα, η μοναδική πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία, σύμφωνα με το BBC, δεν διαθέτει τζαμί, θα αποκτήσει το δικό της τέμενος έπειτα από 123 χρόνια. Ο νόμος που προέβλεπε «παραχώρηση εθνικού οικοπέδου προς ανέγερσιν τουρκικού τεμένους» υφίσταται από το 1890 – διανύοντας μια διαδρομή παραδοξότητας και εκκεντρικών αντιφάσεων, έως ότου καταλήξουμε σήμερα στο περίφημο τζαμί δίχως μιναρέ στον Βοτανικό, συνολικού κόστους 946.000 ευρώ.

Στην Αθήνα υπολογίζεται ότι ζουν περίπου 35.000-40.000 μουσουλμάνοι – δίχως να υπολογίσουμε σε αυτούς τους παράνομους μετανάστες. Οι περισσότεροι εξ αυτών στριμώχνονται έως σήμερα σε αδήλωτους θρησκευτικούς χώρους, οι οποίοι υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τους 100 στην Αττική. Στόχος της κυβέρνησης είναι να κλείσει το επόμενο διάστημα τους μισούς, τονίζοντας μέσω των εκπροσώπων της ότι το τζαμί στον Βοτανικό, χωρητικότητας 350 ατόμων, μπορεί να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι φορείς που διαφωνούν κάθετα με την ανέγερση του τεμένους στο κέντρο της πόλης. Εξαιρώντας τις φασιστικές κραυγές της Χρυσής Αυγής, ή τα ακραία κηρύγματα θρησκευτικών «ποιμένων», όπως του Μητροπολίτη Πειραιώς, Σεραφείμ, και Θεσσαλονίκης, Άνθιμου, παρατηρείται εσχάτως μία επιφυλακτικότητα προς το τζαμί και από ανθρώπους που κινούνται σε πιο προοδευτικά μονοπάτια και οι οποίοι εκφράζουν φόβους για γκετοποίηση της περιοχής του Βοτανικού και ραγδαία αύξηση της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας.

Σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα της Public Issue η οποία διενεργήθηκε το 2009, το 56% των Αθηναίων ήταν θετικό προς την ανέργεση του τεμένους στην πόλη, ενώ αρνητικό ήταν το 29% . Στην ίδια έρευνα, έναν χρόνο μετά, τα ποσοστά είχαν αλλάξει δραματικά. Μόλις το 41% ήταν σύμφωνο με την κατασκευή του τζαμιού, την ώρα που το 45% της κοινωνίας εμφανιζόταν αντίθετο.

Σήμερα, το ερώτημα περί της θρησκευτικής ανεκτικότητας των Αθηναίων απασχολεί ολοένα και πιο έντονα, με τον δημόσιο διάλογο να διεξάγεται σε πολλές περιπτώσεις υπό «πολεμικό» κλίμα. Παρότι το άρθρο 13 του Συντάγματος της Ελλάδας αναφέρει ξεκάθαρα πως «πάσα γνωστή θρησκεία είναι ελευθέρα και τα της λατρείας αυτής τελούνται ακωλύτως υπό την προστασίαν των νόμων», πολλοί ανακαλούν τις «τραυματικές μνήμες επί Τουρκοκρατίας», άλλοι βλέπουν «κυρίαρχες πολιτικές και επεκτατικές βλέψεις των γειτόνων μας», ενώ η Εκκλησία, παρότι μέσω του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου εκφράστηκε θετικά για το τζαμί, στην πραγματικότητα ζει με τον φόβο «προσηλυτιστικών τάσεων» στην πίσω αυλή της «πελατείας» της. Αποτέλεσμα; Η Αθήνα εμφανίζεται φοβική διεθνώς ως προς τη θρησκευτική διαφορετικότητα, μια πόλη αναχρονιστική, που μπροστά στον κίνδυνο να υψωθεί ένας μιναρές με θέα την Ακρόπολη είναι ικανή να ξεθάψει τα πιο συντηρητικά