Τσαπανίδου σε Γεωργιάδη:"Με κρεμάσατε στα μανταλάκια για το μισθό που έπαιρνα απο την ΕΡΤ"

55

«Με κρεμάσατε εσείς ή όποιος άλλος το έκανε στα μανταλάκια για το μισθό μου από την ΕΡΤ», είπε η δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Πόπη Τσαπανίδου στον βουλευτή της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συζήτησης για τους μισθούς της ΕΡΤ. H απάντηση του βουλευτή στο παραπάνω βίντεο

55

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

6 σχόλια
Η ΕΡΤ χρηματοδοτείται απ' τον ελληνικό λαό με 310 εκατομμύρια περίπου το χρόνο μέσω ΔΕΗ. Παρόλα αυτά μόνο τα 2 τελευταία χρόνια ήταν κερδοφόρα. Για να καταλάβετε πόσο τεράστιο είναι αυτό το νούμερο θα σας υπενθυμίσω ότι η γέφυρα Ριου-Αντίριου κόστισε 630 εκατομμύρια. Θα μπορούσαμε λοιπόν κάθε 2 χρόνια να κατασκευάζουμε ένα αντίστοιχης κλίμακας έργο, αλλά εμείς προτιμήσαμε να έχουμε την "Ραδιοτηλεόραση" και καμιά 30αριά δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς, απ' το να φτιάξουμε ας πούμε την εθνική οδό στα Τέμπη όπου κάθε χρόνο χάνονται ζωές. Τουλάχιστον ας μη μιλά η κα Τσαπανίδου, ας έβγαζα κι εγώ 280 χιλιάρικα το χρόνο κι ας με κρέμαγαν και σε σούβλα...
Η ανάλυση της EBU, τα στελέχη της οποίας μίλησαν με απολύτως τεχνοκρατικό και εμπεριστατωμένο λόγο στην επίσκεψή τους στην ΕΡΤ (ξέρουν τη δουλειά τους αυτοί οι άνθρωποι) διαψέυδουν αυτό το σκεπτικό. Μας αφορά τι κάνει τα τελευταία δύο χρόνια η ΕΡΤ, όχι πριν από 6-7 που η ΝΔ διόριζε αθρόα, ούτε στη δεκαετία του '80 που μπήκε μέσα όλο το ΠΑΣΟΚ.Η ΕΡΤ λοιπόν μετά τα δραστικά κουρέματα μισθών, κάνει break even όπως το είπαν επί λέξει, κερδίζει κιόλας, και προσφέρει (ανταποδίδει πιο σωστά) μια σειρά από σημαντικές υπηρεσίες στους πολίτες, που ίσως έχεις ξανακούσει, για αυτό θα τις επαναλάβω συνοπτικά:1) Απόδημος ελληνισμός2) Επαρχία: τηλεόραση σε περιοχές με φτωχό σήμα και κυρίως ραδιόφωνο: ιδιαίτερα χρήσιμο για την τοπική ζωή και ειδησεογραφία. Μην κρίνουμε από τη ζωή στην πόλη, πέρα από τους τοπικούς ρ/φ σταθμούς της ΕΡΤ στην επαρχία, μόνο το χάος. Αλήθεια στην επαρχία δικαιούνται να ακούνε ρ/φ στοιχειώδους επιπέδου ή πρέπει αν αρκούνται στον ραδιοερασιτέχνη κυρ Μήτσο με τις διαφημίσεις-μάντρας-τρακτέρ-τίγκα-στο-echo (echo-echo-echo-echo-echo...) ; 3) Προβολή ενός άλλου προτύπου κουλτούρας. Μόνο αυτές τις μέρες αν έκανες το πείραμα να δεις τι παιζόταν στα μη μαυρισμένα κανάλια, θα βίωνες την απόλυτη θλίψη. Με εξαίρεση 1-2 εκπομπές όπως οι Βοργίες, απόλυτη θλίψη. Παρεμπιπτόντως στον ευρύ κύκλο μου βλέπαμε πολύ ΕΡΤ, δεν πιστεύω τις θεαματικότητες που