Η Ελληνική πόλη που αφορίστηκε επειδή έκλεβε τα χέλια της Μονής

Η Ελληνική πόλη που αφορίστηκε επειδή έκλεβε τα χέλια της Μονής Facebook Twitter
7

Μου έγραψε ο Κων, που κατάγεται από εκεί, από την Δυτική Ακαρνανία δηλαδή:

"Ο τόπος είναι λίγο ουγκ, αλλά προσπαθώ να παρακολουθώ ειδήσεις όσο μπορώ (συνήθως από newsfeeds σε socialmedia), ελπίζοντας σε κάποια βελτίωση.

Και έτσι σκόνταψα πάνω σε αυτό το μαργαριτάρι:

Ο Μητροπολίτης Αιτωλ/νιας θα κάνει άρση αφορισμού του Πατριάρχη -που είχε εκδοθεί επειδή έκλεβαν οι ντόπιοι χέλια από κάποια Μονή πριν 500 χρόνια,

γιατί όπως ξέρουμε αυτό φταίει που πάνε όλα στραβά στον τόπο."

Η Ελληνική πόλη που αφορίστηκε επειδή έκλεβε τα χέλια της Μονής Facebook Twitter

Nα η ιστορία, όπως την γράφει το Amvrakikos News

Στο σχετικό κείμενο που έχει σταλεί στον Επίσκοπο Βονίτσης το 1530 από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμία και το πρωτότυπο βρίσκεται στα Γενικά Αρχεία του Κράτους , υπάρχει η προτροπή του Οικουμενικού Πατριάρχη στους κατοίκους της Βόνιτσας να σταματήσουν να κλέβουν τα χέλια από τι διβάρι της Μονής Κορωνησίας (η οποία ανήκε απευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και είχε ως μετόχι της τη Μονή Αγίας Παρασκευής της Βόνιτσας) ειδάλλως θα υποστούν τις συνέπειες του Αφορισμού που αναφέρονται στο κείμενο .

Ακολουθεί το  ακριβές γράμμα του Πατριάρχου Ιερεμίου του Α:

Ανέκδοτον γράμμα του Πατριάρχου Ιερεμίου του  Α΄ περί της μονής της Κορακονησίας  Εν έτη 1530 μήνα Ιούλιον

 

ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ

         Θεοφιλέστατε Επίσκοπε Βονδίτζης και εντιμότατοι κληρικοί και οι καλλιστεύοντες εν αυτή Χριστιανοί. Χάρις είη υμίν άπασι και ειρήνη από Θεού Παντοκράτορος.Γνωστόν έστω υμίν ,πως ο πρώην Ιωαννίνων κυρ Γεννάδιος μετά των εν τη θεία και σεβασμία μονή της Παναγίας μου της εν τη Κορακονησία διακειμένων μοναχών, ανέφερον εις την ημών μετριότητα,

ότι αυτόθι έχοντες χελοκοφινοβίβαρα έκπαλαι εξ’ ων έχωσι μικράν απόλαυσιν,τινές εκ των αυτόθι τάχα χριστιανοί ,αντί συνδρομής και βοηθείας ως ώφειλον ποιείν εις το Μοναστήριον,δια ψυχικήν αυτών σωτηρίαν, επαπειλώνται και λέγωσι δούναι δι αυτά τέλος αυθεντικόν.

Και αποσπάσαι και εκβαλείν αυτά ,από της Ιεράς αυτών μονής ,δια τούτον γράφομεν και αποφαινόμεθα προς αυτούς, ίνα καν οποίοι εισίν ιερωμένοι ή λαϊκοί απέχωσι από των αυτών βιβαρίων της μονής και μεταβληθώσι από της τοιαύτης πονηράς και κακίστης βουλής και μηδ’ όλως φαίνωνται ενάντιοι του Μοναστηρίου και των εν αυτώ μοναχών , αλλά μάλλον συντρέχωσι και βοηθώσι και υπερασπιώνται αυτό .

Ει δε και έτι φανώσιν ενάντιοι αυτού και φανερώς ή κρυφίως κινηθώσι και θελήσωσι βλάβην προξενήσαι αυτό και δούναι τέλος είς το αποσπάσαι τα βιβάρια εξ αυτού,

έχει αυτούς αφωρισμένους  η μετριότης ημών  και κατηραμένους και ασυγχωρήτους και μετά τον αυτών θάνατον ασυγχωρήτους και αδιαλύτους . Ούτως εν αγίω παρακελευόμεθα πνεύματι . Τούτου ουν ένεκα εγράφη προς υμάς και η παρούσα γραφή της της ημών μετριότητος.

                                                                                 Μηνί Ιουλίω Ινδικτιώνος Γ΄

 

Το ανωτέρω εκδιδόμενον γράμμα του Πατριάρχου Ιερεμίου του Α΄ , σωζόμενον εν πρωτοτύπω έχει γραφεί επί χάρτου διαστάσεων 0,30 χ 0,31 του μέτρου και απόκειται εν τοις Γενικοίς Αρχείοις του Κράτους (αριθμός γενικού ευρετηρίου 253)

 

           ΕΠΕΤΗΡΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ τ.1937 σ.192

 

 

=======

Οπότε σύμφωνα με το Πατριαρχείο, οι κάτοικοι της πόλης έπρεπε να βοηθούν οικονομικά την Μονή, αντί να κλέβουν τα χέλια "της" από τη λιμνοθάλασσά "της". Το ότι μπορεί να ήταν φτωχοί και να πεινούσαν και η Μονή του Πατριαρχείου να ήταν -έτσι κι αλλιώς- πάμπλουτη, δεν επηρέασε τον Πατριάρχη που τελικά μάλλον αφόρισε ολόκληρη την πόλη...

Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι πάνω που πας να γελάσεις με τον ιλαροτραγικό μικρόκοσμο τους, κάποιοι (αναμφίβολα υποστηρικτές του ντόπιου Χρυσαυγίτη βουλευτή, Μπαρμπαρούση, που πολυυυυ συχνά προμοτάρουν) χρησιμοποίησαν το συμβάν για να τα χώσουν στους Τούρκους και στον Σουλεϊμάν!;

Ότι δηλαδή αυτός παρεκίνησε τον αφορισμό κι ότι πάλι οι (κλεφτοκοτάδες) Έλληνες κι η (πλουσιοτάτη) Εκκλησία είναι οι αθώες περιστέρες!

 

 

Η Ελληνική πόλη που αφορίστηκε επειδή έκλεβε τα χέλια της Μονής Facebook Twitter

Αν η εν λόγω σαπουνόπερα του αφορισμού (και η τωρινή αναίρεση του αφορισμού) για την κλοπή εκκλησιαστικών χελιών δεν είναι για Twilight Zone τότε δεν ξέρω τι είναι!

 

 

 

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

5 σχόλια
Τι σημαίνει «δοῦναι δι’ αὐτὰ τέλος αὐθεντικόν»; [Εδώ](http://bit.ly/11kJ4m8) μεταφράζεται ως: «to put an end to them once and for all». Αντιθέτως το [Αγρίνιο News](http://bit.ly/1ab6266) μεταφράζει: «να τα ζητούν ως φόρο (!)». Δυστυχώς δεν βρίσκω το άρθρο του Ζακυνθηνού online («Ανέκδοτον γράμμα του πατριάρχου Ιερεμίου του Α’ περί της Μονής της Κορακονησίας»).
Τι θέλετε να πείτε δηλαδή... ότι όλα τελικά για το ΦΑΪ γίνονται;;; Εκπλήσσομαι τα μέγιστα διότι ως γνωστόν οι χριστιανοί είναι άνθρωποι του πνεύματος και απαρνούνται τις βιολογικές τους ανάγκες και ορμές!!!
Ελπίζω όντως να το αντιμετωπίζετε με χιούμορ Κε Δημοκίδη, γιατί έτσι του πρέπει του συγκεκριμένου γεγονότος. Ο μεσαίωνας όλης της Ευρώπης είναι σπαρμένος με τέτοια περιστατικά (μη σας πώ οτι αλλού, έχω την εντύπωση, θα τους έκαιγαν ως αιρετικούς). Νομίζω πως δεν υφίσταται ως λόγος για να μαλλιοτραβηχτούμε και να αναθεματίσουμε την μοίρα μας για την "παλιοελλάδα που έτυχε να γεννηθούμε" και όπως συνηθίζεται... Είπαμε. 500 χρόνια πρίν. Ψυχραιμία και χαμόγελο. Αλλά υποθέτω, μάλλον θα πεταχτεί ο Antihellin GTI ή πως τον λέν, να μας βάλει στην θέση μας τους κακούς "Γραικούς". Σωστά?
Εγώ μαζί σου, να πούμε ότι ήταν "500 χρόνια πριν" και να το αφήσουμε στο παρελθόν όπου και ανήκει.Αλλά, μπορούμε ίσως να το θυμόμαστε πού και πού όταν μας τσαμπουνάνε από παντού τα "αμέτρητα καλά" που έκανε η εκκλησία για τον τόπο μας την εποχή της τουρκοκρατίας; Γιατί δε νομίζω πως και αυτό ανήκει στο σήμερα και σε πολλές περιπτώσεις δεν ανήκει ούτε καν στην πραγματικότητα (έστω και του χθες).
Κ εγώ μαζί σου. Ούτε μου πέρασε απ το μυαλό να υπερασπιστώ καμία εκκλησία και ούτε μπήκα στην διαδικασία να σχολιάσω την όποια προσφορά της κατα την τουρκοκρατία. Μάλλον έδωσα λάθος εντύπωση. Πάντως, μιά και το ανέφερες, αν και βρίσκομαι άκρως αντίθετος σχεδόν πάντα με την εκκλησία, τόσο αποκρυσταλλωμένη άποψη σαν την δική σου δεν έχω. Αλλα και >ΑΝ< ακόμα έχει κάνει τα μισά κακά από όσα πιστευώ εγώ οτι έχει κάνει (και ίσως πιστεύεις κ εσύ), και πάλι δέν είναι αρκετό το παραπάνω μεσαιωνικό περιστατικό να αποδείξει ή να ισοσταθμίσει οτιδήποτε. Είναι απλά αστείο. Και φοβάμαι οτι έτσι όπως χάνεται η απόδοση τιμής όταν και όπου πρέπει να αποδοθεί, έτσι όπως χάνονται τα σφάλματα απο τα οποία πρέπει να μαθαίνουμε, έτσι χάνεται και η παραμικρή χιουμοριστική αφορμή για ένα απλό (λυτρωτικό, οτι ναί και οι "παλαιοί" έκαναν μαλακίες) μειδίαμα και κατα συνέπεια η αμμεσότητα και η "ανθρώπινη" εκ φύσεως πλευρά της ιστορίας. 30 καλόγεροι, που αφόρισαν φτωχούς χωρικούς γιατί έκλεβαν χέλια? Απλά κορυφαίο. Κατ εμέ, παραπέμπει σε πίνακα του Ιερώνυμου Μπός (με σατανάδες, μηχανές βασανιστηρίων και τέρατα της αββύσου, που τιμωρούν τους φτωχούς αμαρτωλούς με το να τοποθετούν μεταλλαγμένα χέλια εις τα οπίσθια των).