Ο βασιλιάς Φελίπε αποποιήθηκε την κληρονομιά του Χουάν Κάρλος- Έκοψε την επιχορήγηση του πατέρα του

Ο βασιλιάς Φελίπε αποποιήθηκε την κληρονομιά του Χουάν Κάρλος- Έκοψε την επιχορήγηση του πατέρα του Facebook Twitter
Ο Φελίπε έκοψε την επιχορήγηση του Χουάν Κάρλος (Πηγή φωτό EPA)
1

Ο βασιλιάς Φελίπε της Ισπανίας αποποιήθηκε την κληρονομιά του πατέρα του, Χουάν Κάρλος, ενώ διέκοψε και την ετήσια επιχορήγηση του τέως βασιλιά.

Η ανακοίνωση του παλατιού έρχεται εν μέσω νέων αποκαλύψεων αλλά και των επικρίσεων για τον πολυτελή βίο που διάγει ο Χουάν Κάρλος, που αποσύρθηκε από τον θρόνο το 2014. Τώρα, ο τέως βασιλιάς είναι αντιμέτωπος με έρευνα από τις ελβετικές οικονομικές αρχές.

Αναλυτές αναφέρουν ότι η απόφαση του Φελίπε, για την αποποίηση της κληρονομιάς, είναι μια προσπάθειά του να πάρει αποστάσεις από τα σκάνδαλα στα οποία εμπλέκεται ο πατέρας του. Η απόφαση για τη διακοπή της ετήσιας επιχορήγησης ύψους 194.000 ευρώ ανακοινώθηκε έπειτα από δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι ο Χουάν Κάρλος έλαβε 100 εκατομμύρια δολάρια το 2008, από τον βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας, μέσω λογαριασμού στην Ελβετία.

Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε το βράδυ της Κυριακής αναφέρεται ότι ο βασιλιάς Φελίπε αποποιείται την κληρονομιά του πατέρα του, συμπεριλαμβανομένων «όποιων περιουσιακών στοιχείων, επενδύσεων ή οικονομικών δομών των οποίων η προέλευση, τα χαρακτηριστικά ή ο σκοπός δεν είναι σύμφωνα με τον νόμο».

Οι αποκαλύψεις για τα δύο ιδρύματα

Ο Χουάν Κάρλος έχει νομική ασυλία στην Ισπανία, αλλά μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με δίκη στο εξωτερικό, καθώς εισαγγελείς ερευνούν τις πιθανές σχέσεις του με δύο ιδρύματα που αμφότερα είχαν τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία.

Ο βασιλιάς Φελίπε, στην ανακοίνωση, ανέφερε ότι δεν έχει καμία γνώση ότι έχει οριστεί δικαιούχος του Zagatka, ενός ιδρύματος που είναι δηλωμένο στο Λιχτενστάιν. Το ίδρυμα έχει δημιουργηθεί από τον Αλβάρο ντε Όρλεανς, εξάδελφο του Χουάν Κάρλος, που πρόσφατα είχε παραδεχθεί μιλώντας στην El Pais ότι έχει χρηματοδοτήσει πολλές πτήσεις με ιδιωτικά τζετ για τον τέως βασιλιά, όσο ήταν στον θρόνο αλλά και μετά την αποχώρησή του. Αρνήθηκε όμως ότι ο Χουάν Κάρλος είχε πρόσβαση στα χρήματα του ιδρύματος.

Αλλά το παλάτι ανέφερε πως ο βασιλιάς Φελίπε έμαθε πέρυσι ότι έχει κατονομαστεί ως δικαιούχος άλλου ιδρύματος, του Lucum, με έδρα τον Παναμά και ότι απευθύνθηκε σε συμβολαιογράφο, προκειμένου να κόψει κάθε πιθανή σύνδεση με το ίδρυμα και τα χρήματά του.

Ελβετός εισαγγελέας ερευνά έναν ελβετικό τραπεζικό λογαριασμού του Lucum. Η βασιλική οικογένεια της Σαουδικής Αραβίας χορήγησε- σύμφωνα με δημοσιεύματα- 100 εκατομμύρια δολάρια στο Lucum το 2008. Το ίδρυμα δημιουργήθηκε από τον Χουάν Κάρλος σύμφωνα με την Telegraph.

Με πληροφορίες από BBC, New York Times

Πολιτισμός
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