δημοσιεύονται, είναι αποτέλεσμα δημιουργικής στατιστικής. Θα πω 4 γρήγορα παραδείγματα που σίγουρα σπάσανε μηχανάκια: Downton, Borgen, ΕΡΑ σπορ, Κόσμος και που μυστηριωδώς απουσιάζουν από κάθε ανάλυση.4) Πρόσβαση ανθρώπων της τέχνης στο ευρύ κοινό. Στα ιδιωτικά δεν θα έβλεπες ποτέ το Ρος Ντέιλι ή τον Ντ. Λυντς, δεν πειράζει όμως, είδαμε το Γαρδέλη να χορεύει πατινάζ... Απροπό απορώ πώς κάποιοι θεωρούν ότι επαρκεί το επίπεδο της ιδιωτικής τηλεόρασης για την πολιτισμική διαπαιδαγώγηση αυτού του λαού;Και κάτι άλλο. Δρόμοι δεν γίνονται με ανταποδοτικά τέλη μέσω ΔΕΗ, οπότε δεν ευσταθεί η σύγκριση. Όμως δόθηκαν καταχρηστικά στους ιδιώτες τα διόδια για να προχρηματοδοτείται ο "μεσάζοντας" της οδοποιίας (παγκόσμια πρώτη). Δεν παρατήρησα κάποια φαραωνική κατασκευή, παρότι τα διόδια πληρώνονται κανονικά (το σχετικό κίνημα ξεφούσκωσε).
Αυτό το παραμύθι με τον ιδιωτικό τομέα, όπου πληρώνουν οι μέτοχοι, και τον δημόσιο, όπου πληρώνουν οι φορολογούμενοι, και το υποτιθέμενο χάος που χωρίζει τους δύο τομείς, πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Η στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών στις ΗΠΑ το 2008, η ανακεφαλαιώσεις τραπεζών, η επιδοτούμενη από το κράτος εργασία, ο πόλεμος των ισοτιμιών κτλ, μόνο ελεύθερη αγορά δεν είναι. Όποιος νομίζει πως πληρώνει την ΕΡΤ ενώ δεν πληρώνει τα δάνεια των χρεοκοπημένων ιδιωτικών καναλιών, δεν έχει ιδέα.
Το MEGA πήρε δάνειο 90 εκατομμύρια και (σωστά) το κάναμε θέμα. Η ΕΡΤ χρηματοδοτείται με 300+ το ΧΡΟΝΟ. Κι έπειτα μας λέει η κα Τσαπανίδου ότι ήταν ανταγωνιστική. Όχι απλά ανταγωνιστική, με 300 εκατομμύρια να τα ξεφτιλίσει τα ιδιωτικά κανάλια έπρεπε, αλλά ερχόταν τελευταία και καταιδρωμένη σε τηλεθέαση. Και πλήρωνε εκατομμύρια για να αγοράσει τα δικαιώματα του champions league απ' τα δικα μας λεφτά, γιατί οι διαφημίσεις δεν κάλυπταν ούτε το 4% των εσόδων της. Μάλλον Βαγγέλη το δικό σου παραμύθι είναι καλύτερο πάντως, πολλοί το πιστεύουν...
Το σχόλιό μου ήταν γενικότερο, με αφορμή την ΕΡΤ, στον εξορθολογισμό της οποίας πιστεύω. Αλλά αν πιστεύεις πως το πρόβλημα είναι αποκλειστικά το δημόσιο, αναρωτιέμαι, αυτή η αστική τάξη της χώρας τόσο ανύμπορη είναι να προωθήσει τα συμφέροντά της; Μήπως είχε βολευτεί και ο ιδιωτικός τομέας να είναι απαλαγμένος από το ρίσκο και κρατικοδίαιτος;(Για να μη μπαίνω τώρα στα επιμέρους, όπως το ότι συγκρίνεις το κόστος του Mega, δηλαδή ενός καναλιού, με την ΕΡΤ που αποτελείται από πολλά κανάλια και ραδιόφωνα ανά τη χώρα, και χρηματοδοτούσε ταινίες και ντοκυμαντέρ που ουδείς άλλος θα το έκανε και και και...)
