ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
26.12.2019 | 11:29

Ένας (παντελώς) ακατανόητος τρόπος σκέψης...

Διαβάζω με πολλή προσοχή τις εξομολογήσεις στην παρούσα στήλη και με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή και ενδιαφέρον τα σχόλια που γράφονται. Μου κάνει εντύπωση το εξής: Γράφει κάποιος π.χ. το πόσο άσχημα περάνει μέσα στην οικογένειά του. Εν προκειμένω, δεν θα καθίσω να αναλύσω το πόσο ή όχι ισχύουν και σε ποιο βαθμό τα γραφόμενα κάποιου. Έτσι αισθάνεται, έτσι το εξωτερικεύει. Και έρχονται κάποιοι σχολιαστές και, αντί να του πουν μια καλή κουβέντα ή, ακόμα καλύτερα να τον συμβουλέψουν ούτως ώστε να καλυτερεύσουν κάπως τα πράγματα -κάποιοι σχολιαστές το κάνουν και μπράβο τους, αυτό είναι το πραγματικό νόημα και αυτό είναι που έχει την αξία-, έρχονται και, εκμεταλλευόμενοι ακόμα και μια αποστροφή του λόγου του εξομολογούμενου, ξεκινάνε την γνωστή θεωρία ότι, ''ξέρεις υπάρχουν και χειρότερα και να εύχεσαι να μην τα πάθεις'' και ''τι είναι αυτά που λες, δεν ξέρεις να εκτιμάς'' κλπ... Με άλλα λόγια του λένε: ''εντάξει, περνάς χάλια, αλλά υπάρχουν ακόμα πιο χάλια''... Μα είναι λογική αυτή;;; Δηλαδή αν ένας σε μια κλίμακα από το μηδέν (0) μέχρι το δέκα (10), η ζωή του είναι στο τρία (3), είναι λογικό να είναι ευχαριστημένος επειδή δεν είναι στο δύο (2) ή στο ένα (1);;; Το ότι υπάρχουν άνθρωποι που σίγουρα βρίσκονται στο (2) ή στο (1), δεν σημαίνει ότι ο άλλος περνάει καλά και πρέπει να είναι και ευχαριστημένος και από πάνω... Σκοπός είναι το 3 στα 10 να γίνει 4,5 ….. κλπ..., δηλαδή να βελτιώσει την ζωή του ο ίδιος, όχι να αρκείται στο ότι ''υπάρχουν και χειρότερα''. Διότι, όπως υπάρχουν και χειρότερα, υπάρχουν και καλύτερα, πως να το κάνουμε τώρα... Και πραγματικά παραδέχομαι τους σχολιαστές που, μπαίνουν με τα γραφόμενά τους προσπαθούν να δίνουν λύσεις και όχι να ''χρυσώνουν το χάπι'' στον κάθε εξομολογούμενο, χρησιμοποιώντας το ίδιο πάντα παντελώς ανεδαφικό επιχείρημα (ο Θεός να το κάνει) : ''υπάρχουν και χειρότερα, είσαι υπερβολικός, δεν ξέρεις να εκτιμάς, κλπ''.Καλές γιορτές σε όλους!!!
10
 
 
 
 
σχόλια
Όπως υπάρχει η κλίμακα με τα "δεινά " που αναφέρεις έτσι αντίστοιχα θα πρέπει τότε να υπάρχει η κλίμακα "παραπονου" . Όπως λες ο άλλος μπορεί να νιώθει και να εξωτερικευει ότι βρίσκεται στο 3 αλλά ορισμένοι σχολιαστές να το αξιολογούν ως 7. Έτσι το νιώθουν και το εξωτερικευουν, τι να κάνουμε. Ε, αν είσαι στο 7 δεν γίνεται να κλαιγεσαι σαν να μην έχεις στον ήλιο μοίρα.
