Το ομοερωτικό γυμνό παραπέμπει συνήθως στον Robert Mapplethorpe. Ήταν άλλωστε ο πρώτος που την εποχή της σεξουαλικής επανάστασης και της γκέι απελευθέρωσης της δεκαετίας του '70 ανέρτησε τις σεξουαλικά φορτισμένες φωτογραφίες του στους τοίχους των γκαλερί της Νέας Υόρκης. Ο άνθρωπος όμως που θεωρείται ότι καθόρισε και επηρέασε σημαντικά το τρομερό παιδί της Νεουρκέζικής φωτογραφικής σκηνής ζούσε στην πόλη της Νέας Ορλεάνης. Ήταν ο George Dureau, ο πρωτοπόρος φωτογράφος που είχε τη μοναδική ικανότητα να αναδεικνύει την ομορφιά της ανθρώπινης μορφής με αλληγορικές συνθέσεις εμπνευσμένες από την μεγάλη ζωγραφική και γλυπτική της Δυτικής τέχνης. Τα μοντέλα του ήταν συνήθως νεαροί μαύροι άνδρες αλλά φωτογράφιζε επίσης και ανθρώπους που συναντούσε στο δρόμο -πολλοί από τους οποίους είχαν κάποιες φυσικές ιδιομορφίες.
Οι ομοιότητες των δύο φωτογράφων ήταν πολλές. Ήταν και οι δύο γκέι, έκαναν και οι δύο ασπρόμαυρα ανδρικά γυμνά κυρίως με μαύρα μοντέλα, είχαν και οι δύο πολύ συχνά ερωτικές σχέσεις με τα μοντέλα τους. Παρόλες όμως τις ομοιότητες οι διαφορές τους είναι πολλές και ουσιώδεις. Ο κριτικός Robert Smith έγραψε το 2012: "Οι άνδρες του Dureau έχουν προσωπικότητα, είναι ευάλωτοι και έχουν μία έντονη προσωπική βαρύτητα σε σχέση με τα αντικείμενα του Mapplethorpe που πολύ συχνά υστερούν". Ενώ ο Claude J. Summer λέει: "Οι φωτογραφίες του Dureau συγκρίνονται με του Mapplethorpe. Αλλά ήταν ο Dureau αυτός που επηρέασε και όχι ο Mapplethorpe. Οι δυό τους ήταν φίλοι στις αρχές της δεκαετίας του '70. Ο Mapplethorpe επηρεάστηκε τόσο που έφτασε στο σημείο να αντιγράψει κάποιες πρώιμες συνθέσεις του. Ενώ όμως τα αντικείμενα του Mapplethorpe είναι cool, αυτοδύναμα, απρόσιτα και εκτίθονται συχνά -με κάποια δόση φετιχισμού- ως σεξουαλικά αντικείμενα, ο Dureau τα παρουσιάζει εκτεθειμένα σε φόβους και αδυναμίες, ευάλωτα, παιχνιδιάρικα, ανασφαλή και απείρως πιο ανθρώπινα".
σχόλια