Σατγιαζίτ Ρέι: Η Ταινιοθήκη τιμά το έργο του σπουδαίου Ινδού δημιουργού

Σατγιαζίτ Ρέι Facebook Twitter
Ο Ρέι σκηνοθέτησε συνολικά 36 ταινίες, οι οποίες χαρακτηρίζονται κυρίως από μια ρεαλιστική και λιτή φόρμα, φέροντας έναν βαθύ ανθρωπισμό, ενώ θεματικά επανέρχεται συχνά στη διάσταση μεταξύ της παράδοσης και των εκσυγχρονιστικών τάσεων στην Ινδία. Φωτ.: Santosh BASAK/Gamma-Rapho via Getty Images/Ideal Image
0

Όταν το 1948 ο Σατγιαζίτ Ρέι πλησίασε τον Ζαν Ρενουάρ στους κήπους του Grand Eastern Hotel στην Καλκούτα, όπου βρισκόταν για να ψάξει τοποθεσίες για τα γυρίσματα της ταινίας του «Το ποτάμι», ήταν πια βέβαιος ότι ήθελε να γίνει και ο ίδιος σκηνοθέτης.

Ο χρόνος που πέρασε με τον Γάλλο σκηνοθέτη, ο οποίος δέχτηκε με ενδιαφέρον τον νεαρό Ινδό, ήταν καθοριστικός. Η γνωριμία δεν περιορίστηκε σε εκείνο το απογευματινό τσάι, ο Ρέι τον βοήθησε στο ρεπεράζ, ενώ κουβέντιασαν αμέτρητες ώρες για το γαλλικό σινεμά και το «Ανθρώπινο Κτήνος» (τη διάσημη ταινία του Ρενουάρ), για τον σπουδαίο ζωγράφο πατέρα του και τη γαλλική ζωγραφική αλλά και για την πιθανότητα να γυρίσει την πρώτη του ταινία που βασιζόταν σε μυθιστόρημα το οποίο είχε αγαπήσει ιδιαίτερα, και το εξώφυλλο του οποίου είχε φιλοτεχνήσει ο ίδιος.

Ο Ρενουάρ εκτίμησε το πάθος του για τον κινηματογράφο και την αγάπη του για την τέχνη και τον ενθάρρυνε να γυρίσει την ταινία. Όταν έχεις έναν από τους διασημότερους σκηνοθέτες του κόσμου να σε παροτρύνει είναι σαν να σου ανοίγονται διάπλατα οι πόρτες για το όνειρο. Ωστόσο χρειάστηκε ακόμα ένα σοβαρό ερέθισμα για να το αποφασίσει. 

Ο Ακίρα Κουροσάβα είπε κάποτε ότι «αν δεν έχεις δει το σινεμά του Ρέι, είναι σαν να μην έχεις δει ποτέ σου τον ήλιο ή το φεγγάρι». 

Όταν ο Γάλλος σκηνοθέτης επέστρεψε τον επόμενο χρόνο στην Ινδία για να ξεκινήσει την ταινία του, ο νεαρός φίλος του βρισκόταν στο Λονδίνο για επαγγελματικές υποχρεώσεις που κράτησαν πέντε μήνες.

Ολόκληρο εκείνο το διάστημα δεν άφησε έκθεση, θέατρο και σινεμά που να μην επισκεφθεί. Είδε περί τις εκατό ταινίες, αλλά μία από αυτές έπαιξε καταλυτικό ρόλο. Ήταν οι «Κλέφτες Ποδηλάτων» του Βιτόριο Ντε Σίκα, που τον έπεισαν να τολμήσει να γυρίσει το «Pather Panchali» μόλις θα επέστρεφε στον τόπο του. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν ένας από τους πιο ταλαντούχους και δραστήριους γραφίστες της Καλκούτας

Ο Σατγιαζίτ Ρέι γεννήθηκε στις 21 Μαΐου 1921. Η οικογένειά του είχε μακρά παράδοση στη λογοτεχνία, στη γραφιστική τέχνη και στην τυπογραφία. Ο παππούς του, που είχε ιδρύσει μία από τις σημαντικότερες εκτυπωτικές εταιρείες της Βεγγάλης, ήταν καλλιτέχνης και ποιητής, όπως άλλωστε και ο πατέρας του, ο οποίος μάλιστα είχε σπουδάσει τυπογραφία στο Μάντσεστερ.

