ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
9.12.2024 | 14:19

Φυλακή

Νιώθω σαν να ζω σε μία φυλακή χωρίς σίδερα ή συρματοπλέγματα. Όλη μου η καθημερινότητα είναι δουλειά και σπίτι. Την δουλειά μου την μισώ σε σημείο να μετράω αντίστροφα τις ώρες και τα λεπτά μέχρι το τέλος της βάρδιας αλλά δεν μπορώ να φύγω, υπήρξα άνεργος για μισό χρόνο περίπου και ήταν από τις χειρότερες περιόδους της ζωής μου, είχα κατάθλιψη και γενικά δεν θα ήθελα να το ξαναπεράσω και δεν είναι εύκολο να αφήνεις μία δουλειά αν δεν είσαι απόλυτα βέβαιος πως θα βρεθεί κάποια άλλη, ειδικά με την ανεργία που υπάρχει. Όσα χρήματα βγάζω φεύγουν όλα στα απολύτως απαραίτητα, άντε να μείνει κανένα 20-30€ που θα το δώσω για σκυλοτροφές και γατοτροφές επειδή ταΐζω τα αδέσποτα της γειτονιάς μου. Κάπνιζα παλιά αλλά το έκοψα, δεν έχω κάποια ευχαρίστηση πέρα από την μουσική και τις ταινίες που όσο νάναι έχω δει τόσες πολλές που πολύ σπάνια θα δω κάποια και θα νιώσω κάποιο συναίσθημα πέρα από πλήξη, απλά να περνάνε οι ώρες μέχρι να πάω να ξαπλώσω να κοιμηθώ για να ξεχαστώ για λίγο στην ευχάριστη λήθη της συνείδησης. Όλοι μου λένε να κοινωνικοποιηθώ αλλιώς θα καταλήξω μόνος. Θα ήθελα πραγματικά να μου πείτε αν εσείς μπορείτε με περίσσεμα 20-30 τον μήνα να κοινωνικοποιηθείτε και να κάνετε γνωριμίες είτε φιλικές είτε ερωτικές. Ακόμα και έξω στα παγκάκια να κάθεστε ή απλά να κάνετε βόλτες, πόσο θα αντέξετε αυτήν την επανάληψη και ας μην ήταν χειμώνας και ας μην έκανε κρύο. Ένας καφέ δεν θα πιείτε, κάτι δεν θα θελήσετε να φάτε, κάπου δε θα θελήσετε να βγείτε; Ξέρω πως ίσως να μου πείτε πως η λέξη "φυλακή" είναι βαριά για να την χρησιμοποιήσω για σύγκριση με την ζωή μου και πως είμαι ελεύθερος αντίθετα με τους φυλακισμένους, αλλά το θέμα είναι η ποιότητα της ζωής και όχι απλά να επιβιώνεις χωρίς να κάνεις όνειρα. Σκέφτομαι να φύγω στο εξωτερικό, πολλές φορές το σχεδίασα αλλά φοβάμαι, τρέμω στην ιδέα να πάω σε ένα μακρινό μέρος χωρίς κανέναν γνωστό ή φίλο, να ξεκινήσω από την αρχή, από το σημείο μηδέν. Είμαι 29 χρονών και νιώθω σαν να είμαι θεατής στις ζωές των άλλων χωρίς να ζω την δικιά μου, απλά κάθομαι σε κατάσταση αναμονής, περιμένοντας το τίποτα. Η μόνη αισιόδοξη σκέψη μου είναι πως έχω ακόμα την υγεία μου και ολόκληρη ζωή μπροστά μου συνεπώς όλα πιθανά είναι αλλά μετά σκέφτομαι πως και στα 26 και στα 20 έτσι έλεγα, πως όλα είναι πιθανά και όμως τίποτα δεν άλλαξε από τότε, πέρα από την ηλικία μου...
22
 
 
 
 
σχόλια

Πες μου τι μελλοντικές προοπτικές έχεις με 20-30€ να σου μένουν τον μήνα; Προφανώς και πρέπει να αλλάξεις δουλειά, τουλάχιστον ακόμη και να την μισείς θα σε πληρώνει καλά, τώρα σε αυτή απλά φυτοζωεις. Επίσης βελτίωσε τις δεξιότητες σου, σεμινάρια κτλπ

Οι περισσότεροι νέοι έτσι σκέφτονται πια γι αυτο πλουτιζουν οι ψυχολογοι. Λαθος επαγγελμα κανω. Εάν δεν σου φτάνουν τα χρήματα προσπάθησε να βρεις και μια δεύτερη δουλειά. Αποταμιευσε όσο μπορείς και επειτα μάθε μια τέχνη που να εχει ζητηση. Τι θα κανεις αργότερα όταν θα φτάσεις 40;

"Εάν δεν σου φτάνουν τα χρήματα προσπάθησε να βρεις και μια δεύτερη δουλειά." Δεν την βαρεθήκατε αυτή την καραμέλα;;Για το κράτος και τις χιλιάδες μπαγαμποντιές που δημιούργησαν οικονομική κριση ούτε λόγος.. αλλά ναι, να κάνει ο καθένας 2 και 3 και 4 δουλειές.. Αιώνιος συμβιβασμός αντί να πούμε για τα λάθη των άλλων. Για λύπηση!

