Ο ΓΕΡΩΝ ΦΑΣΙΣΜΟΣ. Από τον Καρτέσιο

Ο ΓΕΡΩΝ ΦΑΣΙΣΜΟΣ. Από τον Καρτέσιο Facebook Twitter
10

Του Καρτέσιου, από το μπλογκ του.

Το να γελοιοποιείς την πίστη κάποιου είναι βλακώδες και δείχνει ασέβεια στο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του ατόμου. Το να διασκεδάζεις μ’ έναν νεκρό είναι φτηνό και πρόστυχο. Το να χρησιμοποιείς όμως την πίστη κάποιων για να επιβάλεις τον φασισμό είναι τραγικό κι επικίνδυνο χωρίς όρια.

Όσοι κυνήγησαν τη σελίδα του Παστίτσιου στο fb, όσοι χρυσαυγίτες έκαναν ερώτηση στη Βουλή, όσοι εισαγγελείς διέταξαν τη δίωξη, ένα είναι σίγουρο. Ότι δεν είχαν γνωρίσει τον γέροντα Παΐσιο. Ίσως να τον είχαν ακουστά, ίσως να τον είχαν στο μυαλό τους σαν μέντιουμ, σαν κάτι υπερφυσικό από αυτά που αρέσκονται τα στείρα μυαλά να φαντασιώνονται, όμως σίγουρα δεν τον είχαν γνωρίσει.

Τον γέροντα Παΐσιο τον είχα γνωρίσει σε πολύ δύσκολες προσωπικές μου στιγμές. Δεν πρόκειται να δώσω λογαριασμό σε κανένα επειδή τον σεβόμουν και τον αγαπούσα. Όταν κάποιοι μ’ έφτυσαν χοντρά για το πρόβλημά μου, εκείνος με παρηγορούσε κι όσοι μιλάνε θεωρητικά και με στόμφο για αλληλεγγύη, ας μάθουν ότι εκείνος μου έδειξε πώς είναι να τη βιώνεις.

Αυτοί λοιπόν που μ’ έφτυσαν στα δύσκολά μου, αυτοί τώρα τρέχουν σαν υστερικοί να υπερασπιστούν τη μνήμη του γέροντα Παΐσιου. Όμως αυτοί είναι απλώς υποκριτές. Οι χειρότεροι είναι οι μηχανισμοί του Κράτους. Αυτοί που επέβαλαν την αδικία, που αδιαφορούν για όσους αυτοκτονούν, που θεωρούν λογικό να εξαθλιώνονται οι άνθρωποι για τον πλουτισμό των τραπεζών, ανέλαβαν να υπερασπιστούν τον γέροντα Παΐσιο. Είναι γελοίο. Είναι γελοίοι. Όμως κυρίως είναι επικίνδυνοι γιατί παίζουν με τη μνήμη ενός ανθρώπου που υπηρέτησε την πίστη του δίχως να ενοχλήσει κανέναν, για να κάνουν επίδειξη δύναμης της κρατικής καταστολής.

Όλοι αυτοί που κερδοσκόπησαν πάνω στον γέροντα Παΐσιο εκδίδοντας βιβλία ακόμη και με φανταστικές ιστορίες που είχαν πρωταγωνιστή τον ίδιο, πλαστογραφώντας τα χαρίσματά του και μετατρέποντάς τα σε τσίρκο, είναι αυτοί που σήμερα «θίγονται» για την προσβολή του σε ένα social media. Οι κερδοσκόποι πάντα είχαν απύθμενο θράσος.

Δεν ξέρω πώς θα αντιδρούσε σήμερα ο γέροντας Παΐσιος αν ζούσε. Μάλλον θα αδιαφορούσε, ίσως και να γελούσε. Άλλωστε, όσο ζούσε είχε ακούσει πολύ χειρότερα πράγματα για εκείνον όχι μόνο από άθεους αλλά κι από τους ζηλωτές της Εσφιγμένου και τους παλιοημερολογίτες ανά την Ελλάδα.

Για να το τελειώνω το θέμα, επειδή δε νιώθω άνετα να μιλάω για έναν άνθρωπο που μόνο ευγνωμοσύνη του χρωστάω, θα θυμίσω σε όλους αυτούς τους Ελληναράδες ότι ο γέροντας Παΐσιος μόνο νερό και λουκούμι είχε στην καλύβα του για να κερνάει. Λοιπόν, ποτέ δε στέρησε το κέρασμά του σε αλλόθρησκο ή ξένο. Με όλους μιλούσε και σε όλους έδινε νερό να ξεδιψάσουν. Ούτε τα λόγια του στέρησε από μουσουλμάνο, ούτε τη γαλήνη και την ξεκούραση από αλβανό.

