ΔΕΝ ήταν αληθινή η σκηνή του βιασμού στο «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι», αλλά αυτό δεν κάνει τα πράγματα καλύτερα

ΔΕΝ ήταν αληθινή η σκηνή του βιασμού στο «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι», αλλά αυτό δεν κάνει τα πράγματα καλύτερα Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα καμία ερωτική σκηνή στην ταινία δεν ήταν αληθινή. Όμως ο τρόπος που οι δυο άντρες φέρθηκαν στη Σνάιντερ ήταν αχαρακτήριστος
6

Διάβασα για την υπόθεση εδώ στο LIFO.gr και έτσι δεν καταλάβαινα αρχικά γιατί όταν μοιράστηκα την είδηση στο Facebook κάποιοι σχολίασαν ότι «είναι παρανόηση» και μου έστειλαν λινκς για το τι έγινε στην πραγματικότητα. Το σάιτ μας μετέφερε σωστά την είδηση, όμως απ' ό,τι φαίνεται δε συνέβη αυτό παντού: Πολλοί υποστήριξαν (αυτό κατάλαβαν ίσως) ότι η σκηνή ήταν πραγματική σκηνή βιασμού και πως ο Μπράντο έκανε κανονική, hardcore διείσδυση στην ηθοποιό. Λάθος. 

  

Αντιγράφω απ' το άρθρο μας: «Ο σκηνοθέτης Μπερνάρντο Μπερτολούτσι [επιβεβαίωσε το 2013] με κυνικό τρόπο πως η ηθοποιός Μαρία Σνάιντερ η οποία πέθανε ο 2011, ήταν το θύμα "συνωμοσίας" του με τον Μάρλον Μπράντο καθώς δεν γνώριζε τι ακριβώς θα συνέβαινε στη σκηνή του σεξ με το βούτυρο. Στη συνέντευξη αναφέρει πως τη σκηνή εμπνεύστηκε μαζί με τον πρωταγωνιστή εκείνο το πρωινό και από κοινού αποφάσισαν να μην πουν τίποτα στη Σνάιντερ.
Ο σκηνοθέτης είπε μεταξύ άλλων πως ήθελε να αιφνιδιάσει την ηθοποιό για να πετύχει την αυθόρμητη αντίδρασή της και να την ταπεινώσει στ' αλήθεια για να κάνει τη σκηνή πιο ρεαλιστική. Αν και μετά από πολλά χρόνια αναφέρει πως αισθάνεται κάπως ένοχος που δεν της το είπαν, δηλώνει πως δεν μετανιώνει για τη σκηνή.»

  

Τα ellinikahoaxes έχουν μια λίστα με ελληνικά ΜΜΕ τα οποία αυτό το μετέφρασαν/μετέφεραν ως «Η σκηνή βιασμού με το βούτυρο στο "Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι" ήταν αληθινή» και «Η σκηνή του βιασμού στο "Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι" ήταν πράγματι βιασμός». 

ΔΕΝ ήταν αληθινή η σκηνή του βιασμού στο «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι», αλλά αυτό δεν κάνει τα πράγματα καλύτερα Facebook Twitter
O Mπράντο με τον Μπερτολούτσι την εποχή των γυρισμάτων

Όχι, ο βιασμός δεν ήταν αληθινός. Ήταν ψεύτικος (οι ηθοποιοί υποκρίθηκαν πως υπήρχε διείσδυση) αλλά ήταν εκτός σεναρίου. Δεν τον είχαν προβάρει ποτέ και δεν είχε συμφωνηθεί όταν έπεσαν οι υπογραφές των πρωταγωνιστών. 

Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια τη Μαρία Σνάιντερ, δεν ήταν ακριβώς έκπληξη της στιγμής η σκηνή με το βούτυρο, αλλά την έμαθε λίγο πριν τη γυρίσει: «Μου είπαν γι' αυτή μόλις λίγο πριν να πάμε να τη γυρίσουμε και θύμωσα τόσο πολύ.» Ο Μπερτολούτσι -που δήλωσε πως ποτέ δεν της είπαν για τη σκηνή- έκανε χειρότερη τη θέση του χωρίς λόγο. Ίσως να θυμόταν λάθος και όντως, όπως είχε υποστηρίξει η ηθοποιός, να της το ανέφεραν λίγο πριν το γυρίσουν. Σε κάθε περίπτωση, το παιχνίδι που της έπαιξαν είναι από μόνο του φρικτό, και δεν υπάρχει λόγος να το πασπαλίζουμε με ψέματα περί αληθινού -κυριολεκτικού, σωματικού- βιασμού. 