11:01, 01:43 και 02:16.
Όταν κατέβω για πρωθυπουργός θα φροντίσω να αυξήσω τους μισθούς και τους ψυχολογους μέχρι τότε θα προτείνω ρεαλιστικές λύσεις. Τι νόημα έχουν όλα αυτά που αναφέρετε για το κράτος και την οικονομική κριση πραγματικά αναρωτιέμαι, μπορουν να διορθώσουν την κατάσταση του; Είναι ανούσια και περιττά. Σε λάθος στηλη τα γραφετε. Είτε βρίσκει τρόπους για να βελτιώσει την ζωη του είτε μένει ως έχει δεν βλέπω να υπάρχει κάτι ενδιάμεσο.

Δεν είναι "ρεαλιστική λύση" αυτό που προτείνεις για τον απλούστατο λόγο του ότι αν κάποιος έχει 2 δουλειές δεν θα έχει καθόλου προσωπική ζωή Αν οι μισθοί ήταν σε φάση 1000€ για 4ωρη απασχόληση άντε ας πούμε ότι έχεις δίκιο, αλλά αν κάνοντας 2 δουλειές δεν φτάνεις ούτε καν σε αυτά τα χρήματα (και δεν ξέρω τι δουλειά κάνεις εσύ, εγώ μιλάω για το 95% που την βγάζει με 500 και 700€ ) τότε πως ακριβώς θα οφελήσουν τα ελάχιστα εξτρά χρήματα το άτομο της εξομολόγησης;;; "Επαναστατούμε από τον καναπέ" γράφεις αλλά αυτό δεν είναι επανάσταση αλλά ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Μάλλον δεν ανήκεις στο 95% που ανέφερα παραπάνω και τα βλέπεις όλα απλά σε φάση "Θέλεις να κάνεις κέικ και δεν έχεις ζάχαρη; Ε, πάνε στο σούπερ μάρκετ και αγόρασε ζάχαρη!". - "Θέλεις και άλλα χρήματα για να έχεις κοινωνική ζωή και όχι απλά να επιβιώνεις; Ε, βρες και δεύτερη δουλειά!". Νομίζω καταλαβαίνεις πως το να βρει κάποιος/α δεύτερη δουλειά δεν είναι στο 2024 όσο εύκολο είναι να αγοράσει ζάχαρη για ένα κέικ.

@ Rainbow
Αν κατάλαβα σωστά το σχόλιό σου, προτείνεις στον εξομολογούμενο μία δεύτερη δουλειά όχι εσαεί, αλλά μέχρι να μαζέψει κάποια λεφτά που θα του φτάσουν, προκειμένου να μάθει μία τέχνη που να έχει ζήτηση ώστε να καταφέρει να αποδεσμευτεί από τη δουλειά που έχει τώρα και μισεί αλλά δε μπορεί να φύγει...
Η απορία μου εμένα εδώ, είναι άλλη :
Τί είδους τέχνη που έχει ζήτηση υπάρχει ώστε στα 30 ή 40 που θα έχει φτάσει για να τη μάθει, όχι μόνο θα του επιτρέψει να φύγει από τη δουλειά που κάνει αυτή τη στιγμή, αλλά και να βιοπορίζεται αποκλειστικά από αυτήν την τέχνη που θα του αφήνει στην άκρη ένα σεβαστό εισόδημα σε σχέση με αυτά που του μένουν τώρα...
Άλλο να αποκτήσει κάποιες γνώσεις και δεξιότητες επιπλέον για να βρει κάτι καλύτερο ή παρεμφερές στο αντικείμενό του που αναφέρουν και οι υπόλοιποι · όμως το να μάθεις από το πουθενά τέχνη που σου αφήνει χρήματα, (από όσο ξέρω) την ξεκινάς και την εξασκείς από μικρός.