Όσοι λοιπόν θέλουν να κάνουν καριέρα ελληνόψυχου και χριστιανού πάνω στον γέροντα Παΐσιο, ατύχησαν. Όσοι πάλι, αρέσκονται σε διαδικτυακούς ηρωισμούς απέναντι σε νεκρούς, είναι ήδη καταδικασμένοι από τη δειλία και το φόβο τους να τα βάλουν με τους ζωντανούς.

Όμως, παρ’ όλα αυτά, οι δεύτεροι είναι ελεύθεροι να το κάνουν. Οι πτωχοί τω πνεύματι δεν είναι πάντα μακάριοι και κανένα δικαστήριο δεν έχει δικαίωμα να δικάζει απόψεις.

Διαβάστε επίσης:

UPDATED: Σύλληψη στο Facebook - Ρεζίλι παγκοσμίως! #FreeGeronPastitsios

Είμαστε όλοι Ισλαμ (Το #FreeGeronPastitsios και οι διαμαρτυρόμενοι μουσουλμάνοι της Ομόνοιας)

  

[ΓΝΩΜΕΣ] Ο γέροντας Παστίτσιος και το στυγερό ηθικό έγκλημα. Από τον Άρη Αλεξανδρή

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑ:  Το πιο Φανταστικό Τρολάρισμα του Γέροντα Παστίτσιου! 