Οι διαφημισεις δεν καλυπταν ουτε το 4% των εσοδων της και παλι ηταν πλεονασματικη, πληρωνοντας κανονικα φορους και εισφορες, σε αντιθεση με τα ιδιωτικα, τα οποια επισης πληρωνουμε μεσα απο τα δανεια τους. Και ετσι κι αλλιως η αξια μετριεται μονο με τις τηλεθεασεις; Ο Εξαντας με δυσκολια εκανε 10% τη στιγμη που η Eurovision εκανε τριπλασια+ νουμερα. Με αυτη τη λογικη ας τον κοωουν.
Μιλάμε για κάτι πολύ συγκεκριμένο: ο Παναγόπουλος ως διευθύνων της ΕΡΤ έδωσε τα ευρώ με τη σέσουλα σε Λυριτζή-Οικονόμου και Τσαπανίδου (και όχι μόνο) και στη συνέχεια την έκαναν όλοι μαζί για Φάληρο. όσο ήταν στην ΕΡΤ δικαιολογούσαν τις εξωφρενικές αμοιβές τους με το υφάκι "τόσο πουλώ τον εαυτό μου" και τις χαμηλές τηλεθεάσεις τους με το στυλάκι "δεν κάνουμε κατινιές για τηλεθέαση, αλλά σοβαρή δουλειά". Στον Σκάι ξεκινήσανε το κοσκινάκι "οι κρατικοδίαιτοι της ΕΡΤ" και τη λατερνίτσα "γεμίσαμε στους εισαγγελείς". Ο άλλος αστέρας Τζώνυ Καλημέρης πηγαινοερχοταν (οπως και άλλοι) μεταξύ ιδωτικών καναλιών και ΕΡΤ παίζοντας το έργο: "όταν είμαι στην ΕΡΤ είμαι άνθρωπος που πιστεύει στην αξία του πολιτισμού και τα ιδιωτικά είναι ρηχά και μπανάλ, όταν είμαι στην ιδιωτική πανηγυρίζω που παίζω μέσα σε ένα περιβάλλον που ανταμοίβει τους άξιους και όχι τους κομματικούς εγκάθετους". Γιατί δεν μπορείτε να παραδεχθείτε ότι και στο δημόσιο και στο ιδιωτικό τομέα έχουμε μια ακριβή αντανάκλαση του ποιοί είμαστε και πώς ενεργουμε;
@arch enemy "Οι διαφημισεις δεν καλυπταν ουτε το 4% των εσοδων της και παλι ηταν πλεονασματικη "Πλεονασματική ήταν την τελευταία μόλις χρονιά αφού γνώριζαν πως ο προϋπολογισμός λεφτά για ΕΡΤ ΔΕΝ είχε. Τέλος αν το τέλος ΕΡΤ αυξάνονταν στα 40 ευρώ τον μήνα θα είχαν και 2.5 δις κέρδος τον χρόνο. Με τέλος MEGA 4.4 ευρώ (όσα δίναμε για την ΕΡΤ δηλαδή) το κανάλι θα είχε καμιά 300 εκ κέρδη! Κοινώς το επιχείρημα σου μπάζει από παντού.