Rainbow, εγώ συμφωνώ με τις προγραμματικές σου δηλώσεις που λες ότι θα κάνεις όταν κατέβεις για πρωθυπουργός.
Ελπίζω αν κερδίσεις τις εκλογές να μην ξεχάσεις την υπόσχεσή σου για αύξηση μισθών.
Προσωπικά δεν ανέφερα το κράτος και την οικονομική κρίση (που εννοείται ότι φταίνε) αλλά εστίασα στη λύση που προτείνεις στον εξομολογούμενο.
Κι επειδή γράφεις ότι προτείνεις ρεαλιστικές λύσεις, εντάξει, εσύ πιστεύεις ότι οι δύο δουλειές θα έχουν οικονομικό αποτέλεσμα (που δεν θα έχουν στον κόσμο που ζούμε και στη ζούγκλα που είναι οι χώροι εργασίας, η σύγχρονη γαλέρα με τους σκλάβους με ψίχουλα για αμοιβή) γι' αυτό και τη λες ρεαλιστική τη λύση.
Πρώτα και πάνω απ' όλα όμως είναι εξουθενωτική λύση.
Και δεν είναι ακριβώς ρεαλισμός μια βάρδια 8-4 το πρωί κι άλλη μία από το απόγευμα ως τα μεσάνυχτα.
Είναι ζωή στα όρια της εξάντλησης. Ή μάλλον ζωή με ξεπερασμένα τα όρια της εξάντλησης.
Και πώς θα πηγαίνει από τη μία δουλειά στην άλλη ώστε να βρίσκεται στην ώρα του;
Θα διακτινίζεται; Ή θα παίρνει το προσωπικό του τζετ για γρήγορη μεταφορά;
Ή θα είναι τόσο τυχερός ώστε να βρει δεύτερη δουλειά δίπλα στην πρώτη του;
Ξέρω, θα μου πεις ''ουφ, άσε με, δεν ξέρω, εγώ πρότεινα απλώς μια λύση για παραπάνω εισόδημα'' και τέτοια.
Απλώς επισημαίνω κάποια πράγματα (κι εδώ κολλάει το ''ρεαλιστικά'') που πολλές φορές δεν τα σκεφτόμαστε όταν προτείνουμε ''λύσεις'' ελαφρά τη καρδία στους άλλους, ειδικά όταν δεν πρόκειται για τη δική μας ζωή.
Και μετά όταν θα δουλεύει ο άλλος σε δύο δουλειές και θα έχει γίνει ένα ψυχικό και σωματικό ράκος και πάλι δεν θα μπορεί να κοινωνικοποιηθεί (όπως γράφει ότι δεν μπορεί ούτε τώρα) θα βρεθούν πάλι όλοι αυτοί οι ''ειδήμονες'' συμβουλάτορες (δεν αναφέρομαι σε σένα) και θα του πουν ότι αυτός φταίει πάλι που έμεινε πίσω στις φιλικές κι ερωτικές γνωριμίες, όλα είναι πανεύκολα εκεί έξω, κι όλοι κοινωνικοποιούνται πανεύκολα κάθε μέρα (λες και δεν βλέπουμε καθημερινά κάτι ψυχικά και σωματικά κουρέλια σκυμμένα στα κινητά τους να σκρολάρουν σαν ζόμπι στα αποβλακωτικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης στριμωγμένα σαν σαρδέλες στα μέσα μαζικής μεταφοράς γυρνώντας από τις δουλειές τους) αντί να πούμε ρεαλιστικά την αλήθεια: Ότι η ζωή είναι απόλαυση για τους πλούσιους κι όσους έχουν στήριξη από τους άλλους.
Επίσης το να μην δέχεται κάποιος να δουλέψει σε δεύτερη δουλειά για πενταροδεκάρες, η άρνηση αυτή είναι το ελάχιστο δείγμα αυτοσεβασμού και αξιοπρέπειας.

@12.12.2024 | 03:49 "Τι νόημα έχουν όλα αυτά που αναφέρετε για το κράτος και την οικονομική κριση πραγματικά αναρωτιέμαι, μπορουν να διορθώσουν την κατάσταση του; Είναι ανούσια και περιττά"

Όχι, δεν μπορούν να διορθώσουν την κατάστασή του αλλά αν δεν γινόντουσαν όλα αυτά δεν θα βρισκόταν καν σε αυτήν την κατάσταση. Αν ζούσε στα 1980s μόνο μία δουλειά θα χρειαζόταν να έχει για να βγάζει τα χρήματα τα απαιτούμενα για τα απολύτως απαραίτητα αλλά και για κοινωνικοποίηση και σχέσεις. Δε θα είχε περίσσεμα 20 και 30€ αλλα 200 και 300€ με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δεν είναι λύση αυτή που προτείνεις να βρει δεύτερη δουλειά αφού (ακόμα και αν βρει που κανείς δεν το εγγυάται αυτό) δεν θα έχει καν χρόνο για τον ίδιο οπότε δώρο άδωρον τα έξτρα χρήματα που θα βγάζει από την 2η αφού δεν θα τα χαίρεται καν. Η συμβουλή της αποταμίευσης είναι μεν σωστή αλλά με περίσσεμα 20-30€ δεν θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα.