Δυστυχώς, δεν πρόλαβε να τον γνωρίσει, καθώς έφυγε από τη ζωή όταν εκείνος ήταν μόλις δύο ετών. Τότε η μητέρα του αναγκάστηκε να μετακομίσει στο σπίτι του αδελφού της, όπου κυριαρχούσε η αγάπη για την τέχνη και τη λογοτεχνία, αλλά, πάνω απ' όλα, για την κλασική μουσική. Έτσι από πολύ νωρίς εντρύφησε στον Μπαχ, στον Μπετόβεν και στον Μότσαρτ. Δεν αρκούνταν να ακούει δίσκους με τη μουσική τους, μελετούσε ό,τι σχετιζόταν με αυτούς, όπως και παρτιτούρες των έργων τους. 

Σατγιαζίτ Ρέι Facebook Twitter
Pather Panchali («Το τραγούδι του δρόμου»)

Παρόλο που οι σπουδές Οικονομικών δεν τον ενδιέφεραν καθόλου, αποφοίτησε από το Presidency College, αλλά η μητέρα του τον έπεισε να παρακολουθήσει μαθήματα στη σχολή που διηύθυνε ο ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ, βόρεια της Καλκούτας, τη Santiniketan.

Αν και ο ίδιος ήθελε να μείνει στην Καλκούτα για να μπορεί να βλέπει κινηματογράφο, αποφάσισε να πάει στη σχολή, όπου ήρθε σε επαφή με την καλλιτεχνική παράδοση της χώρας του. Ανάμεσα στους καθηγητές υπήρχε και ο κ. Αρόνσο, Γερμανο-εβραίος που είχε διαφύγει στην Ινδία.

Στο σπίτι του συνέχισε να ακούει δίσκους συμφωνικής μουσικής. Η μείξη δυτικής και ανατολικής επιρροής καθόρισε τα καλλιτεχνικά του ενδιαφέροντα και γούστα, ενώ η γνώση του της αγγλικής γλώσσας είχε θεαματική εξέλιξη. 

Πίσω στην Καλκούτα, το 1943 έπιασε δουλειά σε διαφημιστικό γραφείο βρετανικής ιδιοκτησίας όπου, ως γραφίστας και art director, έφτιαχνε από κουτιά τσιγάρων έως και περιτύλιγμα μπισκότων. Σύντομα ξεκίνησε να απασχολείται και σε εκδοτική εταιρεία, όπου επιμελούνταν εξώφυλλα βιβλίων.

Όλοι του οι φίλοι εκείνης της εποχής ήξεραν την εμμονή του με τον κινηματογράφο και ότι έβλεπε κυρίως αμερικανικές ταινίες –χρόνια αργότερα έλεγε ότι έμαθε την τέχνη του παρατηρώντας τις ταινίες του Φορντ, του Λούμπιτς και του Κάπρα–, οπότε η ίδρυση κινηματογραφικής λέσχης ήρθε φυσικά. Αυτό που δεν ήξεραν ήταν ότι το κρυφό του όνειρο ήταν να γίνει σκηνοθέτης. Ίσως μόνο η μητέρα του να το είχε υποπτευτεί, αφού, όταν ήταν μικρός, μια μάντισσα της είχε πει ότι μια μέρα θα γινόταν διάσημος χάρη στο φως!

Εκείνος παράλληλα εξασκούνταν γράφοντας σενάρια βάσει των μυθιστορημάτων που εικονογραφούσε. Ένα από αυτά ήταν και το «Pather Panchali» του Bibhutibhushan Banarjee, η ιστορία ενός φτωχού αγοριού που αφήνει το χωριό του για να επιβιώσει στη μεγάλη πόλη, το οποίο ενδιαφέρθηκε να γυρίσει σε ταινία.

Όταν πια ήρθε η στιγμή, παρουσίασε σε παραγωγούς, αντί για κανονικό σενάριο, σκιτσαρισμένο storyboard. Φυσικά του το απέρριψαν, καθώς δεν μπορούσαν να εμπιστευτούν έναν φιλόδοξο ερασιτέχνη που δεν είχε ξανασχοληθεί με τον κινηματογράφο και ήθελε να γυρίσει ταινία εκτός στούντιο, στους δρόμους και στην ύπαιθρο – τους φαινόταν αδιανόητο. 

Σατγιαζίτ Ρέι Facebook Twitter
Aparajito («Ο ανίκητος»)

Η διαδικασία των γυρισμάτων, που ξεκίνησε με δανεικά από συγγενείς και φίλους και ένα συνεργείο ερασιτεχνών που δεν ήξερε από γύρισμα περισσότερο από τον ίδιο, κράτησε δυόμισι χρόνια. κυρίως λόγω έλλειψης χρημάτων. Τελικά τα ολοκλήρωσε με οικονομική στήριξη της τοπικής κυβέρνησης.

