Εισαγγελική παρέμβαση για τα ηλεκτρικά πατίνια

Εισαγγελική παρέμβαση για τα ηλεκτρικά πατίνια Facebook Twitter
4

Προκαταρκτική έρευνα για τα ηλεκτρικά πατίνια της Lime που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη παρήγγειλε εισαγγελέας, ύστερα από μηνυτήρια αναφορά που υποβλήθηκε τα τελευταία 24ωρα.

Με παραγγελία του, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Στέφανος Ζαρκαντζιάς, ζητεί να διερευνηθεί κάτω από ποιο νομοθετικό πλαίσιο κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια και εάν παραβιάζονται διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Την έρευνα αναμένεται να διενεργήσει η διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Είχε προηγηθεί μηνυτήρια αναφορά, την οποία κατέθεσε τις προηγούμενες μέρες πολίτης, που υποστήριξε ότι η χρήση των πατινιών, εκτός από ανεξέλεγκτη, είναι και παράνομη.

Το νέο μέσο μεταφοράς έκανε τους τελευταίους μήνες την εμφάνισή του στην πόλη, στο πλαίσιο πιλοτικής λειτουργίας και από τις πρώτες μέρες αρκετοί, κυρίως μικρότερης ηλικίας Θεσσαλονικείς, έσπευσαν να το χρησιμοποιήσουν, χαρακτηρίζοντάς το ως εύκολο και οικολογικό μέσο μετακίνησης.

Γκάλοπ: Tι να γίνει με τα πατίνια της Αθήνας; - Τι ισχύει στην Ευρώπη και ποιοι λένε οριστικό «όχι»

Από την άλλη όμως, διατυπώνονται συνεχώς προβληματισμοί για την απουσία νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου, προκειμένου αφενός να προσδιοριστεί τι ακριβώς μέσο είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, ώστε να υπαχθούν ανάλογα στις διατάξεις του ΚΟΚ, και αφετέρου να υπάρξει ένας κανονισμός που θα διέπει την ασφαλή συνύπαρξή των χειριστών τους με πεζούς και οδηγούς αυτοκινήτων.

Οι παραπάνω προβληματισμοί εντάθηκαν μετά και το πρόσφατο ατύχημα που σημειώθηκε στην Καλαμαριά, όταν 16χρονος χειριστής ηλεκτρικού πατινιού συγκρούστηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο, με συνέπεια να τραυματιστεί και να διακομιστεί σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης για την παροχή των πρώτων βοηθειών. Το ατύχημα είχε συμβεί στα μέσα του περασμένου μήνα και επρόκειτο για το πρώτο επισήμως καταγεγραμμένο τροχαίο με ηλεκτρικό πατίνι.

Με αφορμή και το περιστατικό αυτό, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, αναφέρθηκε στο θέμα των ηλεκτρικών πατινιών, λέγοντας ότι «η χρήση τους έχει γίνει πλέον επικίνδυνη». Όπως επισήμανε στη διάρκεια προ ημερών δημοτικού συμβουλίου, επικοινώνησε με την Τροχαία η οποία τον ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο. Παράλληλα, ο ίδιος πρότεινε ως λύση να μειωθεί το όριο ταχύτητας των πατινιών σε 5 έως 10χλμ/ ώρα.

Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

Ελλάδα / Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

«Δώστε πίσω τα κλεμμένα», «Μ’ αγώνες έχει γίνει η ασφάλιση, δεν είναι για παζάρια και για διάλυση», είναι, μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους συνταξιούχους
LIFO NEWSROOM
ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές – Παραπέμπεται στην Ολομέλεια

Ελλάδα / ΣτΕ: Στην Ολομέλεια το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές - Ποιες διατάξεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές

Το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ αποφάνθηκε ότι «οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
LIFO NEWSROOM
maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Ελλάδα / maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Πώς μπορεί κάθε πολίτης να δει εάν το ακίνητό του οφείλει να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και να λύσει την σπαζοκεφαλιά - Πώς λειτουργεί ο χάρτης maps.ktimatologio.gr
ΧΡΥΣΑ ΓΡΙΒΑ
Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση της πολυσυζητημένης ανάπλασης στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι προβλέψεις, τι θα δημιουργηθεί στον χώρο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