12:11, 09:16 και 03:55 δεν έχετε καταλάβει τι γράφω, συμβουλευτειτε τον Rocker. Πέραν του οτι διαφωνείτε ομως μαζί μου, εχετε να προτεινετε κατι καλύτερο για τον εξομολογουμενο; Γιατι εαν η πρόταση σας ειναι να περιμένει την αυξηση των μισθων λέω να επιμεινω στην άποψη μου. Όσον αφορά το τι μπορεί να κάνει οταν καταφερει να αποταμιευσει ενα ποσο,δύο παραδείγματα που μου έρχονται στο μυαλό προχειρα ειναι να βγάλει επαγγελματικό δίπλωμα οπου μπορεί να εργαστεί ως επαγγελματίας οδηγος ή Γ' κατηγορίας που μπορεί να εργαστεί ως οδηγός-πωλητης σε μεγάλες εταιρείες που προμηθευουν σούπερ μάρκετ. Αυτά δεν χρειάζονται εξειδίκευση, ούτε προϋπηρεσία, ούτε ιδιαιτερα προσοντα και θα βελτιώσουν τα οικονομικά του. Οι συγγενείς μου πάντως συντηρούν οικογένεια οποτε ναι ειμαι σιγουρη γι αυτο. Τα υπόλοιπα που χρειάζονται εξειδίκευση αρα περισσότερα χρήματα (όπως επισης oι γνώσεις και οι δεξιότητες που δεν αναφερει κανεις ) είναι ηλεκτρολογος, υδραυλικος ,ψυκτικος. Οι Δυστυχώς ομως οπως ειπα και στο αρχικο μου σχολιο, τα 20 χρονα πλεον στην πρώτη δυσκολία τα παράτανε, δεν προσπαθούν όταν πρέπει να προσπαθησουν ,τα χρονια περνουν και επειτα τρέχουν στους ψυχολόγους για να διαχειριστουν την ζωη τους, όπως ο εξομολογουμενος που πέρασε μια δεκαετία στο ίδιο μοτίβο. Και εάν δεν την αλλάξει θα φτάσει 40 και τοτε δεν θα έχει τις αντοχές πια για να το κάνει . Και έτσι για την ιστορία 09:16 δεν προτείνω λύσεις ελαφρά τη καρδιά καθώς έχω κάνει και δύο δουλειές στην ζωή μου και εργαζόμουν με προβλήματα υγείας και σοβαρα οικογενειακά και ένα σωρό άλλα που άν καθησω στον καναπέ του ψυχολόγου (αντί του σπιτιού μου 12:11 )να τα διηγηθώ το πιο πιθανο ειναι να χρειαστεί ο ιδιος ψυχίατρο. Αυτά και καλό σας υπόλοιπο .

Εντάξει Rainbow προσωπικά κρατάω την καλή σου πρόθεση.
Θες να βοηθήσεις τον εξομολογούμενο και προτείνεις και δεύτερη δουλειά ώστε να αποταμιεύσει χρήματα ώστε να ρίξει αυτά τα χρήματα στην εκμάθηση μιας τέχνης.
Ας μείνουμε στο πρώτο επίπεδο (αυτό της καλής σου πρόθεσης) γιατί αν επιχειρηθεί σοβαρή ανάλυση των λύσεων που προτείνεις θα οδηγηθούμε σε αδιέξοδες ατραπούς οπότε άστο καλύτερα.
Όχι μόνο δεν αποταμιεύεις χρήματα από δεύτερη δουλειά αλλά ας πούμε ότι απλώς ζεις ελάχιστα καλύτερα, δηλαδή πρακτικά δεν αγκομαχάς για τα έξοδα και τους λογαριασμούς, υπάρχει μια άνεση στις πληρωμές, αυτό προσφέρει η δεύτερη δουλειά, κι αυτό εξαρτάται από το είδος της δουλειάς πάντα.
Στα ρεαλιστικά προβλήματα που έθεσα (Και πώς θα πηγαίνει από τη μία δουλειά στην άλλη ώστε να βρίσκεται στην ώρα του; Ή θα είναι τόσο τυχερός ώστε να βρει δεύτερη δουλειά δίπλα στην πρώτη του;) στο προηγούμενό μου σχόλιο δεν απάντησες γιατί όλοι ξέρουμε πως λύσεις δεν υπάρχουν, μόνο τύχη.
Τώρα το ποιά θα είναι αυτή η δεύτερη σούπερ δουλειά που θα του δώσει τη δυνατότητα να αποταμιεύσει χρήματα ώστε να βγάλει άδεια ταξί (πανάκριβη), αυτό που προτείνεις δηλαδή και να γίνει ο εκατομμυριοστός οδηγός ταξί στα τριάντα κάτι του με σαράντα του (γιατί τώρα ο εξομολογούμενος είναι 29 γράφει, δηλαδή στο κατώφλι των 30) ή προμηθευτής σε σούπερ μάρκετ (κάτι τέτοιο είναι και το αφεντικό μου δηλαδή, που προμηθεύει ο ίδιος τα προϊόντα που παράγουμε ώστε να μην πληρώνει λεφτά σε οδηγό-μεταφορέα), πραγματικά απορώ ποιά θα είναι αυτή η δεύτερη δουλειά όταν ο κόσμος όχι πια δεν μπορεί να αποταμιεύσει αλλά ούτε να κρατήσει ένα σεβαστό ποσό για λίγες μέρες σπίτι του χωρίς να το ξοδέψει.
Εκτός από τους πλούσιους ή όσους έχουν καλές θέσεις εργασίας.
Τέλος πάντων,
Μια σοφή παροιμία λέει: ''μακριά από... μας (chic) κι όπου θέλει ας είναι''.
Κρατώ την καλή σου πρόθεση.
Αφού θεωρείς ότι η λύση για τον παρά κάτι τριαντάρη που δουλεύει κάπου βάρδια, είναι άλλη μία βάρδια στο καπάκι κάπου αλλού ώστε να αποταμιεύσει λεφτά (εξωπραγματικό όνειρο) και να γίνει ταξιτζής στα τριάντα κάτι του ή στα σαράντα του ή μεταφορέας, τι να πω, ίσως και να είναι αυτή η λύση.
Μακάρι. Καλή δύναμη από μένα και σε σένα και στον εξομολογούμενο.