ένστικτά της. Πόσο παράδοξο, αν σκεφτεί κανείς ότι η ανεξιθρησκία έχει διακηρυχθεί στην Ελλάδα ήδη από το 1827 και το Σύνταγμα της Τροιζήνας. Όμως, καταπώς φαίνεται, η εφαρμογή της στην πράξη αποδεικνύεται μια πολύ διαφορετική ιστορία δύο αιώνες αργότερα. Ακόμα πιο παράδοξο είναι το γεγονός ότι η κυρίαρχη στην Ελλάδα χριστιανική πίστη διακηρύττει τον σεβασμό και την αγάπη προς τα «πιστεύω»» των «αλλόθρησκων». Μήνυμα το οποίο προφανώς δεν παρελήφθη στην πορεία του χρόνου. Και αποδεικνύεται καθημερινά. Πρόσφατα έγινε ένας μικρός χαμός στον Δήμο Αθηναίων όταν ένας δημότης προσπάθησε να αλλάξει τα στοιχεία της ταυτότητάς του, ασπαζόμενος την...«Εκκλησία του Μακαρονοτέρατος». Παρότι ο πολίτης είχε πάρει το ok από τη Διεύθυνση Ετεροδόξων του υπουργείου για οποιαδήποτε μεταβολή στο θρήσκευμά του, η υπάλληλος του δήμου αρνήθηκε να τον εξυπηρετήσει. Ακολούθησε ένα μπαράζ αλληλογραφίας μεταξύ δήμου και υπουργείου, έως ότου καταλήξουν οι δύο Αρχές τι σημαίνει «θρησκευτικές πεποιθήσεις» και τι «γνωστή θρησκεία», όροι που αναφέρονται στο άρθρο 13 του Συντάγματος. Εντέλει, συμφώνησαν στο συμπέρασμα ότι η θρησκευτική ελευθερία είναι θέμα αυτοκαθορισμού. Μύλος, δηλαδή, για το πιο απλό πράγμα. Οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν λύσει το γρίφο της εφαρμοσμένης Ανεξιθρησκίας με έναν βωμό στους άγνωστους θεούς («τοις αγνώστοις θεοίς»), όπου μπορούσε οποιοσδήποτε ξένος να προσφέρει θυσία στους θεούς που πίστευε. Άλλωστε, για εκείνους όλες οι θρησκείες ήταν εξίσου «ανακριβείς για τον φιλόσοφο, αληθινές για τον νομοθέτη και χρήσιμες για τον φοροεισπράκτορα».

Διάφορα
24

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

12 σχόλια
Να φτιάξουνε τζαμί (με τα λεφτά τους βέβαια, γιατί του Ελληνικού κράτους του τα τρώει ήδη η Εκκλησία, thankyouverymuch). Αλλά να φτιάξουνε και κουζίνα δίπλα. Τρώγαμε κάτι πιλάφια και κάρυ στο Edinburgh Mosque Kitchen να γλύφεις τα δάχτυλά σου...
Μακάρι να μην υπήρχαν θρησκείες και πάνω απ΄ όλα μακάρι να μην υπήρχε το άθλιο παπαδαριό που συνήθως τις 'εκπροσωπεί', σε όλη την υφήλιο. Από τη στιγμή, όμως, που κάποιος αισθάνεται την ανάγκη να μιλήσει στο θεό του, δεν ξέρω πως μπορούμε να του το αρνούμαστε, τόσο επιλεκτικά μάλιστα.
Επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ανατολικές σπουδές και επειδή οι διάφοροι γεωπολιτικολόγοι (κατά το γυρολόγοι) δεν έχουν ιδέα περί Ισλάμ Μέσης Ανατολής κλπ συναφή καλό είναι νάχει ο καθείς την γνώμη του (αφού νομίζει ότι κάτι χαμπαριάζει) καλύτερο είναι όμως το διάβασμα....Εν προκειμένω συγκρίνουμε ανόμοια:(Αντιπαρέρχομαι τα περί θρησκευομένων, αθέων κλπ ως εκτός θέματος).