Η ιστορία μιας αποτυχημένης ταινίας

Η ιστορία μιας αποτυχημένης ταινίας Facebook Twitter
26
 
 
Πολλοί μιλάνε για ωραίες ταινίες και υπέροχες ερμηνείες αλλά για μένα ακόμα και οι κακές ταινίες έχουν μια ιδιόμορφη γοητεία, δημιουργούν μια ακατανόητη έλξη για το μέτριο, το επιτηδευμένο, το kitsch.
 
Όσο ενδιαφέρον είναι να ξέρει κάποιος γιατί πέτυχε μια ταινία, άλλο τόσο ενδιαφέρον είναι να γνωρίσει γιατί απέτυχε κάποια άλλη, ώστε να αποφύγει τραγικά λάθη. Μια τέτοια ταινία που απογοήτευσε κοινό, κριτικούς ακόμα και τους ηθοποιούς που συμμετείχαν σε αυτήν, είναι η ταινία του 1992, 'Christopher Columbus: The Discovery'.
 
 
 
 
 Η ταινία μνημονεύεται ακόμη για την απόλυτη αποτυχία της, όχι μόνο για τις μέτριες ερμηνείες και την άνευρη σκηνοθεσία, αλλά κυρίως γιατί είχε όλα -μα όλα- τα εφόδια, για εκείνη την εποχή, να πετύχει.
Ο χρόνος προβολής της ταινίας συνέπιπτε με την επέτειο 500 χρόνων από την ανακάλυψη της Αμερικής, οπότε λογικά σκεπτόμενοι οι παραγωγοί (πατέρας και υιός Alexander και Ilya Salkind - γνωστοί κυρίως για τα Superman franchise στη δεκαετία του '80) αποφάσισαν να επενδύσουν στο 'Christopher Columbus: The Discovery' και οι θεατές - για λόγους επετειακούς και μόνο - θα γέμιζαν τους κινηματογράφους.
 
Για να σιγουρέψουν την επιτυχία της ταινίας προσέλαβαν τον έμπειρο σκηνοθέτη John Glen, ο οποίος έχει σκηνοθετήσει τις περισσότερες από κάθε άλλον ταινίες 'James Bond' - 5 στον αριθμό. Για τα κείμενα της ταινίας ήταν υπεύθυνοι ο Mario Puzo, πασίγνωστος για την τριλογία του θρυλικού ‘The Godfather' και ο John Briley που έχει κερδίσει Όσκαρ για την βιογραφική ταινία 'Gandhi'.
 
Πέρα από ένα έξοχο director team, μια ταινία χρειάζεται και σπουδαίους ηθοποιούς. Οι παραγωγοί δεν σκέφτηκαν τα έξοδα και προσέλαβαν τον τιτάνα της υποκριτικής (αλλά και της παραξενιάς) Marlon Brando καθώς και τον πασίγνωστο τηλεαστέρα των 80's Tom Selleck. Αν και δεν έκατσε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Timothy Dalton, ωστόσο ο Georges Corraface (Τι παράξενη απόδοση του 'Χωραφάς', τρόμαξα να το γνωρίσω! μα Corra-face; ) ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και έπαιξε τον Κολόμβο, ενώ στα credits της ταινίας υπάρχουν ονόματα που ξεχειλίζουν από ταλέντο όπως του Benicio Del Toro και της Catherine Zeta-Jones.
 
Όλα λοιπόν τα παραπάνω στοιχεία συνηγορούν ότι η ταινία έχει την επιτυχία στο τσεπάκι της και ότι τουλάχιστον θα βγάλει τα λεφτά της. Με τέτοια μεγάλα ονόματα στην παραγωγή, στην σκηνοθεσία, με τέτοιους πασίγνωστους ηθοποιούς και με μία ιστορική ταινία που υποτίθεται ενδιαφέρει όλους τους Αμερικανούς, είναι δυνατόν να αποτύχει; Και όμως ναι, είναι δυνατόν!
 
 
 
[ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΡΕΪΛΕΡ]
 
Οι παραγωγοί Salkind πέρασαν τον περισσότερο χρόνο της παραγωγής στα δικαστήρια από πρώην συνεργάτες που είχαν προσλάβει για την ταινία - μεταξύ των οποίων και ο Ridley Scott, ο οποίος τελικά σκηνοθέτησε την ίδια χρονιά το ανταγωνιστικό '1492: Conquest of Paradise'. Ο Brando, πιστός στις ιδιορρυθμίες του, πήγαινε όποτε γούσταρε στα γυρίσματα, ενώ η ερμηνεία του στο έργο ανταγωνίζεται με του Selleck ως η πιο αδιάφορη και 'χάρτινη’ που εμφανίστηκε ποτέ σε ιστορική ταινία.
 