12:01
Έχεις δίκιο. Τα 30 ευρώ που του περισσεύουν τον μήνα είναι πολύ καλύτερα από μισθό βασικό με ποσοστά επί των πωλήσεων που φτάνουν τα 1200 και. γιατί τόσο αμείβονται οι πωλητές στην δουλειά που σου ανέφερα. Εάν μπορούσε να βρει κατι καλύτερο δεν θα μας έγραφε. Τέλος παντων ο καθένας με τις επιλογές του. Καλή δύναμη σε όλους λοιπόν.

Ναι μόνο που εγώ δεν είπα ότι τα λίγα χρήματα που του περισσεύουν τώρα είναι καλύτερα από τον μισθό που λες εσύ.
Σε άλλα (πρακτικά προβλήματα) αναφέρθηκα.
Θα δουλεύει δηλαδή κάποος οχτώ το πρωί με 3-4 το μεσημέρι ξέρω γω, ένα οχτάωρο, και μετά θα πηγαίνει άλλη μία part-time δουλειά από τις 6 το απόγευμα ως αργά το βράδυ και με αυτό τον τρόπο ζωής θα καταφέρει να αποταμιεύσει χρήματα ώστε να βγάλει δίπλωμα και να γίνει οδηγός-προμηθευτής με μισθό 1200 ευρώ που λες ότι παίρνουν εσύ.
Τι να πω, μακάρι να γίνει.
Εύχομαι να βοηθηθεί και ο εξομολογούμενος από τη λύση σου και να την ακολουθήσει γιατί εγώ που βλέπω πρακτικά προβλήματα σε αυτή τη λύση μάλλον είμαι ανόητος (δηλαδή επαναλαμβάνω: Και πώς θα πηγαίνει από τη μία δουλειά στην άλλη ώστε να βρίσκεται στην ώρα του; Ή θα είναι τόσο τυχερός ώστε να βρει δεύτερη δουλειά δίπλα στην πρώτη του;)
Τέλος πάντων.
Θα φτάσει μετά από πάμπολλα χρόνια και με εξασθενημένη ψυχική υγεία και σωματική εξάντληση το ''ονειρικό'' ποσό των 1200 ευρώ και τότε θα κοινωνικοποιηθεί (που γράφει ότι δεν τα καταφέρνει τώρα σε αυτό) και όλα θα πάνε καλά.
Η απορία μου πάντως παραμένει ποιά είναι αυτή η δεύτερη δουλειά που θα του επιτρέψει να αποταμιεύσει χρήματα ώστε να βγάλει δίπλωμα επαγγελματικό ή άδεια ταξί ή να γίνει οδηγός-προμηθευτής σε σούπερ μάρκετ κι όλα αυτά που προτείνεις εσύ.
Και γιατί η δεύτερη δουλειά να μην του αφήνει άλλα τριάντα ευρώ το μήνα περίσσευμα όπως και η πρώτη του αλλά θα του προσφέρει δυνατότητα αποταμίευσης.
Τέλος πάντων.

05:58
Ανεφερα δύο παραδείγματα που είναι εφικτά με μια μικρή σχετικά αποταμίευση με Part time εργασία που πλέον ζητάνε οι περισσότεροι και τα Σ/κ. Με λίγη επιμονή και θέληση γίνεται. Από κει και πέρα δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι καλύτερο.

@ Ανώνυμος 20.12.2024/05:58
Την τρίχα τριχιά έχεις κάνει και το κούρασες. Τις βασικές του ανάγκες τις έχει καλύψει γι' αυτό του μένουν και 30 € να ταίζει αδέσποτα. Άμα σου αφήνει 30 € στην άκρη η μία δουλειά η άλλη σου τα αφήνει όλα όσα βγάζεις. Πες 400 ;
Σε ένα χρόνο ένα πεντοχίλιαρο περίπου.
Βάλε τώρα την κασέτα πάλι να ξαναρωτήσεις πώς θα προλαβαίνει...
Είπαμε, να μπεις ανώνυμα να τρολλάρεις, με μέτρο όμως. Για να μη δείχνεις ακόμα λιγότερο ξύπνιος από όσο είσαι.

