Οι δυο ερωτήσεις στη Βουλή που μας άφησαν με το σαγόνι κάτω

Facebook Twitter
16

H σκοτεινή πράκτορας σε στιγμές χαλάρωσης

Δυο ερωτήσεις στην Βουλή αυτή την εβδομάδα που άφησαν το ιντερνετικό κοινό με τα σαγόνια κάτω. Στην πρώτη ο Βύρων Πολύδωρας ρωτάει για το θεατρικό έργο της Λένας Κιτσοπούλου. Με μαχητική στάση αντάξια αυτής που επέδειξε ενάντια στον «στρατηγό άνεμο» αποκαλεί την συγγραφέα ανάμεσα σε άλλα «σκοτεινό πράκτορα που στοχεύει στην οριστική διαγραφή της Ελλάδας και των Ελλήνων από τον ιστορικό, πολιτιστικό και γεωγραφικό χάρτη». Απορώ πώς δεν της φόρτωσε το μνημόνιο, την περικοπή των συντάξεων και το ναυάγιο της χώρας. Φαντάζομαι ότι ο βουλευτής έχει κρυμμένους άσσους στο μανίκι του και σύντομα θα μάθουμε και άλλα για την συγγραφέα. Ίσως να είναι υπεύθυνη και για την τρύπα του όζοντος.  Ποιος ξέρει που θα οδηγήσουν οι αποκαλύψεις του;

Στην δεύτερη ερώτηση ο κύριος Τατσόπουλος. Θέλει να καταργηθεί ο νόμος περί βλασφήμιας. Και αυτός κάνει αναφορά σε μια θεατρική παράσταση. Δεν έχω να πω κάτι πάνω σε αυτό. Παρακαλώ τον υπουργό που μπορεί να καταργήσει τον νόμο, το σύμπαν και το κοινό του Facebook(σ. σ ίσως φτιάχνοντας κάποιο γκρουπ με τίτλο «Όχι στο νόμο περί βλασφήμιας») να βοηθήσουν ώστε να γίνει πραγματικότητα αυτό που θέλει ο κύριος Tατσόπουλος. Ας του κάνουν το χατίρι. Θέλω να δω πως θα αντιδράσει όταν κάποιοι συμφωνήσουν μαζί του. Ελπίζω λόγω κεκτημένης ταχύτητας να μην μπινελικώσει πάλι στον τοίχο του στο Facebook ακόμα και αυτούς που συμφωνούν μαζί του.

Συμπέρασμα: Εδώ ο κόσμος βουλιάζει και εκείνοι για να δικαιολογήσουν τους μισθούς τους ρωτάνε ό,τι τους κατέβει μέσα στη Βουλή. Θα μου πεις τι άλλο απομένει εδώ που φτάσαμε, τι να ρωτήσουν δηλαδή; Πώς στο διάολο θα βγούμε από τον βούρκο που μας έριξαν; Αυτές τις ερωτήσεις τις κάνουμε εμείς στους εαυτούς μας και απάντηση δεν παίρνουμε. Βέβαια υπάρχει και άλλη επιλογή: H σιωπή όταν δεν έχεις τι να πεις. Αλλά είναι μια δύσκολη επιλογή.

16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
είμαστε τραγικοί αφού ακόμη και σήμερα θέλουμε να μας εκπροσωπούν στο κοινοβούλιο άνθρωποι σαν τον πολυδωρα κτλ...δεν θα βάλουμε ποτέ μυαλό...
Να ξεκαθαρίσω κάτι. Είμαι υπερ της κατάργησης του νόμου περί βλασφήμιας αλλά δεν νομίζω ότι είναι το νούμερο ένα θέμα αυτή την στιγμή ακόμα και στον πολιτισμό. Και απορώ ποια θα είναι η απάντηση. Σε μια χώρα που δεν γίνεται διαχωρισμός Εκκλησίας απο το Κράτος, με τον πρωθυπουργό να προσπαθεί να τα έχει καλά με τους παπάδες, θεωρώ ότι ακόμα και να καταργηθεί ο νόμος, που επαναλαμβάνω θα το ήθελα είναι ένα μικρό βήμα. Αλλά δεν είναι το σημαντικότερο αυτή την στιγμή. Για παράδειγμα, το θέμα της ασφάλειας των μουσείων είναι νούμερο ένα
Μη τα βράζουμε όλα μαζί στο ίδιο καζάνι. Η έφοδος των πατριδοκάπηλων τύπου Πολύδωρα εναντίον της Κιτσοπούλου (που καθόλου άσχετη δεν είναι με την διαφαινόμενη αποκαθήλωση Λούκου) και μάλιστα με 3 μήνες καθυστέρηση -επειδή όλοι τους κάνανε βουτιές στη θάλασσα- είναι μια σκοτεινή στιγμή στην ιστορία της ελεύθερης έκφρασης σε αυτή τη χώρα. Γυρίζουμε πίσω ολοταχώς προς έναν σκοτεινό μεσαίωνα.Από την άλλη ο νόμος περί βλασφημίας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της εξουσίας που ασκεί (από κοινού με το κράτος) η εκκλησία και αποτελεί τρανταχτή έκφανση λογοκρισίας.
