ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
5.2.2020 | 02:24

Οι σερβιτόροι δεν είναι δούλοι

Μία φράση λέει: «Μορφωμένος για εμένα είναι αυτός που θα μιλήσει στη σερβιτόρα όσο ευγενικά θα μιλούσε στον προϊσταμενό του.»Μία φράση Βίβλος για όλα τα παιδιά που δουλεύουν σερβιτόροι και μπουφετζήδες. Μία φράση που θα έπρεπε να αποτελεί κανόνα κι όχι εξαίρεση για όλο τον κόσμο.Πέραν του ότι όταν είσαι ευγενικός θα εξυπηρετηθείς και πιο ευδιάθετα από τον υπάλληλο, δείχνεις κι ένα επίπεδο μόρφωσης που σπάνια το συναντάμε στις μέρες μας, ακόμα κι από ανθρώπους που έχουν τρία και τέσσερα πτυχία να φιγουράρουν στο γραφείο τους.Οι σερβιτόροι είναι βιοπαλαιστές. Είναι παιδιά με χαμόγελο κι όρεξη για δουλειά. Δεν είναι ούτε δούλοι σου επειδή σου σερβίρουν έναν καφέ, ούτε ρομποτάκια. Μάθε να εκτιμάς και να σέβεσαι έναν άνθρωπο που προσπαθεί να βγάλει το μεροκάματό του.Το χείριστο όλων αυτών των υπαλλήλων βέβαια είναι αυτές οι γιορτινές μέρες, στις οποίες βγαίνει απ´το σπίτι κι η κουτσή Μαρία κι έχει και παράλογες απαιτήσεις.Τον ελληνικό τον θέλουν μερακλίδικο και με δύο φουσκάλες -όχι παραπάνω!- γιατί έτσι τον φτιάχνουν σπίτι τους κάθε μέρα.«Ποιος είσαι εσύ που θα μου φτιάξεις τον καφέ μου όπως έμαθες; Εγώ θα σου μάθω να φτιάχνεις σωστό καφέ! Α! Και φυσικά “ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”, αγαπητέ!»Πάμε σε μία φράση τώρα που από τότε που βγήκε γκρεμίστηκε κάθε ελπίδα αυτών των άμοιρων υπαλλήλων για να βρουν το δίκιο τους σε περιπτώσεις που γνωρίζουν και οι δύο πλευρές ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο. Κι ο κάθε πελάτης εκμεταλλεύεται αυτή τη φράση κατά το δοκούν.Δε θα ήθελες να ήσουν στο μυαλό του σερβιτόρου την ώρα που ακούει αυτή τη φράση. Χιλιάδες μικρά κόκκινα λαμπιόνια αναβοσβήνουν απειλητικά στο κεφάλι του την ώρα που βουτάει τη γλώσσα μέσα στο μυαλό για να μην πει αυτά που του βγαίνουν τόσο αυθόρμητα, επειδή η θέση του είναι λεπτή! Γιατί όχι, καλοί μας πελάτες. Δεν έχετε πάντα δίκιο. Ως επί το πλείστον έχετε άδικο, αλλά δε σας το λέμε για να μη σας κομπλάρουμε.Έχετε να κάνετε με ανθρώπους που παλεύουν καθημερινά να σας εξυπηρετήσουν με το χαμόγελο ακόμα κι αν είναι φρεσκοχωρισμένοι, ταλαιπωρημένοι ή να έχουν χίλια δυο προβλήματα στο κεφάλι τους, και προσπαθούν να σας κάνουν όλα τα χατίρια για να μείνετε ευχαριστημένοι.Και πώς θα καταλάβουν ότι μείνατε ευχαριστημένοι; Αφήνοντας ένα χαμόγελο κι ένα φιλοδώρημα φυσικά. Γιατί, ως γνωστόν το μπουρμπουάρ, δεν είναι πόλη της Γαλλίας.