03:55,αλήθεια εσύ τι έχεις να προτείνεις;Το να κλαίς πάνω από το χυμένο γάλα,πιστεύω πως δεν προσφέρει κάτι.Δεν ζούμε στο 1980,οδεύουμε προς το 2025 και η οικονομική κατάσταση στη χώρα που ζεις είναι αυτή που είναι.Οι λόγοι για τους οποίους έφτασε εδώ,δε νομίζω πως έχουν να κάνουν με το θέμα της εξομολόγησης.Στο δια ταύτα λοιπόν πες τις προτάσεις σου ,σε έναν άνθρωπο που αντιμετωπίζει βίοποριστικο πρόβλημα .Την δεύτερη δουλειά την απορρίπτεις με το πρόσχημα πως δεν υπάρχει χρόνος για προσωπική ζωή,τη στιγμή που ο ίδιος ο εξ.γραφει πως εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων δεν μπορεί να έχει προσωπική ζωή.
Βάσει λοιπόν της δικής σου λογικής,ας κάτσει με λίγα λεφτά και χωρίς καθόλου ζωή μπας και κάποια στιγμή ξαναγυρίσουμε από οικονομικής πλευράς στη δεκαετία του 80.Κατι που φυσικά δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ,μια στοιχειώδη αντίληψη να έχει κάποιος το καταλαβαίνει αυτό.Και σε ρωτώ για πολλοστή φορά,εσύ πέρα από την εμφανέστατα παθητική σου στάση τι έχεις να προτείνεις;

Προς σχόλιο 17.12.2024 | 05:19 της Serena.

Γράφεις "Βάσει λοιπόν της δικής σου λογικής,ας κάτσει με λίγα λεφτά και χωρίς καθόλου ζωή μπας και κάποια στιγμή ξαναγυρίσουμε από οικονομικής πλευράς στη δεκαετία του 80". Κάτι που εγώ ποτέ δεν έγραψα. Δεν είπα να μην κάνει προσπάθειες να βρει άλλη δουλειά (όχι δεύτερη αφού προφανώς και δεν θα έχει χρόνο και για τις 2 απλά μία που να αμοίβεται καλύτερα) απλά γράφω (όχι σε σένα, το σχόλιο που έκανα με αναφορά στα 1980s πήγαινε στην Rainbow επειδή τα παρουσιάζει όλα τόσο ουτοπικά, καμία σχέση με την πραγματικότητα. Δεν είναι τόσο εύκολη η επιτυχημένη αναζήτηση στην αγορά εργασίας.) απλά γράφω πως δεν θα του παρέχει και τρελή διαφορά να πεις οκ τώρα θα κάνω ζωάρα, κάτι που δεν έκανα μέχρι τώρα. Για αυτό ανέφερα τα '80s, ως σύγκριση με το πόσο συμβιβαζόμαστε τώρα. Π.χ. θεωρούμε τα 1000€ πολλά (μιλάω για το 95% που την βγάζει με μισθούς 500-800€ , αν εσύ και η Rainbow ανήκετε στο 5% οκ δεν μπορώ να το γνωρίζω αυτό) αλλά οι τιμές των ενοικίων και τα αγαθά έχουν ακριβύνει οπότε δεν θα αλλάξει κάτι ουσιαστικό. Π.χ. Μισθοί Ελλάδας στα 800€ και μισθοί Γερμανίας ή Νορβηγίας στα 1300€ , με απλά μαθηματικά καταλαβαίνεις που καταλήγω. Δεν είπα να είναι παθητικός (το συμπέρασμα μόνη σου το έβγαλες, προφανώς δεν αντέχεις κάποιον να διαμαρτύρεται και όλα είναι τραλαλα για σένα) αλλά όχι και να δουλεύει 12ωρο για έξτρα ψιχουλάκια. Δεν γράφω άλλο σχόλιο επειδή άλλα γράφουμε εδώ μέσα και άλλα καταλαβαίνετε.

Επειδή αναφέρεις ότι οι ψυχολόγοι πλουτίζουν εξαιτίας του τρόπου σκέψης των νέων, θα ήθελα απλώς να σου επισημάνω πόσο χειρότερα είναι τα πράγματα και πόση ανάγκη για ψυχολογική στήριξη έχουν όσοι κάνουν δύο δουλειές την ημέρα, αυτό δηλαδή που προτείνεις στον εξομολογούμενο να κάνει αν δεν του φτάνουν τα χρήματα.
Ψυχική και σωματική εξάντληση και ελάχιστη αμοιβή ίσον ό,τι χειρότερο.
Δεν θα έπρεπε να δουλεύουν σαν σκλάβοι οι άνθρωποι σε δύο δουλειές, αύξηση μισθών και μεροκάματων θα έπρεπε να υπάρχει.

