Αποσύρεται η διάταξη περί βλασφημίας στον νέο Ποινικό Κώδικα

Αποσύρεται η διάταξη περί βλασφημίας στον νέο Ποινικό Κώδικα Facebook Twitter
11

Η είδηση περί ποινικοποίησης της βλασφημίας προκάλεσε αντιδράσεις, με αποτέλεσμα τώρα η κυβέρνηση να οπισθοχωρεί και ετοιμάζεται να αποσύρει την διάταξη περί κακόβουλης εξύβρισης των θείων.

Σύμφωνα με όσα είπε πριν από λίγο ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, απέδωσε την επαναφορά της συγκεκριμένης διάταξης σε μία προσπάθεια προστασίας των δικαιωμάτων θρησκευτικών μειονοτήτων, που κάνει η κυβέρνηση.

Ο κ. Τσιάρας είπε πως «βρισκόμαστε μπροστά σε γεγονότα που εξελίσσονται με αρνητικό τρόπο στην ελληνική κοινωνία και μιλώ για την αντιπαράθεση μεταξύ ομάδων μεταναστών που εγκαθίστανται στην ενδοχώρα και δημιουργούνται εντάσεις.  Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, σημείωσε ότι τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές χώρες έχουν την ίδια διάταξη και πως η Δανία που την είχε καταργήσει, την επανέφερε.

Ο υπουργός ωστόσο είπε ότι δεν θέλει να χαθεί η ουσία και από την στιγμή που υπάρχουν τόσες αντιδράσεις η συγκεκριμένη διάταξη θα αποσυρθεί.

Τι ανέφερε η επίμαχη διάταξη περί βλασφημίας

Επανέρχονται η κακόβουλη βλασφημία και η καθύβριση των θρησκευμάτων (άρθρο 198 του ΠΚ). Προβλέπεται φυλάκιση έως 2 έτη για όποιον κακόβουλα καθυβρίζει τον Θεό και όποιος δημόσια και κακόβουλα καθυβρίζει την ορθόδοξη εκκλησία ή θρησκεία ανεκτή στην Ελλάδα. «Με αυτόν τον τρόπο θεραπεύουμε τα πάντα και δημιουργούμε τις συνθήκες, ώστε φαινόμενα που αποτέλεσαν κορυφαία σημεία της επικαιρότητας το τελευταίο διάστημα να αντιμετωπίζονται με το συγκεκριμένο τρόπο», είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης.