@ημιθεοςπροφανως και συμφωνουμε, και βολεμενοι υπηρχαν που επαιρναν τεραστιους μισθους, και διορισμενα "παιδια" και κακοδιαχειριση. Και το γεγονος πως οπως λες αρκετοι πηγαν στο ΣΚΑΙ που πλεον εχει γινει κατι γραφειο τυπου της κυβερνησης λεει αρκετα. Δε νομιζω πως υπερασπιζεται κανεις ολα αυτα, οπως δεν υπερασπιζεται τη Σαλαγκουδη και το Λιατσο.@ΑταξινομητοςΗ ΕΡΤ ειχε σχεδον ως αποκλειστικα εσοδα το τελος της ΔΕΗ. Ουτε διαφημισεις (σε σοβαρα ποσα), ουτε δανεια. Όπως ειπε και ο Βαγγελης πιο πανω, συγκρινεις 1 καναλι με μια εταιρεια 5 καναλιων και 7 ραδιοφωνων στην ΑΘηνα μονο, αντιστοιχα στην επαρχια, ορχηστρες κλπ κλπ Αμα τα εξοδα τους θεωρεις οτι ειναι αντιστοιχα παω πασο.Οσο για το οτι ηταν πλεονασματικη μονο την τελευταια χρονια: μου λες δηλαδη πως σε μια εταιρεια του δημοσιου, η οποια αντιληφθηκε το προβλημα με την κριση και οργανωσε τα εξοδα της, ωστε να γινει τελικα πλεονασματικη, καλυτερα να μπει λουκετο; Ενω τα ιδιωτικα ας πουμε, που δεν πηραν χαμπαρι, εχουν πλεον τους μισους εργαζομενους απληρωτους και φυτοζωουν με τα δανεια ειναι "θυματα" ετσι;
" συγκρινεις 1 καναλι με μια εταιρεια 5 καναλιων και 7 ραδιοφωνων στην ΑΘηνα μονο, αντιστοιχα στην επαρχια, ορχηστρες κλπ κλπ "Κανάλια που συγκέντρωναν μικρότερη τηλεθέαση στο σύνολο τους από ότι τα ιδιωτικά αλλά στοίχιζα 5 φορές περισσότερα χρήματα. Επίσης αυτό ακριβώς είναι το θέμα: Γιατί να υπάρχουν 5 κανάλια και μερικές ντουζίνες ράδια - τι ακριβώς εξυπηρετεί αυτό (πέρα από τα ρουσφέτια);;;"σε μια εταιρεια του δημοσιου, η οποια αντιληφθηκε το προβλημα με την κριση και οργανωσε τα εξοδα της, ωστε να γινει τελικα πλεονασματικη, καλυτερα να μπει λουκετο ...."Η εταιρεία του δημοσίου εξαναγκάστηκε να μειώσεις τα έξοδα της γιατί δεν είχε την δυνατότητα έχει έσοδα εκτός δημοσίου (εταιρικά δάνεια, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κτλ κτλ!)! Αυτό που δεν καταλαβαίνετε είναι πως τα ελλείμματα προκύπτουν μόνο όταν υπάρχει κάποιοι που μπορεί να τα χρηματοδοτήσει! Και όχι δεν είμαι υπέρ του κλεισίματος - είμαι όμως υπέρ του συμμαζέματος και της μεγάλης μείωσης του προσωπικού και του κόστους λειτουργίας. Είμαι επίσης υπέρ της αύξησης των ποιοτικών προγραμμάτων τα οποία γίνονται και έχουν γίνει με πολύλίγα χρήματα.
Πολύ σωστός πλην η αντίφαση στο στο σχόλιό σου είναι ότι αυτό το "σύστημα" (το δημόσιο) είναι που επιδοτεί την παρασιτική οικονομία.Δε σου αρέσουν οι επιδοτήσεις και οι ανακεφαλαιώσεις (κράτος) ούτε η αγορά(ιδιώτες). Τι σου αρέσει;
Την παρεξήγησες βρε Άρη..ήταν ευθέως ανταγωνιστική η ερτ όταν δούλευε η πόπη εκεί και αμοιβόταν χαμηλότερα από ότι στον ιδιωτικό τομέα..(αυτά είπε στην συνέχεια της εκμπομπής!)
