ΚΙΝΗΣΗ

Σκοτώνουμε τις γυναίκες όταν γεράσουν;

Σκοτώνουμε τις γυναίκες όταν γεράσουν; Facebook Twitter
12

Η πατριαρχική μας κοινωνία, ακόμα και σήμερα, συνεχίζει να θεωρεί πως το μεγαλύτερο προσόν μίας γυναίκας είναι η εξωτερική της εμφάνιση. Από τη στιγμή που γεννιέσαι, οι παραινέσεις που ακούς αφορούν ως επί το πλείστον αυτή (κάνε τα μαλλιά σου έτσι, το στήθος σου πρέπει να είναι εκεί, μόνο βαμμένη θα βγαίνεις έξω, μόνο χτενισμένη, πάντοτε θα δείχνεις «πως είσαι γυναίκα»).


Η γυναίκα που δεν ακολουθεί αυτές τις επιταγές με τακτική συνέπεια, πάντοτε θεωρείται όχι και τόσο όμορφη ή της ασκείται πίεση ώστε να γίνει περισσότερο ποθητή.


Η γυναίκα δεν επιτρέπεται να μεγαλώνει επίσης ή να γερνάει. Όποια γυναίκα γερνάει, δέχεται πυρά και χλευάζεται επειδή δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε μία ανάγκη που οι άλλοι της έχουν δημιουργήσει: να είναι ποθητή και να ικανοποιεί τις αισθητικές ανάγκες των άλλων. Θεωρείται αντιερωτική, άσχημη, άξια να χαθεί από προσώπου γης.


Ενώ ο άνδρας καθώς μεγαλώνει θεωρείται ωραιότερος, η γυναίκα βάλλεται διαρκώς από επιθέσεις. Η εμμονή της κοινωνίας μας με τη νεότητα στις γυναίκες, μας έχει στερήσει από πάρα πολλούς τομείς τη σοφία, την εμπειρία ζωής και την αντίληψη των μεγαλύτερων σε ηλικία γυναικών. Παραβλέποντας το γεγονός πως η ωριμότητα στις γυναίκες μπορεί να τις καταστήσει ωραιότερες από ποτέ.


Σκοτώνουμε τις γυναίκες όταν μεγαλώσουν. Και αυτό είναι περισσότερο κακό δικό μας, παρά δικό τους.

