European LiFO

Ευρωβαρόμετρο: Ποια ΜΜΕ εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες, τι πιστεύουν για τα fake news

Ευρωβαρόμετρο: Ποια ΜΜΕ εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες, τι πιστεύουν για τα fake news Facebook Twitter
0

Στην τηλεόραση στρέφονται περισσότερο οι Ευρωπαίοι πολίτες για την ενημέρωσή τους, αλλά στην Ελλάδα οι διαδικτυακές πλατφόρμες συγκεντρώνουν μεγαλύτερο ποσοστό, σύμφωνα με έρευνα του ευρωβαρόμετρου για τα ΜΜΕ

Στην ερώτηση για το ποιο Μέσο χρησιμοποίησαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα για να ενημερωθούν, στην ΕΕ η τηλεόραση συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό με 75% και ακολουθούν οι διαδικτυακές πλατφόρμες με 43% (μπορούσαν να δώσουν πολλαπλές απαντήσεις). 

Αντίστροφη είναι η εικόνα στην Ελλάδα, αφού οι ειδησεογραφικές πλατφόρμες στο διαδίκτυο συγκέντρωσαν το 63% και σε 60% ανήλθε το ποσοστό για την τηλεόραση. 

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο τρίτο σε ποσοστό είναι το ραδιόφωνο (39%) και ακολουθούν τα social media και τα μπλογκ (46%). Αντίστροφα, στην Ελλάδα στην τρίτη θέση είναι τα social media (46%) και ακολουθεί το ραδιόφωνο (24%). Ο γραπτός Τύπος είναι στην τελευταία θέση, με ποσοστό 21% στην ΕΕ και 13% στην Ελλάδα. 

Ευρωβαρόμετρο: Ποια ΜΜΕ εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες, τι πιστεύουν για τα fake news Facebook Twitter

Όσο για τα ΜΜΕ που εμπιστεύονται περισσότερο (ερώτημα με πολλαπλές απαντήσεις), η δημόσια τηλεόραση και το ραδιόφωνο- όπως και οι ιστοσελίδες τους- έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό με 49% σε επίπεδο ΕΕ. Ακολουθεί ο γραπτός Τύπος και η online παρουσία αυτών των Μέσων με 39% και οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί με 27%. 

Στην Ελλάδα, η δημόσια ραδιοτηλεόραση και ο γραπτός Τύπος συγκεντρώνουν από 34% για τα ΜΜΕ που εμπιστεύονται περισσότεροι οι πολίτες και στην τρίτη θέση είναι οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί (31%).  

Ευρωβαρόμετρο: Ποια ΜΜΕ εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες, τι πιστεύουν για τα fake news Facebook Twitter

Τα fake news 

Στην Ελλάδα, το 32% από τους ερωτηθέντες πιστεύει ότι εκτίθεται μερικές φορές σε παραπληροφόρηση και fake news. Το 22% πιστεύει ότι αυτό συμβαίνει συχνά και το 17% πολύ συχνά. Σε επίπεδο ΕΕ, το 33% πιστεύει ότι εκτίθεται κάποιες φορές σε fake news. 

Πάντως, στην Ελλάδα το 50% των Ελλήνων δηλώνουν αρκετά σίγουροι ότι μπορούν να αναγνωρίσουν την παραπληροφόρηση, αλλά το 28% απαντούν ότι δεν είναι πολύ σίγουροι για αυτό. Στην ΕΕ, το 52% είναι αρκετά σίγουροι ότι μπορούν να αναγνωρίσουν την παραπληροφόρηση. 

Τέλος, αναφορικά με τη χρήση των social media, στην Ελλάδα η αποστολή μηνυμάτων (53%) και η ενημέρωση για τις ειδήσεις (66%) συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό. Σε επίπεδο ΕΕ είναι αντίστροφη η εικόνα: 49% συγκεντρώνει η αποστολή μηνυμάτων και 45% η χρήση για τις ειδήσεις. 
 

European LiFO
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωβαρόμετρο: Οι πολίτες ψήφισαν στις Ευρωεκλογές με το μυαλό στην ακρίβεια

European LiFO / Ευρωβαρόμετρο: Η ακρίβεια καθόρισε την ψήφο στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου

Πώς ψήφισαν οι πολίτες στην ΕΕ - Ποια θέματα ήταν στο μυαλό των Ελλήνων ψηφοφόρων - Πόσοι ψήφισαν για να στηρίξουν το κόμμα τους και πόσοι δηλώνουν ότι το έκαναν από συνήθεια - Τα συμπεράσματα της πανευρωπαϊκής μετεκλογικής δημοσκόπησης του 2024 για την συμπεριφορά των ψηφοφόρων
THE LIFO TEAM
Ευρωβαρόμετρο: H γεωπολιτική κατάσταση αυξάνει την σημασία των Ευρωεκλογών

European LiFO / Ευρωεκλογές 2024: Το τελευταίο ευρωβαρόμετρο πριν τις κάλπες - Τι ωθεί τους Ευρωπαίους να ψηφίσουν - Τι ανησυχεί τους Έλληνες, πού δίνουν σημασία

Οι κρίσεις σε Ουκρανία και Ισραήλ αυξάνουν το ενδιαφέρον των πολιτών για τις Ευρωεκλογές - Ποια προβλήματα ιεραρχούν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι ως τα βασικότερα
THE LIFO TEAM
ΕΕ: Αλλάζουν οι κανόνες στις άδειες οδήγησης - Τι προβλέπεται για τους νέους οδηγούς

European LiFO / ΕΕ: Αλλάζουν οι κανόνες στις άδειες οδήγησης - Τι προβλέπεται για τους νέους οδηγούς

Την ώρα που τουλάχιστον 20.000 άτομα χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στους δρόμους χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά οι οδηγοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης
THE LIFO TEAM