Είναι ένα πρόβλημα οι αμοιβές των στελεχών του Δημοσίου, όταν μπορούν να μεταπηδήσουν ελεύθερα από και προς άλλους εργοδότες, διότι μπαίνει εκ των πραγμάτων ζήτημα διαπραγμάτευσης του μισθού τους. Τόσο σε εργοδότες με ίδια αντικείμενα (όπως, περίπου η ΕΡΤ και ένα -φανταστικό- ποιοτικό κανάλι, ή τα δημόσια και τα ιδιωτικά νοσοκομεία), όσο και σε παραπλήσια αντικείμενα (όπως οι τράπεζες και το Υπουργείο Οικονομικών). Και αυτό γιατί το Δημόσιο θα πρέπει να αλιεύσει τα στελέχη του περίπου από την ίδια δεξαμενή, οπότε πρέπει με κάποιο τρόπο να γίνει δελεαστικό. Νομίζω πως είναι προσφορότερη η εξής οπτική στο ζήτημα: ακόμα και στις περιπτώσεις που το Δημόσιο (και η Πολιτεία γενικά) εμφανίζεται να είναι ανταγωνιστής του οποιουδήποτε ιδιώτη (παρ' όλο που δεν έχει την ίδια αποστολή με αυτόν), το Δημόσιο μπορεί να προσφέρει μερικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που, προστιθέμενα στις μικρότερες αμοιβές, πρέπει να φτάνουν και να περισσεύουν για πολλά από τα υποψήφια στελέχη. Κατ' αρχήν η δημόσια εξουσία, άμεσα ή έμμεσα. Μπορεί όχι στην ΕΡΤ, αλλά στα υπουργεία, στα συμβουλευτικά όργανα του πρωθυπουργού κλπ, ακόμα και στα πανεπιστήμια. Όσο κι αν είναι ριψοκίνδυνο για κάποιον να το παραδεχτεί, διαφορετικό είναι να μιλάς για το τι πρέπει να γίνει στο γνωστικό σου αντικείμενο και διαφορετικό να παίρνεις εσύ ο ίδιος τις αποφάσεις ή να έχεις (νόμιμη) προνομιακή πρόσβαση σε αυτόν που αποφασίζει. Επίσης, είναι και η καταξίωση. Άλλο να είσαι γλωσσολόγος και να βγάζεις βιβλίο γιατί κάποιος εκδότης σε αξιολόγησε θετικά και άλλο το βιβλίο σου να είναι αυτό που επιλέχθηκε για να διδάξει την επόμενη γενιά, τα παιδιά των συμπολιτών σου. Άλλο να είσαι δημοσιογράφος γενικά και άλλο να έχεις τα εχέγγυα ικανότητας και αντικειμενικότητας για τη Δημόσια τηλεόραση (ναι, ξέρω, μιλάω για το ιδανικό). Είναι όμως και οι παρεχόμενοι πόροι. Όπως και να το κάνουμε, σε μερικά αντικείμενα (και στην ΕΡΤ απ' όσο ξέρω) οι πόροι είναι ευρύτεροι και περισσότεροι - αν και λόγω κρίσης παίζεται πια. Σε έναν ιδανικό κόσμο, ένας π.χ. ειδικός για την απασχόληση θα μπορέσει να προωθήσει την έρευνα και την εφαρμογή των γνώσεών του καλύτερα στον ΟΑΕΔ με την τεράστια (δυστυχώς) βάση ανέργων, παρά σε μια ιδιωτική εταιρεία εύρεσης εργασίας. Όλα αυτά βέβαια, αν το Δημόσιο βελτιωθεί αλλά και βελτιώσει παράλληλα και την αυτοεκτίμησή του. Τότε υπάρχουν άνθρωποι που θα το προτιμήσουν και με σχετικά λιγότερα λεφτά από τον ανταγωνισμό και θα είναι ευτυχισμένοι με αυτόν τον συνδυασμό ηθικών και υλικών απολαβών.
Υποτίθεται πως έχουμε δημόσια τηλεόραση για να προσφέρουμε ποιοτικά προγράμματα στο κοινό που δεν εξυπηρετείται από τα ιδιωτικά κανάλια. Όχι για να προσφέρουμε προγράμματα ανταγωνιστικά στα και αλληλοκαλυπτόμενα από τα προγράμματα των ιδιωτικών καναλιών! Η ύπαρξη της δημόσιας τηλεόρασης στην τελευταία περίπτωση δεν έχει κανένα απολύτως λόγο αφού αυτό το μερίδιο της αγοράς υπερκαλύπτεται ήδη από τα ιδιωτικά κανάλια (τα οποία προβάλλουν πρωϊνάδικα με την σέσουλα). Τώρα οι παρουσιαστές για τα προγράμματα τα οποία οφείλει να προβάλλει η ΕΡΤ εξ ορισμού δεν είναι ακριβοπληρωμένες ντίβες αφού αυτά τα προγράμματα (ντοκυμαντερ επιστημονικού περιεχομένου, πολιτισμού) είναι εκείνα τα οποία δεν προσφέρουν οι ιδιώτες!