Συμφωνώ ότι προηγούνται πιο σημαντικά ζητήματα, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί είναι παράλογη η κατάργηση του αναχρονιστικού νόμου περί βλασφημίας. Πιστεύετε ότι δεν είμαστε αρκετά Ιράν; Οι ψωμιάδηδες θα συνεχίσουν να καίνε βιβλία, αλλά δε νομίζω ότι χρειάζονται και νομική κάλυψη.Καλά, ο Βύρων είναι ένας από τους (πολλούς) λόγους που λυπάμαι που βρίσκομαι ακόμη στην Ελλάδα.
ο νομος περο βλασφυμιας εχει χρησιμοποιηθει παμπολλες φορες για να "τυλιχτουν" σε μια κολλα χαρτι ανθρωποι για ενεργειες που καποιοι καθεστωτικοι θεωρουσαν επικυνδυνες.μπορει ο τσατσοπουλος να μην ειναι "καθως πρεπει" αλλα εχει κοτσια και μπραβο του. χιλιες φορες καποιος που λεει τα καθαρματα καθαρματα και τα τσογλανια τσογλανια παρα καποιος μπουνταλας που λεει τα καθαρματα "εκτος νομιμου οριου πολιτες" και τα τσογλανια "παραβατικης συμπεριφορας ατομα"και ας καταλαβουμε κατι: η συγκρουση οδηγει σε πολιτικη οχι οι γλοιωδεις συμβιβασμοι και οι λεκτικες διπλωματικες ακροβασιες.
O Πολύδωρας μεγάλη ασχετίλα μου φαίνεται γιατί αν μη τι άλλο η Κιτσοπούλου δε βγήκε χθες, και πρέπει να ζεις εντελώς εκτός κόσμου και δρωμένων για να μην την έχεις καν ακούσει, ακόμα κι αν η ίδια κρατάει κάποια απόσταση από την υπερπροβολή -έως πρόσφατα τουλάχιστον. Για τη βλασφημία διαφωνώ -η λογοκρισία δεν πρέπει να είναι επιλεκτική. Θεωρώ υποκρισία να βριζουμε άνετα τα θεία -καλώς ή κακώς υπάρχουν και άνθρωποι που πιστεύουν και θα προσβληθούν, και δεν είναι ολοι γριές με κότσους και μακρυές φούστες - και -πχ- να ανατριχιάζουμε και να ζητούμε τιμωρία όταν λοιδωρείται -κακώς- ένας ομοφυλόφιλος, όταν βγαίνουν ρατσιστικά ανέκδοτα κλπ. Ελευθερία -λόγου- έκφρασης - τέχνης επιλεκτικά δε με αφορά, σόρρυ.
Τροπίκ, ο νόμος περί βλασφημίας που ζητά να καταργηθεί ο Τατσό δεν αφορά ακριβώς το να βρίζουμε τα θεία μπροστά σε θεοσεβείς. Αφορά την ελευθερία του λόγου σε ταινίες, βιβλία, θεατρικές παραστάσεις που δεν έχουν κακόβουλη πρόθεση αλλά αντίθετη άποψη. Και όλα αυτά ο θεοσεβής δεν χρειάζεται ούτε να τα δει, ούτε να τα διαβάσει για να προσβληθεί.
