Ένα άγαλμα του Μιχαήλ Άγγελου διχάζει μια γειτονιά στην Μελβούρνη

Ένα άγαλμα του Μιχαήλ Άγγελου διχάζει μια γειτονιά στην Μελβούρνη Facebook Twitter
1

 

Ένα άγαλμα του Μιχαήλ Άγγελου διχάζει μια γειτονιά στην Μελβούρνη Facebook Twitter

Ο Δαβίδ, το επιβλητικό γλυπτό του Μιχαήλ Άγγελου του 16ου αιώνα είναι ένα από πιο διάσημα έργα στον κόσμο.  Και τώρα σε ένα δυτικό προάστιο της Μελβούρνης υπάρχει ένα αντίγραφό του που δεν  θα το έλεγε κανείς ότι είναι πιστή αντιγραφή του κανονικού.

Μια τσιμεντένια κόπια 4 μέτρων του διάσημου γλυπτού έχει ανέβει στην μπροστινή αυλή μιας ιδιωτικής κατοικίας στο Caroline Springs, στην Μελβούρνη και για τις περασμένες εβδομάδες έχει προκαλέσει την οργή της γύρω γειτονιάς.

Το άγαλμα έχει χαρακτηριστεί από «χυδαίο» και «κακόγουστο» μέχρι «αηδιαστικό» και έχει αναφερθεί μια αύξηση στην κυκλοφορία καθώς οι οδηγοί σταματάνε για να βγάλουν φωτογραφίες.

Οι γείτονες ο Robert και η Rose είπαν στις ειδήσεις ότι μπορούσαν να δουν το άγαλμα από πολλά δωμάτια μέσα στο σπίτι τους συμπεριλαμβανομένης της πίσω αυλής τους «Αντίθετα με οποιονδήποτε άλλο στην γειτονιά, πρέπει να ζούμε μαζί του 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε».

Ένας άλλος γείτονας είπες ότι δεν μπορεί να μην βλέπει το άγαλμα  αφού φαίνεται από τα δωμάτια των παιδιών της αλλά και από  άλλα σημεία του σπιτιού.

 «Είμαι διχασμένη. Μπορώ να δω την ομορφιά της τέχνης αλλά το άγαλμα και ιδιαίτερο το μέγεθός του, δεν είναι κατάλληλο για μια κατοικημένη περιοχή», είπε.

Το τοπικό συμβούλιο του Δήμου του Melton δήλωσε ότι δεν έχει δικαιοδοσία να το αφαιρέσει και δεν έχει σχέδια ή τις οικοδομικές άδειες που χρειάζονται για να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια.

«Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες ή απαγορεύσεις σχετικά με τα αγάλματα που βρίσκονται στις μπροστινές αυλές ιδιωτικών σπιτιών», δήλωσε ο Ian Stewart εκ μέρους του συμβουλίου.

Έχουν λάβει μέχρι στιγμής τρεις επίσημες καταγγελίες, πρόσθεσε.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής όμως του Fringe Festival της Μελβούρνης, Simon Abrahams έχει αντίθετη άποψη. Είπε ότι πρέπει να ενθαρρύνουν τις πρωτοβουλίες των πολιτών να κάνουν τέχνη και να την εκθέτουν στα σπίτια τους και την γη τους.

«Είμαι υπέρ των ανθρώπων να εκφράζονται και να εκφράζουν την αγάπη τους για την δημόσια τέχνη σε ένα δημόσιο χώρο», δήλωσε.

Παραδέχτηκε όμως με βάση τις φωτογραφίες ότι δεν φαίνεται πως το άτομο που ήταν υπεύθυνο για το έργο κατάφερε να προσαρμόσει με αρμονία το κλασικό αριστούργημα στο περιβάλλον που το τοποθέτησε. «Μοιάζει σαν ένα αντίγραφο που δεν έχει επαναπροσδιοριστεί  στο ευρύτερο πλαίσιο της σύγχρονης Αυστραλίας. Για μένα αυτό θα ήταν πιο ενδιαφέρον».

  

Είπε ακόμη πώς ήταν συναρπαστικό το πόσο διχαστική μπόρεσε να γίνει η τέχνη στα προάστια της Μελβούρνης και η διαμάχη για το τι πρέπει να είναι η δημόσια και τι η ιδιωτική τέχνη.

Ο κριτικός τέχνης Andrew Frost είπε ότι ήταν συγκινητικό να βλέπει τόσο ενδιαφέρον για τη τέχνη της Αναγέννησης στα προάστια της Μελβούρνης «ακόμη και αν δεν είναι το αληθινό πράγμα».

«Πράγματι, το άγαλμα είναι πολύ πιο ενδιαφέρον και γοητευτικό επειδή είναι μια σύγχρονη ερμηνεία του Μιχαήλ Άγγελου παρά ένα ακριβές αντίγραφο. Τα τέλεια αντίγραφα είναι τόσο εύκολο να γίνουν σήμερα και αυτό δείχνει κάποια φαντασία στην ερμηνεία του ακόμη και αν λείπει η κατανόηση που είχε ο δημιουργός του για τα υλικά, την φόρμα και την προοπτική».

«Το κιτς είναι για τους αιώνες», είπε.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.