Τελευταίο μέρος της τριλογίας των στοιχείων της Ντίπα Μέχτα, το «Νερό» έπεται της «Φωτιάς» (1996, με λεσβιακό θεμα) και της «Γης» (1998, με πολιτικό σενάριο), και προκάλεσε την οργή των Ινδών πριν ακόμη ξεκινήσει γυρίσματα, γι’ αυτό και η σκηνοθέτις επέλεξε αναγκαστικά τη Σρι Λάνκα ως τόπο γυρισμάτων. Ο ντόρος δημιουργήθηκε από τους traditionalists διότι στην ταινία μια 8χρονη χήρα, στη βρετανοκρατούμενη Ινδία του 1938, αρνείται συναισθηματικά να ακολουθήσει τις παραδοσιακές λύσεις, δηλαδή να καεί στην πυρά ή να παντρευτεί τον αδελφό του συζύγου της. Επιχειρώντας να ανατρέψει έναν αρχαίο θρησκευτικό νόμο που εξυπηρετεί την οικογενειακή οικονομία της χώρας, η Ντίπα Μέχτα αποδεικνύει πως, ακόμη και σήμερα, μπορεί να ταράξει τις αρχές με ένα τόσο αναχρονιστικό, αλλά υπαρκτό θέμα.
Τελευταίο μέρος της τριλογίας των στοιχείων της Ντίπα Μέχτα, το «Νερό» έπεται της «Φωτιάς» (1996, με λεσβιακό θεμα) και της «Γης» (1998, με πολιτικό σενάριο), και προκάλεσε την οργή των Ινδών πριν ακόμη ξεκινήσει γυρίσματα, γι’ αυτό και η σκηνοθέτις επέλεξε αναγκαστικά τη Σρι Λάνκα ως τόπο γυρισμάτων. Ο ντόρος δημιουργήθηκε από τους traditionalists διότι στην ταινία μια 8χρονη χήρα, στη βρετανοκρατούμενη Ινδία του 1938, αρνείται συναισθηματικά να ακολουθήσει τις παραδοσιακές λύσεις, δηλαδή να καεί στην πυρά ή να παντρευτεί τον αδελφό του συζύγου της. Επιχειρώντας να ανατρέψει έναν αρχαίο θρησκευτικό νόμο που εξυπηρετεί την οικογενειακή οικονομία της χώρας, η Ντίπα Μέχτα αποδεικνύει πως, ακόμη και σήμερα, μπορεί να ταράξει τις αρχές με ένα τόσο αναχρονιστικό, αλλά υπαρκτό θέμα.