ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
25.3.2019 | 18:29

Οι αντοχές μου εξαντλήθηκαν

Πάνε 9 έτη από τότε που άρχισε το βάσανο,εν ονόματει σχολείο.Έχω απευδήσει.Τόσα χρόνια σαν άτομο, έχω εγκλωβιστεί σε αυτό.Τυποποίηση παντού,έλλειψη καινοτομίας,τίποτα όλα είναι στάσιμα, ουδεμία προσπάθεια για εξέλιξη.Ό,τι και να μάθεις εκεί είναι ανούσιο, δίχως αξία και συνάμα σου δεσμεύει τεράστια χρονικά διαστήματα, εμποδίζοντάς σε να μελετήσεις ουσιαστικά θέματα.Ο Γλύφτης είναι πάντα ο Νο1, μπροστά, ο ευφυής πάντα πίσω, οι υπόλοιποι παραπεταμένοι...Καθηγητές-Δάσκαλοι βλήματα,ηλίθιοι.Σου λένε χτίζουμε βήμα-βήμα για τις Πανελλήνιες εξετάσεις...Μαθαίνεις επή έτη πράγματα που μπορείς να μάθεις αμεσότερα και χωρίς το άγχος της "βαθμολόγησης".Έχει χαθει η ουσία της παιδείας...αυτοί οι βλάκες νομίζουν πως μας εκπαιδεύουν....Δεν αντιλέγω,για να μπεις στο πανεπιστήμιο μια χαρά σε μαθαίνουν, όμως δεν σου προσφέρουν ουσιαστική παιδεία-μόρφωση.Με άλλα λόγια σε προορίζουν να γίνεις ένας από τους πολλούς "βλάκες με πτυχία".Δημιουργούν ένα αφανές αίσθημα ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών, ο θάνατός σου η ζωή μου,η σωστή όμως εκπαίδευση λαμβάνει χώρο σε καθεστώς ψυχικής ηρεμίας.Ας μην αναφερθώ για το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν και τη μουσική,την τέχνη,τη φιλοσοφία,τα μαθηματικά(δεν διδάσκουν μαθηματικά επί της ουσίας).Αν για οποιονδήποτε λόγο φέρεις αντιπαράθεση θεωρείσαι εκκεντρικός και συνάμα έχεις "υπερβεί" τα όρια.Ισχυρίζονται πως ενισχύουν την κρίση μας.Όμως από ότι φαίνεται μας τρολλάρουν.Πώς είναι δυνατό να αναπτύσει κάποιος την κρίση σου, όταν το μόνο πράγμα που κάνουν κατ' εξακολούθηση είναι να επαναλαμβάνουν επίμονα το ίδιο πράγμα.Πάρτε για παράδειγμα το θέμα του ρατσισμού που βρίσκεται κυριολεκτικά παντού στα βιβλία των τάξεων του Γυμνασίου και Λυκείου.Μας το επαναλαμβάνουν συνεχώς μέχρι να το εμπεδόσουμε μέσα από ασκήσεις,κείμενα, υποτιθέμες συζητήσεις εντός της τάξης.Πιστεύω πως όλοι έχουμε άποψη επ' αυτού, πάνω κάτω ίδια.Από εκεί και πέρα όμως αποδεχόμαστε δογματικά το ότι ο ρατσισμός είναι κακός.Ενισχύθηκε καθόλου η κρίση μας;Όχι!Σαν τις θρησκευτικές αντιλήψεις, το αποδεχόμαστε a priori!(Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις το θέμα του ρατσισμού το ανέφερα ως παράδειγμα επειδή είναι πολύ γνωστό,σε καμία περίπτωση δεν τον αποδέχομαι)Ο μαθητής δεν μπορεί να ρυθμίσει το πρόγραμμά του.Δεν μπορεί να μελετήσει όπως αυτός θέλει:Είτε θα μελετήσεις για το σχολείο ή όχι, είτε θα ψάχνεσαι μόνος σου και θα σε κράξουν κιόλας.Τα πάντα κινουνται γύρω από τις Πανπαγαλίστικες εξετάσεις,βασανιστήρια χωρίς σταματημό επεί 12 τουλάχιστον χρόνια.Φυσικά για να πετύχεις πρέπει να είσαι "καλό παιδάκι".Το πρόβλημα δεν το έχει αυτός που έχει συνηδητοποιήσει ότι δεν θέλει να μορφωθεί.Το πραγματικό πρόβλημα του έχει ο μέσος και ο καλος μαθητής που βλέπουν ξεκάθαρα πως η όλη αυτή κατάσταση είναι βάναυση και υποτιμά την νοημοσυνη τους.Με συγχωρείτε για την κακή γραφή και για το ότι οι ιδέες είναι συγκεχυμένες, προσπάθησα να τις συνδέσω κατάλληλα ούτως ώστε να βγάζουν νόημα.
3
 
 
 
 
σχόλια
Νομίζω βεβαια ότι είσαι λίγο υπερβολικός/η. Και από τη στιγμή που ευτυχώς η δυστυχώς πρέπει να το τελειώσεις προσπάθησε τουλάχιστον να αποκομίσεις όσα περισσότερα μπορείς ετσω και κάτω από τις συνθήκες που περιγράφεις.. Για το δικό σου καλό :)
Ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι για κλάματα, εντελώς ανέμπνευστο και καθηλωμένο σε παρωχημένες πρακτικές και μεθόδους είναι πέρα για πέρα αληθινό. Από την άλλη, η μελέτη θέλει πρόγραμμα, αφοσίωση και πειθαρχία και είναι μάλλον ριψοκίνδυνο να αφεθεί ένας μαθητής να "μελετήσει όπως αυτός θέλει".Η παιδεία δεν είναι ούτως ή άλλως μόνο θέμα σχολείου. Είναι κυρίως προσωπικό. Βελτιώνουμε τον εαυτό και το αισθητήριό μας διαβάζοντας λογοτεχνία, παρακολουθώντας θέατρο και κινηματογράφο, ακούγοντας καλή μουσική, ευαισθητοποιούμενοι έναντι του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς και γενικότερα ανιχνεύοντας ό,τι μπορεί να μας κάνει καλύτερους. Ναι, το ξαναλέω, το εκπαιδευτικό σύστημα είναι για κλάματα, από τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων, έως τις εγκαταστάσεις, το εποπτικό υλικό, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο το διδακτικό προσωπικό. Ωστόσο, μέχρι να αλλάξει ή να το αλλάξουμε ως τελικά οφείλουμε, είναι φρονιμότερο να βελτιώνουμε και αλλάζουμε θετικά τον εαυτό μας με κάθε ευκαιρία. Μεμφόμενοι απλώς ένα κοινά αποδεκτό πρόβλημα δε φέρνουμε λύσεις.
Scroll to top icon