Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας»

Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας» Facebook Twitter
Ο Πολάνσκι αρνείται «με τον πιο απόλυτο τρόπο» τις πρόσφατες κατηγορίες της Γαλλίδας ηθοποιού και φωτογράφου Βαλεντίν Μονιέ, περί βιασμού και ξυλοδαρμού της.
1

Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξή του, ο Ρομάν Πολάνσκι δηλώνει μεταξύ άλλων ότι ο κατηγορούμενος για σωρεία σεξουαλικών εγκλημάτων, μεγαλοπαραγωγός του Χόλιγουντ, Χάρβεϊ Γουάινστιν ήταν εκείνος που ξεκίνησε να αναμοχλεύει την υπόθεση βιασμού της 13χρονης Σαμάνθα Γκέιμερ από τον σκηνοθέτη το 1977 στο σπίτι του Τζακ Νίκολσον.

Ξεκινώντας την συνέντευξή του στο Paris Match, αρνείται «με τον πιο απόλυτο τρόπο» τις πρόσφατες κατηγορίες της Γαλλίδας ηθοποιού και φωτογράφου Βαλεντίν Μονιέ, περί βιασμού και ξυλοδαρμού της στο σαλέ του στην Ελβετία το 1975 όταν εκείνη ήταν 18 χρονών. Η Μονιέ είχε δηλώσει επίσης ότι της είχε δώσει και κάποιο χάπι πριν από τον βιασμό της.

«Προφανώς δεν θυμάμαι τίποτα γιατί όλα είναι ψέματα. Η κατηγορία του βιασμού προφανώς δεν είναι αρκετή πια, πρέπει να μου καταλογίζονται και επιπλέον βιαιοπραγίες. Δεν χτυπάω γυναίκες».

Στη συνέχεια της συνέντευξης στράφηκε κατά του Χάρβεϊ Γουάινστιν, του περιβόητου μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ που κατηγορείται για σωρεία σεξουαλικών εγκλημάτων. Σύμφωνα με τον Πολάνσκι, ο Γουάινστιν ήταν εκείνος που ξεκίνησε μια «καμπάνια ψιθύρων» εναντίον του προκειμένου να σαμποτάρει την πορεία του «Πιανίστα» προς τα βραβεία Όσκαρ του 2003 και να ενισχύσει τις πιθανότητες της δικής του ταινίας, του μιούζικαλ «Σικάγο».

«Εκείνος ήταν που άρχισε να σκαλίζει ξανά την υπόθεση με την Σαμάνθα Γκέιμερ, για κάτι που είχε συμβεί 26 χρόνια πριν και δεν ενδιέφερε κανέναν πλέον», δήλωσε ο Πολάνσκι στο περιοδικό.

Τελικά, «Ο Πιανίστας» κέρδισε τρία Όσκαρ (σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου και πρώτου ανδρικού ρόλου), και το «Σικάγο» έξι, ανάμεσά τους και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

«Εκείνος ήταν που άρχισε να σκαλίζει ξανά την υπόθεση με την Σαμάνθα Γκέιμερ, για κάτι που είχε συμβεί 26 χρόνια πριν και δεν ενδιέφερε κανέναν πλέον», δήλωσε ο Πολάνσκι στο περιοδικό.

Ο Ρόμαν Πολάνσκι είχε αποδεχτεί καταρχάς την κατηγορία της αποπλάνησης ανηλίκου, επιχειρώντας να γλιτώσει από χειρότερες κατηγορίες αλλά μετά την προφυλάκισή του, φοβούμενος ότι γρήγορα θα κατέληγε πίσω στη φυλακή, απέδρασε από τις ΗΠΑ και ζήτησε καταφύγιο στο Παρίσι, όπου διαμένει έκτοτε.

Πριν από μερικούς μήνες, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ της Βενετίας όπου η τελευταία ταινία του που έχει τίτλο «Κατηγορώ» (και θέμα την πολύκροτη Υπόθεση Ντρέιφους), απέσπασε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών, ο Πολάνσκι προκάλεσε έντονες αντιδράσεις όταν σύγκρινε τον εαυτό του με τον ήρωα της ταινίας, τον εβραίο αξιωματικό του γαλλικού στρατού που είχε καταδικαστεί και φυλακιστεί αδίκως στα τέλη του 19ου αιώνα.

Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας» Facebook Twitter
Ο Πολάνσκι με τους δικηγόρους του στην Αμερική το 1977

Μιλώντας στο Paris Match, επιμένει ότι ο μόνος λόγος που βγαίνει να υπερασπιστεί τον εαυτό του είναι για χάρη της γυναίκας του, της Γαλλίδας ηθοποιού Εμανουέλ Σενιέ, και των παιδιών του:

«Εδώ και τόσα χρόνια, τα media προσπαθούν να με παρουσιάσουν σαν τέρας. Έχω συνηθίσει τα ψέματα, έχω γίνει χοντρόπετσος πλέον. Αλλά για την Εμανουέλ και τα παιδιά μου, το μαρτύριο είναι ατέλειωτο. Δεν περνάει μέρα που να μην τους προσβάλλει ή να μην τους απειλήσει κάποιος στα social media».

«Το 1977 έκανα ένα λάθος που το πληρώνει ακριβά η οικογένειά μου σχεδόν μισό αιώνα μετά. Τα media υιοθετούν οποιαδήποτε ψευδή κατηγορία, όσο αστήρικτη κι αν είναι. Είναι σαν μια κατάρα που επιστρέφει ξανά και ξανά και δεν μπορώ να κάνω τίποτα γι' αυτό».

Όσο για την Σαμάνθα Γκέιμερ, η οποία πρόσφατα είχε δηλώσει ότι διατηρεί σποραδική επικοινωνία με τον σκηνοθέτη μέσω e-mail, ο Πολάνσκι λέει στην συνέντευξή του ότι έχει υποφέρει πολύ περισσότερα από τον Τύπο παρά από οτιδήποτε κι αν της είχε κάνει εκείνος: «Τόσο η ίδια όσο και η οικογένειά της υπέφεραν εξαιτίας μου και συνεχίζουν να υποφέρουν ασχέτως εμού».

Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