"Υπάρχουν και χειρότερα" ή το "να ευχαριστείς τον θεό που έχεις κι αυτά" είναι μια στενόμυαλη προσέγγιση. Θα επιχειρησω ενα λογικό άλμα και θα ταυτίσω αυτή τη νοοτροπία με την απαρχή της συγγραφής των παιδικών παραμυθιών. Η κοκκινοσκουφίτσα, ο Χένσελ και η Γκρέτελ και αλλά παραμύθια των αδερφών Γκριμ συγκεντρώθηκαν από τα λαϊκά στρώματα, όπου κυκλοφορούσαν ευρέως, ομως μονο προφορικά κι από γενιά σε γενιά. Ο λύκος ήταν η αποτρεπτική μορφή, η απόδειξη του "κακού", που θα συντελεστεί όταν καποιος γινει τολμηρός και αψηφήσει τις δήθεν σοφές προτροπές των καλά γνωρίζοντων. Ο Hänsel και η Gretel αψηφησαν τον φόβο που προκαλεί το άγνωστο δάσος κι έτσι "τιμωρήθηκαν", αφού έπεσαν σαν χέρια της κακιάς μάγισσας.Φυσικά και δεν δημιουργήθηκαν τα παραμύθια αυτά για νανουριζουν τα μικρά παιδάκια και να τους δημιουργούν αισθήματα ασφαλείας και θαλπωρής, αλλά να τα τρομάξουν για το κακό που κρύβει ΠΑΝΤΟΤΕ το άγνωστο. Προεκτάσεις αυτής της τακτικής βρίσκω σε πολλές άλλες εκδηλώσεις της κοινωνικής και εργασιακής μας ζωής. Προσωπικά έχω μάθει να γράφω στις σόλες μου κάτι τέτοιες συντηρητικές "συμβουλές" και να τολμάω γενικά.
Οι πραγματικά δυνατοί άνθρωποι, που τολμούν να έχουν τη δική τους πορεία, να παίρνουν θέση και να την στηρίζουν, οι άνθρωποι γενικά που έχουν μέσα τους την ελευθερία ενοχλούν γιατί σε πολύ κόσμο υπενθυμίζουν τι δεν είναι οι ίδιοι εδώ που τα λεμε. Ο φόβος είναι καλός μοχλός ελέγχου, και όσο να πεις τα παιδιά δεν είναι ικανά μέχρι κάποια ηλικία για λογικές σκέψεις, οπότε τσουπ τα φορτώνουμε εύκολα με ένα σωρό αηδίες. :)
Μια και αναφέρεις "κλίμακα", θα ήμασταν πολύ μπροστά αν υπήρχε μια αντικειμενική για όλους. Να είχαμε ένα μικρό Θεό να κάθεται πάνω σε ένα σύννεφο, και κάθε φορά που εκφέρει κάποιος μια άποψη να βροντοφωνάζει: "τώρα μιλάει η Αγράμπελη. Οι δικές της εμπειρίες σχετικά κυμαίνονται από το 4 έως το έξι". Όχι ότι αυτός που θα πάρει 10 δεν θα έχει δικαίωμα να πάρει θέση! Απλά καμιά φορά σκέφτομαι ότι κάποιος που είναι του 8, μπορεί να κάνει "συστάσεις" σε κάποιον που είναι του 2. Τουλάχιστον στον έξω κόσμο το έχω δει να συμβαίνει πολλές φορές και προσωπικά με εκνευρίζει. Πολλές φορές κρίνεται μια κατάσταση (όταν μας αφορά προσωπικά), όχι με τον αντικειμενικό βαθμό της δυσκολίας που έχει, αλλά σύμφωνα με το κατά πόσο είμαστε εμείς οι ίδιοι ικανοί να την αντιμετωπίσουμε. Αυτό όμως δεν είναι σωστό. Αν εγώ δεν μπορώ να περάσω πάνω από μια μικρή λακούβα με νερό, δεν είναι τρομακτική η ίδια η λακούβα. Άλλο είναι το πρόβλημα, η μικρή λακούβα παραμένει μικρή λακούβα όπως και αν την βλέπει ο καθένας μας. Σχετικά με προβλήματα που αφορούν την Οικογένεια, διαβάζω και εγώ καμιά φορά σχόλια που είναι εκτός τόπου χρόνου και ανάλογες απόψεις ακούω να εκφράζονται και σε παρέες. Ο άλλος μπορεί να περιγράφει απαράδεκτες συμπεριφορές που βιώνει από δικούς του ανθρώπους, και οι συμβουλές να είναι τύπου "μάνα είναι μόνο μια" και "όταν την χάσεις θα μετανοιώσεις που μιλάς έτσι". Τρία πουλάκια κάθονταν με άλλα λόγια. Γενικότερα υπάρχει μια τάση να συγχωρούμε τα ασυγχώρητα όταν αυτά προέρχονται από το στενό οικογενειακό περιβάλλον, πράγμα που δεν έχει καμία λογική. Και φυσικά όσο πιο μακριά μας συμβαίνουν και όσο λιγότερο μας αφορούνε, τόσο πιο εύκολα μοιράζουμε συγχωροχάρτια. Πολλοί άνθρωποι είναι πολύ γενναιόδωροι όταν δεν πρέπει οι ίδιοι να υποστούνε αχαρακτήριστες συμπεριφορές. Άλλοι πάλι επειδή δεν έχουν καταφέρει οι ίδιοι να τις αντιμετωπίσουν, προτρέπουν και άλλους να κάνουν το ίδιο. Και υπάρχουν βέβαια και αυτοί που προέρχονται από νορμάλ ή και σωστή Οικογένεια και από αυτούς θα ακούσεις τα "καλύτερα".
