Άρθρο Βρετανού πρώην καθηγητή Πανεπιστημίου που ζεί μόνιμα στην Σάμο, για την αιμοδοσία "Μόνο για Έλληνες".

Άρθρο Βρετανού πρώην καθηγητή Πανεπιστημίου που ζεί μόνιμα στην Σάμο, για την αιμοδοσία "Μόνο για Έλληνες". Facebook Twitter
6

Ο Chris Jones αποφάσισε μετά από 28 χρόνια διδασκαλίας στην Αγγλία (Preston Polytechnic, University of Liverpool) να μετακομίσει δια βίου στην Σάμο, στο χωριό Άμπελος.

Έχουν δημοσιευθεί κείμενά του κυρίως  για την βρετανική κοινωνική εργασία και την κοινωνική πολιτική  ενώ συλλογή κειμένων του εκδόθηκε στο 'Poverty, Welfare and the Disciplinary State' (Routledge 1999), που συνέγραψε με τον συνεργάτη του Tony Novak.

"Το Σάββατο 30 Απριλίου, το ελληνικό φασιστικό κόμμα, Χρυσή Αυγή, προσπάθησε να δημιουργήσει τράπεζες αίματος για αποκλειστική χρήση των Ελλήνων υπηκόων. Σε όλη τη χώρα, τα μέλη της Χρυσής Αυγής, με πολύ προ-δημοσιότητα, έφτασαν στα γενικά νοσοκομεία να δώσουν αίμα, για το οποίο ζήτησαν να περιοριστεί μόνο σε Έλληνες.

Στο γενικό νοσοκομείο στη Σάμο, όπως και σε πολλά άλλα μέρη, οι φασίστες συνάντησαν μια ευρεία συμμαχία αντιπάλων, καθώς και ιατρικό προσωπικό που τους μπλόκαρε να προσεγγίσουν το κέντρο αιμοδοσίας. Η διαμάχη ξεκίνησε στις 9.30πμ και τελείωσε στις 4.00 μ.μ., όταν το κέντρο αίματος έκλεισε για Σαββατοκύριακο. Τα μέλη της Χρυσής Αυγής αναχώρησαν χωρίς επιτυχία.

Ήταν μια σημαντική νίκη για όλους όσους αντιτίθενται στην Χρυσή Αυγή. Στη Σάμο, τουλάχιστον αυτή ήταν από τις πολύ σπάνιες περιπτώσεις, που όλα τα τα μέλη, όλων των διαφόρων αριστερών κομμάτων ενώθηκαν σε κοινό σκοπό.

Η ατμόσφαιρα μεταξύ των σχεδόν 50 ακτιβιστών, ήταν ανεβασμένη. Το ιατρικό προσωπικό που μετείχε δεν έφυγε ποτέ από την πρώτη γραμμή των πανό και ήταν σταθερά εκεί, σε ολόκληρη την διαμαρτυρία. Υπήρξε πλήρης ομοφωνία ότι αυτό που πρότεινε η Χρυσή Αυγή ήταν εντελώς απαράδεκτο και απάνθρωπο. Υπήρχξε μια κόκκινη γραμμή που δεν θα μπορούσε να περάσει και δεν πέρασε.

 Αλλά η αντίσταση αυτή, σήκωσε  επίσης και ορισμένα ανησυχητικά θέματα σχετικά με τη σχέση μεταξύ της Χρυσής Αυγής και του Ελληνικού Κράτους. Καθώς οδηγούμασταν σε εκείνη την ημέρα, οι ιατρικές ενώσεις και πολλές άλλες επαγγελματικές ενώσεις στην υγεία, είχαν καταστήσει σαφές ότι η πρόταση της Χρυσής Αυγής, ήταν πρόταση ολοκληρωτικά απαράδεκτη, που παραβίαζε κάθε ηθική αρχή, στην οποία στηρίζεται το έργο τους.