Το να φτιαχτεί ισλαμικό τέμενος δεν είναι το ίδιο όπως πχ βουδδιστικό, Σιχ, ινδουϊστικό κλπ. για μία σειρά λόγων εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής.1) Θα γίνει τάχιστα άντρο περιέργων. Έχουμε ειδικούς να παρακολουθήσουν το τί θα συζητιέται; Και εννοώ ακόμη και φανερά ως ακροατές πχ στο Κήρυγμα της Παρασκευής.2) Όταν αρχίσει η καπηλεία, και οι ενδομουσουλμανικές προστριβές ποιός θα μεσολαβήσει; Οι άπιστοι;3) Αν αρχίσουν ενδοϊσλαμικές προστριβές και κληθεί η αστυνομία, και ως συνήθως τα κάνει "Πολυτεχνείο" τί θα επακολουθήσει από τους ευσεβείς μουσουλμάνους;4) Στην Τουρκία το σχετικό Υπουργείο επιτρέπει ανάμικτη προσευχή ανδρών και γυναικών πράγμα όμως που από το Κοράνι απαγορεύεται, τί θα γίνει σε περίπτωση μπουρδουκλώματος;5) Θα επιτρέπεται η σφαγή αμνεριφίων χύμα εντός του οικοπέδου για το Κουρμπάν Μπαϊράμι;6) Θα επιτραπεί ο εορτασμός της ασσουρά από τους σιίτες;7) Ποιά γλώσσα θα έχει την πρωτοκαθεδρία στο κήρυγμα της Παρασκευής; Ουρντού; Αραβικά; Μπεγκάλι; Τουρκικά;Θα πρέπει να κάνουμε τους διαιτητές των διαφόρων ισλαμικών εθνοτήτων; Κιαν δυσαρεστήσουμε πχ τους πακιστανούς έναντι των Αράβων ή την Σαουδαραβία έναντι της Αιγύπτου τί θα γίνει;Δεν μπαίνω καν σε θέματα μεγαφώνων μιναρέδων κλπ πολλώ μάλλον στο τι θα γίνεται με τους υπόλοιπους Αθηναίους.Δεν υπάρχουν εμπειρογνώμονες (στην κυριολεξία όχι κατ' όνομα, διότι κι ο Στουρνάρας είναι τάχα ειδικός στα οικονομικά...), δεν υπάρχει πολιτική, δεν υπάρχει γνώση δεν υπάρχει θέληση για όλα αυτά.Βλέπω όμως πολλούς ξερόλες με μεγάλη ειδίκευση στο Ισλάμ και στις χώρες του Ισλάμ (όχι μόνο ο Καμίνης) που όλα τα σφάζουν κι όλα τα μαχαιρώνουν...Εν τέλει: Δεν μπορούμε να βάζουμε στην ίδια ζυγαριά τα υπολείμματα των χριστιανικών κοινοτήτων στην Μέση Ανατολή και την Τουρκία που σφαγιάστηκαν επί αιώνες και ζουν ακόμη και σήμερα μεταξύ σφύρας και άκμονος και το δικαίωμα των ΑΚΑΛΕΣΤΩΝ μουσουλμάνων το οποίο τίθεται ως απαίτηση!Χωρίς γνώση και μελέτη, μόνο απέραντη μπουρδολογία....(Α! υπενθυμίζω ότι και η Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη ένα ρημαδοτζαμί τόχε).Τώρα διάφορες λαϊκίστικες ατάκες και εξυπνακισμοί δείγματα ημιμαθείας του αρθρογράφου δεν προσφέρουν τίποτε. Τα περί προσηλυτισμού είναι ανέκδοτα τύπου Καμπουράκη, τα περί Αγνώστου Θεού είναι βαθειάς αμάθειας δείγμα για την ύστερη αρχαιότητα και κατά την επίκληση των Συνταγμάτων του 1821 (ή και του Ρήγα) καλό είναι να αναγιγνώσκονται ολόκληρα τα κείμενα και μάλιστα από το 1ο άρθρο Ἐν ὀνόματι τῆς Ἁγίας καὶ Ἀδιαιρέτου Τριάδος, ιδίως δε το Κεφ. Γ άρθρο 26 Οἱ Ἕλληνες ἔχουσι τὸ δικαίωμα χωρὶς πρὸ ἐξέτασιν νὰ γράφωσι, καὶ νὰ δημοσιεύωσι ἐλευθέρως διὰ τύπου, ἢ ἀλλέως τοὺς στοχασμοὺς καὶ τὰς γνώμας των, φυλάττοντες τοὺς ἀκολούθους ὅρους:α΄Νὰ μὴ ἀντιβαίνωσιν εἰς τὰς ἀρχὰς τῆς χριστιανικῆς θρησκείας.κλπΗ επικρατούσα ημιμάθεια είναι τρομακτική καθώς είναι πραιλούδιο του καλπάζοντος φασισμού (γι' αυτό άλλωστε φτάσαμε να έχουμε και Ναζισμό!). Το αστείο είναι ότι πολλοί περνιούνται και για δημοκρατικοί...Η λογική του "μπάτε σκύλοι" δεν είναι ακριβώς δημοκρατικές παραχώρησεις...