Ανάμεσα στους πρώτους που είδαν υλικό ήταν ο Monroe Wheeler, διευθυντικό στέλεχος του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, ο οποίος του ζήτησε να πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα στο ΜοΜΑ. Χρειάστηκαν δέκα μερόνυχτα ατέλειωτης εργασίας ώστε να ολοκληρώσουν το μοντάζ και να φτάσει στην Αμερική η κόπια χωρίς υπότιτλους. Αλλά όσοι ήταν τυχεροί και την είδαν σε εκείνη την πρώτη ημιτελή εκδοχή του 1954 είδαν ένα αριστούργημα μεγάλου λυρισμού και αυθεντικής ομορφιάς, έναν ύμνο στον άνθρωπο που παλεύει για την επιβίωσή του σε μια χώρα που σταδιακά αφήνει πίσω της την παράδοση και προχωράει προς ένα αβέβαιο και διαφορετικό μέλλον.

Όλα αυτά τα είχε νιώσει και ο ίδιος ο Ρέι μεγαλώνοντας ως ορφανός με τη χήρα μητέρα του. Η ταινία, που στα ελληνικά αποδόθηκε ως «Το τραγούδι του δρόμου», είναι μια ινδική εκδοχή του ιταλικού νεορεαλισμού και αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο μέρος της περίφημης «Τριλογίας του Άπου», αποτέλεσε δε μεγάλη επιτυχία το 1955 στους κινηματογράφους της Βεγγάλης, ενώ το 1956 απέσπασε το βραβείο ουμανιστικού κινηματογράφου στις Κάννες. 

Σατγιαζίτ Ρέι Facebook Twitter
Apur Sansar («Ο κόσμος του Απού»)

Η αμέσως επόμενη ταινία του, το «Aparajito» («Ο ανίκητος»), και συνέχεια της προηγούμενης, δεν άρεσε στους συμπατριώτες του, ωστόσο ταξίδεψε μέχρι τη Βενετία και επέστρεψε με τον Χρυσό Λέοντα.

Αφού γύρισε και μια κωμική εκδοχή με ίδια θεματική, ολοκλήρωσε την τριλογία το 1959 με το «Apur Sansar» («Ο κόσμος του Απού»). Παρόλο που δεν υπήρχε πτυχή της παραγωγής που να μην περνάει από τα χέρια του (αφίσες, σκηνογραφία, κοστούμια – στις πρώτες ταινίες τη μουσική υπογράφει ο Ραβί Σανκάρ, αλλά σταδιακά άρχισε να γράφει ο ίδιος τη μουσική για τις ταινίες του), δεν έπαψε να ασχολείται με τη γραφιστική αλλά και με τη συγγραφή βιβλίων, δημιουργώντας πολύ γνωστούς χαρακτήρες της ινδικής ποπ κουλτούρας. 

Ο Ρέι σκηνοθέτησε συνολικά τριάντα έξι ταινίες που χαρακτηρίζονται κυρίως από μια ρεαλιστική και λιτή φόρμα, φέροντας έναν βαθύ ανθρωπισμό, ενώ θεματικά επανέρχεται συχνά στη διάσταση μεταξύ της παραδοσιακής πλευράς της Ινδίας και των εκσυγχρονιστικών διαδικασιών.

Αν και δεν κάνει πολιτικές αναζητήσεις, τον απασχολούν ζητήματα όπως η θέση της γυναίκας, η αποικιοκρατία και οι άκαμπτες δομές της κοινωνίας της Βεγγάλης. Οι ταινίες του αναφέρονται στην παρακμή της φεουδαρχίας και στην ανάδυση μιας φιλόδοξης αστικής τάξης και σε αυτές συνυπάρχουν με εντυπωσιακή αρμονία και ένα πολύ προσωπικό στυλ οι ινδουιστικές θρησκευτικές παραδόσεις και η ινδική μυθολογία με τον κοινωνικό προβληματισμό και το κριτικό βλέμμα του.

Το πλούσιο έργο του Ρέι, μεγαλεπήβολο και αυθεντικό, έχει καλύψει κάθε πιθανό είδος, από το ντοκιμαντέρ (π.χ. για τον μεγάλο δάσκαλό του Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ) και τις ταινίες whodunit έως τις κωμωδίες και τα μιούζικαλ αλά Μπόλιγουντ.

Σε αρκετές από τις αριστουργηματικές του ταινίες, όπως το «Μουσικό Δωμάτιο» (1958), η «Μοναχική Σύζυγος» (1964, εμπνευσμένη από νουβέλα του Ταγκόρ), οι «Σκακιστές» (1977), που χαρακτηρίστηκε σαιξπηρικής ευφυΐας, συναντιούνται τα υπαρξιακά δεινά, τα ανθρώπινα πάθη αλλά και η δυτική ουμανιστική παράδοση με την εσωτερικότητα της Ανατολής.