Αρχείο
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Δυστυχώς για άλλη μία φορά, οι ενέργειες ενός παρηκμασμένου κράτους έχουν ηρωοποιήσει έναν "υποκείμενο" που επιεικώς χαρακτηρίζεται "γελοίο", όχι γιατί δεν έχει δικαίωμα να σατυρίζει ό,τι αντίκειται στα πιστεύω του αλλά γιατί επιλέγει, όπως ορθώς αναφέρει ο Καρτέσιος, έναν νεκρό και για πολλούς "άγιο" άνθρωπο που μόνο όσοι τον γνώρισαν δια ζώσης έχουν την αντικειμενικότερη άποψη επ' αυτού. Η "αρνητική" δημοσιότητα είναι αυτή που τελικά αποφέρει τα μεγαλύτερα οφέλη σε όποιον την επιδιώκει, εν προκειμένω ο εμπνευστής του "γέροντα παστίτσιου". Κρίμα που η πολιτεία του έκανε τέτοιο δώρο!
ο τόνος μου είναι στο ότι εάν ο Καρτέσιος (ατυχέστατη επιλογή nickname) βοηθήθηκε από τον Παίσιο (δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι όντως αυτό συνέβη) δεν αποδεικνύει τίποτα παραπάνω από την ποιότητα της σχέσης τους,τιποτα για την αγιότητα του Παίσιου,τίποτα για το εύλογο της πίστης,τίποτα γιά την μη ηλιθιότητα της θρησκείας,τίποτα γιά το δικαίωμα η μη της σάτιρας.Από την πλευρά μου το μόνο που προσάπτω σε αυτού του είδους την σάτιρα είναι ότι ατυχώς έχει τα αντίθετα αποτελέσματα,οι Μουτζαχεντίν θα γίνουν χειρότεροι ΜΟυτζαχεντίν διαβάζοντάς τα, βλέπεις βιώνουν την πίστη τους τελείως εγωιστικά, τους κάνει να αισθάνονται ανώτεροι έναντι των άλλων, η υπεράσπισή της είναι η ευκαιρία που περίμεναν να φωνάξουν αυτή την ανωτερότητά τους.Είναι μεγάλη προσωπική παγίδα η πίστη, ουσιαστικά σε κάνει άκαρδο και αφάνταστα εγωιστή, δες τα αδερφάκια τους στο Ισλάμ πόσα θύματα έχουν μέχρι τώρα γιά τους ίδιους λόγους και αφορμές και ακόμα να χορτάσουν.
Αρχίζοντας με έναν τόσο αυθαίρετο αφορισμό, αδυνατώ να σε πάρω στα σοβαρά"Το να γελοιοποιείς την πίστη κάποιου είναι βλακώδες και δείχνει ασέβεια στο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του ατόμου".Εαν κάτι δεν χωράει γελοιοποίησης τότε η προσπάθεια γελοιοποίησής του γελοιοποιεί εσένα τον ίδιο.Εδώ βλέπουμε να γελοιποιούνται οι εισαγγελείς και όχι ο γελοιοποιών οπότε είσαι πολλά μέτρα οφσάιντ.Και, θέλουμε δε θέλουμε, δεν υπάρχει τίποτα που να σηκώνει περισσότερη γελοιοποίηση από τη θρησκευτική πίστη.Η γελοιοποίηση είναι στον πυρήνα της ύπαρξής της, στην ουσία της.Αν δεν γελοιοποιήσεις κάτι που δεν αποδεικνύεται, αντιστρατεύεται κάθε νόμο της λογικής, κάθε φυσική εκδήλωση από την υπάρξη της ιστορίας και δώθε τότε πες μου τι αξίζει τελικά να γελοιοποιήσεις;Αν σου συμπαραστάθηκε ή όχι ο Παίσιος δεν αποδεικνύει τίποτα μα απολύτως τίποτα για την αλήθεια της πίστης του.Το ότι τον είχες εσύ βάλει σε ένα βάθρο βοήθησε στο να δεχτείς χωρίς πολύ σκέψη αυτά που σου έλεγε.Η ιδεατή θέση του ευνούχισε τη σκέψη σου και ΄δεχτηκες άκριτα την παρηγοριά του.Αν αισθάνθηκες καλύτερα είναι δικό σου, απόλυτα προσωπικό θέμα, κι έχει να κάνει μόνο με την αντίληψή σου, και τις συναισθηματικές σου ανάγκες και σε καμία περίπτωση δεν συνιστά ένα κανόνα.
Είσαι σίγουρος ότι γελοιοποιείται κάτι άλλο εκτός από -βίαια κιόλας -ένας νεκρός άνθρωπος;; Που σίγουρα ο ίδιος δεν ευθύνεται για τη μεταθανάτια εμπορευματοποίησή του;;
Πώς κρίνεις χωρίς να γνωρίζεις; γνωρίζεις την αλήθεια της πίστης του Παϊσιου; πώς χαρακτηρίζεις τον γράφοντα για "ευνουχισμό της σκέψης σου' και άλλα τινά; τον ξέρεις καλύτερα από ότι ο ίδιος τον εαυτό του; Άλλο η γνήσια σάτιρα που περιέχει ευφυία και γνώση για το αντικείμενο που σατιρίζει (όπως η εμπορευματοποίηση των "θαυμάτων" και η "αγιοποίηση") άλλο η γελοιοποίηση επιπέδου jackass, όπως ήταν του 27χρονου. Ήταν βλακώδης, χοντροκομμένη και ανούσια (όπως ήταν βλακώδης η ελλ. δικαιοσύνη που αντί να ασχοληθεί με τα ανθρωπιστικά εγκλήματα γύρω μας, αναλώνεται σ' αυτό).
Κανονικα θα επρεπε να θεωρουμε δεδομενο οτι μια σελιδα που γελοιοποιει ολο αυτο το ντορο γυρω απο τα θαυματα και τις δηθεν προφητειες του Παισιου δε μπορει να λογοκρινεται και να διωκεται. Τα συντηρητικα αντανακλαστικα της θεοφοβουμενης κοινωνιας μας δεν ανεχονται ενα νεαρο να τους κανει ρομπα, δημιουργωντας ενα δηθεν θαυμα την ημερα θανατου του Παισιου (που επιτηδες την ειχαν βελει λαθος) και προωθοντας το σε ολα τα γελοια blog που απλα αναπαραγουν οτι να ναι. Κι εκει που πανυγηριζαν για αλλο ενα θαυμα του μακαριτη, η αληθεια αποκαλυπτεται κι αυτοι αισθανονται εξαπατημενοι. Και τωρα θελουν να βγουν κι απο πανω.Φαντασου να ζουσε και το λαμογιο της χουντας ο χριστοδουλος.Την κεφαλη του νεου θα ηθελε
@ kizr78Σωστό το "χριστόδουλος" χωρίς κεφαλαίο... Αυτόν και εκατό χρόνια να περάσουν, τα "θεός σχωρεσ' τον" δεν θα φτάνουν για να συγχωρεθεί από θεούς και δαίμονες... Έγραψε ιστορία!