Όλοι έχουμε υπάρξει πελάτες σε καφετέριες και μπαρ. Κι όλοι κάποια στιγμή σπαστήκαμε με το σέρβις ή τον καφέ που δεν πληρούσε τις απαιτήσεις μας.Αλλά οφείλουμε ό,τι δε μας αρέσει να το αναφέρουμε στο σερβιτόρο -που είναι ο εκπρόσωπος του εκάστοτε μαγαζιού- για να μπορεί να το διορθώσει την επόμενη φορά, μα να το αναφέρουμε με ωραίο και σωστό τρόπο. Όχι με αγένεια και προσβολές. Γιατί για όλα υπάρχει ο σωστός τρόπος. Και δίκιο να έχεις, το χάνεις όταν μιλάς χωρίς επιχειρήματα.Οι σερβιτόροι και οι μπουφετζήδες εργάζονται σκληρά και πολλές φορές οι ώρες και οι συνθήκες εργασίας ξεπερνούν το όριο ανθρωπιάς κι αντοχής. Η εκμετάλλευση είναι προ των πυλών από τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών που πλέον έχουν βρει το κουμπί με το:«Αν δε σου αρέσει, φύγε. Ξέρεις πόσοι περιμένουν να δουλέψουν στη θέση σου;» Και μπορεί αυτό να μην είναι ψέμα, αλλά δεν είναι και δικαιολογία για εκμετάλλευση.Μην υποτιμάς κανένα επάγγελμα λοιπόν, γιατί κι η γκαρσόνα που σου σερβίρει τον καφέ και την κοιτάς ξελιγωμένα, λέγοντας παράλληλα χυδαιότητες, θα μπορούσε να είναι η αδερφή σου ή η κόρη σου στο μέλλον. Το ότι σε εξυπηρετεί με το χαμόγελο στα χείλη σερβίροντάς σου έναν καφέ, δε σημαίνει πως σε γουστάρει κιόλας. Απλώς είναι ευγενική μαζί σου επειδή είναι επαγγελματίας.Μην ξεχνάς πως αυτή τη δουλειά δεν μπορούν να την κάνουν όλοι. Πολλοί έχουν προσπαθήσει, λίγοι έχουν καταφέρει να επιβιώσουν. Γιατί θέλει γερό στομάχι και καλό ανοσοποιητικό σύστημα για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις. Μόνο αν μπεις στη θέση τους θα το καταλάβεις αυτό.Για σκέψου να αναγκάζεσαι να είσαι ευγενικός και χαμογελαστός με τον φίλο που σκοτωθήκατε τις προάλλες για χίλιους δύο λόγους ή με τον πρώην που ήρθε για καφέ με το αμόρε επειδή απλώς είναι πελάτες στο μαγαζί που δουλεύεις; Άραγε εκεί τι θα έκανες;Αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν αυτά τα παιδιά. Για την αντοχή τους, για τη δύναμή τους, για τον επαγγελματισμό τους.
7
 
 
 
 
σχόλια
όλους τους εργαζόμενους οφείλουμε να τους κατανοούμε ................................ σεβασμό όλοι αξιζουν γιατί η προσφορά του καθενός ..................ειν αλυσίδα ώστε οι άλλοι να εχουμε εξυπηρέτηση .................. και οι εργαζομανοι οφείλουν φυσικά σεβασμό στον πελάτη ........ αυτά ειν αλληλένδετα .........................
