Τέσσερις γυναίκες δημιουργοί μιλούν για το Women In Arts

Τέσσερις γυναίκες δημιουργοί μιλούν για το Women In Arts Facebook Twitter
Η πρωτοβουλία Women In Arts (WΟΜ.A) οργανώνει το πρώτο πολυθεματικό φεστιβάλ για την ορατότητα σε ζητήματα έμφυλης ανισότητας στον χώρο του πολιτισμού.
0


ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
 για την ορατότητα σε ζητήματα έμφυλης ανισότητας στον χώρο του πολιτισμού οργανώνει η πρωτοβουλία Women In Arts (WOM.A), από τις 30 Μαΐου έως και την 1η Ιουνίου στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, στο Θησείο.

«Οι γυναίκες δημιουργοί είναι μια εξαιρετικά ευάλωτη κοινωνική ομάδα, αφού καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά και διαφορετικά εμπόδια που τις περισσότερες φορές είναι μάλιστα αόρατα, δηλαδή δεν αποδεικνύονται, ούτε καταγράφονται, είναι κρυμμένα. Παλεύουν με την ανισότητα ευκαιριών, την ανισότητα αμοιβών, τον σεξισμό και την παρενόχληση στους χώρους εργασίας τους λόγω φύλου, καθώς και τη μηδενική υποστήριξη του γονεϊκού τους ρόλου, αν τον επιλέξουν, σε όλα τα επίπεδα.

Το κυριότερο, οι γυναίκες δημιουργοί παλεύουν τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως με τον μύθο της αξιοκρατίας, γεγονός που έχουν φανερώσει πολυάριθμες μελέτες. Αυτό το φεστιβάλ δεν προέκυψε απλώς από κάποια άποψη για το ζήτημα. Προέκυψε από αληθινή ανάγκη την οποία γεννά το κοινό μας βίωμα, οι εμπειρίες μας ως γυναικών καλλιτεχνών στην Ελλάδα του 21ου αιώνα. Το αίτημα να δοθεί δημιουργικός χώρος στις θηλυκότητες, αντίστοιχος και ισάξιος με αυτόν των ανδρών, είναι εκκωφαντικό και αυτή η πρωτοβουλία γίνεται αγωγός του, χωρίς μάλιστα κανέναν οικονομικό, θεσμικό, οργανωτικό παραστάτη, που και αυτό αποτελεί, για μένα, μία καθόλου αυτονόητη πράξη.

Οι γυναίκες δημιουργοί είναι μια εξαιρετικά ευάλωτη κοινωνική ομάδα, αφού καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά και διαφορετικά εμπόδια που τις περισσότερες φορές είναι μάλιστα αόρατα, δηλαδή δεν αποδεικνύονται, ούτε καταγράφονται, είναι κρυμμένα.

Ιώ Βουλγαράκη
Ιώ Βουλγαράκη

Για τρεις μέρες έρχονται λοιπόν να σκύψουν πάνω από αυτό το αίτημα, να το φωτίσουν και να το εκφράσουν με την παρουσία τους ή τη δουλειά τους άνθρωποι από το θέατρο, τον χορό, τη μουσική, το σινεμά, τις εικαστικές τέχνες, άνθρωποι που βρίσκονται σε ηγετικές διοικητικές θέσεις των μεγαλύτερων οργανισμών της χώρας. Μαζευόμαστε να γιορτάσουμε τη θηλυκότητα στην τέχνη αλλά και να δούμε τι γίνεται, να αναρωτηθούμε γιατί δεν μας δίνεται ο χώρος που μας αναλογεί και μας αξίζει και να αρχίσουμε να αλλάζουμε κάτι σε σχέση μ’ αυτό» λέει η σκηνοθέτις Ιώ Βουλγαράκη για το φεστιβάλ.

Πρόκειται για μια τριήμερη γιορτή με παραστάσεις θεάτρου και χορού, συναυλίες, εκθέσεις, βιβλία, dj set, σινεμά και συζητήσεις, που γιορτάζει, αναδεικνύει και ενδυναμώνει τη γυναίκα δημιουργό σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα ειδικοτήτων. Τρεις μέρες, τρεις διαφορετικές θεματικές όπου θα κληθούν να συζητήσουν ανοιχτά εργαζόμενες στον χώρο του πολιτισμού, εκπρόσωποι των φορέων που διαμορφώνουν την πολιτισμική πραγματικότητα της χώρας, δημοσιογράφοι, ακαδημαϊκοί αλλά και καλλιτέχνες και κοινό που επιθυμεί να συμμετάσχει στον διάλογο.