12

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Θεωρείται αντιερωτική, άσχημη, άξια να χαθεί από προσώπου γης. Πηγή: www.lifo.gr Τα δυο πρωτα είναι η μοιρα των γερατιων και στα δυο φυλα και το τριτο απλα μια συναισθηματικη υπερβολη.Ξεχνας ότι μια απο τις πιο γνωστες λαικες ρησεις είναι η γρια κοτα εχει το ζουμι. Αναγεις τον μικροκοσμο των celebrities και των media που δεν είναι ουτε το 1% του πληθυσμου σε κοινωνικη νοοτροποια του 99% αγνωστων συμπολιτων. Την εμμονη στην εξωτερικη εμφανιση την εχουν κυριως δυο ομαδες ανθρωπων, οι πολυ νεοι και οι ναρκισσοι, οι υπολοιποι που αποτελουμε το 90% του πληθυσμου ξερουμε ότι είμαστε αισθητικα αδιαφοροι και τα ταιρια μας θα είναι αισθητικα αδιαφορα και παρολα αυτα θελουμε να αλληλοβατευτουμε. Γιατι τα λεω αυτα;Διοτι αυτο το αρθρο ανηκει στην κατηγορια της συναισθηματικης σοφιστιας; Σοφιστια; Διοτι φαινομενικα εχεις δικιο, οι μεσιλικες ανδρες θεωρουνται ωραιοι ωριμοι και οι μεσιλικες γυναικες οχι....φαινομενικα. Αυτο το συμπερασμα προκηπτει μονο αμα συγκρινεις την μειοψηφια του αντρικου πληθυσμου που καλογερνα με την πλειοψηφια του γυναικειου πληθυσμου που κακογερνα, τι συμπερασμα θα βγαλουμε ομως αμα συγκρινουμε την πλειοψηφικη κακογερασμενη αντρικη ομαδα με την αντιστοιχη γυναικεια; απλα θα διαπιστωσουμ ότι η πλειοψηφια της ανθρωποτητας κακογερνα, δηλαδη θα βρεθουμε μπροστα στην εδω και χιλιαδες χρονια διαπιστωμενη αληθεια ότι τα γεραματα δεν εχουν την ομορφια της νιοτης αλλα την εμπειρια (θυμασε την αρχικη ρηση;).Σχετικο-ασχετο, εφηβος/η μεχρι τα 18, νεος/α μεταξυ εφηβου και μεσιλικα, μεσιλικας/η 35 μεχρι 50 διοτι μεση προσδοκιμη ζωη 70-90 και σε λιγες περιπτωσεις αντε 100 αρα το μεσο είναι μεταξυ 35-50, ανω του μεσικα/ης είναι γερος/γρια, τα μαθηματικα δεν νοιαζονται για συναισθηματα. Αγαπητοι αναγνωστες 35-50 χρονων, σας ακουγετε ασχημο που σας αποκαλεσα μεσιληκες, σωστα; που να φανταστητε οτι η εξωφρενικη πλειοψηφια σας είστε μικροαστοι, ζητε σε πολεις και κανετε μια μικρα κοινωνικα ζωη.Συναισθηματικο; Διότι συγκρινεις επιλεκτικα με σκοπο να ικανοποιηθει το συναισθημα της αδικημενης και όχι με σκοπο την ευρεση της αληθειας.Η πηγη της γυναικειας εμμονης για αεναη ομορφια μπορει να βρεθει και στο παρον site στην ξεκαθαρα γυναικεια στηλη περι ομορφιας, κυταριτιδας, ραγαδων, ρυτιδων κτλ. Το ενα στο τοσο αρθρο για plus size δεν εξιλεωνει τιποτα και το τραγικο της υποθεσης είναι ότι δεν γινεται συνειδητα ή κακοβουλα, το ιδιο ομως συμβαινει και εξω απο το site. Οντως υπαρχει σεξιστικη καταπιεση για την εικονα των γυναικων αλλα δεν εχεις εντοπισει την πηγη αυτης της καταπιεσης, το μεγεθος καθως και τους υπηρετες αυτης. Ο social media/internet φεμινισμος δεν προκυται να σε βοηθησει να ξεδιαλυνεις το κουβαρι διοτι ξεκινα με μια αυθαιρετη και λανθασμενη συναισθηματικη θεωρηση....ότι οι γυναικες είναι ανευθυνες (και ναι είναι σεξιστικα προσβλητικο)Ανευθυνος/η: ο ανθρωπος που δεν φερει/αποδεχεται ευθυνη για τα αποτελεσμα (θετικα αλλα και αρνητικα).