Είμαι αναφανδόν υπέρ της ελευθερίας του λόγου για όλους και προς όλους. Ο καθένας κρίνει εξάλλου και κάνει τις επιλογές του, αν και δε νομίζω πως ούτε η θεούσα θα πάει συνειδητά να δει "βλάσφημη" ταινία, ούτε ο ομοφοβικός να παρακολουθήσει γκέυ έργο στο θέατρο. Θεωρώ υπερβολικό να υπάρχει νόμος 'ευπρεπισμού" της έκφρασης πάντως. Και σίγουρα, όπως ενα σωρό άλλοι νόμοι, έχει θαφτεί στο χρονοντούλαπο. Ομως θα ήθελα πχ να μου εξηγήσεις -ένα παράδειγμα δώσμου- καλλιτέχνη που τον έπιασε ο νόμος περί βλασφημίας. Για να δω τι ακριβώς σημαίνει.
http://www.mixtape.gr/poso-amartolo-ine-stalithia-to-corpus-christi/http://artfullyonsaturday.wordpress.com/2009/07/28/%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/http://vlemma.wordpress.com/2007/06/02/i-syghroni-elliniki-skini/Και Μίμης Ανδρουλάκης, και κάποια παραδείγματα πολύ πρόσφατα από Μπιενάλε.
@tropique 14.9.2012 | 17:19 και άλλουςο νόμος δεν είναι σε "χειμερία νάρκη":1ον εφαρμόζεται κανονικά μετά από μήνυση και χρησιμοποιείται για να "βαρύνει" το κατηγορητήριο (συνήθως μαζί με το αδίκημα της εξύβρισης)π.χ. από αστυνομικό ρεπορτάζ με πρόσφατη καταδίκη http://www.rodiaki.gr/article.php?id=2008&catid=1&subcatid=92ον επίσης, τον ίδιο νόμο επικαλούνται οι κάθε λογοίς 'προσβεβλημένοι' για να σέρνουν στα δικαστήρια και να ταλαιπωρούν καλλιτέχνες. Ακόμα κι αν δεν πετύχουν καταδίκη, τελικά3ον (και κυριότερον) Η προσβολή (η εξύβριση και ίσως και η δυσφήμιση) σε άλλες χώρες, π.χ. στην Αμερική έχει νόημα όταν προσβάλλεται η προσωπικότητα, τιμή και αξιοπρέπεια φυσικού ή νομικού ΠΡΟΣΩΠΟΥ και αυτό το πρόσωπο -και μόνο- είναι ο μόνος που δικαιούται (έννομο συμφέρον) να υποβάλλει μήνυση. Όχι αν σατιρίζονται/κριτικάρονται/ξεγυμνώνονται/προκαλούνται οι ιδέες του, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, ή η πολιτική ιδεολογία του. Αντίθετα, αυτά είναι θεμιτά και απαραίτητα αυτά σε μια δημοκρατία.Και στην τελική τι έγινε άμα οι χριστιανοί νιώθουν προσβεβλημένοι; (ή οι μουσουλμάνοι, μέρες που είναι). Τι έγινε άμα νιώθω προσβεβλημένος από μια γελοιογραφία, τραγούδι ή παράσταση που ανατρέπει τις ιδέες μου; και ποιος βάζει τον πήχη του προσωπικού μας προβολόμετρου;Αξίζει να περιορίζεται ελευθερία του λόγου μας για αυτό; Κι επειδή καλύτερα απ' τον R. Dawkins αποκλείεται να τα πω, ένα εξαιρετικό, απόσπασμα ακριβώς γι αυτό το θέμα (Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάμε το κουμπάκι στη μπάρα του βίντεο)Με προσβάλλει...Ομιλία του Ρίτσαρντ Ντόκινς http://www.youtube.com/watch?v=Ak6JD9bbv08Υ.Γ. Παράξενο πράγμα οι θεοί πάντως: αν και παντοδύναμοι κλπ, παρ' ολ' αυτά αναγκάζονται να καταφεύγουν στους ...πιστούς τους για να προστατευθούν από γελοιογραφίες, ταινίες, τραγούδια και θεατρικές παραστάσεις.