«Σε μια εποχή που οι ανισότητες, η αδικία, οι διακρίσεις, η έμφυλη βία, η έλλειψη συμπερίληψης και ορατότητας συζητιούνται ανοιχτά, με στόχο την αλλαγή και την κοινωνική εξέλιξη, το WOM.A είναι πιο επίκαιρο –και απαραίτητο– από ποτέ.

Ίντρα Κέιν
Ίντρα Κέιν

Οι θηλυκότητες ήταν πάντα ενεργά μέλη της ελληνικής κοινωνίας, πάντα στο παρασκήνιο, αγωνιζόμενες για τα αυτονόητα. Τώρα είναι η στιγμή για ανοιχτή συζήτηση, προβολή και αναγνώριση, για ορατότητα και συμπερίληψη» λέει η τραγουδίστρια και ηθοποιός Ίντρα Κέιν

Περισσότερες από 20 γυναίκες δημιουργοί και καλλιτέχνες διαφορετικών ειδικοτήτων θα παρουσιάσουν τα έργα τους. Πρόκειται για μια ενδεικτική επιλογή της σύγχρονης γυναικείας δημιουργίας στην Ελλάδα με στόχο την ανάδειξη της παρουσίας και της δύναμής της στην πολιτισμική μας πραγματικότητα.

Η ορατότητα, η συνάντηση, η δικτύωση και τελικά η ενδυνάμωση, μέσω μιας τριήμερης γιορτής, αποτελούν τον στόχο του πρώτου WOM.A: Festival.

«Από το 2013 έως σήμερα η χώρα μας είναι σταθερά το τελευταίο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον δείκτη ισότητας των φύλων. Όμως στο ερώτημα "έχει επιτευχθεί ισότητα των φύλων στη χώρα σας;" απαντάμε με βεβαιότητα "ναι", και μάλιστα δεύτεροι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφήνοντας πίσω μας Σουηδούς, Γερμανούς και άλλους που πιστεύουν πως έχουν ακόμα δουλειά να κάνουν σε θέματα ισότητας (Eige, eurobarometer 2017). Έχουμε ξεκάθαρα πρόβλημα και ξεκάθαρα το αγνοούμε και δεν κάνουμε τίποτα για αυτό.

Τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τις τέχνες μαστίζονται από εργασιακή και οικονομική επισφάλεια. Είναι μάλλον ασφαλές να υποθέσουμε πως επειδή οι εργασιακές συνθήκες είναι χειρότερες, τα ζητήματα ίσων ευκαιριών και ίσης πρόσβασης στην εργασία μάλλον θα είναι επίσης χειρότερα (υποθέτουμε αναγκαστικά, γιατί κανένας κρατικός φορέας δεν εκπόνησε ποτέ επίσημη έρευνα). Ενδεικτικά, οι WOM.A μετρήσαμε πως από το 1954 έως το 2021 στην Επίδαυρο είχαν γίνει 501 παραστάσεις, 476 αυτών είχαν σκηνοθετηθεί από άντρες και μόλις 25 από γυναίκες. Για όποιον λόγο και αν φτάσαμε σε αυτόν τον αριθμό, αναντίρρητα είναι ένας αριθμός μικρός, που επιδέχεται διόρθωση.

Πέρα όμως από τη στήριξη γυναικών καλλιτεχνών, η ίση πρόσβαση στα επαγγέλματα τέχνης εξυπηρετεί και μεγαλύτερο κοινωνικό ρόλο σε θέματα ισότητας. Το Geena Davis Institute ανακάλυψε πως πολλές γυναίκες που σήμερα εργάζονται σε τεχνικά επαγγέλματα δηλώνουν ότι επηρεάστηκαν θετικά και επέλεξαν να ακολουθήσουν αυτή την καριέρα βλέποντας τη Dana Scully στη σειρά "X-Files" (ικανότατη γιατρός και πράκτορας του FBI που ερμήνευσε η Gillian Anderson). Το φαινόμενο ήταν τόσο ισχυρό που ονομάστηκε "the Scully effect".

Άρα ο τρόπος που απεικονίζεται η γυναίκα στην τέχνη επηρρεάζει το πώς της συμπεριφέρονται στην κοινωνία.

Αμαλία Καβάλη
Αμαλία Καβάλη

Στο πρώτο φεστιβάλ των WOM.A για μένα αρκεί να καθίσουμε και να συζητήσουμε όλα αυτά τα θέματα. Να μιλήσουμε για τα προσκόμματα που συναντάμε και το πώς θα τα ξεπεράσουμε. Θέλουμε να λειτουργήσει ως ένας ασφαλής χώρος, ως μέρος ενδυνάμωσης και προώθησης του καλλιτεχνικού μας έργου και πάνω από όλα ευχόμαστε να είναι μια τριήμερη υπέροχη γιορτή» λέει η ηθοποιός Αμαλία Καβάλη.

Η πρωτοβουλία WOM.A δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 και έχει προκύψει από γυναίκες εργαζόμενες στο χώρο του πολιτισμού και των τεχνών με σκοπό να συνεισφέρει στην καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων και της έμφυλης βίας που βιώνουν σε όλες τις εκφάνσεις οι γυναίκες στον συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο. Ο όρος «γυναίκα» χρησιμοποιείται συμπεριληπτικά και αναφέρεται σε όποιο άτομο ταυτίζεται με αυτόν, ανεξαρτήτως ταυτότητας και έκφρασης φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού. Η πρωτοβουλία μάχεται για το ζήτηµα της ίσης εργασιακής µεταχείρισης όσον αφορά τις ευκαιρίες και τις αµοιβές, τα ποσοστά εκπροσώπησης των γυναικών σε καίριες θέσεις, σε εγχειρήματα μεγάλης ευθύνης και υψηλού ρίσκου, αλλά και συνολικά για την εξάλειψη της έμφυλης βίας σε όλες τις μορφές της.

Νεφέλη Μαϊστράλη
Νεφέλη Μαϊστράλη

«Το θέμα της έμφυλης ανισότητας στον εργασιακό χώρο είναι υπαρκτό, με περισσότερο ή λιγότερο εμφανείς τρόπους, και μια φεστιβαλική, συλλογική κίνηση που γιορτάζει και αναδεικνύει τη θηλυκότητα μπορεί ν’ αφήσει ένα ηχηρό αποτύπωμα στον αγώνα για την εξάλειψή της. Η ορατότητα και η συμπερίληψη είναι ζητούμενο της τέχνης και όποια δράση συμβαίνει προς αυτή την κατεύθυνση δύναται να εμπνεύσει και να συμβάλει στην καταπολέμηση βαθιά ριζωμένων σεξιστικών συμπεριφορών και απόψεων. Η ομαδική σύλληψη και στήριξη του φεστιβάλ ενδυναμώνει τη στόχευσή του και υπενθυμίζει ότι μόνο οι συλλογικότητες μπορούν να πυροδοτήσουν αλλαγές. Έχει γεννηθεί από γυναίκες-αποδέκτες των έμφυλων διακρίσεων, που συναντήθηκαν, συσπειρώθηκαν πάνω σ’ ένα κοινό βίωμα και είχαν την ανάγκη να το επικοινωνήσουν και δίνει βήμα σε όλες εμάς που υπάρχουμε και δουλεύουμε στον χώρο του πολιτισμού να εκφραστούμε χωρίς περιορισμούς και να σπάσουμε μαζί τα στερεότυπα, δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος για να επικοινωνήθει η προβληματική της έμφυλης ανισότητας στο κοινό, εμπνέοντας έτσι κι άλλες γυναίκες, εντός και εκτός χώρου, να διεκδικήσουν ίση μεταχείριση σε όλους τους τομείς της ζωής. Η ίδια η πολυθεματική φύση του φεστιβάλ ευνοεί τη συνύπαρξη και τον γόνιμο διάλογο μεταξύ γυναικών δημιουργών από διαφορετικούς τομείς της τέχνης, με στόχο το μοίρασμα των κοινών τους εμπειριών και την ενδυνάμωσή τους και αποδεικνύει ότι οι γυναίκες εργαζόμενες στον χώρο του πολιτισμού είναι παρούσες, διεκδικούν και θα διεκδικούν», λέει η ηθοποιός και δραματουργός Νεφέλη Μαϊστράλη.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ:

30 Μαΐου: Ορατότητα
•  Συζήτηση: WOM.A: Ένα νέο δίκτυο από και για τις γυναίκες δημιουργούς 
•  Performance: «Φυτολόγιο» της ομάδας Bouquet
•  Θέατρο: «Αυτές που δεν προλάβατε», συντετμημένη εκδοχή σε αναλόγιο - Θεατρική ομάδα b.p.m theatre group
•  Συναυλία: Νεφέλη Φασούλη
•  Εικαστικά: WOMANHOODS - Noucmas
•  Σινεμά: προβολές ταινιών μικρού μήκους γυναικών δημιουργών

31 Μαΐου: Προσβασιμότητα
•  Συζήτηση: Θεσμοί και υποεκπροσώπηση
•  Θέατρο: «Η εκπαίδευση στα του οίκου διά νεαράς κορασίδας» - Θεατρική ομάδα 4Frontal
•  Εικαστικά: WOMANHOODS - Noucmas
•  Σινεμά: προβολές ταινιών μικρού μήκους γυναικών δημιουργών
•  Συναυλία: Idra Kayne
•  Dj set:Loo

1 Ιουνίου: Θηλυκότητα
•  Συζήτηση: Θηλυκότητες - Ταυτότητα/Σεξουαλικότητα/Μητρότητα/Κακοποίηση
•  Θέατρο: «Λοιμός» - Βασίλης Βηλαράς
•  Χορός: «A Live» - Σοφία Μαυραγάνη
•  Εικαστικά: WOMANHOODS - Noucmas
•  Σινεμά: προβολές ταινιών μικρού μήκους γυναικών δημιουργών
•  Dj set: Kobrahabibi

Η πρωτοβουλία WOM.A αποτελείται από τις Σοφία Αντώνιου, Ιώ Βουλγαράκη, Χρηστίνα Γαρμπή, Κάλλια Γερακιανάκη, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Εριφίλη Γιαννακοπούλου, Αμαλία Καβάλη, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Λύδια Μιχάηλ, Μαντώ Παπαρρηγοπούλου, Σοφία Πάσχου, Μαρία Τσιμά, Κατερίνα Φώτη

30-31 Μαΐου και 1η Ιουνίου
Από τις 18:00-24:00
Στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων
Ερμού 134, Αθήνα, Θησείο
Γενική ημερήσια είσοδος για όλες τις εκδηλώσεις: 5 ευρώ

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άννα Μεντιέτα

Εικαστικά / Η Άννα Μεντιέτα στοιχειώνει τη σύγχρονη τέχνη εδώ και τέσσερις δεκαετίες

Πρωτοπόρος και ανένταχτη, η Κουβανοαμερικανίδα εικαστικός πήδηξε από το παράθυρο το 1985 στα 36 της, μόλις πρόσφατα όμως κατανοήσαμε πόσο ασυνήθιστα προκλητικό για την εποχή της αλλά και διαχρονικό ήταν το έργο της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πάουλα Ρέγκο: Μια φεμινίστρια και τα τολμηρά έργα της για τις αμβλώσεις στην Tate Britain

Εικαστικά / Πέθανε η Πάουλα Ρέγκο, η εικαστικός που άλλαξε ριζικά τον τρόπο που βλέπουμε τις γυναίκες

Η βίαιη, άσεμνη, ωμή απεικόνιση των γυναικών στο έργο της έδειχνε τη φυσική και πραγματική θέση των γυναικών σε έναν κόσμο όπου συνήθως απεικονίζεται ο εξιδανικευμένος τύπος της, κυρίαρχος τόσο στο μυαλό όσο και στον τρόπο που την αποδίδουν οι άντρες καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Παντελής: «Αφού χώρισα και έμεινα άνεργος, αποφάσισα να ασχοληθώ με την κωμωδία»

Lifo Videos / «Αφού χώρισα και έμεινα άνεργος, αποφάσισα να ασχοληθώ με την κωμωδία»

Ο stand-up comedian Νίκος Παντελής μιλά στα βίντεο της LiFO για το πώς και πότε πήρε την απόφαση να αφήσει μια ζωή που είχε χτίσει με κόπο στο εξωτερικό και να επιστρέψει στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με την «κωμωδία της παρατήρησης».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πώς διεκδικεί την πολιτιστική ηγεμονία η ακροδεξιά;

LiFO politics / Πώς διεκδικεί την πολιτιστική ηγεμονία η ακροδεξιά;

«Υπάρχει μια δυναμική στην ακροδεξιά που πρεπει να τη λάβουμε υπόψιν μας» λέει στη Βασιλική Σιούτη η συγγραφέας και καθηγήτρια Ιστορίας και Πολιτισμού, Αννα Καρακατσούλη, η οποία επισημαίνει τους κινδύνους και τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι συμβαίνει αυτό.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Υπόθεση Μπίντου: Ο δικομανής μακελάρης των Ιωαννίνων

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Μπίντου: Ο δικομανής μακελάρης των Ιωαννίνων

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται το μακελειό που συγκλόνισε τα Ιωάννινα ένα φθινοπωρινό πρωινό του 1994, όταν ο 42χρονος εργολάβος Κωνσταντίνος Μπίντος μπήκε οπλισμένος με καραμπίνα στα δικαστήρια της πόλης.
THE LIFO TEAM
H σκληρή για τον Δημήτρη Μητροπάνο

Μικροπράγματα / H σκληρή αλήθεια για τον Δημήτρη Μητροπάνο

Ο Άρης Δημοκίδης, στο σημερινό ηχητικό ντοκιμαντέρ, ξετυλίγει τη ζωή και την καριέρα του, μιλά για τη σκληρή αλήθεια που τον καθόρισε, τα υλικά που τον έκαναν τόσο αγαπητό, διαχρονικά παρόντα και λαϊκό είδωλο. Μιλούν φίλοι και συνεργάτες του που μοιράζονται ιστορίες, χαρακτηριστικά του και φωτίζουν το βαθύ πηγάδι απ’ το οποίο έβγαινε η φωνή του στο «Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν αγάπησαν» και έσπαγε ψυχές και σώματα. 
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Γάτα με λουρί: Αποστολή (όχι και τόσο) ακατόρθωτη!

Radio Lifo / Γάτα με λουρί: Αποστολή ακατόρθωτη; Όχι και τόσο

Μήπως πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τις γάτες και την επαφή τους με τον έξω κόσμο; Οι γάτες είναι από τη φύση τους κυνηγοί και εξερευνητές. Το να τις κρατάμε μόνιμα μέσα σε έναν περιορισμένο χώρο μπορεί να τις προστατεύει, αλλά περιορίζει τη φυσική τους συμπεριφορά. Η Μερόπη Κοκκίνη συζητά με την θετική εκπαιδεύτρια κατοικιδίων Πολυτίμη Πυργολιού.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Αντώνης Καραμπατζός: «Σήμερα στην Ελλάδα βιώνουμε μια βαθιά θεσμική κρίση»

Άκου την επιστήμη / «Στην Ελλάδα βιώνουμε μια βαθιά θεσμική κρίση»

Είναι η Ελλάδα σήμερα ένα κράτος δικαίου; Γιατί οι θεσμοί καταρρέουν στη συνείδηση των πολιτών; Ποιοι λόγοι εξηγούν το έλλειμμα εμπιστοσύνης προς τη Δικαιοσύνη; Και γιατί η αλήθεια μοιάζει να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα; Ο καθηγητής του αστικού δικαίου στη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, Αντώνης Καραμπατζός, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άδα Σταματάτου: «Είναι λάθος την φροντίδα των ατόμων με βαριές αναπηρίες να την επωμίζεται η οικογένεια»

Ζούμε, ρε! / «Είναι λάθος η οικογένεια να επωμίζεται τη φροντίδα των ατόμων με βαριές αναπηρίες»