Ο κλασσικος φεμινισμος λειτουργει στον αντιποδα, θεωρει τις γυναικες καθολα υπευθυνες, για αυτο ζηταει την εξισωση στις ευκαιριες και όχι στο αποτελεσμα, θεωρει δηλαδη τις γυναικες ικανα υπευθυνες για το αποτελεσμα και ότι δεν εχουν για καθαρα σεξιστικους λογους τις ιδιες ευκαιριες να πετυχουν και να αποτυχουν, ο κλασσικος φεμινισμος θεωρει τις γυναικες υπευθυνες και για τις αποτυχιες τους, χωρις αυτο ισοτητα δεν εχουμε. Ποιανου ευθυνη είναι η εμμονη στην γυναικεια εμφανιση όταν αυτη προερχεται κατα 99% απο γυναικεια περιοδικα/στηλες γραμμενα απο γυναικες για γυναικες; Αντιλαμβανεσε ότι οι αντρες δεν εχουν λογο για το τι θεωρηται γυναικεια ομορφια στα social media, για την ακριβεια οι αντρες είναι οι τελευταιοι που μαθαινουν τι θα "φορεθει φετος" και συνηθως το μαθαινουν στη μεση της χρονιας. Για πολλα χρονια τα μοντελα ήταν αν όχι ανορεκτικα πολυ κοντα....τι εκανε το 99% του αντρικου πληθυσμου; τιποτα, εξακολουθησε να βρισκει ερωτικες τις εμφανισιακα αδιαφορες γυναικες, με ραγαδες, κυταριτιδα, ρυτιδες, με πεσμενο στηθος και πλαδαροτητα. Η πλειψηφια των ζευγαριων είναι εμφανισιακα αδιαφοροι ερωτευμενοι ανθρωποι.Αυτη την στιγμη βλεπουμε μια ταση μπιμπελοποιησης να ντυνεται τον μανδυα του Φεμινισμου στα social media και στο internet γενικα. Σεξισμος υπαρχει, υπολοιματα πατριαρχιας; σαφεστατα. Ποτε ομως δεν λυθηκε κανενα προβλημα με συναισθημα και σοφιστιες. Εχεις καλη προθεση αλλα δεν εχεις τα καταληλλα εργαλεια, ο Κλασσικος Φεμινισμος είναι μια πολυ καλη αρχη, γιατί ομως λεω ότι δεν εχεις τα καταλληλα εργαλεια; διατυπωσες τον δρακο που σε εχει φυλακισμενη στον πυργο και......περιμενεις την κοινωνια να λειτουργησει ως ιπποτης να σε σωσει. Βλεπεις ότι είσαι ακομα εγκλωβισμενη στο μοτιβο πυργος/δρακος/ιπποτης με πρωταγωνιστρια εσενα την αθωα και αδικημενη πριγκιπισσα; Ενα τελευταιο που δεν καταλαβαινω, τι ακριβως περιμμενεις να γινει; απο κοινωνικη υποχρεωση να βρουμε ερωτικους ανθρωπους που δεν μας ξυπνουν το ερωτικο συναισθημα; Να χειραγωγησουμε την κοινη γνωμη να βρισκει ερωτικους ανθρωπους που δεν νοιωθουν ετσι για αυτους γιατι αυτο είναι καποιου είδους αδικια; Περα του ότι είναι ανεφαρμοστο είναι και προβλητικο. Ετσι κι αλλιως η εξωφρενικη πλειοψηφια των συναθρωπων μας αγνοουν την υπαρκτη (εδω εχεις δικιο) εμμονη των social media με την εμφανιση. Τα social media εχουν την δυναμη να μας πουν τι να φορεσουμε αλλα όχι ποιους ανθρωπους βλεπουμε ερωτικα, το ποιους/ες βλεπουμε ερωτικα εδω και χιλιαδες χρονια οι Ποιητες εχουν αποτυχει να μας πουν, τα social media θα μας πουν; Αμα απομακρυνθεις απο τον μικροκοσμο των social media θα δεις ότι και στα Καπι γινεται του ερωτισμου το πανηγυρι και μαλιστα αυτο το πανηγυρι κρατα εδω και χιλιαδες χρονια. Το εαν η Μεριλ θεωρηται ερωτικη στα γεραματα της είναι ανευ σημασιας, σημασια εχει εαν η κυρα Τουλα που γουσταρω με βρισκει ερωτικο, το 99% της ανθρωποτητας (ανδρων και γυναικων, ετεροφυλων και ομοφυλοφιλων) ασχολουνται με την δευτερη απορια αυτη της προσωπικης του/της "κυρα Τουλας" και όχι με την πρωτη. Αναγεις τα προβληματα ενος εικονικου ψευδοκοσμου σε προβληματα του υπαρκτου. Κανε ενα πειραμα: κατσε σε ενα παγκακι σε κεντρικο σημειο (χωριου/πολης), σε ενα χαρτι βαλε δυο κατηγοριες "ωριμος και ερωτικος", "αδιαφορος" για καθε αντρα μεσιλικο και ανω που περναει βαλε μια γραμη σε μια απο τις δυο κατηγοριες....το αποτελεσμα το ξερω ηδη, το 90% των μεσιλικων θα τους βαλεις στην κατηγορια "αδιαφορος", ετσι παει και με τον μεσιλικο γυναικειο πληθυσμο.
Ό σημερινός φεμινισμός είναι η δυστοπία των εκκλησιαζουσών. Πριν να πας με όποια κουνάει το λιλί σου πρέπει πρώτα να πας με κάποια πιο άσχημη, πιο παχουλή, πιο γραία, πιο τριχωτή για να αποδείξεις ότι δεν είσαι φοβικος οιουδήποτε είδους και κατηγορίας.Πειθαναγκασμος σε όλα.
