Χωριανάκι #Βαγγέλη Γιακουμάκη,
Παρακολουθώ μέρες το δράμα της φαμίλιας σου να σε γυρεύει και τελικά να στέλνουνε στη μάνα σου, το άψυχο βασανισμένο σου κορμί, για να σε κλάψει.
Δε σε γνώριζα. Όμως, έχω γυρίσει, έχω παίξει, έχω χαρεί, στα ίδια μέρη όπου μεγάλωσες, χρόνια πριν, έχω νιώσει την ομορφιά, την δροσερή αγριάδα γύρω από τα βελανίδια, τις δρυάδες, τις χαρουπιές ... του Αρμού(1), τις μυρωδιές του Βρυσινιώτικου τοπίου, που εσύ δεν θα ξαναδείς, τόσο άδικα στα είκοσι σου.
Το χωριό σου, οι #Αρμένοι Ρεθύμνου, αγαπημένο πρώτο απάντηγμα(2) τ΄ Αγιοβασιλειώτικου δρόμου για τα κοντοχώρια του νότιου Βρύσινα, για τη γιαλιά(3) του Λυβικού πελάγους.
Ήμεροι και φιλόξενοι οι άνθρωποι που τριγύρω τους μεγάλωσες. Πολλοί φίλοι μου, συμμαθητές μου, συγγενείς μου, χαμογελαστοί να πειράζονται στο καφενείο, τσουγκρίζοντας ευγενικά τα τσικουδοπότηρα(4), να μη αφήνουν ατάιστους το καλοκαίρι στο πανηγύρι, αμούζωτους(5) τις Καθαροδευτέρες, σαν θα πέρναγες από το γλέντι στη πλατεία.
Κανείς στη Κρήτη δεν πρέπει να αισθάνεται ασφαλής, όσο παρόμοια φαινόμενα εκτροχιασμού και παράνομων συμπεριφορών μας αφήνουν θεατές ή μοιρολατρούντες.
Τι κι αν εσύ, η ευγενική και ήρεμη παρουσία σου πήγες να σπουδάσεις τη τέχνη του γαλάτου(6), στην άλλη άκρη της Ελλάδας, οι σατανάδες, τα πετσιά(7), οι κατσούνες(8), στο δρόμο σου βρεθήκανε.
Δεν φταις εσύ Βαγγέλη για το κακό που σε βρήκε. Το αυγό του φιδιού, με την ανοχή όλων μας, επωάζεται καθημερινά στη γενέτειρα μας, από ορισμένους κακόσειρους (9) που αρνούνται την ενσωμάτωση, που μαγαρίζουν το πολιτισμό, τις παραδόσεις , την ανθρωπιά μας.
Μήπως ; γιατί δε στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, υποχρεωτικά μέχρι το Γυμνάσιο και συχνά οι διευθύνσεις «ξεχνούν» να στείλουν λίστες μη προσελευσάντων από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο;
Μήπως ; γιατί οι αρμόδιες αρχές «ξεχνούν» να πατάξουν τους απείθαρχους κηδεμόνες ή εκπαιδευτικούς για τη παράλειψη τους ;
Μήπως ; γιατί κι όταν ακόμα τα στέλνουν στο σχολειό, τα «απολίτιστα βλαστάρια» ασχημονούν, απειλούν, ανακατεύουν όλη τη σχολική κοινότητα, με γονιούς στη καλύτερη περίπτωση αδιάφορους για τα τέκνα τους, στη χειρότερη απειλητικούς και τραμπούκους ότι αν οι εκπαιδευτικοί δεν σιωπήσουν και δεν τα προβιβάσουν «... θ ανοίξουν οικογενειακά»*;;;
Αν κινδύνευαν με άρση της κηδεμονίας των τέκνων τους , θα έπρατταν έτσι ;;;
Μήπως ; τα «βελάνια»(10), συνήθως είναι βαφτισιμιοί νονών, συκούμπαροι(11), συμπεθεροί(12) που τακτικά τους χρειάζονται στη κάλπη κι όχι μόνο ;;;
Γιατί τα πετσιά δεν έχουν ούτε ίχνος της λεβεντιάς που είναι ποτισμένες οι αξίες και η ιστορία μας.
Μήπως ; επειδή πάνε όλοι μαζί, μονοκούκι ; προσκυνώντας τους προστάτες τους ; άλλοτε σκορπώντας το φόβο απειλώντας με σιδερικά, διατηρώντας την διεστραμμένη ύπαρξή του είδους τους, ευρισκόμενοι πίσω από κάθε ανομία-παρανομία στα μέρη μας;;;
Φταίμε όλοι Βαγγέλη.
Γιατί είναι απαράδεκτο, άθλιο να σταυρώνουμε στη κάλπη τους ίδιους τους οποίους οι παραπάνω λεκέδες επιλέγουν.