Ελλάδα
11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Γιατί τι θέλει ο μέσος Έλληνας; Μη τυχόν του κόψεις το τσιγάρο και τα βρισίδια σε δημόσιους χώρους. Βέβαια όταν του λες για τον αντικαπνιστικο νόμο σε άλλες χώρες σ λέει εδώ είναι Ελλάδα, στον νόμο περί βλασφημίας σου λέει είμαι Ευρωπαίος..Δυο μέτρα κ δύο σταθμά ο ορίτζιναλ μέσος Έλληνας...
Υποθέτω ότι είτε δεν εχεις καταλάβει το θέμα είτε τα εχεις μπλέξει ασχημα.Καμία σχέση το τσιγάρο και ο αντικαπνιστικός νόμος με το συγκεκριμένο αντικείμενο που πραγματεύεται το άρθρο.
JE NE SUIS PAS CHARLIE!Σίγουρα ένας νόμος που ποινικοποεί τη βλασφημία των θείων, και ειδικά μόνο της κρατούσης θρησκείας, παραπέμπει σε σκοτεινές εποχές. Όμως, ακόμα και ως άθεος, διαφωνώ καθέτως με την ασύδοτη χρήση μιας ελευθερίας, που με παροτρύνει να βρίζω και να εμπαίζω κατά το δοκούν τα ιερά και τα όσια κάποιων άλλων: ανθρώπων ελεύθερων να πιστεύουν σε κάποιο θεό· είτε αυτοί είναι χριστιανοί, είτε μουσουλμάνοι, είτε οτιδήποτε άλλο... Διαφωνώ με την άποψη ότι, αφ’ ης στιγμής η Παναγία είναι ανύπαρκτη, δικαιούμαι να τη βρίζω και ότι μόνο η ίδια η Παναγία μπορεί να με μηνύσει, δηλαδή κανένας! Οταν θα πω «... την Παναγία ΣΟΥ», δεν προσβάλλω κάποια υπαρκτή ή ανύπαρκτη Παναγία, αλλά ΕΣΕΝΑ και τα πιστεύω ΣΟΥ. Μόνο συμφορές εγκυμονεί η μισαλλοδοξία είτε μεταξύ αλλόθρησκων, είτε -κυρίως- όταν αυτή εκπορεύεται από εμάς, τους άθεους, προς όσους πιστεύουν οτιδήποτε θέλουν να πιστεύουν, είτε από άγνοια, είτε από πεποίθηση, είτε ακόμα και από εξαναγκασμό, έμμεσο ή άμεσο. Αν υπήρχε σεβασμός στο δικαίωμα του άλλου να πιστεύει σε ό,τι διάολο γουστάρει, πιθανότατα να μη φτάναμε στην ασυδοσία του κάθε Charlie Hebdo, που θεωρεί δικαίωμά του να εμπαίζει σε πρωτοσέλιδα τα ιερά και τα όσια ανθρώπων που πιστεύουν. Και τότε θα γλιτώναμε από τα αντίποινα και τις αμέτρητες πλέον εκατόμβες αθώων, σαν του Bataclan, των χριστιανικών ναών σε μουσουλμανικές χώρες ή άλλων χώρων συνδεδεμένων με οποιουδήποτε είδους λατρεία, οπουδήποτε στον κόσμο.Οι άθεοι ας γίνουμε ειρηνικοί διαμεσολαβητές στους νέους θρησκευτικούς πολέμους, αντί να το παίζουμε μπροστάρηδες και να μετατρέπουμε σε αιμοβόρα λύσσα το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασής μας. Αν αυτό το δικαίωμα οδηγεί σε έναν δικό μας φανατισμό πολιτικής κορεκτίλας, τότε, πρώτοι εμείς, θα έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην όλη υπόθεση της επέλασης ενός νέου Μεσαίωνα με νέες ολέθριες σταυροφορίες... Όχι, Je ne suis pas Charlie!
Είναι ασύλληπτο ότι κάποιος κατηγορεί ένα σατιρικό περιοδικό για μια τραγωδία και όχι τα τέρατα που την έπραξαν. Και γιατί? Γιατί το περιοδικό σατυρισε την εικόνα που έχει μια φανατισμενη ομάδα ανθρώπων. Να κρατήσουμε όλοι τη σιωπή μας δηλαδή μην οργισουμε καμία ομάδα που διαπράττει εγκλήματα πολέμου. Ημαρτον πια
Πόσο απλουστευτικά αντιμετωπίζουν κάποιοι μια έκκληση να μη ρίχνουμε λάδι σε μια επικίνδυνη φωτιά! Πόσο απροσχημάτιστα παραποιείται αυτή η έκκληση!Μιλώντας για «αμέτρητες εκατόμβες αθώων» σαφώς καταδικάζω απερίφραστα τα τέρατα που τις προκάλεσαν. Το να προκαλούμε όμως εμείς τα τέρατα, σίγουρα δεν μας αθωώνει, ειδικά που θα έπρεπε να νιώθουμε τη φωλιά μας λερωμένη. Το να εξυβρίζουμε τον θεό μιας θρησκείας που αριθμεί πάνω από ενάμισι δισεκατομύριο πιστών, δεν θίγει μικρές ομάδες φανατισμένων. Προσβάλλει λαούς ολόκληρους και τα πιστεύω τους, λαούς που η Δύση καταδυνάστευσε με αποικιοκρατική λύσσα, με πολέμους ανελέητους, αιώνες τώρα μέχρι σήμερα, με εκατομμύρια νεκρούς, τραυματίες, εξαθλιωμένους πρόσφυγες... Φαίνεται όμως ότι σε κάποιους δεν αρκεί αυτό. Θέλουν και να βρίζουν τον θεό τους από πάνω, χωρίς την παραμικρή ενοχή, χωρίς το παραμικρό αίσθημα ευθύνης ότι μια τέτοια μισαλλοδοξία δεν είναι άλλο από μια πολιτισμική προέκταση αυτής της αποικιοκρατίας. Και το χειρότερο: οδηγεί σε νέες εκατόμβες αθώων προσφέροντας ένα «ιερό» επιχείρημα σε φανατισμένα, αιμοσταγή τέρατα, να αντιδρούν απάνθρωπα στον δικό μας φανατισμό μιας πολιτικής κορεκτίλας, φαινομενικά αναίμακτης. Γιατί πόσο αναίμακτη είναι στην ουσία της αυτή η φανατισμένη προάσπιση της ελευθερίας της έκφρασης; Πόσο αθώος μπορεί να είναι στις μέρες μας κάποιος που λέει: «Είμαι ελεύθερος να βρίζω τα ιερά και τα όσιά τους και θα το κάνω, ακόμα κι αν ξέρω ότι η δική μου ύβρις θα οξύνει τα πάθη και θα κοστίσει τη ζωή πολλών αθώων»; Έτσι μπαίνουμε κι εμείς, ακούσια συνήθως, στον φαύλο κύκλο της «αιμοβόρας λύσσας» που κινδυνεύει να μας οδηγήσει σε νέους μεσαίωνες.
Τι δουλειά έχει η "καθύβριση της ορθόδοξης εκκλησίας" που αναφέρει η διάταξη με το τι γίνεται στη Δανία και με την προστασία των θρησκευτικών μειονοτήτων;