Εθνική Πινακοθήκη: Οι αρχιτέκτονες καταγγέλλουν παραποίηση της εγκεκριμένης μελέτης

Εθνική Πινακοθήκη: Οι αρχιτέκτονες καταγγέλλουν παραποίηση της εγκεκριμένης μελέτης Facebook Twitter
EUROKINISSI
4

Παραποίηση της εγκεκριμένης μελέτης για την επέκταση της Εθνικής Πινακοθήκης, καταγγέλλει το αρχιτεκτονικό γραφείο «Αρχιτεκτονική ΕΠΕ Γραμματόπουλος-Πανουσάκης» που είχε αναλάβει την εκπόνηση του έργου, κάνοντας έκκληση για την προστασία του.

Στην επιστολή που κοινοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο υπουργείο Πολιτισμού, στη γενική επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης και στο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής γίνεται λόγος για «ανορθόδοξες και επιζήμιες ενέργειες», κάποιες από τις οποίες έχουν ήδη υλοποιηθεί. Ορισμένες από τις καταγγελλόμενες παραποιήσεις αφορούν στο μεγαλύτερο μέρος των όψεων του κτιρίου.

Ως σοβαρότερες παραποιήσεις θεωρούνται η αντικατάσταση της λεπτής μεταλλικής κατασκευής από τσιμεντένιους όγκους και η κατάργηση της χρήσης διπλών τζαμιών και κλιματισμού στο κεντρικό τμήμα της όψης. «Πρόκειται για μια δημόσια διαμαρτυρία. Επισημαίνουμε αφενός ότι οι εργασίες υλοποιούνται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη μας, μέσω μιας μουσειογραφικής μελέτης (την έχει εκπονήσει ο αρχιτέκτονας Γ. Παρμενίδης), η οποία θα έπρεπε να αφορά μόνον τον τρόπο έκθεσης των έργων. Αφετέρου προσπαθούμε να προλάβουμε τις πιο καταστρεπτικές αλλαγές και να "διαφυλάξουμε" το κτίριο από ακατάλληλες παρεμβάσεις», δήλωσε στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο αρχιτέκτονας και μελετητής του έργου Χρήστος Πανουσάκης.

«Βεβαίως δεν ελπίζουμε ότι θα διορθωθούν όλες οι μετατροπές που έχουν ήδη γίνει. Οφείλουμε, όμως, να προστατεύσουμε τη μελέτη μας από αποφάσεις που ελήφθησαν ερήμην μας. Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη μελέτη εγκρίθηκε στο σύνολό της από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεώτερων Μνημείων το 2009, με ιδιαίτερα θερμή υποδοχή».

Για την ώρα παραμένει ασαφές αν όλα αυτά θα καθυστερήσουν και τον χρόνο παράδοσης του έργου. Ήδη μία σειρά απροόπτων σχετικά με τη στατική μελέτη αλλά και οι γραφειοκρατεία πίσω από τα χρηματοδοτικά προγράμματα έχουν καθυστερήσει την ολοκλήρωση του έργου με προϋπολογισμό 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως λέει ο κ. Πανουσάκης, στην πρώτη φάση του έργου που πραγματοποιήθηκε με χρηματοδότηση του ελληνικού Δημοσίου το αρχιτεκτονικό γραφείο παρείχε άτυπη αλλά συνεχή επίβλεψη των εργασιών. Όμως στη δεύτερη φάση, κόστος 13 εκατομμυρίων ευρώ, «απουσιάζει πλήρως, με αποτέλεσμα να προωθούνται ιδιαιτέρως επιβλαβείς μετατροπές της μελέτης». 

Στην επιστολή σημειώνεται μία σειρά τεχνικών, λειτουργικών και αισθητικών προβλημάτων. Ο ίδιος θεωρεί σοβαρότερη την αλλαγή της σύστασης των υαλοπινάκων του κεντρικού τμήματος της όψης, στο σημείο που βρίσκονται οι ράμπες. «Η αντικατάσταση του μελετημένου συστήματος διπλών θερμομονωτικών και ηχομονωτικών υαλοπινάκων, με απλούς υαλοπίνακες (τζάμια) δημιουργεί προβλήματα θερμικής και ακουστικής άνεσης των χώρων. Ο συγκεκριμένος χώρος θα έχει πλέον αυξημένο θόρυβο, μηδενική θερμομόνωση και θα καταστεί ιδιαίτερα αφιλόξενος για τους χρήστες, προσωπικό και επισκέπτες της Πινακοθήκης. Το πρόβλημα μεγαλώνει με την κατάργηση του κλιματισμού που προέβλεπε η μελέτη, και την αντικατάσταση με απλό αερισμό»

Τέλος, οι αρχιτέκτονες διαπιστώνουν πως έχουν εντελώς διαφοροποιηθεί και οι ανελκυστήρες και τα κλιμακοστάσια της όψης καθώς ο λεπτός μεταλλικός σκελετός που δεν επιβάρυνε οπτικά το σύνολο έχει αντικατασταθεί με «τερατώδη τσιμεντένια τοιχία που επιβαρύνουν την αισθητική, ενώ απουσιάζει κάθε στοιχείο σεβασμού προς το διατηρητέο κτίριο».