Καλή δύναμη.
Είσαι νέος, κάτι είναι κι αυτό.
Όσον αφορά αυτό που λες περί φυγής στο εξωτερικό πραγματικά απορώ με όσους ανθρώπους σκέφτονται έτσι.
Ειλικρινείς κουβέντες.
Όσοι φεύγουν στο εξωτερικό έχουν οικονομική καβάντζα ή φίλους και συγγενείς που μένουν στο εξωτερικό και είναι πρόθυμοι να τους βοηθήσουν σε ό,τι χρειαστούν.
Τα υπόλοιπα όλα, π.χ. ο τύπος που έφυγε με εκατό δραχμές στην τσέπη (ο μύθος με τον οποίο μας έπρηζαν παλιά) κι έγινε εργοστασιάρχης κι επιχειρηματίας στο εξωτερικό και έχει τα κέρατά του από κέρδη είναι νεοφιλελεύθερες μπούρδες καλοαναθρεμμένων και καραβολεμένων ανθρώπων.
Κι αν υπάρχει μια τέτοια περίπτωση που να έγινε πριν σαράντα-πενήντα χρόνια θα έπαιξαν ρόλο οι συγκυρίες και θα πρόκειται εγγυημένα για μια περίπτωση μεμονωμένη, από αυτές που είναι μία στο τρισεκατομμύριο.
Ακόμα κι όσοι φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό έχουν βοήθεια από τους γονείς τους και κομπόδεμα εδώ.
Και μετά ναι σύμφωνοι αν βρουν μια καλή δουλειά στο εξωτερικό έχουν κι από μόνοι τους ένα εισόδημα.
Όλοι οι άλλοι είναι πολύ δύσκολο και ακατόρθωτο να επιβιώσουν στο εξωτερικό.
Οπότε αν δεν έχεις κάποια οικονομική καβάντζα, πώληση σπιτιού, εισόδημα από ενοίκια, βοήθεια από γονείς ή συγγενείς δεν πρόκειται να επιβιώσεις στο εξωτερικό κι απορώ πώς σχεδίασες τη φυγή σου στο εξωτερικό πολλές φορές όπως γράφεις.
Τι ακριβώς σχεδίασες;
Δεν γίνεται.
Από εκεί και πέρα αν είσαι ολομόναχο άτομο στον κόσμο, ξέρω πώς είναι, γι' αυτό καλό κουράγιο και δύναμη.
Σπάνια συμβαίνει όμως αυτό οπότε ελπίζω κι εύχομαι να έχεις γονείς ή συγγενείς ή οποιονδήποτε τέλος πάντων ώστε ακόμα και στα δύσκολα να έχεις κάποιον έστω για μια κουβέντα.
Ξέχνα τις σαχλαμάρες περί κοινωνικοποίησης που σου λένε ειδικοί και μη.
Εννοείται πως όλα θέλουν χρήματα.
Ακόμα και η μοναξιά χρειάζεται χρήματα οπότε εννοείται πως για τα πάντα, και για τον έρωτα και για τη φιλία χρειάζονται χρήματα αλλιώς όλοι σε παρατάνε, για πόσο καιρό θα σε κερνούν;
Στο τέλος θα αρχίσουν διπλωματικά να σε αποφεύγουν.
Στο δε ερωτικό κομμάτι (που είναι και θέμα γοήτρου ο έρωτας) εννοείται πως η φτώχεια φέρνει γκρίνια και δεν γίνεται τίποτα.
Οπότε άσε τις συμβουλές των άλλων περί κοινωνικοποίησης.
Είναι λόγια χορτάτων και βολεμένων, μη δίνεις σημασία, γιατί κατάλαβα από την εξομολόγησή σου πως σε ενοχλεί κάπως να ακούς κι αυτές τις ανέφικτες συμβουλές περί κοινωνικοποίησης και λογικό είναι να σε ενοχλεί να τα ακούς όλα αυτά.
Άνοιξε στην καθημερινότητά σου μικρές χαραμάδες ευτυχίας, αυτή είναι η προτροπή μου.
Βρες πράγματα που σου αρέσουν και σε κάνουν ευτυχισμένο κι ασχολήσου με αυτά.
Κρίμα που βρίσκεσαι σε τέτοιο τέλμα και δεν χαίρεσαι ούτε με τη μουσική ούτε με ταινίες όπως γράφεις.
Κάποτε χαιρόσουν υποθέτω με αυτά τα ενδιαφέροντά σου.
Κάνε το ίδιο και τώρα ή βρες κάτι καινούριο να ασχολείσαι ώστε να ξεχνιέσαι.
Μην σκέφτεσαι πολύ τα προβλήματα, καλή δύναμη και υγεία.

"ο τύπος που έφυγε με εκατό δραχμές στην τσέπη (ο μύθος με τον οποίο μας έπρηζαν παλιά) κι έγινε εργοστασιάρχης κι επιχειρηματίας στο εξωτερικό και έχει τα κέρατά του από κέρδη είναι νεοφιλελεύθερες μπούρδες καλοαναθρεμμένων και καραβολεμένων ανθρώπων.
Κι αν υπάρχει μια τέτοια περίπτωση που να έγινε πριν σαράντα-πενήντα χρόνια θα έπαιξαν ρόλο οι συγκυρίες και θα πρόκειται εγγυημένα για μια περίπτωση μεμονωμένη, από αυτές που είναι μία στο τρισεκατομμύριο."

