Observer: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα για το 2021 θα ζητήσει ο Μητσοτάκης από τον Τζόνσον

Observer: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα για το 2021 θα ζητήσει ο Μητσοτάκης από τον Τζόνσον Facebook Twitter
Την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Λονδίνο στην Αθήνα για τους εορτασμούς των 200 ετών από την ελληνική επανάσταση το 2021 θα ζητήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Μπόρις Τζόνσον.
3

Μιλώντας στην βρετανική εφημερίδα Observer, o Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλυψε πως είναι πρόθυμος να επιτρέψει σε θησαυρούς που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ στο εξωτερικό να εκτεθούν στο Λονδίνο με αντάλλαγμα τα Γλυπτά του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο προκειμένου αυτά να εκτεθούν στην Αθήνα για το 2021.

«Η επιθυμία και η φιλοδοξία μας είναι η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά να ταξιδέψει ανά τον κόσμο και κάνοντάς το αυτό να μεταφέρει τη σπουδαία και ουσιαστική συνεισφορά της χώρας μας στο δυτικό πολιτισμό», δήλωσε ο πρωθυπουργός. «Σε αυτό το πλαίσιο, δεδομένης της σημασίας του 2021, θα προτείνω στον Μπόρις Τζόνσον ως πρώτη κίνηση, να μας δανείσει τα γλυπτά για μια ορισμένη χρονική περίοδο και εμείς να στείλουμε πολύ σημαντικά αντικείμενα που ποτέ δεν άφησαν την Ελλάδα, στο Βρετανικό Μουσείο», ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης εξηγώντας την πρόταση που θέλει να πετύχει επιστροφή των Γλυπτών για τους εορτασμούς των 200 ετών από την ελληνική επανάσταση το 2021.

«Η Ακρόπολη δεν ανήκει απαραίτητα αποκλειστικά στην Ελλάδα», πρόσθεσε ο Μητσοτάκης μιλώντας για την οικουμενικότητα του μνημείου. «Είναι ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Αλλά αν θέλετε πραγματικά να δείτε το μνημείο ολοκληρωμένο, πρέπει να δείτε τα γλυπτά του Παρθενώνα ενωμένα στο τόπο τους, να υπάρξει ένωση του μνημείου».

Ο Observer σημειώνει ότι αυτή θα είναι η πρώτη φορά μετά από χρόνια που θα υποβληθεί ένα τέτοιο αίτημα από την ελληνική πλευρά. Επίσης αναφέρεται στο πώς την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό πως θα υπάρξει επιστροφή στην Ελλάδα της μετόπης του Παρθενώνα από το Λούβρο και ο Observer σημειώνει πως αυτό θα φέρει σε αμήχανη θέση τη Βρετανία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθαρίζει ότι το αίτημα για την επιστροφή των Γλυπτών παραμένει σε ισχύ και σχολιάζει ότι η Βρετανία «δε θα έπρεπε να δίνει μια μάχη που χάνει».«Στο τέλος, αυτή θα είναι μια χαμένη μάχη, στο τέλος της ημέρας θα υπάρξει αυξανόμενη πίεση επ' αυτού του ζητήματος» σημειώνει.

Κατά τον Observer ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν αναμενόταν να θέσει τόσο σύντομα ζήτημα επιστροφής των Γλυπτών, αλλά ο ίδιος χαρακτηρίζει «εξαιρετική» τη χρονική συγκυρία με τις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται για τα 200 χρόνια από την επανάσταση.

Το δημοσίευμα φιλοξενεί και δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη ότι η Ελλάδα έχει και ανακαλύπτει πολύ περισσότερες αρχαιότητες από όσες μπορεί η ίδια να εκθέσει. Η κ. Μενδώνη αναφέρει πως θέλει να εξάγει αυτούς τους πολιτιστικούς θησαυρούς και πως η Αθήνα θέλει να δώσει πλέον την έμφαση στις ανταλλαγές πολιτιστικών θησαυρών αντί για τις συνθήκες αφαίρεσης των γλυπτών από τον Παρθενώνα.