οι νεοφιλελεύθεροι μιλούν με ηπιότητα για την ανάγκη ενός διαθρησκευτικού ελληνισμού Συγγνώμη αλλά δεν έχετε την παραμικρή ιδέα περί νεοφιλελευθερισμού.Συνηθώς,όταν κάποιος δεν ξέρει την τύφλα του για κάτι,δεν αναφέρεται σε αυτό λες και ξέρει.Θεμιτό είναι βέβαια να πει τη γνώμη του αλλά ταυτόχρονα πρέπει να γνωστοποιεί ότι δε γνωρίζει πολλά πράγματα.Ως γνωστόν,η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας.Λοιπόν,2 είναι τα κόμματα με νεοφιλελεύθερες ιδέες,τις οποίες κι ασπάζονται σχεδόν όλοι οι ψηφοφόροι τους,η Δράση κι η Φιλελεύθερη Συμμαχία (εγώ τυγχάνω υποστηρικτής της τελευταίας).Η θέση της Φι.Σ. σχετικά τις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας (κι εν γένει του Κράτους με όλες τις θρησκείες) http://www.greekliberals.net/fis/2011-04-12-06-53-56/political-programme/government-and-public-administration#religion-and-state Όσον αφορά τη Δράση,οι θέσεις της για το θέμα (μαζί με τα ανθρώπινα δικαιώματα) είναι εδώ (Η Δράση αγωνίζεται για: κάτω κάτω στη σελίδα) http://www.drassi.gr/index.php?id=1022&title=%CE%91%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B9%CE%BD%CE%B1%20%CE%94%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1Αν μπείτε στον κόπο να κλικάρετε τα παραπάνω λινκ και να τα διαβάσετε,θα καταλάβετε ότι ο ισχυρισμός σας για έναν "διαθρησκευτικό ελληνισμό" από την πλευρά των νεοφιλελεύθερων είναι παντελώς λαθεμένος.Πιο πολύ για "πράκτορες του Σόρος και της Νέας Τάξης πραγμάτων που θέλουν την ανοιχτή κοινωνία και την πολυπολιτισμικότητα των λαθροεγκληματιών" μπορούμε να κατηγορηθούμε (κι έχουμε πολλάκις,είναι η αλήθεια,από τύπους που θαυμάζουν τον Σαλεμένο Πειραιώς).Φυσικά,δεκτές οι διαφωνίες του οποιουδήποτε σχετικά με τις νεοφιλελεύθερες οικονομικές απόψεις (οι οποίες δεν είναι το θέμα του άρθρου) αλλά όσον αφορά τις θρησκευτικές ελευθερίες (και γενικώς τις ελευθερίες),το να γράφετε τέτοια πράγματα λες κι είμαστε μια light νου δου πάει πολύ.Ευελπιστώ σε μια διόρθωση μιας κι όλοι άνθρωποι είμαστε και λάθη κάνουμε (και γράφουμε).
Μαζί με το τζαμί μπορούν να χτίσουν παραδίπλα ένα μοντέρνο εμπορικό αλλά ταυτόχρονα να αφήσουν και αρκετό ελεύθερο πράσινο δημόσιο χώρο ώστε να μείνουν ευχαριστημένοι και οι νεοφιλελεύθεροι και η ριζοσπαστική αριστερά. Για να τρελαθούν δε και οι "νοικοκυραίοι" του τόπου να τους τάξουν ότι θα χτίσουν ακριβώς δίπλα ένα μοντέρνο κέντρο κράτησης μεταναστών (και χρηστών ναρκωτικών) :PΤώρα σοβαρά. Θεωρώ ότι θα πρέπει οι αρχές να πάρουν υπ' όψιν τους και το γεγονός ότι οι μουσουλμάνοι της Αθήνας δεν αποτελούν ένα ενιαίο θρησκευτικό σύνολο - εθνοτικό ούτε καν αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα. Οπότε χλωμό να πηγαίνει όλο το Ισλάμ της Αθήνας να προσευχηθεί εκεί. Χρειάζονται προσεκτικοί χειρισμοί.Πάντως είναι ένα θετικό πρώτο βήμα. Ελπίζω όταν - και αν - κτιστεί το τζαμί να είναι αισθητικά όμορφο και να προσεχθεί το περιβάλλον γύρω γύρω. Το όμορφο, καθαρό, ανοιχτό αστικό τοπίο αποτελεί έναν πρώτο, ελέγξιμο σημαντικό παράγοντα προς αποφυγή της δημιουργίας ενός γκέτο. Δεν ξέρω μπορεί να ακούγεται επιφανειακό αυτό που λέω αλλά έχει σημασία αυτό και το έχουμε δει και αλλού να συμβαίνει. Με τους σωστούς χειρισμούς μπορεί να γίνει κάτι καλό εκεί για τους αλλόθρησκους συνανθρώπους μας ή να αποδειχτεί καταστροφή με τους λανθασμένους. Τέλος νομίζω ότι γίνει πρέπει να γίνει από το ελληνικό κράτος και τις θρησκευτικές μουσουλμανικές οργανώσεις και να μην ανακατευθούν αρχές άλλων κρατών, για ευνόητους λόγους.