Αποτέλεσμα όλου αυτού του «κακού κάρματος» είναι να πατώσει η ταινία εισπρακτικά (δαπανήθηκαν 40 εκατομμύρια δολάρια ενώ οι εισπράξεις ήταν μόνο 8 εκατομμύρια στην Αμερική!), η σχέση των Alexander και Ilya Salkind να διαταραχτεί σοβαρά προκαλώντας ενδοοικογενειακό πρόβλημα, με τον Ilya να δηλώνει σε εφημερίδα ότι 'Tο ξέρω, μετά από αυτό, δεν θα ξανακάνω ποτέ πια άλλη ταινία’.
 
Το μόνο «ευχάριστο» για το 'Christopher Columbus: The Discovery' είναι ότι θριάμβευσε  στα 'Χρυσά Βατόμουρα’ του 1993, έχοντας συνολικά 6 υποψηφιότητες (χειρότερης σκηνοθεσίας, σεναρίου, πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού, φωτογραφίας, β' ανδρικού ρόλου) ενώ ο Tom Selleck κέρδισε δίκαια το χρυσό βατόμουρο για την ερμηνεία του ως βασιλιάς Φερδινάνδος. Αργότερα σε συνέντευξη του στο Late Late Show θα παραδεχτεί ότι δέχτηκε τον ρόλο, μόνο και μόνο για να βρεθεί κοντά στον Marlon Brando.
 
Συμπέρασμα: Τα μεγάλα ονόματα δεν φτάνουν πάντα για να κάνουν μια σπουδαία ταινία, για αυτό και όταν ένα κινηματογραφικό έργο καταφέρνει να μεταφέρει στους θεατές την δύναμη του και να τους γοητεύσει, είναι καλό να εκτιμάμε την δουλειά που γίνεται και το γεγονός ότι μια ομάδα διαφορετικών ανθρώπων και ειδικοτήτων καταφέρνει να δημιουργήσει το κατάλληλο μείγμα που θα υποστηρίξει σωστά και ιδανικά μια ταινία.
 
ΥΓ. Θα ήθελα να δω και άλλους να αναφέρουν παρόμοια 'epic fail’ ταινιών, αφού όλοι έχουμε χάσει ώρες από την ζωή μας στην παρακολούθηση πολύ κακών ταινιών – που όμως συνεχίζαμε να τις βλέπαμε μέχρι τέλος με το σκεπτικό ότι ‘δεν μπορεί, μετά θα φτιάξει’... (Ε, δεν έφτιαχνε σχεδόν ποτέ...)
 
 
 
----
 
*Ευχαριστώ τον Κωνσταντίνο Βολανη.
Όποιος θέλει ας μου γράψει για την χειρότερη ταινία που είδε ποτέ >> [email protected]
 
 
 