Πολιτική
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης: Ο προϋπολογισμός έχει κοινωνικό πρόσημο, με μόνιμες, θετικές παρεμβάσεις για πολίτες και επιχειρήσεις

Πολιτική / Μητσοτάκης: Ο προϋπολογισμός έχει κοινωνικό πρόσημο, με μόνιμες, θετικές παρεμβάσεις για πολίτες και επιχειρήσεις

«Ξέρω καλά πως τα νοικοκυριά δεν νιώθουν ακόμη στην καθημερινότητα τους αυτή την καλή πορεία της οικονομίας» ανέφερε ο πρωθυπουργός στην καθιερωμένη κυριακάτικη ανάρτησή του για τον απολογισμό της εβδομάδας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Δημοσιευμενο γραμμα στους Τα'ι'μς Νεας Υορκης ( 16 Μαρτιου 2018 ) και προσφατο γραμμα μου στον προεδρο του ΜΑ :Αγαπητε μου κ. Παντερμαλη,Νικος Νικολαιδης απο Καλιφορνια εδω - σας ειχα γνωρισει πριν εξι χρονια και μου ειχατε ανοιξει μια Δευτερα το μουσειο να το φωτογραφισω, μιας και ασχολουμαι ενεργα με το ζητημα της επιστροφης των γλυπτων απο το Λονδινο.Ζω εικοσιπεντε χρονια στο εξωτερικο, και με την ευκαιρια του δημοσιευμενου γραμματος ενος φιλου-πανεπιστημιακου του Νικου του Γιαννουκακη ( απο το Πιτσμπεργκ - ΗΠΑ ) στους Νιου Γιορκ Τα'ι'μς ( Αμερικανικη εκδοση της 16 Μαρτιου 2018 - δειτε πιο κατω ), σας γραφω να σας προτεινω ευγενικα τη δημιουργια ενος ποστου στο γραφειο τυπου του μουσειου, που να ασχολειται με τα αρθρα που δημοσιευονται στον ξενο τυπο, αρθρα που αφορουν το ζητημα επιστροφης των γλυπτων.Το αναφερω αυτο γιατι απ οσο γνωριζω δεν υπαρχει ουτε στο μουσειο σας, ουτε στο Ιδρυμα Μελινα Μερκουρη, ουτε στα υπουργεια Εξωτερικων και Πολιτισμου καποιοι ανθρωποι που να ασχολουνται ενεργα και συστηματικα με το συγκεκριμενο ζητημα. Ειμαστε επικοινωνιακα αδρανεις, αφου τα γραφεια τυπου στις πρεσβειες και τα προξενεια μας στο εξωτερικο, στελεχωνονται απο "ανακυκλωμενους" καθε τρια-τεσσερα χρονια υπαλληλους, που ουτε εχουν εμπειρια με τα εθνικα μηντια της χωρας που εργαζονται, ουτε εχουν τα μεσα να κανουν μια εμπεριστατωμενη δουλεια. Επιπροσθετα, οι πανεπιστημιακοι μας στη Διασπορα, που ειναι μονιμοι κατοικοι οι περισσοτεροι, ασχολουνται με προσωπικα προτζεκτς, πχ βιβλια. Σπανιως εμπλεκονται με τα μηντια των χωρων που εργαζονται.Θα προτεινα το εξης :Να γινει μια προσπαθεια συνεργασιας του γραφειου τυπου σας με το υπουργειο εξωτερικων. Για παραδειγμα το τμημα στο εν λογω υπουργειο - που ασχολειται με την Αμερικη - ονομαζεται Α7. Να ζητηθει να σας προωθουνε οποια αρθρα δημοσιευονται στον ξενο τυπο για το ζητημα επιστροφης των γλυπτων. Γνωριζω οτι υπαρχει μια τετοια υπηρεσια συλλογης αρθρων σε καθημερινη βαση. Ισως η δουλεια να γινεται στη Γραμματεια Επικοινωνιας, παντως καθε μερα ολες οι διπλωματικες μας αποστολες λαβαινουν ενα brief, μεταφρασμενο στα ελληνικα, πολλες φορες με το λινκ της αυθεντικης δημοσιευσης στη ξενη εφημεριδα 'η περιοδικο στο τελος των αρθρων. Προτεινω το γραφειο τυπου του μουσειου σας να αρχειοθετει ξενες δημοσιευσεις ανα χωρα και να παρεμβαινει στις τασεις που δημιουργουν οι διαφορες μιμς ( = memes στην αγγλικη, που ειναι μια μορφη δαρβινικου σλογκαν ), και την στρατηγικη πισω απ αυτες τις τασεις. Για παραδειγμα : ποια η στρατηγικη πισω απο την ονομασια-μιμ "Ελγινεια" ;Ποια η στρατηγικη πισω απο την Μακ Γκρεγκορ-ικη μιμ "...οικουμενικο καλλιτεχνημα οπως ο Μπετοβεν και ο Σαιξπιρ" ;Το πιο κατω γραμμα κτυπα την πρωτη μιμ.Το στοιχειο για το πατρικο του Σαιξπιρ που σας εδωσα τον Απριλιο του 2012, κτυπα την δευτερη.Καθε γραμμα που δημοσιευται, διαβαζεται απο δεκαδες χιλιαδες κοσμο. Σε ορισμενες περιπτωσεις - οπως με το πιο κατω γραμμα στους ΝΥΤ - εκατονταδες χιλιαδες. Μηπως αξιζει τον κοπο να μελετησουμε λιγακι το ζητημα της επικοινωνιακης μας εμπλοκης με αρθρα στα ξενα μηντια, ειδικα τωρα που η ατυχης συγκυρια της οικονομικης κρισης εχει αναβαθμισει τον ρολο της διασπορας και την σχεση μας μ αυτα τα μηντια ; Θα μπορουσε να δημιουργηθει μια μικρη βιβλιοθηκη στο γραφειο τυπου του οργανισμου σας και να στεγασει με συστηματικο τροπο την επικοινωνιακη κινηση του ξενου τυπου, στο ζητημα επιστροφης των γλυπτων του Παρθενωνα απο το Βρετανικο Μουσειο ; Θα ειμαστε παντα στη διαθεση σας.Προσωπικα σας στελνω την αγαπη μου και σας ευχαριστω για ολα οσα εχετε κανει και στο επαγγελμα σας και ως προεδρος του Μουσειου Ακροπολης.