Και εγώ είμαι υπέρ της θρησκευτικής ελευθερίας,και του σεβασμού όλων των μειονοτήτων. Υπο έναν αυστηρό όρο όμως:να συμπεριφέρονται και οι μειονότητες ακριβώς έτσι,και προς εμάς,και προς τις άλλες μειονότητες.Και η συγκεκριμένη μειονότητα έχει άσχημο παρελθόν σε αυτό.Ας δούμε τι έχει συμβεί στις άλλες χώρες που έχουν δεχθεί πολλούς μουσουλμάνους μετανάστες,και ας προβληματιστούμε.http://www.youtube.com/watch?v=oc7PqjD_S3shttp://www.youtube.com/watch?v=2a45zobzuOo&list=LLe3P7U7LBKlI_o-zaYpw0MQhttp://www.youtube.com/watch?v=LorhdNH1C34
εγω νομιζω οτι ανέχονται πολυ παραπάνω απο οσο τους καταλογίζουν αρκει να μην παρεκτρέπονται καταστάσεις. πχ οταν αυτομαστιγώνονται στην μεση του δρομου. καταλαβαίνω οτι ειναι μερος της θρησκευτικής τους παράδοσης αλλα εδω απλα δεν παιζει να το κάνεις, λυπάμαι.http://www.youtube.com/watch?v=_JdEdAVVQWU
εμενα προσωπικα δεν με ενοχλει η ανεργεση ενος τζαμιου. η θρησκεια ειναι δικαιωμα και ο καθενας μπορει να πιστευει οτι θελειαπο την αλλη με ενοχλει αφανταστα το γεγονος οτι κρινομαστε σαν χωρα που δεν εχουμε τζαμι και ειδικα απο μουσουλμανικες οργανωσεις την ιδια ωρα που σε μουσουλμανικες χωρες καιγονται εκκλησιες και δολοφονουνται ανθρωποι επειδη δεν ειναι μουσουλμανοι. επισης δεν γνωριζα και μου εκανε ασχημη εντυπωση οταν εμαθα οτι η θρησκεια εκτος των αλλων επιτρεπει την εισοδο σε μια σχολη της βασης του 15 με βαθμο εισαγομενου 5 λογω και λογω της μουσουλμανικης θρησκειας του. εγω νομιζα οτι η πιστη ειναι κατι προσωπικο και οχι προνομιο εναντι αλλων. επισης δεν γνωριζα οτι υπαρχουν και 2 μετρα και 2 σταθμα. γιατι να μην εχει τετοια "προνομια" ο μαθητης που ειναι ινδουιστης, χριστιανος ή ακομη και ο αθεος? μηπως για αλλους λογους πολλα προνομια δεν δινονται σε αυτη τη σγκεκριμενη ομαδα πιστων εις βαρος των υπολοιπων?
και γι αυτο πρεπει να πουμε "α οκ δεν πειραζει"? γιατι να μην μπαινει ο αλλος με την αξια του σε μια σχολη και οχι με βαση τη θρησκεια του? και αμα το παμε και παρακατω δεδομενου οτι οι περισσοτεροι δεν μπορουν να μιλησουν καν καλα ελληνικα ποσο μαλλον να γραψουν γιατι να πληρωνεται απο τους φορους μας η διαμονη, η σιτιση τους τα συγγραματα τους δεδομενου οτι οι περισσοτεροι δεν μπορουν να παρουν πτυχιο εφοσον δεν ξερουν τη γλωσσα?