Η αιμοδοσία είναι άνευ όρων είπαν, και κανείς δεν είχε κανένα δικαίωμα να καθορίσει τους παραλήπτες της αιμοδοσίας. Τέτοια συναισθήματα αναφέρθηκαν σε μεγάλο μέρος των κύριων μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα. Αλλά από την ίδια την κυβέρνηση, και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Υγείας, υπήρξε σιωπή.

Είναι μια αποκαλυπτική σιωπή. Σε ένα θέμα τόσο κατάφωρα ανήθικο, όπως αυτό, το οποίο σαφώς τάραξε τόσο πολλούς ανθρώπους, η σιωπή της κυβέρνησης, απέδειξε βαθύτατα ότι η Χρυσή Αυγή έχει πολύ λίγα πράγματα να φοβηθεί από το κράτος, σε σχέση με το ευρύ φάσμα των δραστηριοτήτων της.

Στη Σάμο, η έκταση αυτής της συνενοχής, απεδείχθηκε από την ανώτερη διοίκηση του νοσοκομείου. Αυτοί που έκαναν την πικετοφορία, μπορούσαν να δούν το γραφείο της διευθύντριας του νοσοκομείου στο τέλος του διαδρόμου από την κύρια είσοδο.

Για πολλές ώρες μπορούσαμε να βλέπουμε τον αρχηγό της μικρής δύναμης της Χρυσής Αυγής, κατ' επανάληψη να εισέρχεται και εξέρχεται από το γραφείο της. Αυτό που οι άνθρωποι ήθελαν να μάθουν ήταν τι ακριβώς θα μπορούσε να υπάρξει για να διαπραγματευτεί;

Το θέμα ήταν σαφές. Η αιμοδοσία είναι άνευ όρων και η αρχή αυτή ήταν αδιαπραγμάτευτη. Οι γιατροί με τα πανό έλεγαν ότι αυτή ήταν η θέση του προσωπικού, όλου το νοσοκομείου, το οποίο ήταν εντελώς αντίθετο με την  πρωτοβουλία της Χρυσής Αυγής, την οποία θεωρούσαν τόσο απάνθρωπη όσο και παράνομη.

 Γύρω στις 14:00 ο εισαγγελέας του νησιού έφτασε και αυτός ήταν μέσα και έξω από το γραφείο της διευθύντριας, για πάνω από μια ώρα. Καθ' όλη την ημέρα, το ιατρικό προσωπικό με την πικετοφορία, είχε κληθεί να δει την διεύθυνση του νοσοκομείου και μέσω αυτών των καναλιών μαθαίναμε τις σαφείς σκέψεις της διεύθυνσης.

Από την αρχή, το γεγονός ότι δεν διέταξε την Χρυσή Αυγή να φύγει από το νοσοκομείο και να εγκαταλείψει την προσπάθειά της να δώσει αίμα για μια τράπεζα αίματος μόνο για Έλληνες, αυτό ήταν μια σαφής ένδειξη, αν όχι της συμπάθειά της, τότε. της ηθικής αδυναμίας και της δειλίας της.

Το ότι ήταν έτοιμη να διαπραγματευτεί με την Χρυσή Αυγή για τόσο πολύ, ενίσχυσε την εκτίμηση αυτή. Ότι απέτυχε να κάνει μια σαφή δήλωση σε αυτούς που διαμαρτύρονταν και στον Τύπο που ήταν παρών, που απέτυχε να υποστηρίξει το ιατρικό της προσωπικό  και στη συνέχεια, μόλις έφτασε ο εισαγγελέας, αποφάσισε ότι θα πρέπει να φωνάξουν την αστυνομία για να να φύγουν τα πανό με το σκεπτικό ότι η θόρυβος της διαμαρτυρίας διαταράσσει τους ασθενείς, όλα αυτά έδειχναν προς την ίδια κατεύθυνση. Αδυναμία και συνενοχή.