Νικος Νικολα'ι'δης Letters to the Editor( The New York Times - US Edition ) - March 16, 2018Among the RuinsTo the Editor:Although Bruce Boucher correctly uses the phrase “Parthenon marbles” in his review of Patricia Vigderman’s “The Real Life of the Parthenon” (Feb. 25), you chose the anachronistic “Elgin marbles” for the headline of the online text. If the Aphrodite of Milos is not referred to as the Riffardean Aphrodite or the Rosetta Stone called Turner’s Stone, why must the Parthenon marbles be treated differently? These marbles have a birthplace and celebrate a history and a city prior to Elgin. Even the British Museum no longer calls them the “Elgin marbles.”Rebutting Boucher’s statement that “we can’t return art or history to a lost past” is the reality that, just as the past of Rome is part of modern Rome, informing its culture, so too is the past of Athens part of today’s Athens. The past is as present and alive in the culture of the modern Italian as it is in the culture of the modern Greek. As for Giedion’s comment about history, “The backward look transforms its object,” most people would use common sense in considering where things belong in time and space: You can’t fit a square peg in a round hole.NICK GIANNOUKAKISPITTSBURGHhttps://www.nytimes.com/2018/03/16/books/review/letters-to-the-editor.html?rref=collection%2Fsectioncollection%2Fbook-review&action=click&contentCollection=review®ion=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=10&pgtype=sectionfront8 ΕπιχειρηματαΤο σημειο 8, που μιλα για τον Σαιξπιρ, ειναι πολυ σπανιο δεν υπαρχει πουθενα. Σημεια 5 και 6 ειναι κι αυτα αρκετα σπανια. 1 ) Elgin never presented a single document to the British Parliamentary committee back in 1816, to verify he had permission to remove the Parthenon stones. He said to the committee that the Ottoman "firman", the document given to him, was lost. The only document the committee saw, was an English translation of an Italian translation of an original Ottoman "firman" by Elgin's proxy, the Rev. Philip Hunt. Hunt's original Ottoman firman was also lost... Hunt manipulated the English translation by adding his name instead of the initials N.N, the Italian translation had in the first sentence of its second paragraph. In addition, Hunt, added a signature while the Italian version had no signatures at all. In the Italian translation which corresponds to the second firman, the one Hunt used, the language is very ambiguous. It talks about removing " qualche pezzi di pietra " which only occasionally translates as "some" or "few" because the first firman clearly states that the artists involved should only do drawings, walk on the hill, view the artefacts or excavate if they find it necessary, in search of inscriptions among the rubbish. It is also not clear what is the role of the Italian Giovanni Lusieri on the Italian translation, the coordinator of Elgin's marble collection in Athens and the man who actually removed the stones from the Parthenon for the British Ambassador. What is evident without a doubt is the lack of any clear authorization to remove marble statuary from the Parthenon edifice. The committee saw only the English translation never the Italian one ( the changes Reverend Hunt made on the text, in other words ) and with that paper printed at the apendix of its 1816 report and after a narrow vote, the Parliament decided to buy from Elgin the Parthenon marbles and hand them to the British Museum ! 2 ) What we do have from Elgin is his correspondence with Lusieri. And is very troubling. " I have, my Lord, the pleasure of announcing to you the possession of the eighth metope, that one where there is the centaur carrying off the woman. This piece has caused much trouble in all respects and I have been obliged to be a little barbarous" wrote the Italian to Elgin. In another letter he hoped the barbarisms he had commited to be forgotten. On July 10, 1801, Elgin wrote to Lusieri " Besides, you have now the permission to dig, and there a great field is opened for medals, and for the remains both of sculpture and architecture." If Elgin had permission to go after the marbles, he would have celebrated that power, not the permission to dig or excavate that he describes. 