ναι, οκ, δεν πειραζει! θες να σου πω και γιατι?1) μεχρι το 1995 υπηρχε μπαρα που απομονωνε τα μουσουλμανικα χωρια των Πομακων απο την υπολοιπη επικρατεια. χρειαζοταν οποιοσδηποτε αδεια απο την αστυνομια να μπει ή να βγει απο τα συνορα που οριζε η μπαρα.2) στην περιπτωση των Πομακων μιας και ανεφερες την γλωσσα, το ελληνικο κρατος τα εχει καταφερει τοσο καλα ωστε τα παιδια μαθαινουν ελληνικα, τουρκικα (αν και αποποιουνται σχεσεις με την τουρκια ειναι υποχρεωμενα γιατι διδασκεται στα μειωνοτικα σχολεια), αραβικα, 2 ξενες γλωσσες, και μιλανε πομακικα.3) οσοι δεν μπαινουν σε σχολες εδω, τους καλοδεχονται τα τουρκικα πανεπιστημια και ειναι λογικο να ενδυναμωνεται το φιλοτουρκικο τους συναισθημα.4) αν δεν υπαρχουν Ελληνες καθηγητες για τα μειωνοτικα η τουρκια διοριζει δικους της.5) ο αριθμος των μουσουλμανων που μπαινουν καθε χρονο ειναι πολυ μικρος και συνηθως μονο σε σχολες της Θρακης και της ανατολοκης Μακεδονιας, και επισης οι θεσεις τους ειναι ξεχωριστες και δεν επηρεαζεται ο αριθμος των υπολοιπων εισακτεων.6) ζωντας αρκετα χρονια στην Θρακη, εχω δει αρκετα απο αυτα τα παιδια που μπηκαν με 10 και 11, να παιρνουν τελικα πτυχιο σαν γιατροι, δασκαλοι, μηχανικοι και να βοηθουν τις κοινοτητες τους.7) πληρωνουν κι αυτοι φορους σε περιπτωση που δεν το ξερεις, αρα μην νομιζεις οτι τους κανουμε και χαρη.8) πολλοι που μπηκαν με 19 κ 20 δεν εβγαλαν ποτε την σχολη, αρα δεν μπορεις να ξερεις εκ των πρωτερων την εξελιξη καποιου.9) δεν ξεκινησαν απο την αρχη με τα ιδια εφοδια που ξεκιναει ο μεσος μαθητης λογω της παραμελησης τους απο το κρατος οποτε ειναι λογικο να μην ανταγωνιζονται τον μεσο μαθητη.10) υπαρχου κι αλλες ειδικες κατηγοριες, γιατι δεν μας ενοχλουν?10+1 δωρο) η μορφωση στις νεες γενιες μουσουλμανων στην Θρακη (εστω και μετα τα 18 τους) ειναι το ελαχιστο που μπορει να τους προσφερει ενα κρατος που απο το '36 εως το '95 ειχε περιθωριοποιησει εναν μεγαλο αριθμο ανθρωπων καθαρα και μονο με κριτηριο την θρησκεια τους.Αυτα.....
καταρχας χαλαρωσε! και ναι επιμενω οτι δεν θα επρεπε να μπαινουν! 1. αυτη η τακτικη δεν καταλαβαινω που σχετιζεται. αν το παρουμε ετσι κι εγω δεν ειχα πλοιο στο νησι μου κι εμενα αποκομμενη απο παντου2.μολις σου ειπα απο συμφοιτητριες μου σε αυτη την κατηγορια δεν ξερουν ελληνικα. μιλανε και γραφουν ελαχιστα και σε καμια περιπτωση δεν μπορουν να διαβασουν και να κατανοησουν πληρως.3. απο τη στιγμη που οι ιδιοι ξερουν καλυτερα τα τουρκικα γιατι να μην πανε?4. γι αυτο το λογο πιθανον δεν ξερουν και ελληνικα!5. εγω αυτη τη στιγμη ειμαι σε σχολη στην αθηνα οποτε δεν περιοριζονται μονο στη θρακη. μπαινουν με ειδικη κατηγορια πραγμα εντελως αδικο για τους υπολοιπους.6. αφου τα καταφεραν μπραβο και τιμη τους! αλλα οπως σου προανεφερα πολλοι απο αυτους δεν ξερουν καν τη γλωσσα πως θα βγαλουν τη σχολη?7. δεν ειπα ποτε οτι τους καναμε τη χαρη! αλλα απο τη στιγμη που πολλα παιδια μενουν εξω λογω ελλειψης δωματιων γιατι να καταλαμβανει τη θεση καποιος που δεν μπορει να ανταποκριθει?8. μπορεις να μαντεψεις την πορεια καποιου οταν εχει ελλειψη βασικων γνωσεων (γλωσσα και γραφη για παραδειγμα)9. και σου φαινεται λογικο να επικροτουμε το γεγονος οτι η ελληνικη κοινωνια τους θυμαται στα 18 χωρις να εχει φροντισει για τα εφοδια τους?10. ποιος ειπε οτι δεν μας ενοχλουν? αλλα εκει κρινεται με βαση την οικογενειακη του κατασταση και οχι το θρησκευμα-κατι παντελως ΑΣΧΕΤΟ!!!!10 +1 δωρο. (εγω θα το χαρακτηριζα ως συμπερασμα αλλα τελος παντων)απο τη στιγμη που το κρατος αποφασισε να επανορθωσει (και καλα εκανε) ας το εκανε σωστα και με βασεις. το να παιρνεις ενα ατομο με ελλειπη παιδεια και να το πετας σε μια σχολη δεν το βοηθας. πιο πολυ κακο του κανεις.και τελος παντων πλεον ολοι οσοι δεν μπορουν ή δεν θελουν να παρουν πτυχιο θα διαγραφονται. (το μονο καλο που εφαρμοστηκε)στο χερι και στο μυαλο τους ειναι να τα καταφερουν!