Γραφων το θεμα είναι ότι στον υπαρκτο κοσμο ετσι κι αλλιως ασχημες, παχουλες, γραιες και τριχωτες έχουν εραστες....απλα δεν είναι Μπραντ Πιτ αλλα ασχημοι, παχουλοι, γεροι και τριχωτοι.Εδω εχουμε το νεανικο και απειρο παραπονο των εμφανισιακα αδιαφορων που δεν του/τις κοιτα ο/η ωραιωτερος/η της ταξης. Η πλειοψηφια μας το νοιωσαμε και το ξεπερασαμε. Οπως είπα η εμμονη με την εμφανιση συναντατε κυριως σε δυο κατηγορίες, πολυ νεους και ναρκισους.Αυτο το αρθρο είναι τις κατηγοριες εκεινου με το "το στερεοτυπο της φωνακλου είναι σεξιστικο" που αγνωουσε ότι υπάρχει και το στερεοτυπο του φωνακλα, δηλαδη συναισθηματικο με ότι συνεπαγεται με αυτο.Υ.Γ. Καλα ολα αυτα αλλα εχω να μαθω τον necromancer μου να μαγειρευει :P
Δυστυχώς, η εξωτερική εμφάνιση, ειδικά στις γυναίκες, παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο, από αυτόν που πρέπει. Από τις δουλειές, τις φιλίες ακόμα και τις άτυπες συναναστροφές, μέχρι τις ερωτικές σχέσεις. Τώρα, δεν καταλαβαίνω καθόλου αυτόν τον "άτυπο" ανταγωνισμό που υπάρχει για το πώς μεγαλώνει το κάθε φύλο. Το δεδομένο είναι πως όλοι θα μεγαλώσουν κάποια στιγμή. Τί να κάνουμε τώρα, αυτή είναι η βιολογία στη φύση. Γιατί να είναι τόσο δύσκολο να σέβεται ο ένας τις ιδιαιτερότητες του άλλου, το γεγονός ότι μεγαλώνει και ναι θα έχει ρυτίδες, ναι δεν θα μπορεί τόσο εύκολα να κάνει παιδιά, ναι θα έχει ίσως κάποια προβλήματα υγείας που (πάλι ίσως) δεν τα είχε νεότερος, κάποια παραπανίσια κιλά, αραίωση, χαλαρό δέρμα, ή δεν ξέρω και εγώ τί άλλο. Ήμαρτον πια με την εμμονή στο τέλειο και την κριτική σε αυτό που δεν συμβαδίζει με το προσωπικό γούστο του καθενός, την αποδοχή της πλειονότητας, ή την εποχή που δεν "επιτρέπει" τις ατέλειες, έχοντας επιβάλλει κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο. Και παρά τα κινήματα αμφιβόλου σκοπού που γίνονται κατά καιρούς, τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει, αν πρώτα εμείς οι ίδιοι δεν καταλάβουμε την ματαιότητα όλων αυτών των χαζών.
Ήξερα ότι θα δω σχόλιο σου ήδη απ'οταν διάβασα τον τίτλο του! Η αποστροφή σου προς τον φεμινισμο νομίζω έχει πάρει διαστάσεις εμμονής! Μπορεί βέβαια να είναι και ιδέα μου!
Μπορεί βέβαια να είναι και οι εμμονές του φεμινισμού το πρόβλημα.Πχ στην Ελλάδα οι άντρες πεθαίνουν κατά μέσο όρο δυόμισι χρόνια νωρίτερα.Εμμονή έχω με το blanket policy λογοκρισίας που επισείει ο φεμινισμός. Όπως όλες οι απολυταρχίες δεν γουσταρει αντίλογο.Για το ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός δεν φταίει ο ράφτης που το είδε. Μόλις έκανες victim blaming...
Από την μία να λες ότι ο φεμινισμός, όπως όλες οι απολυταρχίες δεν γουστάρει τον αντίλογο, και από την άλλη να ονειρεύεσαι απελάσεις αντιφρονούντων επειδή δεν αντέχεις την μιζέρια που σου προκαλούν όχι μόνο οι πράξεις, αλλά και οι ιδέες τους.https://www.lifo.gr/articles/opinions/242307/giannis-antetokoynmpo-to-omorfotero-paramythi-toy-ellinikoy-politikoy-ethnoys
