ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Στη Βουλή οι καταγγελίες για «ωμή» διακοπή ΛΟΑΤΚΙ+ προγράμματος εκπαιδευτικών από τον δήμαρχο Γλυφάδας

Στη Βουλή οι καταγγελίες για «ωμή» διακοπή ΛΟΑΤΚΙ+ προγράμματος εκπαιδευτικών από τον δήμαρχο Γλυφάδας Facebook Twitter
Ο δήμαρχος Γλυφάδας Γεώργιος Παπανικολάου φέρεται να διέκοψε ΛΟΑΤΚΙ+ πρόγραμμα επιμόρφωσης, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί (Φωτογραφία EUROKINISSI)
3

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ραλλία Χρηστίδου, για τη διακοπή ΛΟΑΤΚΙ+ προγράμματος καθηγητριών και καθηγητών στη Γλυφάδα, μετά από «ωμή» παρέμβαση που φέρεται να έκανε ο δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου. 

Σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών, πριν δύο εβδομάδες, ο δήμαρχος Γλυφάδας διέκοψε πρόγραμμα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικός, με  θέμα «το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού με άξονα την ταυτότητα-έκφραση-χαρακτηριστικά φύλου και τον ερωτικό/σεξουαλικό προσανατολισμό». Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατηγόρησαν με ψήφισμά τους τον δήμαρχο ότι υπέκυψε σε αντιδράσεις εκκλησιαστικών κύκλων.

Τώρα η βουλευτής Ραλλία Χρηστίδου, φέρνει το θέμα στη Βουλή με ερώτησή της προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. Το ερώτημα υπογράφουν 16 ακόμα βουλευτές. «Δεν είναι δυνατόν ένα εγκεκριμένο και προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα του ΟΚΑΝΑ, του ΠΕΚΕΣ Αττικής και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας& Β/θμιας -που αποτελούν τους επιστημονικά αλλά και θεσμικά αρμόδιους για να αποφασίζουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μάλιστα για ένα τόσο ευαίσθητο και σημαντικό θέμα όπως είναι η πρόληψη των διακρίσεων, του αποκλεισμού και της καταπολέμηση της ομοφοβίας- να διακόπτεται, εξαιτίας πιέσεων που ασκούν δημοτικές αρχές, οι οποίες δεν έχουν καμία αρμοδιότητα να αποφασίζουν για τις εκπαιδευτικές ανάγκες και το περιεχόμενο σεμιναρίων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς», σημειώνουν οι βουλευτές.

Αναλυτικά η ερώτηση:

 

Προς τους κ. κ. Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων – Εσωτερικών

Θέμα: «Διακοπή των σεμιναρίων καθηγητών με θέμα: «Το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού» για εκπαιδευτικούς της Γλυφάδας και του Παλαιού Φαλήρου».

Στις 28/11/2019 στον χώρο του Κέντρου Πρόληψης Γλυφάδας ξεκίνησε κύκλος σεμιναρίων με θέμα: «Το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού». Το σεμινάριο αυτό, διάρκειας 8 τετράωρων εβδομαδιαίων συναντήσεων, ήταν μία συνδιοργάνωση του ΟΚΑΝΑ (δια του Κέντρου Πρόληψης Γλυφάδας), του 4ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ( ΠΕΚΕΣ) Αττικής, δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων αυτών των περιοχών και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας& Β/θμιας, δια των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας.

Το υλικό του σεμιναρίου έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Γλυφάδας και Παλαιού Φαλήρου και συμμετείχαν σε αυτό 17 εκπαιδευτικοί. Το υλικό του σεμιναρίου είχε δημιουργηθεί μετά από πρόσκληση του Τμήματος Εκπαίδευσης του ΟΚΑΝΑ και σε συνεργασία με τα Κέντρα Πρόληψης Γλυφάδας, Κηφισιάς, Αγίας Παρασκευής – Χολαργού και Παπάγου, Αθήνας, της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας Α΄θμιας Β΄ Διεύθυνσης Αθήνας, της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των φύλων και του Πολύχρωμου Σχολείου.