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί οι σερβιτόροι αναλύονται σε ξεχωριστή εξομολόγηση από αλλά επαγγέλματα. Όλοι οφείλουμε να είμαστε ευγενικοί προς όλους. Εργαζόμενους ή μη. Αγενείς συμπεριφορές υπάρχουν σε όλους τους κλάδους και από εργοδότες και από πελάτες, αλλά και κόντρες ανάμεσα σε εργαζόμενους. Όσον αφορά αυτό το απόσπασμα που έγραψες: <<Μην ξεχνάς πως αυτή τη δουλειά δεν μπορούν να την κάνουν όλοι. Πολλοί έχουν προσπαθήσει, λίγοι έχουν καταφέρει να επιβιώσουν. Γιατί θέλει γερό στομάχι και καλό ανοσοποιητικό σύστημα για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις. Μόνο αν μπεις στη θέση τους θα το καταλάβεις αυτό.>> Το παρουσιάζεις πια λες και είναι πυρηνική φυσική. Όλες οι δουλειές έχουν την δική τους δυσκολία. Και τη δική τους κόπωση. Γιατί και αυτός που σπούδασε και δουλεύει ως γιατρός πχ, έλιωσε στο διάβασμα για να τα καταφέρει. Το ότι μια δουλειά έχει πολύ τρέξιμο και είναι χειρωνακτική δεν την κάνει απαραίτητα και πιο δύσκολη. Δεν λέω ότι δεν είναι κουραστική. Αλλά σχεδόν καμία δουλειά δεν υπάρχει που να είναι μέλι γάλα. Όλες απαιτούν ξεχωριστά προσόντα, μόρφωση, ικανότητες και δεξιότητες. Γιατί αν το πάμε έτσι, το κάθε άτομο πέρα από την εργασία του, έχει να αντιμετωπίσει και πολλές προσωπικές δυσκολίες που κάποιος που δουλεύει ως σερβιτόρος μπορει να μην αντιμετωπίζει. Συνοπτικά λοιπόν, οι δυσκολίες που απορρέουν από μια εργασία είναι σίγουρα πολλές, αλλά δεν είναι και οι πιο σημαντικές. (εκτός από απόλυση φυσικά) Και το να συγκρίνουμε και να κατατάσσουμε τα επαγγέλματα ανάλογα με τη δυσκολία τους δεν βγάζει πουθενά Και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση, να χρειαστεί να μπεις στη θέση κάποιου για να τον καταλάβεις και να τον σέβεσαι.
Λοιπόν, διάβασα όλο το παραλήρημά σου και έχω να σου πω τα εξής. 1. Ευγενικοί δεν πρέπει να είμαστε μόνο με τους σερβιτόρους, αλλά και με τους περιπτεράδες, τους σκουπιδιάρηδες, τους καθηγητές, τους γιατρούς, τους συναδέλφους, τους συνανθρώπους μας...2. Φιλοδώρημα (που δεν είναι υποχρεωτικό όπως στην Αμερική πχ) θα αφήσω εφόσον είμαι ευχαριστημένη με την εξυπηρέτηση. Όταν κουνάω χέρια πόδια για να με δει να παραγγείλω, κι αυτός/ή κοιτάει το κινητό του, όταν ζητάω επανειλημμένως νερό και μ' αφήνει να κορακιάζω για καμιά ώρα, όταν έχει ένα ξινισμένο ύφος λες και έχει κολλημένα σκατά κάτω από τη μύτη του, ε λοιπόν όχι, δεν θα του δώσω τίποτα. 3. Είναι μια δουλειά όπως όλες οι άλλες. Δεν έχει τίποτα που να το κάνει ξεχωριστό. Πρέπει να γίνεται με χαμόγελο και επαγγελματισμό είτε μας αρέσει είτε όχι.
Η ευγένεια στη συμπεριφορά ενός ανθρώπου δεν πρέπει να τελεί σε συνάρτηση με το ποιον έχει απέναντί του. Κατά τα λοιπά, όλο αυτό το λιβάνισμα για το επάγγελμα του σερβιτόρου είναι αχρείαστο, μόνο που δεν έγραψες ότι πρέπει να παρασημοφορηθούν όσοι κάνουν αυτοί τη δουλειά. Στην τελική, αν δεν σου αρέσει το επάγγελμά σου για κάθε λόγο, άλλαξε δουλειά, δε σε υποχρεώνει κανένας να το κάνεις.
Στον ερωτικό τομέα δεν αποκλείετε να έχετε εκπλήξεις.ενω τα επαγγελματικά κινούνται σε σταθερή αλλά καθοδική τροχιά αν δεν προσέξετε τις λεπτομέρειες.
Scroll to top icon