Δεν νομίζω οτι οι άθεοι έχουν "κοινή γραμμή" στο θέμα. Οι μετριοπαθείς (εγώ) θα σου πουν οτι από την στιγμή που πληρώνουμε τους ορθόδοξους παπάδες και την εκκλησία τους είναι δίκαιο να γίνει το ίδιο και για τους μουσουλμάνους. Οι μαχητικότεροι θα σου πουν οτι δεν πρέπει να υποστηρίζεται καμία θρησκεία από το κράτος. Στη μέση μπαίνουν όμως και τα δικαιώματα των ανθρώπων στην άσκηση της λατρείας τους, κάτι που μέχρι τώρα τους απαγορεύεται ή τους οδηγεί σε χώρους που δεν πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις.
(αρχικά ευχαριστώ για την απάντηση)Θα κάνω λίγο τον προβοκάτορα τώρα:Εμένα όλο αυτό μου κάνει μεσοβέζικη λύση. Δεν υπάρχουν μόνο χριστιανοί και μουσουλμάνοι εν Ελλάδι (και ιουδαϊστές, που όμως έχουν συναγωγή στο Θησείο, οπότε τους εξαιρώ). Ανεξιθρησκεία σημαίνει να νομιμοποιήσεις και να παρέχεις τόπους λατρείας σε όλους, και στους σατανιστές ακόμη (τρόπος του λέγειν), εφόσον οι απόψεις τους και οι λατρευτικές πρακτικές τους δεν έρχονται σε κόντρα με την έννομη τάξη. (τραβηγμένο το παράδειγμα, αλλά you get my point για να το πούμε και στα ελληνικά).Αν λοιπόν το κράτος δεν προτίθεται να είναι πλήρως ανεξίθρησκο, παρά μόνο σκοπεύει να χαϊδεύει τις τρεις αβραμικές θρησκείες (με μια προτίμηση σε χριστιανισμό και ισλάμ, τις πλέον επικίνδυνες δλδ) ας μην υποστηρίζει τίποτα, και να πληρώνουν οι πιστοί τα του οίκου του θεού τους.
Παρακαλώ. Καταλαβαίνω το θέμα της άνισης μεταχείρησης αλλά δεν περιμένω οτι στην βαθύτατα συντηρητική ελλάδα θα γίνουν τα πάντα με την μία, όσο και να το θέλω. Baby steps λοιπόν, με καταρχήν σεβασμό της ελευθερίας της πίστης του άλλου και βλέπουμε για τα υπόλοιπα.
Οι άθεοι δεν έχουν ενιαία γραμμή στα διάφορα κοινωνικά θέματα, γιατί υπάρχουν διάφορα σχετικά φιλοσοφικά ρεύματα, όπως ο αρνητικός αθεϊσμός, ο θετικός αθεϊσμός, ο μαχητικός αθεϊσμός, ο νατουραλισμός, ο επιστημονισμός, κ.α.Ούτε υπάρχει κάποιου είδους κεντρική οργάνωση που να μας συντονίζει.Αν και στην Ελλάδα υπάρχει η Ένωση Αθέων, ορθώς, ποτέ δεν φιλοδόξησε να αναλάβει ρόλο ιδεολογικού καθοδηγητή.Κύριος σκοπός της Ένωσης είναι να στηρίξει και να προωθήσει τα δικαιώματα των άθεων.Εγώ προσωπικά, αν και μέλος της, βρίσκω τις θέσεις της μετριοπαθείς.Περισσότερο με εκφράζει το νατουραλιστικό κίνημα των Brights:http://www.the-brights.net/Η προσωπική μου θέση είναι ο πλήρης διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους.Οι θρησκείες θα πρέπει να λειτουργούν σαν ιδιωτικά σωματεία, χωρίς καμιά απολύτως κρατική χρηματοδότηση και φυσικά θα πρέπει να δημοσιεύουν ετήσιες οικονομικές καταστάσεις και να φορολογούνται.Τουτέστι, είμαι κάθετα αντίθετος με την κρατική χρηματοδότηση της κατασκευής του Τεμένους, όπως και οποιουδήποτε άλλου θρησκευτικού εντευκτηρίου.Και θεωρώ πολύ σημαντικό, ότι προκειμένου να δοθεί άδεια λειτουργίας σε οποιοδήποτε θρησκευτικό σωματείο, θα πρέπει στο καταστατικό του να αναφέρεται η ανεπιφύλακτη τήρηση του Συντάγματος και των νόμων του κράτους.Και σε περίπτωση ασυμβατότητας των θρησκευτικών τους αρχών με αυτούς, ρητά θα πρέπει να αναφέρεται ότι υπερισχύουν οι νόμοι του κράτους και το Σύνταγμα.