Σωστή παρατήρηση. Το έχω ακούσει άπειρες φορές από το στόμα του κλασικού 50 plus οικογενειάρχη μεροκαματιάρη που έχει έναν μακρινό ξάδερφο ή θείο ή φίλο που υπηρέτησαν μαζί στο στρατό και εκείνος πέτυχε επειδή "είχε μεράκι, αντίθετα με την σημερινή νεολαία που τα θέλει όλα έτοιμα". Αν υπήρχαν στα αλήθεια τόσα πολλά success stories, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας: ξεκινάμε και εμείς με 100€ και γινόμαστε μετά εργοστασιάρχες. Αυτά ούτε στο παιχνίδι της Monopoly δεν γίνονται αλλά κλασικά θα σου πουν "όποιος θέλει κυνηγάει τα όνειρά του, όποιος δε θέλει βρίσκει δικαιολογίες". Και άντε, να τους κάνω την χάρη να τους πιστέψω (απλά για να καταλήξω κάπου, for arguement's sake). Έστω ότι ξεκινάς για το άγνωστο και από σημείο μηδέν, έχοντας μόνο μερικά χρήματα για τα αεροπορικά εισιτήρια, έστω ότι βρίσκεις δουλειά σε κάποιο εργοστάσιο. Από ανειδίκευτος εργάτης σε εργοστασιάρχης προυποθέτει 30-40 χρόνια συνεχής εξέλιξης, χωρίς προσωπική ζωή. Ωραία, τα κατάφερες, έγινες πλούσιος βιομήχανος. Άντε ξεκινα να ζεις τώρα στα 60plus με τα απωθημένα μίας ολόκληρης ζωής και τους σωματικούς περιορισμούς που έχουν ήδη κάνει την εμφάισή τους λόγω της ηλικίας σου! Πάνε στη Μύκονο και στα μπαράκια και νιώσε πως ζεις για τα επόμενα 10-15 χρόνια! Αν αυτό (που ασφαλώς και δεν γίνεται αλλά έστω) το θεωρούν μερικοί "success story", οκ χάρισμά τους, τι να πω...

Ξέρεις η ζωή δεν αλλάζει έτσι ξαφνικά από μόνη της,τουλάχιστον για τους περισσότερους.Απαιτειται και κάποια προσπάθεια από μέρους μας.Απαιτειται και κάποιο ρίσκο,διεύρυνση γνώσεων και δεξιοτήτων.Εσυ κάνεις κάτι απ' αυτά πέρα από το να ταιζεις τα αδέσποτα;
Εφόσον όπως λες τα λεφτά δε σου φτάνουν ,κάνεις κάτι για αυτό;Η περιμένεις να έρθουν ουρανοκατέβατα;Το τι ακριβώς θα κάνεις,δε θα στο πω εγώ ασφαλώς,σκέψου όμως πως είσαι 29 ετών,όπως σωστά λες έχεις όλη τη ζωή μπροστά σου ,όμως αντέχεις να ζεις έτσι για αλλά 50 χρόνια;Αυτό ας σε προβληματίσει και ας πράξεις τα δέοντα!

Η κατάθλιψη είναι κάτι ύπουλο · συχνά δεν καταλαβαίνεις ότι υπάρχει, αλλά από αυτά που γράφεις νομίζω πως την έχεις ακόμα.
Για να σου λένε όλοι να κοινωνικοποιηθείς αλλιώς θα καταλήξεις μόνος, σημαίνει δεν είσαι προς το παρόν ολομόναχος... Αυτοί οι ... όλοι που αναφέρεις (και που φαντάζομαι είναι ή γονείς ή στενό οικογενειακό περιβάλλον), δε βοηθούν καθόλου οικονομικά στη μείωση των εξόδων σου ; Φίλους δεν έχεις, ή συνάδελφους από τη δουλειά να πεις μια κουβέντα ;
Μπορεί να νοιώθεις ότι βρίσκεσαι σε φυλακή επειδή κάθε μέρα είσαι αναγκασμένος να κάνεις τα ίδια · και μάλιστα πράγματα που σε δυσαρεστούν ή που σε κάνουν να βαριέσαι.
Γιατί δε δοκιμάζεις να κάνεις μία αλλαγή ;
Για παράδειγμα, σταμάτα να είσαι τόσο πονόψυχος και ασχολήσου με τον εαυτό σου.
Αντί να δίνεις 30 € το μήνα σε ζωοτροφές, μπορείς κάλλιστα να τα δίνεις σε ένα γυμναστήριο ή κάποιο σύλλογο με αντικείμενο πάνω στα γούστα σου, προκειμένου να κάνεις γνωριμίες.
Ή στον ελεύθερο χρόνο σου γίνε εθελοντής κάπου που θα βρίσκεις ενδιαφέρον.
Η μουσική, οι ταινίες και το τάισμα αδέσποτων είναι κυρίως μοναχικές συνήθειες που δεν σε φέρνουν σε επαφή με κόσμο. Λύσεις όμως υπάρχουν.
Απλά μου φαίνεται ότι εσένα σου λείπει η αντοχή και η διάθεση να αρχίσεις κάτι καινούργιο, όμως εκεί ακριβώς είναι που κατά τη γνώμη μου πρέπει να εστιάσεις.
Άρχισε με κάτι διαφορετικό από αυτά που κάνεις και θα έρθουν και τα δύο σιγά σιγά.
Τέλος, σταμάτα να μισείς τη δουλειά σου, προπαντός από τη στιγμή που δεν έχεις εναλλακτική για κάτι καλύτερο.

Scroll to top icon