Η υλοποίηση της δράσης αξιολογείται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΚΤΕΠΝ) και στόχος του σεμιναρίου, όπως είναι φανερό και από τον τίτλο του, ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν πάνω σε ζητήματα διακρίσεων, αποκλεισμών, ομοφοβίας και περιστατικών βίας που συμβαίνουν στους σχολικούς χώρους.

Σύμφωνα όμως με δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο (πχ. εφημερίδα Αυγή και ιστότοπος alfavita, στις 13/12/19) αλλά και σύμφωνα με την ομόφωνη καταγγελία της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γλυφάδας Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, κατόπιν πιέσεων και αντιδράσεων από συγκεκριμένους εκκλησιαστικούς κύκλους, μετά από παρέμβαση του δημάρχου Γλυφάδας Γιώργου Παπανικολάου, το σεμινάριο διακόπηκε και η Επιστημονική Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης του Δήμου Γλυφάδας καθώς και ο Προϊστάμενος του Τμήματος Εκπαίδευσης του ΟΚΑΝΑ αναγκάστηκαν να παραιτηθούν.

Επειδή δεν είναι δυνατόν ένα εγκεκριμένο και προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα του ΟΚΑΝΑ, του ΠΕΚΕΣ Αττικής και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας& Β/θμιας -που αποτελούν τους επιστημονικά αλλά και θεσμικά αρμόδιους για να αποφασίζουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μάλιστα για ένα τόσο ευαίσθητο και σημαντικό θέμα όπως είναι η πρόληψη των διακρίσεων, του αποκλεισμού και της καταπολέμηση της ομοφοβίας- να διακόπτεται, εξαιτίας πιέσεων που ασκούν δημοτικές αρχές, οι οποίες δεν έχουν καμία αρμοδιότητα να αποφασίζουν για τις εκπαιδευτικές ανάγκες και το περιεχόμενο σεμιναρίων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς.

Επειδή τα 75 Κέντρα Πρόληψης (Κ.Π.) ή αλλιώς Κέντρα Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας που, μεταξύ άλλων δράσεων τους, εκπαιδεύουν δασκάλους και καθηγητές, μέσω σεμιναρίων και βιωματικών εργαστηρίων, είναι εξουσιοδοτημένοι φορείς στους δήμους, χωρίς όμως να έχει ο δήμος την αρμοδιότητα να τους επιβάλει πολιτικές.

Επειδή δράσεις των ΠΕΚΕΣ και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας& Β/θμιας, τελούν υπό την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας

Επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει τραγικά περιστατικά, ακόμα και αυτοκτονίες μαθητών, εξαιτίας του εκφοβισμού που δεχόντουσαν από συνομήλικούς τους είτε λόγω ομοφοβίας είτε λόγω άλλων ρατσιστικών και σεξιστικών συμπεριφορών που αντιμετώπιζαν εντός της σχολικής μονάδας γεγονότα που καθιστούν, απολύτως απαραίτητα εκπαιδευτικά προγράμματα που στοχεύουν στην πρόληψη παρόμοιων περιστατικών.

Επειδή είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις, τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς που συμβαίνουν και ενίοτε με έντονο τρόπο, εντός της σχολικής κοινότητας, ώστε να μπορούν να παρέμβουν αποτελεσματικά και με γνώσεις, ακριβώς για την άρση τους.

Επειδή η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε τέτοια σεμινάρια είναι εθελοντική και γίνεται εκτός σχολικού ωραρίου, καταδεικνύοντας κάθε φορά την σημασία και τη σπουδαιότητα που έχει για τους συμμετέχοντες το αντικείμενο που αυτά τα σεμινάρια διαπραγματεύονται.