  

  

Στην πραγματικότητα καμία ερωτική σκηνή στην ταινία δεν ήταν αληθινή, τονίζουν τα ellinikahoaxes. Η Μαρία Σνάιντερ αναγκάστηκε να γυρίσει μια σκηνή που ήταν άκρως εξευτελιστική για εκείνη. Όλα αυτά ξεκίνησαν όταν πριν από μερικές ημέρες εμφανίστηκε άρθρο στο yahoo με τίτλο «Ο Μπερτολούτσι παραδέχεται ότι η περιβόητη σκηνή βιασμού στο Παρίσι ήταν μη συναινετική». Το άρθρο του yahoo πατάει και επάνω σε μια συνέντευξη της Μαρία Σνάιντερ που είχε δώσει το 2007 στη Daily Mail. Μέσα σε αυτή την συνέντευξη, όμως, η Σναίντερ δηλώνει ξεκάθαρα ότι καμία ερωτική σκηνή στην ταινία δεν ήταν αληθινή: 

«Καθόλου αληθινή. Δεν υπήρχε έλξη μεταξύ μας. Για μένα [ο Μπράντο] ήταν μια πατρική φιγούρα.» Με τον Μάρλον Μπράντο έμειναν φίλοι αν και για λίγο δεν μιλούσαν για την ταινία. Δήλωσε μάλιστα πως ό,τι καλύτερο για αυτήν ήταν η γνωριμία της με τον Μπράντο.


Με τα παραπάνω ξεκαθαρίζει ότι, παρά τις φήμες, καμία ερωτική σκηνή δεν ήταν αληθινή και την σχέση της με τον Μπράντο. Για την επίμαχη σκηνή του βιασμού λέει ότι δεν υπήρχε στο αρχικό σενάριο και ότι ήταν μια ιδέα του Μπράντο. Συνεχίζει λέγοντας πως έπρεπε να είχε καλέσει τον ατζέντη της και το δικηγόρο της επειδή δεν μπορείς να αναγκάσεις κάποιον να κάνει κάτι που δεν είναι στο σενάριο, δεν το έκανε όμως γιατί δεν το γνώριζε τότε. Αυτός ήταν και ο λόγος που ένιωσε ταπεινωμένη και «λίγο βιασμένη» και από τους δύο. Μετά τη σκηνή ο Μπράντο δεν απολογήθηκε ούτε την παρηγόρησε. Ευτυχώς η σκηνή βγήκε με μία λήψη και δε χρειάστηκε να την επαναλάβουν. 

Η επίμαχη σκηνή

Μετά την ταινία, το ενδιαφέρον των ΜΜΕ γι' αυτήν μεγάλωσε, κι ο κόσμος την ταύτισε με τον χαρακτήρα της ταινίας. Όλο αυτό την τρόμαξε, και έπεσε στα ναρκωτικά τα οποία τα έβλεπε σαν διαφυγή. Κάποτε πήρε χάπια για να αυτοκτονήσει, αλλά, όπως είπε «ο Θεός είχε άλλη γνώμη».

Τον Μπερτολούτσι λέει πως δεν τον συγχώρησε ποτέ, και ότι αυτός και ο Μπράντο έβγαλαν πολλά χρήματα, σε αντίθεση μ' αυτήν που η αμοιβή της ήταν μικρή. «Και να φανταστεί κανείς ότι ο Μπερτολούτσι ήταν και κομμουνιστής!» 

Στη συνέντευξη της, τέλος,είχε υποστηρίξει πως και αυτή και ο Μάρλον Μπράντο χειραγωγήθηκαν από τον Μπερτολούτσι: «Ήταν χοντρός, και μόνιμα ιδρωμένος, και πολύ χειριστικός. Έκανε διάφορα για να εκμαιεύσει μια αντίδραση από μένα. Κάποια πρωινά στα γυρίσματα ήταν πολύ ευγενικός, κι άλλες μέρες με αγνοούσε εντελώς. Ήμουν όμως πολύ μικρή για να καταλάβω τι συνέβαινε. Αργότερα ο Μάρλον είπε ότι ένιωθε πως τον είχε μεταχειριστεί, και μιλάμε για τον Μάρλον Μπράντο, οπότε φαντάζεστε πώς ένιωσα εγώ...»