Τον Θεό που με έφερε στον δρόμο σας (:Σοβαρά όμως συμφωνώ γενικότερα με το περιεχόμενο της Εξομολόγησης, δεν ξέρω αν φάνηκε στο σχόλιο που έκανα. Πρόκειται για ένα ζήτημα που σηκώνει πολύ συζήτηση, αυτό που λέμε "υποκειμενική ματιά" καμιά φορά θα το ζήλευε και ο Δον Κιχώτης (:
Σε οικογενειακά ζητηματα ειδικά, ζητήματα διαφόρων μορφων βίας που δεν έχουν φτάσει απαραίτητα σε επίπεδο σωματικής βιας, Σνουπακο έχεις γράψει πολύ χρήσιμα πράγματα θεωρώ για πολλούς ανθρώπους που πρέπει γι' αρχή να μάθουν να μην ντρέπονται για όσα τους συνέβησαν ακόμη κι αν ακουστουν σε δημόσιο διάλογο. Υ. Γ. Σε οικογενειακά ζητήματα μας έφαγε το τι θα πει ο κόσμος, ο κόσμος κι εδώ μέσα σπάνια δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον. Εγώ βλέπω ότι από παιδί, άμα δείχνεις 'αδύναμος', σε 'ξεσκίζουν'. Οπότε ίσως το μόνο λάθος που γίνεται για όσους είναι ευάλωτοι, είναι που ζητάνε από τους άλλους να τους σώσουν γιατί αφενος δεν τους το χρωστάνε οι άλλοι κι αφετέρου είναι δείγμα αυτό-υποτίμησης όλο αυτό.Υ. Γ. Το να απευθύνεσαι για βοήθεια σε αρμόδιες δομές και άτομα, μόνο χρήσιμο είναι. Το να περιμενεις συμπόνια από διάφορα άτομα που μπορεί να είναι συμπεριφορικα ίδια και χειρότερα από αυτους που σε βλάπτουν είναι ανόητο. Αφού τέτοια ατομακια δικαιολογούν τον εαυτό τους κάνοντας όσα λογικά άλματα χρειάζονται.
Υπήρξαν κάποιες εξομολογήσεις (ελάχιστες) που κάποιοι ανακοίνωναν την οικονομική ένδειά τους. Εκεί, το μόνο που ''επιτρέπεται'' είναι να πει κάποιος ''Δίνω τόσα που τα χρειάζεσαι''. Σωστά;;; Αμ δε! Ξέρεις τι παπαρολογία μαζεύουν κάτι τέτοιες εξομολογήσεις από δήθεν πονόψυχους ευαίσθητους από μακριά και αγαπημένοι;;; Ξέρεις ότι ο άλλος που πεινάει, δεν έχει ανάγκη από ευχές; Θα περιμένω να μπεις να κατσαδιάσεις τον τρόπο σκέψης (ο Θεός να τον κάνει) κάποια στιγμή εκείνων οι οποίοι παπαρολογούν πάνω στον πόνο κάποιων. Και μετά τα ξαναλέμε.
Scroll to top icon