Ωστόσο, δεν υπάρχει περιθώριο για εφησυχασμό όσον αφορά την Χρυσή Αυγή. Όσον αφορά το θέμα των τραπεζών αίματος, μόνο για Έλληνες, για παράδειγμα, μάθαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας ότι οι φασίστες χρησιμοποιούσαν ένα ελάχιστα γνωστό «παραθυράκι» που επιτρέπει σε συλλόγους και ενώσεις να δημιουργούν ειδικές καταθέσεις αίματος υπό τον έλεγχό τους και να καθορίζουν ποιος θα μπορούσε να είναι ο αποδέκτης. Μάθαμε ότι αυτό ήταν το κύριο θέμα των διαπραγματεύσεων μεταξύ Χρυσής Αυγής και διευθύντριας του νοσοκομείου και φαινόταν ότι είχε συναινέσει σε αυτό το σημείο με την Χρυσή Αυγή, ακόμη και αν η πρακτική αυτή στο παρελθόν,  περιοριζόταν σε αθλητικές ομάδες και παρόμοιες οργανώσεις και όχι σε πολιτικά κόμματα.

Από ότι μπορούμε να πούμε, η Χρυσή Αυγή έχει δημιουργήσει «θυρίδα» αίματος στο γενικό νοσοκομείο της Σάμου. Είναι ένα ζήτημα του νόμου, το οποίο είναι τώρα υπό αμφισβήτηση ιδίως με την δεδομένη, σαφή και καλά διαφημισμένη θέση των φασιστών για όλες τις λεγόμενες δράσεις πρόνοιας τους, είτε με τρόφιμα, είτε με υλική βοήθεια που περιορίζεται μόνο στους Έλληνες.

Το ιατρικό προσωπικό της πικετοφορίας της Σάμου είπε ότι μέλη της Χρυσής Αυγής έρχονται στο νοσοκομείο ντυμένοι με φασιστικά εμβλήματα, παρέχουν στήριξη μόνο στους Έλληνες και παρενοχλούν τις μετανάστριες εργαζόμενες που απασχολούνται ως αποκλειστικές από τις οικογένειες για την υποστήριξη των ασθενών,  συγγενών τους,  στο νοσοκομείο. Παρόμοια γεγονότα συμβαίνουν σε σχολεία με δασκάλους που αντιτίθενται στον φασισμό να παρενοχλούνται και τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών να δέχονται επίθεση και εκφοβισμό.

Ενώ ο Δήμαρχος Αθηναίων εμπόδισε την Χρυσή Αυγή από το να μοιράσει επισιτιστική βοήθεια στην Πλατεία Συντάγματος την Πέμπτη, πριν από το Πάσχα (2 Μαΐου 2013) με το αιτιολογικό ότι τροφοδοτεί τον ρατσισμό και το μίσος και βρίσκεται πέρα από τα όρια της ανθρώπινης συμπεριφοράς, το Ελληνικό κράτος, κεντρικά, συνεχίζει να αρνείται να καταδικάσει και να αποτρέψει την Χρυσή Αυγή απο το να δηλητηριάσει τα δημόσια ιδρύματα, των οποίων (το κράτος) έχει τον έλεγχο.

Δύο σημαντικά μαθήματα πήραμε από το νησί της Σάμου, στα τέλη του Απρίλη. Το ένα είναι η ανάγκη για ένα ενιαίο μέτωπο για την αντιμετώπιση του ιού της Χρυσής Αυγής. Η ανθρωπότητα είναι ένας κοινός τόπος και αυτό πρέπει να διατηρηθεί και να αναπτυχθεί. Δεύτερον, η Ελληνική πολιτεία πρέπει να αντιμετωπιστεί για την συνενοχή της και την αποτυχία να αντιμετωπίσει τον ιό του μίσους και εδώ στη Σάμο και σε ολόκληρη την χώρα.