6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

5 σχόλια
γι' αυτήν την ταινία είχα πάντα την απορία:γιατί έγινε διάσημη για το βούτυρο του μπράντο στην σνάϊντερ κι όχι για το δάχτυλο της σνάϊντεερ στον μπράντο;ποιος τ'αποφασίζει για την υστεροφημία;ένας σκοτεινός τύπος ή η τύχη;
Η φασαρία προσφάτως ξεκίνησε όταν αναμεταδίδοντας αλλοιωμένα αποσπάσματα από μια συνέντευξη του Μπερτολούτσι του 2013, αναφέρθηκε πως η Σνάιντερ είχε βιασθεί κανονικά, στο φιλμ.Το φιλμ, που βασιζόταν στην ψυχολογική και σεξουαλική ένταση, ούτως ή άλλως προκάλεσε μεγάλο θόρυβο.Η Σνάιντερ είπε πως την κακομεταχειρίζονταν και πως για την περίφημη σκηνή έμαθε τελευταία στιγμή, όχι πως δεν ήξερε τίποτα.Ο Μπράντο τα είχε επίσης με τον Μπερτολούτσι γιατί τον έδειξε γυμνό, ενώ του είχε πει πως θα το έκοβε. Νομίζω έκτοτε δεν μιλιόντουσαν.Ο Μπερτολούτσι, από τη μερίά του, είπε πως την λεπτομέρεια του βουτύρου αυτοσχεδίασαν με τον Μπράντο, όχι όλη τη σκηνή.Υπερβολές που συντηρούν τον μύθο γύρω από ένα φιλμ περίεργο, ωραία περίεργο, σε μια εποχή απανωτών εκρήξεων των τεχνών (μόνο για φιλμ, την ίδια χρονιά έπαιξαν Κραυγές και Ψίθυροι, Νονός, ο Δικαστής, το Καμπαρέ, Σλούθ, η Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας, Τζερεμάια Τζόνσον, Πικρά Δάκρυα της Πέρτα φον Κάντ κου λου που).Αλλωστε, αν θυμάμαι καλά, στο τέλος το κορίτσι τον "καθαρίζει" τον "βιαστή". Νέμεσις!!
Για να καταλάβω : η σκηνή ήταν αποτρόπαιη επειδή δέν υπήρχε συναίνεση, επειδή απλά δέν ήταν ενήμερος ο συμπρωταγωνιστής ;Κι άν το ήξερε και είχε συναινέσει, τί θα ήταν δηλαδή ; σκηνή "φορτισμένη απο άγριο ερωτισμό", "έκφραση της εκτόνωσης του αυτοκτονικού ερωτισμού του πρωταγωνιστή που θέλει μ'αυτή την πράξη να τιμωρήσει και μαζί να προσπαθήσει απελπισμένα να αναστήσει την πεθαμένη του αγάπη" - βιασμός ήταν κατ'ουσία (που δέ συχωριέται με τίποτα ούτε δικαιολογείται) και κατα καλλιτεχνική συνθήκη (που δικαιολογείται και επιτρέπεται ΜΟΝΟ όταν προσδίδεται, υπονοείται καθαρή αρνητική σημασία στην πράξη.) Με τον βιασμό δέν παίζει πιά κανείς, ούτε κάν στο σκληρό, υπερβολικά βίαιο και "διαστροφικό" πορνό δέν υπονοούνται κάν ούτε γι αστείο σκηνές βιασμού γιατί κινδυνεύεις να μπείς μέσα στα 25 σου, και να βγείς παππούς με μπαστούνι κι εγγόνια.
> Με τον βιασμό δέν παίζει πιά κανείς, ούτε κάν στο σκληρό, υπερβολικά βίαιο και "διαστροφικό" πορνό δέν υπονοούνται κάν ούτε γι αστείο σκηνές βιασμού γιατί κινδυνεύεις να μπείς μέσα στα 25 σου, και να βγείς παππούς με μπαστούνι κι εγγόνια. Συγνώμη, αλλά που τις άκουσες αυτές τις μπούρδες Σε επίπεδο μυθοπλασίες, πορνό ή μη, παίζει και παραπαίζει ο βιασμός ως θέμα σε άπειρες ταινίες, και παλιά και τώρα. Και στην τέχνη δεν υπάρχει θέμα, είναι αποδεκτό από την εποχή του Ντε Σαντ τουλάχιστον.