σχόλια

3 σχόλια
Αχαχαχα, ωραίο και αυτό :"Με παραγγελία του, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Στέφανος Ζαρκαντζιάς, ΖΗΤΕΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ κάτω από ποιο νομοθετικό πλαίσιο κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια και εάν παραβιάζονται διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Την έρευνα αναμένεται ΝΑ ΔΙΕΝΕΡΓΗΣΕΙ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"Επίσης "Από την άλλη όμως, διατυπώνονται συνεχώς προβληματισμοί για την απουσία νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου, προκειμένου αφενός να προσδιοριστεί τι ακριβώς μέσο είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, ώστε να υπαχθούν ανάλογα στις διατάξεις του ΚΟΚ "Ενώ επίσης η τροχαία ενημέρωσε τον Μπουτάρη "ότι δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο"ΕΛΕΟΣ !!!!Φυσικά και υπάρχει θεσμικό πλαίσιο, ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει στο άρθρο 2 ΟΛΕΣ τις πιθανές κατηγορίες οχημάτων. Με λίγα λόγια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ να υπάρχει όχημα που να μην υπάγεται σε κάποια κατηγορίας από αυτές του ΚΟΚ.Μια και είναι τόσο δύσκολο στον εισαγγελέα και στην τροχαία να διαβάσει τον ΚΟΚ, όπως φαίνεται, ας τους διαφωτίσουμε ... Τι είναι τα ηλεκτροκίνητα πατίνια :Από άρθρο 2 (ορισμοί) ΚΟΚ (τα κεφαλαία δικά μου, τονίζουν το επίμαχο σημείο)"Μοτοποδήλατο : Το δίτροχο ή τρίτροχο όχημα, του οποίου η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 χιλιόμετρα την ώρα και, εάν είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του δεν υπερβαίνει τα 50 κυβικά εκατοστό. Επίσης ΩΣ ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΑΦΡΟ ΤΕΤΡΑΤΡΟΧΟ ΟΧΗΜΑ του οποίου το απόβαρο κενού οχήματος, μη συμπεριλαμβανομένου του βάρους του καυσίμου ή του μίγματος καυσίμου - ελαίου ή των συσσωρευτών των ηλεκτρικών οχημάτων, ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ 350 χιλιογράμμων, η ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΔΕΝ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 45 χιλιόμετρα την ώρα και ο κυλινδρισμός του κινητήρα του δεν υπερβαίνει τα 50 κυβικά εκατοστά, προκειμένου για κινητήρα με επιβαλλόμενη ανάφλεξη ή Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΚΑΘΑΡΗ ΙΣΧΥΣ τα 4 ΚW, προκειμένου για κινητήρες άλλου τύπου."Επιπλέον... ¨Άρθρο 2 παρ. 2 ΚΟΚ : "Θεωρούνται ως πεζοί τα πρόσωπα που σπρώχνουν ή σύρουν: α)..... ....Επίσης τα πρόσωπα που κινούνται σε τροχήλατα καθίσματα με ταχύτητα πεζού ή με τροχοπέδιλα (πατίνια).".Επομένως: εφόσον τα ηλεκτρικά πατίνια είναι τετράτροχα, έχουν κινητήρα ισχύος κάτω των 4KW και, προφανώς, απόβαρο κάτω των 350 κιλών θεωρούνται ως μοτοποδήλατα (και προφανώς για να το οδηγείς χρειάζεσαι άδεια μοτοποδηλάτου και χρήση κράνους, ενώ πρέπει να έχουν και πινακίδα).Θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι, πλασματικά, υπάγονται στην έννοια του "πεζού" κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 2, επειδή αναφέρει την λέξη "πατίνια" σε παρένθεση, αλλά είναι προφανές ότι η παρένθεση είναι επεξηγηματική της λέξης "τροχοπέδιλο", δηλαδή πέδιλο με τροχούς (τα παραδοσιακά πατίνια-μπότες και όχι πατίνια με κινητήρα).Το πλαίσιο υπάρχει και είναι εντελώς ηλίθιο να υποκρίνονται ότι δεν υπάρχει (ή ακόμα χειρότερα να το αγνοούν). Τώρα.... αν θεωρούμε ότι το πλαίσιο δεν είναι ικανοποιητικό, ας αλλάξουμε πλέον τον απαρχαιωμένο ΚΟΚ (και ας διορθώσουμε τα σφάλματα και τους αναχρονισμούς που έχουν παραμείνει σε αυτόν). Αυτό όμως ΔΕΝ είναι δουλειά του Εισαγγελέα, ούτε της αστυνομίας. Αν έκαναν την δουλειά τους σωστά θα έπρεπε ήδη να έχουν ακινητοποιήσει όλα τα ηλεκτρικά πατίνια χωρίς πινακίδα και να κόβουν κλήσεις σε όσους τα οδηγούν χωρίς δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Ξεφτίλα; Ναι ξεφτίλα... αλλά αυτοί είμαστε, αυτήν την νομοθεσία έχουμε. Αν δεν θέλουμε να ξεφτιλιζόμαστε να αλλάξουμε την νομοθεσία και όχι να καμωνόμαστε ότι δεν είδαμε και δεν ξέρουμε.Από την άλλη πλευρά αν θεωρήσουν ότι κατ' ορθή' ερμηνεία, εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 2 παρ. 2 , δηλαδή ότι υπάγονται στην έννοια του πεζού, τότε να τους αφήσουν ήσυχους. Είναι πεζοί που κατ' εξαίρεση δικαιούνται να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα (υπό συγκεκριμένες προφυλάξεις και κανόνες που επίσης προβλέπονται στον ΚΟΚ) και τελειώνει η υπόθεση
Επειδή μόλις συνειδητοποίησα ότι δεν είμαι σίγουρος εάν τα ηλεκτροκίνητα πατίνια έχουν 2 ή 4 τροχούς, να διευκρινίσω ότι και με 2 τροχούς πάλι μοτοποδήλατα είναι, δεν αλλάζει κάτι