Επειδή ευθύνη της Πολιτείας είναι η υπεράσπιση του δικαιώματος κάθε μαθητή/τριας να φοιτά «σε ένα σχολείο που μας χωρά όλους» χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Ερωτώνται ο κύριος και η κυρία Υπουργοί,

1. Προτίθενται να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο εν λόγω κύκλος σεμιναρίων με θέμα: «Το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού» στη Γλυφάδα;

2. Προτίθενται να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες ώστε ο εν λόγω κύκλος σεμιναρίων να πραγματοποιηθεί σε όλους της Δήμους της χώρας, ακριβώς εξαιτίας της σπουδαιότητας των ζητημάτων τα οποία διαπραγματεύεται;

Οι ερωτώντες/σες βουλευτές/τριες

Χρηστίδου Ραλλία. Αγαθοπούλου Ειρήνη – Ελένη, Αλεξιάδης Τρύφων, Αμανατίδης Ιωάννης (Γιάννης), Γιαννούλης Χρήστος. Ηγουμενίδης Νικόλαος, Μάρκου Κωνσταντίνος, Μεικόπουλος Αλέξανδρος, Μουζάλας Ιωάννης (Γιάννης), Μπαλάφας Ιωάννης, Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης), Παππάς Νικόλαος, Πούλου Παναγιού (Γιώτα), Τζούφη Μερόπη, Φάμελλος Σωκράτης, Φίλης Νικόλαος, Φωτίου Θεανώ

Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

 

«Δεν ανήκει στις αρμοδιότητες κανενός δημάρχου, να εγκρίνει το περιεχόμενο και την υλοποίηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων πόσο μάλλον να τα διακόπτει, υπερβαίνοντας το θεσμικό του ρόλο» σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, απαιτώντας να συνεχιστεί το σεμινάριο. «Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Γλυφάδας Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στέκεται απέναντι στο σκοταδισμό και καταγγέλλει την προσπάθεια διακοπής του σεμιναρίου. Υπερασπιζόμαστε ως οφείλουμε το δικαίωμα κάθε μαθητή/τριας να φοιτά "σε ένα σχολείο που μας χωρά όλους" χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς».

Πρόγραμμα κατά των διακρίσεων και του αποκλεισμού

 

Το πρόγραμμα, περιελάμβανε βιωματική εκπαίδευση εβδομαδιαίων συναντήσεων και είχε ξεκινήσει στα τέλη Νοεμβρίου στο Κέντρο Πρόληψης Γλυφάδας. Στόχος ήταν η ενδυνάμωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού με κύριο άξονα την ταυτότητα, την έκφραση φύλου και τον ερωτικό / σεξουαλικό προσανατολισμό». Όπως όμως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, αυτή η πρωτοβουλία του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ), σε συνεργασία με το Πολύχρωμο Σχολείο και τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων σταμάτησε με παρέμβαση του δημάρχου.

Παραιτήσεις

 

Η παρέμβαση αυτή οδήγησε την Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης του Δήμου Γλυφάδας κας Μελίνα Χαρατσίδου και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εκπαίδευσης του ΟΚΑΝΑ κ. Ηλία Γκότση σε παραίτηση από τις θέσεις τους. Η κα Χαρατσίδου παραιτήθηκε με μία μακροσκελή επιστολή: «Τα ζητήματα που προκύπτουν μεταξύ άλλων είναι: Πώς γίνεται κάποιος εκτός της εκπαιδευτικής κοινότητας να αποφασίζει για τις εκπαιδευτικές ανάγκες και το περιεχόμενο των συναντήσεων των εκπαιδευτικών; Πώς είναι δυνατόν στη σημερινή εποχή και με όσα συμβαίνουν, ζητήματα που αφορούν σε διακρίσεις όχι μόνο να μη συζητούνται και να θεωρούνται ως μη σημαντικά αλλά και να απαγορεύονται από διάφορους κύκλους;».

Ελλάδα
3

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια