H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία Facebook Twitter
O Ντάμιεν Χιρστ, με το έργο του “Demon with Bowl (Exhibition Enlargement)” από τη νέα του έκθεση "Θησαυροί από το ναυάγιο του Απίστευτου" στο Palazzo Grassi στη Βενετία. Φωτο: Filippo Massellani/The New York Times

H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία

0

Μετά από χρόνια ασυνήθιστης -καλλιτεχνικής- σιωπής, ο Ντάμιεν Χιρστ, ο άνθρωπος που ο κόσμος της τέχνης μπορεί να λατρεύει ή να μισεί, αλλά όχι να αδιαφορεί για όσα κάνει, φαίνεται ότι κατάφερε να ενορχηστρώσει τέλεια τη μεγάλη επιστροφή του. Τις τελευταίες μέρες, οι δημοσιογράφοι μπορούν να τον εντοπίσουν στην είσοδο του Palazzo Grassi να επιθεωρεί την ομάδα εργασίας του που προσθέτει τις τελευταίες πινελιές σε ένα εκκεντρικό θέαμα, αντάξιο της δουλειάς ενός Σεσίλ Ντε Μιλ. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση της νέας του δουλειάς μετά από 10 χρόνια που κάνει εγκαίνια αυτή την Κυριακή, υπό τον τίτλο "Θησαυροί από το ναυάγιο του Απίστευτου".

Πρόκειται για μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία, με γλυπτά που απεικονίζουν τον Βούδα και άλλα που φτιάχτηκαν για να θυμίζουν αρχαιότητες που ανασύρθηκαν από τον βυθό της θάλασσας. Τα συγκεκριμένα έργα θα πλημμυρίσουν τόσο το Palazzo Grassi όσο και και το Punta della Dogana, δύο μουσεία που βρίσκονται υπό τη διεύθυνση του διάσημου François Pinault, συλλέκτη πολύτιμων έργων τέχνης, αλλά και ιδιοκτήτη του οίκου δημοπρασιών Κρίστις.

Ας σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκθεση θεωρείται ως η μεγάλη απόπειρα του 51χρονου Χιρστ να επανεκκινήσει την καλλιτεχνική του καριέρα, καθώς από το 2008 ταλαιπωρείται τόσο από έλλειψη έμπνευσης όσο και από τα σκαμπανεβάσματα και την οικονομική κρίση της αγοράς Τέχνης.

H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία Facebook Twitter
Το "Κομμένο κεφάλι της Μέδουσας", σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται στα 4 εκατομμύρια δολάρια.

Η νέα αυτή έκθεση αποτελεί ταυτόχρονα, εκτός από καλλιτεχνικό και οικονομικό στοίχημα τόσο του ίδιου, όσο και των επί χρόνια συνεργατών του, καθώς κόστισε εκατομμύρια δολάρια, τόσο η διοργάνωση της, όσο και η δημιουργία των έργων που θα εκτεθούν. Ας σημειωθεί μόνο ότι το φθηνότερο έργο αυτής της νέας συλλογής του Χιρστ κοστίζει περί τα 500.000 δολάρια, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ακριβότερο θα αγγίξει τα 5 εκ. δολάρια...  

Από την πλευρά του, ο επιμελητής της έκθεσης Francesco Bonami, ο ίδιος άνθρωπος που είχε οργανώσει τη μεγάλη έκθεση του Χιρστ στην Ντόχα πριν από 4 χρόνια, με ένα σχόλιο του έδωσε το στίγμα του φαντασμαγορικού της υπόθεσης, λέγοντας ότι όλο αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Βενετία, πάει πολύ πιο μακριά από το... καλό ή το κακό. "Με τον εκκεντρικό, πάντα υπερβολικό τρόπο του, ο Χιρστ έχει δημιουργήσει μία αφηγηματική παραγωγή, που παρόμοια της το κοινό δεν έχει δει ποτέ ξανά. Πολλοί μπορεί το βρουν κακόγουστο όλο αυτό ή κιτς, αλλά είναι κάτι πέρα απ' όλα αυτά. Είναι Χόλιγουντ", είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας τα συμπεράσματα για την επομένη των εγκαινίων της έκθεσης. 

H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία Facebook Twitter
“Mickey” μπρούτζινο άγαλμα του Μίκυ Μάους που μοιάζει με αρχαίο αντικείμενο που ανασύρθηκε από τον βυθό της θάλασσας
H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία Facebook Twitter
Ο Ντάμιεν Χιρστ προσέλαβε ένα κινηματογραφικό συνεργείο να τραβήξει δύτες σε μια υποτιθέμενη διάσωση αρχαίων αγαλμάτων στη Ζανζιβάρη συμπεριλαμβανομένου του αγάλματος “Παιδιά ενός νεκρού βασιλιά”.
H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία Facebook Twitter
“Άγνωστος Φαραώ” που μοιάζει εκπληκτικά στον Pharrell Williams.
H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία Facebook Twitter
"Aspect of Katie Ishtar"
H επιστροφή του Ντάμιεν Χιρστ είναι μία υποθαλάσσια φαντασμαγορία Facebook Twitter
Λόγω της μεγάλης κλίμακας των έργων της νέας έκθεσης του Χιρστ η αγορά τους από όποιον δεν έχει σπίτι σε μέγεθος μουσείου είναι αδύνατη. Φωτο: Filippo Massellani/The New York Times
Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