Γιατί είναι ντροπή να επιλέγουμε να καλούμε-προστρέχουμε σε λυρομπάντουρα(13), ακούγοντας «άσματα» ατάλαντων υμνητών της μπαλωθιάς, του ουίσκι, της ενέδρας στα ΕΚΑΜ
Γιατί δεν είναι αδιανόητο Βαγγέλη ; ν ακούμε φήμες για καταγγελίες κάθε είδους ανομίας που σε ελάχιστο χρόνο, κάποιες φορές, να γνωρίζει ο καταγγελλόμενος το όνομα του καταγγέλλοντα, καθιστώντας τον απροστάτευτο ;;;
Γιατί Βαγγέλη, είναι έξω από τη δεοντολογία, οι άνθρωποι που υπηρετούν τη προστασία του πολίτη να είναι ντόπιοι, τουλάχιστον στα μέρη μας.
Παρά τις κατά καιρούς καθησυχαστικές αντίθετες τοποθετήσεις, καλόπιστων διατυπώσεων σχετικά με την εντοπιότητα, καθώς και λαμπρών- αδέκαστων υπηρετούντων το νόμο, δεν υπάρχει η πιθανότητα ; η υπηρεσία κοντά σε περιοχές με συγγενικές σχέσεις, δεσμούς, υποχρεώσεις ν αδρανοποιήσουν ή ν αμβλύνουν την αποτελεσματικότητα των δράσεων πρόληψης-καταστολής ;;;
Γιατί Βαγγέλη κάποιος δεν πρέπει να ελέγξει πως ;;; υπάρχουν φαμίλιες κτηνοτρόφων (με βελούδινα χέρια κι όχι σκασμένα παντού με ρόζους και ακίδες ), την ίδια στιγμή που λαμβάνουν ετησίως 30 ή 40 ή 50 ή 60 χιλιάδες ευρώ έκαστος, από επιδοτήσεις ζωικού κεφαλαίου, όταν έχουν το πολύ 50 ζώα; ή επιδοτήσεις λαδιού όταν δεν έχουν ούτε ρίζα ελιάς ;;;
Γονιός ο ίδιος, ξέρω πως η τύχη διάλεξε να κλαίει η φαμίλια σου! Θα μπορούσε να βρεθούν στο δρόμο οποιουδήποτε άλλου οι σατανάδες! όπως στη φαμίλια του #Στάθη Λαζαρίδη (έμεινε φυτό εν ώρα καθήκοντος) το 2007, του αείμνηστου #Μανώλη Χορευτάκη (3έτη φοιτητή φονευμένου στο δρόμο) το 2008 και πόσων άλλων ακόμα ;;;
Κανείς στη Κρήτη δεν πρέπει να αισθάνεται ασφαλής, όσο παρόμοια φαινόμενα εκτροχιασμού και παράνομων συμπεριφορών μας αφήνουν θεατές ή μοιρολατρούντες.
Η αληθινή λύση χρειάζεται όλους μας . Προσανατολισμένους στη πρόληψη, αποφασισμένους -αδιαπραγμάτευτους στην επιβολή της νομιμότητας, αρχές και πολίτες.
Τότε δεν θα έχεις φύγει άδικα Βαγγέλη ! ... αλλιώς η ώρα του επόμενου είναι θέμα χρόνου !
Ένας γέννημα -θρέμμα Κρητικός συμπολίτης σου
ντρεπόμενος φρικτά που λείπεις
16 Μαρτίου 2015
Λεξιλόγιο:
1. Αρμός: Στενή πεδινή λωρίδα των Αρμένων Ρεθύμνου δυτικά του βουνού Βρύσινας .
2.απάντηγμα:Συνάντηση 3. Γιαλιά: Ακρογιαλιά,ακτή 4.Τσικουδοπότηρα:Ποτήρια τσικουδιάς-ρακής
5.Αμούζωτους: Άβαφτους .Το Μούζωμα είναι το βάψιμο-λέρωμα με κάρβουνο τη Καθ. Δευτέρα 6.γαλάτου:γάλακτος 7.πετσιά:σκληρά δέρματα για σόλες(απαξιωτικά) 8. Κατσούνες: Μαγγούρες κτηνοτρόφων για πιάσιμο ζώων(απαξιωτικά) 9. Κακόσειρους: Κακής καταγωγής 10.Βελάνια : Καρποί Βελανιδιάς (απαξιωτικά κουφιοκέφαλοι) 11. Συκούμπαροι: Άτομα με κοινή κουμπαριά
12. Συμπέθεροι: Συγγενείς εξ αγχιστείας, από γάμο 13.λυρομπάντουρα: Τα όργανα κρητικής μουσικής συχνά με απαξιωτική διάθεση