26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

16 σχόλια
Μια ταινία που απέτυχε εμπορικά είναι η κορεάτικη υπερπαραγωγή My Way. Στο imdb έχει 7,8 που αντικατοπτρίζει όμως την πραγματικότητα. Στο metascore έχει μόλις 30 και απορώ. Για μένα είναι από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες blockbuster style, εξαιρετικά εφέ και απόδοση του 2ου παγκοσμίου πολέμου με απεικόνιση ακόμα και της περίφημης αρματομαχίας μεταξύ Ιαπώνων και Σοβιετικών! Σε όσους την έχω προτείνει και την έχουν δει, τους αρέσει πολύ. Οι λάτρεις ταινιών 2ου παγκοσμίου πολέμου οφείλουν να την δουν.
Το 1492: Conquest of Paradise με τον Ζεπαρντιε στοίχισε και περισσότερα και έφερε λιγότερα στο box office. Λογικά η εκμετάλλευση της επετείου των 500 ετών από την ανακάλυψη την Αμερικής θα έπρεπε να περπατήσει, πράγμα που δεν έγινε. Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Κολόμβου επιλέχθηκαν γαλλόφωνοι ηθοποιοί (και ο Χωραφάς λογιζόταν ως τέτοιος μιας και γεννήθηκε και κατοικεί στην Γαλλία ενώ ξεκίνησε την καριέρα του με γαλλικές παραγωγές). Αν ήθελαν να δώσουν εθνικό στίγμα θα μπορούσαν να επιλέξουν έναν Ιταλό (όπως ήταν ο Κολόμβος) ή έναν Ισπανό (όπως λογίζεται από πολλούς ο Κολόμβος). Και εννοείται η επιλογή Γάλλων ήταν εντελώς τυχαία. Απλά από την μια είχαμε έναν άγνωστο πρωταγωνιστή και από την άλλη έναν μεγάλο δραματικό ηθοποιό που όμως είχε γίνει κάπως γνωστός στον αγγλόφωνο κόσμο από την κομεντί Πράσινη Κάρτα του Πήτερ Γουάιερ.
Το Black Moon του 1975. Δυστυχώς εντυπώθηκε στο μυαλό μου και αρνείται να βγει. Όμως η μακράν χειρότερη που έχω δει ποτέ μου, είναι το Human Centipede. Γιατί να βγεί τέτοιο πράγμα? & εγώ γιατί το είδα;
Να ξεκινησω με το οτι δεν ειμαι καθολου σινεφιλ αλλα βιβλιοφαγος, ομως η νυχτερινη εργασια με ωθησε στην κατρακυλα του να βλεπω ταινιες που κ που :Ρ Την αποφαση αυτη τη μετανιωσα βλεποντας το Casino Royale (James Bond), το οποιο ποτε δεν ολοκληρωσα αν κ φαν τις σειρας, διοτι δεν αντεχα αλλο. Πριν τη δω σκεφτομουν οτι αυτος ο αντρας επειδη ειναι τοσο ασχημος πρεπει να ειναι ηθοποιαρα. Μετα απ'αυτο απορω πως στην ευχη τον επιλεγουν ακομα στα καστινγκ...Δευτερο πληγμα το The Great Gatsby το οποιο αποπειραθηκα να παρακολουθησω αμεσως μολις τελειωσα την αναγνωση του βιβλιου-μεγα λαθος. Ενω το βιβλιο σου δινει ακριβως το στιγμα της εποχης με μια γλυκια μελαγχολια, η ταινια με το μοντερνο φωτισμο των γεγονοτων που υποτιθεται οτι συνεβησαν εναν αιωνα πριν με εκανε να την κλεισω στο μισαωρο...
sorry gia ta greeklish!antistoixh periptwsh einai to 1941 tou spielberg... gemato asteres me apotyximeno apotelesma kai polles background istories!to pleon istorika fail omws einai to Heaven's Gate tou Cimino o opoios erxotan fouriozos apo to The Deerhunter kai me terastio budget ekane elaxistes eisprakseis! An den kanw lathos, meta apo afto ekleise h etairia paragoghs!to agaphmeno mou omws einai h apotyximenh prospathia tou Terry Gilliam na gyrisei ton Don Quixote! Einai katagegramena ola sto Lost In La Mancha, ena documanter pou perigrafei ola osa phgan strava! Kai htan polla! Kai einai krima giati edeixne na ginetai kataplhktikh tainia!
Στα πλαίσια των ιστορικών "fail" ταινιών, θα ήθελα να αναφέρω το El Greco του Σμαραγδή. Σε καμία περίπτωση δε συγκρίνεται σε μεγέθη με την ταινία του άρθρου, τι να συγκρίνεις δηλαδή το Λαζόπουλο με τον Brando, αλλά ήταν μια ταινία που δεν κατάφερα να δω μέχρι το τέλος.Διαισθάνομαι ότι και η καινούργια του ταινία-για έναν πειρατή που ασχολείται με χαβιάρια- θα είναι ένα ακόμα epic fail.
κριμα τον Τζον Κλιζποτε δεν εγραφε καλα ο Λαζό στο Πανίακόμη και καλή να βγει η ταινία, π το εύχομαι, καθόλου Πιασάρικος ο τίτλος ρε παιδί μου
Οχι, οχι, οχι.Το κειμενο ειναι λαθος. Γραφεις, "οι παραγωγοί (πατέρας και υιός Alexander και Ilya Salkind - γνωστοί κυρίως για τα Superman franchise στη δεκαετία του 80)"ενω θα επρεπε να γραφεις "οι παραγωγοί (πατέρας και υιός Alexander και Ilya Salkind - γνωστοί για τις αρπαχτες που εκαναν μεσω των Superman franchise στη δεκαετία του 80)"αναφερομαι ειδικα στα Superman III και IV, τα οποια δυστυχως δεν βλεπονται. δε μου κανει εντυπωση που και αυτο το προτζεκτ τους πηγε απατο.