Ο τουρισμός είναι ένα ουσιαστικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας. Όποιος σκέφτεται να έρθει στην Ελλάδα (και ιδιαιτέρως στην Αθήνα) θα πρέπει να γράψει στην Ελληνική πρεσβεία στη χώρα του, ζητώντας διαβεβαιώσεις ότι θα είναι ασφαλής όταν θα την επισκεπτεί. Αυτό είναι ιδιαίτερα επείγον, εαν το χρώμα του δέρματός σας, σας προσδιορίζει με σαφήνεια, ως μη Έλληνα.

Το Ελληνικό κράτος πρέπει να γνωρίζει ότι η συνενοχή του με το φασισμό δεν θα είναι ανεκτή και ότι η σιωπή του για ζητήματα τα οποία υποβαθμίζουν την ανθρωπότητα και εκθέτουν ανθρώπους στο μίσος και τη βία, είναι εντελώς απαράδεκτη".

 Blood and Humanity: Recent Aspects of Fascist Hatred in Greece

Μετάφραση: LEFTeria-news

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βέφα Αλεξιάδου: Το «αντίο» των τηλεοπτικών σεφ - «Όταν κάλεσε τον μαγειρικό κόσμο της Αθήνας, δεν πήγε κανείς» λέει ο Μαμαλάκης

Ελλάδα / Οι σεφ αποχαιρετούν την Βέφα Αλεξιάδου και ο Μαμαλάκης σχολιάζει: «Πριν μήνες δεν πήγε κανένας στο βιβλίο της»

Δηκτικός ο Ηλίας Μαμαλάκης αποδομεί τους μάγειρες και τηλεοπτικούς σεφ που αποχαιρέτησαν την Βέφα Αλεξιάδου σαν «εθνική μαγείρισσα», «καλύτερη από τον Τσελεμεντέ» αλλά πριν από λίγο καιρό της γύρισαν την πλάτη και δεν πήγαν στην παρουσίαση του βιβλίου της
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 στη δημοσιότητα - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Το περιστατικό ήρθε στην επιφάνεια, μετά την καταγγελία του 55χρονου αστυνομικού που χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα ενώ είχε καρκίνο - Ο πατέρας του 27χρονου φαντάρου, Νίκου Γκάτση, ξεσπά για ιατρικό λάθος
LIFO NEWSROOM
Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Ελλάδα / Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια η αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Η εθελοντική, μη κερδοσκοπική συλλογικότητα επιστημόνων καταγγέλλει την αφαίρεση εγκεκριμένου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμπεριληπτικού υλικού, από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Έχουμε δημοκρατία, ναι, και όποιος δεν το θέλει με τους όρους που το δίνουν δεν το παίρνει.Σχετικοάσχετο: όποιος επιλέγει για τον οποιονδήποτε λόγο να υποστηρίζει τους φασιστοναζιστές και έχει συνειδησιακό πρόβλημα με την επιλογή του, είναι σώφρον να αλλάξει την επιλογή του. Όχι τίποτα άλλο, αλλά είναι γελοίο να ψάχνει να τη δικαιολογήσει προσπαθώντας να βρει δημοκρατικό έλλειμμα και στη συμπεριφορά των άλλων - ακόμα και εκεί όπου αυτό δεν υπάρχει. Και δεν θα γίνει λιγότερο φασιστική η δική του επιλογή, αν κάνουν φασιστικές επιλογές και όλοι οι άλλοι. Όποιος δέχεται το ιδανικό της δημοκρατίας, κρίνει τον εαυτό του σε σχέση με το ιδανικό, και όχι σε σχέση με το τι δεν κάνουν καλά οι δημοκράτες. Τις ανεπάρκειες των δημοκρατών τις στρέφει εναντίον της δημοκρατίας όποιος δεν ασπάστηκε το ιδανικό, οπότε είναι κομματάκι αστείο να μιλάει προς υπεράσπιση της. Μόνο ηθικής τάξης είναι το θέμα φυσικά, δεν τίθεται θέμα απαγόρευσης. Χάρη στη δημοκρατία, άλλωστε, είναι απόλυτα κατοχυρωμένο το δικαίωμά του να εκφέρει τη γνώμη του - όσο υποκριτική κι αν είναι αυτή.