Ελλάδα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εργαζόμενοι του Allou Fun Park καταγγέλλουν απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα

Ελλάδα / Allou Fun Park: Απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα καταγγέλλουν σωματεία

«Το Σωματείο προειδοποίησε για ζητήματα που αφορούν την υγεία και την ασφάλεια» τονίζουν οι εργαζόμενοι - Η ανακοίνωσή του και το κείμενο του Σωματείου Εμποροϋπαλληλων & Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πειραιά
LIFO NEWSROOM
Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ελλάδα / Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ποιοι και πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες - «Η σύσταση μας είναι ισχυρή, καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών» τονίζει ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Όντως. Κάθε φορά που περνώ βλέπω όλο και λιγότερο πράσινο, δέντρα που ξεράθηκαν ή κόπηκαν. Βλέπω το εμβληματικό και διατηρητέο κτίριο να αλλοιώνεται και να εξαφανίζεται.Η επέμβαση που γίνεται δεν είναι καθόλου διακριτική και πολύ φοβάμαι ότι θα εξαφανίσει τον χαρακτήρα του κτιρίου και στο εσωτερικό. Ήδη, από την προηγούμενη ανακαίνιση στο εσωτερικό, είχε φανεί η κακογουστιά και η έλλειψη σεβασμού στο κτίριο...
https://i.imgur.com/MP81jhg.jpg Οι μακέτες:Δυστυχώς μιλάμε για ένα πάρα πολύ κακό σχέδιο. http://www.g-p.gr/PROJECT%20LARGE%20IMAGES/CULTURE/NATIONAL%20GALLERY-01.jpghttp://www.g-p.gr/PROJECT%20LARGE%20IMAGES/CULTURE/NATIONAL%20GALLERY-03.jpg
Δε θα υπερασπιστώ τη μελέτη αλλά δεν είναι δα και τόοοοσο χάλια (με βάση τα δεδομένα του έργου πάντα). Από την άλλη το "ορίτζιναλ" συγκρότημα δεν είναι και το μέγιστο δείγμα νεοελληνικής μοντέρνας αρχιτεκτονικής για να φοβόμαστε να το "πειράξουμε". Και από όσο βλέπω εδώ (http://www.g-p.gr/GREEK/projects%20pages%20gr/PROJECTS%20CULTURE%20GR/nationalgallery-01%20gr.html) το κέλυφος παραμένει - κυρίως του προσθέτουν στοιχεία.Τώρα για τα δέντρα, ε, σε έργο τέτοιας κλίμακας (με υπόγεια τμήματα) κάτι θα κοπεί κάτι θα μεταφυτευτεί. Ας περιμένουμε την ολοκλήρωση.υγ. προσωπικά ούτε "μπαρόκ" στοιχεία εντοπίζω ούτε "βλαχομοντέρνα". Μια βαρετή λύση είναι αλλά αξιοπρεπής κατά τ' άλλα.
45εκ Ευρώ για να χαθεί ένας μικρός πνεύμονας πρασίνου, να καταστραφεί αρχιτεκτονικά ένα τοπόσημο, και να χαθούν άλλα τόσα εκ ευρώ από τα εισιτήρια της κλειστής Πινακοθήκης, όταν με τα ίδια χρήματα θα μπορούσαν να απαλλοτριωθούν δεκάδες άλλα αθηναϊκά ακίνητα και να σωθούν οι μικρές πράσινες οάσεις από τις αντιπαροχές. Ποιον συμφέρει όμως η ποιότητα ζωής των πολιτών και η όμορφη εικόνα της πόλης; Τα τεχνικά γραφεία, πάντως σίγουρα όχι.Και για να πούμε και την αλήθεια, τα σχέδια της μακέτας ήταν εξαρχής αντιπροσωπευτικότατο δείγμα νεοελληνικής αρχιτεκτονικής, μπαρόκ-βλαχομοντέρνου.