Τα σχόλιά μου είναι πολύ πιο συγκεκριμένα από τις παντελώς αυθαίρετες παραδοχές του εν λόγω "άρθρου".Χρησιμοποιεί παθητική φωνή και μιλάει αόριστα. Όπως το σύνολο της φεμινιστικής λογοτεχνίας.Ουδείς λόγος γίνεται για το γεγονός ότι - οι άνδρες πεθαίνουν νεώτεροι- αυτοκτονούν περισσότερο- σπουδάζουν λιγότερο- φυλακίζονται συχνότερα- είναι συχνότερα θύματα βίαιων εγκλημάτων- κάνουν τις πιο βαριές δουλειές ανά τους αιώνες (ορυχεία, μεταλλεία, κατασκευές, υλοτομία κτλ)- πεθαίνουν κατά πολύ περισσότεροι σε πολεμικές περιόδους ή και σε άλλες περιόδους κρίσης (ναυάγια, σεισμοί, πυρκαγιές κτλ)- δεν υπάρχει ποσόστωση που να προστατεύει την επαγγελματική τους απακτάσταση (όπως πχ στις γυναίκες πολιτικούς ή -αισίως- φυσικούς)Υπάρχει μια παντελώς αυθαίρετη (και απομονωμένη) παραδοχή για "πίεση" στη ηλικιωμένες να είναι ωραίες ενώ οι άντρες "αυτόματα" θεωρούνται ωραίοι.Το κείμενο αυτό είναι ένα κλασικό κείμενο έμφυλου μίσους γεμάτο αυθαίρετες παραδοχές περί πατριαρχίας και άλλων φαντασιακών δεινών.Γιατί είναι μίσος; Η παραδοχή ότι για κάθε αρνητικό πράγμα που νιώθει κάθε ένας από εμάς φ τ α ί ε ι κάποιος άλλος (εδώ ορίζεται η πατριαρχία χωρίς να μπορεί ποτέ κανείς να την ορίσει ικανοποιητικά ή επαρκώς λογικά) δημιουργεί υποχρέωση αποζημίωσης στον φερόμενο ως θύτη. Αφού κανείς δεν αυτοπροσδιορίζεται ως "πατριαρχιστής", θύτης είναι όποιος ορίσουν οι πεφωτισμένοι του φεμινισμού ηγέτες. Ξαφνικά δηλαδή έχει κριθεί ένοχο ένα τεράστιο κομμάτι του πληθυσμού με κριτήρια αεράτα.Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ αυτού του κειμένου και ενός τυχαίου "χιουμορίστα" ή μισογύνη του internet είναι ότι δεν είναι ένα απομονωμένο παραλήρημα. Είναι ένα κείμενο έμφυλου μίσους που υποστηρίζεται από ΜΜΕ, σχολές gender / feminist studies, πολιτικά κόμματα, καλλιτέχνες κτλ σε όλο τον δυτικό κόσμο. Είναι συστημικά επιδοτούμενο μίσος.Όταν διερωτηθείτε κατά ποίου στρέφεται αυτό το μίσος αντί να αναμασάτε βολικές καραμέλες (είναι η πατριαρχία και όχι οι άνδρες) τότε θα δείτε ποιος έχει την πραγματική ισχύ και δύναμη επιβολής γνώμης και θέσης.Η Σοφία Λώρεν τυγχάνει να είναι ένα επώνυμο παράδειγμα μιας μακράς σειράς ανώνυμων γυναικών που έχουν γεράσει με χάρη. Τουλάχιστον όση λογίζεται ότι αναγνωρίζεται και στους άρρενες ηλικιωμένους. Διότι δεν θεωρώ ότι ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης λογιζόταν ερωτικός ενώ η Μαρίκα Μητσοτάκη όχι.Ο φεμινισμός θέτει ένα πολύ ολισθηρό σημείο για τον δημοκρατικό διάλογο. Είτε σε επίπεδο ανακάλυψης εχθρών είτε σε επίπεδο μισαλλοδοξίας (ακριβώς ό,τι έκανε η απελθούσα κυβέρνηση: όποιος δεν είναι μαζί μας είναι φασίστας). Ακριβώς διότι δεν ενδιαφέρεται για τη δημοκρατία. Δεν είναι στα πεδία ενδιαφέροντος του φεμινισμού η δια της πειθούς διαμόρφωση της κοινής γνώμης και η συνεπαγόμενη λήψη αποφάσεων.Οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται μέσα σε μια αιθαλομίχλη μισόλογων, συναισθημάτων και ανακριβειών.
Η Σοφία Λόρεν δεν είναι σε καμία περίπτωση η μέση γυναίκα της εποχής της, που κοινωνία επέβαλλε να παντρευτεί πολύ νέα και να αφοσιωθεί εκεί. Ηταν μια γυναίκα πετυχημένη, καλλιτέχνιδα, χορτασμένη από τη ζωή. Για αυτό και δεν μπορείς να την αναφέρεις ως αντιπροσωπευτικό δείγμα της εποχής της. Και ακόμη σήμερα η μέση γυναίκα δεν ξέρω εαν μπορώ να συγκριθεί και να αποκομίσει τις εμπειρίες της Λόρεν.
Τι σχέση έχει με τον φεμινισμό ότι οι άντρες έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής. Κ΄τι το οποίο συμβαίνει για βιολογικούς καθαρά λόγους. Τα σώματα των γυναικών λόγω της έμμηνου ρύσης ανανεώνουν το αίμα με αποτέλεσμα να καθυστερούν πολλές ασθένειες. Τα υπόλοιπα που λες δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν;