Τέσσερις νέες εκθέσεις στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Facebook Twitter
0

Απόψε, στις 21:15 θα γίνουν τα εγκαίνια τεσσάρων εκθέσεων στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Πρόκειται για τις παρακάτω:

Αναδρομική έκθεση του Γιώργου Τσακίρη.

Η έκθεση θα περιλάβει έργα από όλη την πορεία του καλλιτέχνη, από τις αρχές της δεκαετίας ΄80 -όταν είχε αρχίσει να διαφαίνεται το ενδιαφέρον του για τους ζωντανούς οργανισμούς, φυτικούς και ζωικούς, τους κήπους κτλ, ενδιαφέρον που εξελίχθηκε σε συνεκτικές εγκαταστάσεις και δράσεις- μέχρι και έργα πολύ πρόσφατα.

Ο Γιώργος Τσακίρης, μια από τις πιο τολμηρές εκφράσεις που αναπτύσσονται από τη γενιά του 1970 και μετά, προτείνει μια εμπειρία που είναι εδώ και δεκαετίες συντονισμένη με όλο του το βιωματικό υπόστρωμα και την εμπειρία του αγροτικού κόσμου. Τι σημαίνει να αναδιατάσσεις έναν κήπο; Να εκθέτεις μια ‘νεκρή φύση’ -κυριολεκτικά; Τι διαστάσεις παίρνει η χειρονομία παρέμβασης στο φυσικό περιβάλλον; Και τι συνιστά η μετάθεση όλων αυτών στον εκθεσιακό χώρο και μετά ξανά πάλι η επιστροφή στο χωράφι-εργαστήριο; Αυτά τα ερωτήματα ανακινούνται στην έκθεση και αναμένουν την κριτική ανταπόκριση του κοινού.

επιμέλεια: Θούλη Μισιρλόγλου

Αρχιτεκτονική τοπίου, Έργα για την πόλη, Θεσσαλονίκη 2012

Η Έκθεση "Αρχιτεκτονική Τοπίου, Έργα για την πόλη, Θεσσαλονίκη 2012" διοργανώνεται από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων και το Μεταπτυχιακό "Αρχιτεκτονική Τοπίου", ΑΠΘ, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τη Θεσσαλονίκη 2012, υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Παρουσιάζονται εκατό προτάσεις - projects για το τοπίο της Θεσσαλονίκης, όπως προκύπτουν από Εργαστηριακά Μαθήματα και Μεταπτυχιακές Διατριβές του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων, Πολυτεχνικής Σχολής και της Γεωπονικής Σχολής. Αφορούν το σχεδιασμό του αστικού, περιαστικού και φυσικού περιβάλλοντος.
Διαπραγματεύονται με σύγχρονη οπτική πληθώρα ζητημάτων, που σχετίζονται με προοπτική βιωσιμότητας και αειφορίας για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Δίνουν έμφαση στην ιστορία του τόπου, φυσική και πολιτισμική, τα βιώματα των κατοίκων, κοινωνικά και απόλαυσης, την οικολογία και οικονομία του τοπίου της πόλης, ορίζοντας έτσι την μετασχηματιζόμενη εικόνα της.

 

Οι άλλες δύο εκθέσεις που παρουσιάζονται είναι της μόνιμης συλλογής του μουσείου και είναι οι εξής:

Rue de l'Ouest 100. Mec Art Graphic 1972

 

Η πρώτη εκδοτική απόπειρα της Μάγδας Κοτζιά στο εργαστήρι του Νίκου Κεσσανλή και της Χρύσας Ρωμανού στο Παρίσι. O Νίκος Κεσσανλής φτιάχνει την ομάδα της Mec Art, συγκεντρώνοντας καλλιτέχνες που κάνουν πολύ διαφορετικά πράγματα μεταξύ τους αλλά με κοινό τόπο το ότι δουλεύουν με μηχανικά μέσα και όχι με τα χέρια.

Η Μάγδα Κοτζιά αναλαμβάνει την οργάνωση και διακίνηση της έκδοσης Mec Art Graphic το 1972. Η σειρά αυτή συγκεντρώνει κατ' αρχήν τους στενούς φίλους του Νίκου και της Χρύσας (Δανιήλ, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Κώστας Καραχάλιος, Ναυσικά Πάστρα) και μέσα από τη σχέση τους με τον Pierre Restany, σημαντικούς ξένους καλλιτέχνες που ζουν στο Παρίσι (Erik Dietman, Alex Mlynarsik, Antoni Miralda, Gil Joseph Wolman, Seund Ja Rhee, Davos Hanich, Wright Royston Adzak, Herve Ficher), καλλιτέχνες από την ομάδα των decollagistes (Jacques Mahe de la Villegle, Raymond Hains και Francois Dufrene) και βέβαια κάποιους σημαντικούς καλλιτέχνες της παλιότερης γενιάς που συνεχίζουν να πειραματίζονται όπως ο Francois Arnal, o Louis Chavignier, ο Camille Bryen, ο Jacques Spacagna, αλλά και νεότερους όπως ο Yvon Taillandier, ο Alain Kirili, o Nicolas Garcia Uriburu, ο Anton Cetin, o Arthur Aeschbacher, o Victor Cupsa, o Nerot, η Claude Torey και ο Eduardo Jorge Eielson, που εκφράζουν το διεθνές κλίμα του Παρισιού το 1972. 

 

επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος

Αλέξανδρος Ξύδης. Παράλληλες Ιστορίες.

Ένα αφιέρωμα στον σπουδαίο τεχνοκριτικό και δωρητή του ΜΜΣΤ. Η παρουσίαση της έκθεσης «Παράλληλες Ιστορίες», παράλληλα με την έκθεση της δωρεάς της Μάγδας Κοτζιά, επιβεβαιώνει πολλές πεποιθήσεις του Αλέξανδρου Ξύδη: Αφενός την εμπιστοσύνη που έδειξαν εξαιρετικοί δωρητές στο Μουσείο. Αφετέρου την πεποίθηση ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες παρήγαγαν έργο που στέκει ισότιμα δίπλα με γνωστών ξένων.

επιμέλεια: η επιστημονική ομάδα του ΜΜΣΤ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