@ tropique 14.9.2012 | 08:38 Άκυρο αυτό με τον ομοφυλόφιλο. Αυτός προστατεύεται ως ΠΡΟΣΩΠΟ (όπως κι ο χριστιανός, όπως ο καθένας). Αν όλοι οι ομοφυλόφιλοι (ή οι χριστιανοί, ή οι μουσουλμάνοι, ή οι Αφρικανοί) τώρα, γίνονται στόχος ρατσιστικού λόγου, ως κοινωνική ομάδα, επίσης προστατεύονται βάσει του αντιρατσιστικού/hate speech νόμου. Αλλά εδώ αναφερόμαστε σε ιδέες και πεποιθήσεις. Αυτές δεν έχουν ασυλία στην κριτική, σάτιρα, τέχνη.Υ.Γ. Και σοβαρά πιστεύεις ότι το επίπεδο 'προστασίας' των ομοφυλόφιλων σαν κοινωνική ομάδα από στερεοτυπικούς χαρακτηρισμούς και προκαταλήψεις, ειδικά στη χώρα μας, είναι μεγαλύτερο από αυτό των χριστιανών; (να σου θυμίσω μερικά κείμενα και δημόσιες δηλώσεις με χαρακτηρισμούς μητροπολιτών και πολιτικών μας για τους ομοφυλόφιλους, ίσως;)
δυστυχως ο νομος για το κηρυγμα μισους που αναφερεις δεν περασε απο την προηγουμενη βουλη επειδη στενοχωρουσε την δεξια και την εκκλησια...κι ετσι το πασοκ τον εστειλε στα σκουπιδια!!!Υπαρχει προστασια για ρατσιστικη ενεργεια που λες, αλλα οχι για hate speech....πχ η εκκλησια μπορει ακομα ανετα να βριζει τους γκέι και οποιον αλλο γουσταρει χωρις καμια συνεπεια...κι αυτο δεν ειναι αστειο...ειναι αποδεδειγμενο οτι το κηρυγμα μισους απο καποιους οδηγει καποιους αλλους σε πραξεις...
Έχεις λάθος Βαγγέλη για το νόμο περί βλασφημίας. Μπορεί ο κόσμος να καίγεται, αλλά μόνο ο πολιτισμός θα μας πάει μπροστά. Ο Τατσόπουλος δεν μου είναι απόλυτα συμπαθής αλλά στη Βουλή έχει κάνει σωστά πράγματα. Το κομμάτι που του έχει δοθεί δεν είναι φυσικά η οικονομία, αλλά ο πολιτισμός. Ευτυχώς. Ο καθείς να ασχολείται με όσα γνωρίζει. Και η κατάργηση του νόμου περί βλασφημίας είναι ένα από τα αγκάθια στη λογοτεχνία, την ποιήση, την τέχνη και το θέατρο. Πόσες περιπτώσεις να σου θυμίσω (σε μπιενάλε, αρτ αθήνες, θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, λογοτεχνικά έργα). Μην τα ξεχνάς αυτά. Είναι σημαντικά. Είναι ένα σημαντικό αποκούμπι που θα πρέπει να έχουμε στον εκφασισμό. Μόνο θα σου βάλω ένα απόσπασμα και το λινκ από ένα άρθορο του παλιού καλού Ιού της ΚΕ:http://www.iospress.gr/ios2000/ios20000402a.htmΤο πρόβλημα, δηλαδή, της βλασφημίας δεν μπορεί να λυθεί αν δεν διαχωριστεί πλήρως η κριτική που (έχει δικαίωμα ή καθήκον να) ασκεί η (κάθε) Εκκλησιαστική Ιεραρχία σε κείμενα και συγγραφείς, από τη δικαστική δίωξη και το κάψιμο των βιβλίων ή και των ίδιων των συγγραφέων. Ας μην σκανδαλιστούν οι πιστοί κι ας μην αναρωτηθούν πώς είναι δυνατόν να καταργηθεί η ποινική δίωξη ενός «αμαρτήματος» που περιγράφεται και στις δέκα εντολές. Είναι σχετικά πρόσφατο το παράδειγμα ενός άλλου αμαρτήματος (της μοιχείας) που έπαψε να διώκεται ποινικά, παρά το γεγονός ότι ανήκει κι αυτό στον ίδιο Δεκάλογο. Τρεις χιλιάδες χρόνια είναι αρκετά.
Είναι αλήθεια πως μέσα στην αναμπουμπούλα θα ήταν εξαιρετική ευκαιρία να γλιτώσουμε απ' το νόμο περί βλασφημίας - οπότε συμφωνώ με τον Τατσόπουλο σ' αυτό, κι ας μην είναι το σημαντικότερο ή το πιο επίκαιρο πρόβλημα. Πάντως Βαγγέλη λάτρεψα τη λεζάντα σου κάτω απ' τη φωτογραφία της Λένας Κιτσοπούλου.