Βρέθηκε μέθοδος χρηματοδότησης για την πολυσυζητημένη υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μεταξύ μεταξύ Νέου Φαλήρου και Πειραιά.
Το έργο που συζητείται από το 2000, φαίνεται πως βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση καθώς σύμφωνα με πληροφορίες πλέον συζητείται έντονα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ένταξή του στο ΕΣΠΑ 2014-2020 στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Η ένταξη του έργου προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ περίπου στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, όπως αναφέρει η Καθημερινή, θεωρείται δεδομένη, οπότε θα μπορούν να τρέξουν ταυτόχρονα οι διαδικασίες ωρίμανσης του έργου και να ετοιμαστούν τα τεύχη δημοπράτησης για να εγκριθεί από την διαχειριστική αρχή ο διαγωνισμός.
Αναφορικά με το έργο, η υπογειοποίηση περιλαμβάνει τη βύθιση των γραμμών αμέσως μετά την έξοδο από σταθμό Φάληρο, τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία Καμίνια (στη συμβολή των οδών Ηρ. Πολυτεχνείου και Ομ. Σκυλίτση) και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του Πειραιά.
Σε έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, που επικαλείται η Καθημερινή, αναφέρεται πως «δύναται να διερευνηθεί πρόταση χρηματοδότησης της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από το Ν. Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, στη βάση των προτεραιοτήτων και προτάσεων του αρμόδιου φορέα πολιτικής, της διαθεσιμότητας πόρων και των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης του έργου.».
Από την πλευρά του την υλοποίηση του έργου ζητά επιτακτικά και ο Δήμος Πειραιά καθώς κάτι τέτοιο αναμένεται να αποσυμφορήσει τις κεντρικές λεωφόρους, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με την αυξημένη κίνηση στο λιμάνι.
Με πληροφορίες από την Καθημερινή
σχόλια