γραμμή του άθεου πρέπει να είναι πολιτικό καθεστώς και νόμοι. ήτοι, καμμία εμπλοκή οποιασδήποτε θρησκευτικής αρχής στη λειτουργία της νομοθετικής, εκτελεστικής και δικαστικής εξουσίας.
πριν τρία χρόνια ταξίδεψα για πρώτη μου φορά στο Άμστερνταμ με τρένο από τις Βρυξέλλες. Από τα πιο εντυπωσιακά ενσταντανέ της διαδρομής ήταν δύο μπλοκ με βιτρίνες μέσα στις οποίες βρίσκονταν οι κοπέλες που απλώς κοιτούσαν τους περαστικούς υποψήφιους πελάτες. ΑΚΡΙΒΩΣ πίσω από αυτά τα δύο οικοδομικά τετράγωνα βρίσκονταν μια μεγάλη γειτονιά κυρίως μουσουλμάνων, οι οποίοι ποτέ δεν περνούσαν μπροστά από τις βιτρίνες. Κατάλαβα ότι ΑΝ θέλει μια δημόσια αρχή, όλα μπορούν να συνυπάρξουν. Θα μου πείτε βέβαια ότι εκεί είναι Ολλανδία, δεν είναι Ελλαδάρα όπου οι κρετίνοι ορθόδοξοι ταλιμπάν βρίσκονται απντού ανάμεσά μας φωνάζοντας επιχειρήματα τύπου "τζαμί στην Αθήνα; μόνο όταν ξαναγίνει εκκλησά η ΑγιαΣοφιά!!!"
..ναι οντως, εδω ειναι Ελλαδαρα, οπου ο καθε κρετινος που περασε και δεν ακουμπησε απο καπου λεει το κοντο του και το μακρυ του χωρις γνωση και χωρις την απαραιτητη καταρτηση. Ωστε η Ολλανδια ειναι παραδειγμα πολυπολιτισμικοτητας, γκετοποιηση, μισος και διαλυση του κοινωνικου ιστου.. Μαλιστα, τι αλλο θα ακουσουμε. Αλλα την ειπαμε την σοφια μας και ξεμπερδεψαμε.Ο Ελληνας ειναι παρα πολυ ανεκτικος στην διαφορετικοτητα. Αν οπουδηποτε αλλου σε σοβαρο κρατος ειχε προηγηθει τετοιου τυπου μαζικη λαθρομεταναστευση, θα ειχαμε τελειως διαφορετικες καταστασεις.
αγγλια το 1950 μετα το παγκοσμιο, το μισο πακισταν και μπαγκλαντες μεταναστευσε εκει..μετα ηρθαν οι τζαμαικανοι..και τωρα τελη 1990 ηρθαν οι ανατολικοι ευρωπαιοι..και ναι, υπαρχουν ακρετοι που δε γουσταρουν τους μεταναστες εδω..ΑΛΛΑ, το κρατος οπως οφειλε, σεβαστηκε τις θρησκειες τους και τη διαφορετικοτητα τους..κοιτα τι γινεται ομως..επειδη βλεπω γενικα οτι η ολη μανουρα παιζεται γυρω απο τη ανεγερση τζαμιου, δλδ Ισλαμ..ενω ποτε δε θυμαμαι να υπαρχει ερωτηση ή γκρινια για ναο αλλης θρησκειας..Εχω την εντυπωση οτι αυτος ο φοβος προς το Ισλαμ ειναι γενικευμενος απο Ευρωπη και Δυση..Ισως εχει να κανει και με τη δικη τους (Ισλαμιστες) προσεγγιση προς εμας (Δυτικους), δε ξερω..Παραταυτα, ειμαι υπερ ανεγερσης τζαμιου, οπως και ναο για βουδιστες, ινδουιστες και μακαρονοτεριστες..Α ρε Μπιτλς που θελετε μερικοι μερικοι...http://www.youtube.com/watch?v=ydfH7iuLR0I
Δυστυχώς δεν αντέχουν και πολύ, όχι μόνο οι Αθηναίοι αλλά οι Έλληνες γενικότερα. Εδώ πλακώνονται και μαχαιρώνονται άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές ομάδες, περιμένουμε να σεβαστούν τις διαφορετικές θρησκείες;Πάω να ανάψω ένα κεράκι στο Μακαρονοτέρας μπας και μας φωτίσει...