Στην τηλεόραση στρέφονται περισσότερο οι Ευρωπαίοι πολίτες για την ενημέρωσή τους, αλλά στην Ελλάδα οι διαδικτυακές πλατφόρμες συγκεντρώνουν μεγαλύτερο ποσοστό, σύμφωνα με έρευνα του ευρωβαρόμετρου για τα ΜΜΕ.
Στην ερώτηση για το ποιο Μέσο χρησιμοποίησαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα για να ενημερωθούν, στην ΕΕ η τηλεόραση συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό με 75% και ακολουθούν οι διαδικτυακές πλατφόρμες με 43% (μπορούσαν να δώσουν πολλαπλές απαντήσεις).
Αντίστροφη είναι η εικόνα στην Ελλάδα, αφού οι ειδησεογραφικές πλατφόρμες στο διαδίκτυο συγκέντρωσαν το 63% και σε 60% ανήλθε το ποσοστό για την τηλεόραση.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο τρίτο σε ποσοστό είναι το ραδιόφωνο (39%) και ακολουθούν τα social media και τα μπλογκ (46%). Αντίστροφα, στην Ελλάδα στην τρίτη θέση είναι τα social media (46%) και ακολουθεί το ραδιόφωνο (24%). Ο γραπτός Τύπος είναι στην τελευταία θέση, με ποσοστό 21% στην ΕΕ και 13% στην Ελλάδα.
Όσο για τα ΜΜΕ που εμπιστεύονται περισσότερο (ερώτημα με πολλαπλές απαντήσεις), η δημόσια τηλεόραση και το ραδιόφωνο- όπως και οι ιστοσελίδες τους- έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό με 49% σε επίπεδο ΕΕ. Ακολουθεί ο γραπτός Τύπος και η online παρουσία αυτών των Μέσων με 39% και οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί με 27%.
Στην Ελλάδα, η δημόσια ραδιοτηλεόραση και ο γραπτός Τύπος συγκεντρώνουν από 34% για τα ΜΜΕ που εμπιστεύονται περισσότεροι οι πολίτες και στην τρίτη θέση είναι οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί (31%).
Τα fake news
Στην Ελλάδα, το 32% από τους ερωτηθέντες πιστεύει ότι εκτίθεται μερικές φορές σε παραπληροφόρηση και fake news. Το 22% πιστεύει ότι αυτό συμβαίνει συχνά και το 17% πολύ συχνά. Σε επίπεδο ΕΕ, το 33% πιστεύει ότι εκτίθεται κάποιες φορές σε fake news.
Πάντως, στην Ελλάδα το 50% των Ελλήνων δηλώνουν αρκετά σίγουροι ότι μπορούν να αναγνωρίσουν την παραπληροφόρηση, αλλά το 28% απαντούν ότι δεν είναι πολύ σίγουροι για αυτό. Στην ΕΕ, το 52% είναι αρκετά σίγουροι ότι μπορούν να αναγνωρίσουν την παραπληροφόρηση.
Τέλος, αναφορικά με τη χρήση των social media, στην Ελλάδα η αποστολή μηνυμάτων (53%) και η ενημέρωση για τις ειδήσεις (66%) συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό. Σε επίπεδο ΕΕ είναι αντίστροφη η εικόνα: 49% συγκεντρώνει η αποστολή μηνυμάτων και 45% η χρήση για τις ειδήσεις.