Αυτό τον ανάγει αδιαμφισβήτητα σε μεγάλο auteur, αλλά εξίσου αδιαμφισβήτητο είναι ότι, έχοντας εμπλακεί προσωπικά σε όλα τα στάδια δημιουργίας των ταινιών του, από το σενάριο μέχρι τη σκηνοθεσία και από τη σύνθεση της μουσικής μέχρι τον σχεδιασμό των αφισών, αυτές οι 36 «χειροποίητες» ταινίες αποδεικνύουν την ολιστική προσέγγισή του ως δημιουργού. 

Σατγιαζίτ Ρέι Facebook Twitter
«Η μεγάλη πόλη»

Εκτός από τον Χρυσό Λέοντα στη Βενετία, έχει κερδίσει μία Χρυσή και δύο Αργυρές Άρκτους στην Μπερλινάλε, δύο ειδικά βραβεία στις Κάννες, 36 νίκες στα Εθνικά Βραβεία της Ινδίας και πολλές ακόμη διεθνείς διακρίσεις, με αποκορύφωμα ένα τιμητικό Όσκαρ για το σύνολο της προσφοράς του στον κινηματογράφο το 1992.

Ίσως σημαντικότερο όλων είναι η τεράστια εκτίμηση που τρέφουν γι' αυτόν διάσημοι ομότεχνοί του και οι αναφορές τους σε αυτόν. Χαρακτηριστική η περίπτωση του Ακίρα Κουροσάβα, που είπε ότι «αν δεν έχεις δει το σινεμά του Ρέι, είναι σαν να μην έχεις δει ποτέ σου τον ήλιο ή το φεγγάρι».

Πέθανε σε ηλικία μόλις 71 χρονών το 1992 σε κλινική της αγαπημένης του Καλκούτας, της πόλης που δεν εγκατέλειψε ποτέ, αρνούμενος να ξενιτευτεί ή να γυρίσει ταινία σε άλλη χώρα, και κυρίως σε άλλη γλώσσα από αυτή με την οποία μεγάλωσε. Να σημειώσουμε ότι για χρόνια κυκλοφορούσε μια φήμη ότι ο περίφημος «Ε.Τ.» του Σπίλμπεργκ βασίζεται σε σενάριο του Ρέι του 1967, το οποίο ήθελε να γυρίσει με τον Μάρλον Μπράντο και τον Πίτερ Σέλερς. Ποτέ δεν πήρε έγκριση, ωστόσο βρισκόταν στα συρτάρια μεγαλοπαραγωγών του Χόλιγουντ. 

Στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδας παρουσιάζονται μερικές από τις πιο δημοφιλείς ταινίες του, αυτές που απαρτίζουν την «Τριλογία του Απού» ( «Το τραγούδι του δρόμου», «Ο ανίκητος», «Ο κόσμος του Απού»), «Ο Άγιος», «Η μοναχική σύζυγος», «Η μεγάλη πόλη» κ.ά. 

Σατγιαζίτ Ρέι Facebook Twitter
Αφίσα της ταινίας «Ο Άγιος»

«Πέρασμα στην Ινδία με τη ματιά του Σατγιαζίτ Ρέι»
6-20 Φεβρουαρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Θα προβληθούν 9 μεγάλου μήκους ταινίες μυθοπλασίας του, ανάμεσά τους και η σπουδαία «Τριλογία του Απού».
Oι ταινίες θα παιχτούν σε αποκατεστημένες κόπιες, με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.

Το αφιέρωμα θα παρουσιαστεί ταυτόχρονα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Μυθολογίες / «Αγάπησα τόσο τη "Lola Rennt" που βάσισα το καλλιτεχνικό μου όνομα πάνω της»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Λάρι Κλαρκ, Μίκαελ Χάνεκε, «Στρέλλα», «Κυνόδοντα» και Κωνσταντίνο Γιάνναρη περιλαμβάνει η δεκάδα αγαπημένων ταινιών του φωτογράφου Spyros Rennt.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Threads»: Η συγκλονιστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου /«Threads»: To βρετανικό «Chernobyl» εξακολουθεί να συγκλονίζει 40 χρόνια μετά

Οθόνες / «Threads»: Η ανατριχιαστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου

Σαράντα χρόνια κλείνει η σοκαριστική δημιουργία του BBC, που κάνει το «Chernobyl» του HBO να μοιάζει με τη «Mary Poppins» και αφορά τις πιθανές επιπτώσεις πυρηνικής επίθεσης σε μια βρετανική πόλη, όπως προκύπτουν μέσα από τις φριχτές δοκιμασίες των κατοίκων της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