3 ) It is not within the power of the British Museum, or indeed the cabinet alone, to return the stones to Greece. Only an act of Parliament can reverse the government's acquisition. What most people don't know is that, in fact, right after The British Museum acquired the marbles, a small group of MPs felt the marbles should be held in a trust until their return was demanded by the city of Athens. In addition, back in the year 2000, the British weekly "Economist" contacted a poll on the subject and found nearly 85% of the Labour and Liberal Democrat MPs would return the marbles, if there were a free vote in the House of Commons. 4 ) During the first 18 months, Elgin paid the military governor of the Acropolis a sum amounting to 35 times his official annual salary in return for being allowed to "stretch" the terms of the firman... The bribery ammounted to a quarter of the costs of removing the antiquities from Athens, according to the British historian William St Clair. ( "Lord Elgin and the Marbles : The Controversial History of the Parthenon Sculptures"). 5 ) Research into the chemistry of antiquities, conservation and restoration is probably more advanced in Greece than anywhere else. The work of an elderly chemistry professor, Thedore Skoulikides, on reversing the worst effects of pollution on marble surfaces, and by Manolis Korres on the technology of constructing ancient buildings, are considered the finest in the world. One curator at the British Museum insists that, "Because of the Greeks' work we know more about the marbles than we have ever known." ( Economist, March 21, 2000) 6 ) Back in 1999, the New York Times reported news of a symposium that took place in London, a symposium on the state of the Parthenon stones in the British Museum. 200 archaelogists, curators and cultural officials clashed over the way the stones were treated over the years. But in one point , Ian Jenkins, the Museum's assistant keeper of the Department of Greek and Roman antiquities, confirmed that in 1937, Museum cleaners had used steel wool, carborundum, hammers and copper chisels to "skin the Marbles" original stained patina and that the Museum had conducted an "illegal and improper cover-up" of the flawed work to British political and religious authorities. He called it a "scandal". (The New York Times - Dec 2, 1999/ A4 ) 7 ) The 1801 British defeat of the French in Egypt, which was then part of the Ottoman Empire, gave Elgin the authority to ask the Ottomans for permission to remove the statues from the Parthenon. The Ottomans wanted to get control of Egypt once again. That is why they succumbed so easily to the wishes of the British Ambassador. 8 ) Επιχειρημα που εδωσα προσωπικα στον αρχαιολογο Παντερμαλη το 2012. Ειναι επιχειρημα-απαντηση στον περιβοητο Νιλ Μακ Γκρεγκορ που ειχε επιχειρηματολογησει για το ΒΜ οτι τα γλυπτα πρεπει να μεινουν στο Λονδινο γιατι ειναι οικουμενικα, οπως ο Μπετοβεν και ο Σαιξπιρ. Οταν ο γνωστος αμερικανος Π. Τ. Μπαρνουμ, πηγε να αγορασει την οικια γεννησης του Σαιξπιρ το 1847 στο Στρατφορντ, αμεσως οι Βρετανοι εκαναν εκστρατεια ( την εκστρατεια Ντικενς - Μακ Ρ'ε'ιντι με δημοσια συνδρομη ) και του κοψαν τον βηχα. Το καναν αυτο γιατι νοιωσαν οτι καποιος μη-βρετανος ηθελε να κανει ιδιοκτησια του κομματι της ιστοριας τους, κατι το οποιο καταρριπτει το επιχειρημα του Νιλ Μακ Γκρεγκορ, δικαιωνει οσους θελουν να επανενωθουν οι μετωπες.
"θα προτείνω στον Μπόρις Τζόνσον ως πρώτη κίνηση, να μας δανείσει τα γλυπτά για μια ορισμένη χρονική περίοδο και εμείς να στείλουμε πολύ σημαντικά αντικείμενα που ποτέ δεν άφησαν την Ελλάδα, στο Βρετανικό Μουσείο», ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης εξηγώντας την πρόταση που θέλει να πετύχει επιστροφή των Γλυπτών για τους εορτασμούς των 200 ετών από την ελληνική επανάσταση το 202 Πηγή: www.lifo.gr"Άρα λοιπόν νομιμοποιούμε την κλοπή του Ελγιν και στέλνουμε και άλλα δικά μας αρχαία. Οι Βρετανοί δικαιώνονται πανηγυρικά και φυσικά ο Τζόνσον (που "ΔΕΝ είναι λαϊκιστής" ) θα βγει ήρωας αφού θα έχει πετύχει το ακατόρθωτο - την αναγνώριση της κυριότητας των κλεμμένων μαρμάρων.