Πόσο δύσκολη (ή εύκολη) είναι για ένα γονέα η απόφαση να εξασφαλίσει μια θέση για το αυτιστικό παιδί του σε ένα οικοτροφείο; Γιατί να πάρει αυτή την απόφαση; Και τι κάνει τη μετάβαση αυτή πιο ομαλή; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν με την Άδα Σταματάτου, πρόεδρο του Race for Autism Gr και δημιουργό της σελίδας στο FB «Η ζωή μου με τον Γιάννη».
THE LIFO TEAM
Mόνο οι πλούσιοι μπορούν να τρώνε υγιεινά;

Radio Lifo / Mόνο οι πλούσιοι μπορούν να τρώνε υγιεινά;

Πόσο ταξική είναι η διατροφή στην εποχή των superfoods και της gourmet γαστρονομίας; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τη διατροφολόγο και Ειδικό Σύμβουλο Διαχείρισης Γήρανσης και Χρόνιων Νοσημάτων Αντωνία Πανανάκη, για το πώς η διατροφή ενισχύει τις ταξικές διαφοροποιήσεις και γιατί, από βιολογική ανάγκη, είναι πια ένας τρόπος προβολής της κοινωνικής μας ταυτότητας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Νίκος Βατόπουλος: «Κανένας δήμαρχος δεν αγάπησε βαθιά την Αθήνα»

Lifo Videos / Νίκος Βατόπουλος: «Κανένας δήμαρχος δεν αγάπησε βαθιά την Αθήνα»

Είναι η Αθήνα μια πόλη μόνο για τουρίστες; Πόσο κακοί πολίτες είμαστε; Πού οφείλεται η αποκαρδιωτική εικόνα του ιστορικού κέντρου; Γιατί κυριαρχεί η έλλειψη φροντίδας δημόσιων χώρων; Και πώς θα μοιάζει η Αθήνα της επόμενης δεκαετίας; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Νίκο Βατόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πρώτη φορά μαμά στα 50

Ψυχή & Σώμα / Πρώτη φορά μαμά στα 50

Η δημοσιογράφος Μία Κόλλια μοιράζεται με την Τζούλη Αγοράκη την εμπειρία της σε σχέση με τις βασικές προκλήσεις της μητρότητας σε μεγαλύτερη ηλικία. Ποιες ήταν οι δυσκολίες με τις οποίες ήρθε αντιμέτωπη και πώς κατάφερε να παρακάμψει πικρόχολα σχόλια και να εστιάσει στα βαθύτερα «θέλω» της;
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το τριπλό φονικό που συγκλόνισε το Καππαδοκικό

Αληθινά εγκλήματα / Το τριπλό φονικό που συγκλόνισε το Καππαδοκικό

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την υπόθεση που έμεινε γνωστή ως το «μακελειό του Καππαδοκικού». Στις 14 Αυγούστου 2001, ο 36χρονος οικοδόμος Ηρακλής Μισαηλίδης, οπλισμένος με κυνηγετική καραμπίνα, πλησίασε το καφενείο του χωριού και άνοιξε πυρ εναντίον των παρευρισκομένων.
Μιχάλης Τιβέριος: «Από την αρχαιότητα η Ελλάδα είναι παρέες και κυκλώματα»

Άκου την επιστήμη / Μιχάλης Τιβέριος: «Από την αρχαιότητα, η Ελλάδα είναι παρέες και κυκλώματα»

Η παιδεία, οι διανοούμενοι και όσα μας καταδυναστεύουν ως χώρα. Ο πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών και ομότιμος καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ., Μιχάλης Τιβέριος, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η σκληρή αλήθεια για την Γεωργία Βασιλειάδου

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τη Γεωργία Βασιλειάδου

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1980 η Γεωργία Βασιλειάδου. Ακούστε ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για τη συναρπαστική ζωή της ηθοποιού που αποδεικνύει πως όλα μπορούν να συμβούν και πως ποτέ δεν είναι αργά...
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
«Τα Τέμπη δεν θα ξεχαστούν εύκολα»

Newsroom / «Τα Τέμπη δεν θα ξεχαστούν εύκολα»

Ποιοι είναι οι λόγοι που οι θεσμοί δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη; Έχει σχέση ο θυμός της τραγωδίας των Τεμπών με εκείνον των Μνημονίων; Και τι σημαίνει "διαδηλώνω" σήμερα; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον καθηγητή Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών του ΕΚΠΑ, Αριστείδη Χατζή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