Πάμε βόλτα;

Πάμε βόλτα; Facebook Twitter
0
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΙΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΗ

Το 24,7% όσων έχουν ποδήλατο το χρησιμοποιούν κάθε μέρα.Τ0 20,8% πέντε μέρες την εβδομάδα. Το 35% μία φορά την εβδομάδα. Το 19,2% μία φορά τον μήνα.

ΚYΡΙΟΣ ΣΚΟΠOΣ ΕIΝΑΙ:

Bόλτα (87,3%), αθλητισμός (65,2%) και δουλειά (18,8%). Το 93% απαιτεί την κατασκευή ποδηλατοδρόμων. Το 90,7% αυτών που δεν έχουν ποδήλατο θα αποκτούσαν ένα αν υπήρχε ασφάλεια και δίκτυο.

ΤΑ ΣΥΝ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛAΤΟΥ:

Το 17,8% του ποδηλατικού κοινού πιστεύει ότι κάνει καλό στην υγεία, το 17,7% ότι είναι φιλικό απέναντι στο περιβάλλον, το 14,8% το βρίσκει διασκεδαστικό και το 13,7% φθηνό. Το 43,9% πιστεύει ότι είναι το γρηγορότερο μέσο μετακίνησης. 10-12% αυξήθηκαν οι πωλήσεις του το 2010.

(Πηγή: έρευνα της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ)


ΤΑ ΠΟΔHΛΑΤΑ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ

620 χλμ. είναι το μήκος των ποδηλατοδρόμων στο Βερολίνο. Το 20% των κατοίκων της Κοπεγχάγης χρησιμοποιεί ποδήλατα. Το 75% των κατοίκων του Άμστερνταμ είναι ιδιοκτήτες ποδηλάτου. 203.550 άτομα μπορούν ανά πάσα στιγμή να πάρουν ένα από τα 6.000 ποδήλατα που είναι παρκαρισμένα στους 400 σταθμούς στους δρόμους της Βαρκελώνης. Το 3% των μετακινήσεων στη Γαλλία γίνεται με ποδήλατο. 314 χλμ. είναι το δίκτυο στην Πόλη του Φωτός. 6.000 ποδήλατα διέθεσε ο δήμαρχος του Λονδίνου στους κατοίκους του. Η πρώτη μισή ώρα είναι δωρεάν. Η υπόλοιπη μέρα στοιχίζει 50 λίρες. Σύμφωνα με το wordometers.info πάνω από 97.000.000 ποδήλατα έχουν πωληθεί παγκοσμίως μέχρι σήμερα.

ΟΥΤΟΠΙΑ Ή ΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ;
Νέα, έργα και ειδήσεις από τον κόσμο του ποδηλάτου στην Αθήνα και στον υπόλοιπο κόσμο.

Το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου είναι μια πρόταση που έγινε από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο και αφορά τη δημιουργία ενός γιγάντιου δικτύου ποδηλατοδρόμων και διαδρομών που καλύπτουν μια έκταση από τη Γλυφάδα μέχρι την Κηφισιά. Μάλιστα, το τελικό σχέδιο θέλει να μπορούν να φτάνουν οι ποδηλάτες μέχρι τον Μαραθώνα, από τη μία, και το Σούνιο, από την άλλη. Οι διαδρομές θα είναι 36 και το μήκος τους θα ξεπερνά τα 226 χιλιόμετρα. Ο μητροπολιτικός αθηναϊκός λαβύρινθος θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τους φοιτητές και τους νέους, δίνοντας άμεση πρόσβαση στα πανεπιστήμια, σε χώρους διασκέδασης και πολιτισμού και στις δημόσιες υπηρεσίες, από υπουργεία μέχρι νοσοκομεία. Αν επιθυμείτε να συμπεριληφθούν και οι δικές σας ανάγκες στη χάραξη των ποδηλατοδρόμων, συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο στο bit.ly/mlAggh και λάβετε μέρος κι εσείς ενεργά στη συγκοινωνιακή αναδιαμόρφωση της πόλης μας. Σ.Δ.

ΟΙ ΠΟΔΗΛAΤΕΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡO
Ένα νέο πιλοτικό πρόγραμμα θέλει τα ποδήλατα να κατακτούν και το τελευταίο προπύργιο των μέσων μαζικής μεταφοράς, το μετρό.

Μέχρι τώρα και μετά από πολλή προσπάθεια και διεκδίκηση οι ποδηλάτες έχουν καταφέρει να μπαίνουν ανενόχλητοι με το ποδήλατό τους σε ΗΣΑΠ, προαστιακό και τραμ. Στα περισσότερα μέσα οι προσπάθειες ξεκίνησαν πιλοτικά και μετά καθιερώθηκαν. Το μόνο που απέμενε ήταν το μετρό. Από την 1η Μαρτίου ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την είσοδο των ποδηλάτων στο μετρό - επιτράπηκαν δύο ποδήλατα στο τελευταίο βαγόνι κάθε συρμού δύο μέρες την εβδομάδα (Τετάρτη μετά τις 6:00 το απόγευμα και Κυριακή μετά τις 12:00 το μεσημέρι). Το μέτρο είχε τόση επιτυχία, που αποφασίστηκε να διευρυνθεί από την 1η Μαΐου. Από αυτή την εβδομάδα, λοιπόν, θα επιτρέπονται τέσσερα ποδήλατα στον τελευταίο συρμό κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από τις 6 το απόγευμα έως και τη λήξη της βάρδιας, ενώ τις Κυριακές τα ποδήλατα θα επιτρέπονται όλη την ημέρα. Ας ελπίσουμε ότι από πιλοτικό το μέτρο θα γίνει σύντομα μόνιμο. Δ.Τ.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΣ ΧΙΛΙOΜΕΤΡΑ
Μια διεθνής καμπάνια καταγραφής της απόστασης που διανύουν οι πολίτες κάθε χώρας για να φτάσουν στη δουλειά τους, χρησιμοποιώντας ποδήλατο.

Σε κάθε χώρα, ο κάθε ποδηλάτης καταχωρεί σε ιστοσελίδα (στην Ελλάδα στο www.podilates.gr) αποκλειστικά και μόνο τα χιλιόμετρα που διένυσε από και προς τη δουλειά του και όχι σε άλλες διαδρομές. Τα αποτελέσματα αθροίζονται και βγαίνουν στατιστικά για κάθε πόλη, δημιουργώντας έναν άτυπο συναγωνισμό ανάμεσα στις χώρες. Μέσα σε έναν μήνα, π.χ., το Βέλγιο μάζεψε 5,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, η Ελβετία 8,2, το Σιάτλ 1,7. Σε κάποιες από τις πόλεις των ΗΠΑ ασφαλιστικές εταιρείες συνδιοργανώνουν την καμπάνια με το σκεπτικό ότι, αν έχουν περισσότερους υγιείς πολίτες, θα γλιτώσουν χρήματα. Αλλού πάλι, υπάρχουν μπόνους στην εταιρεία που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα χιλιόμετρα. Παρόλο που στη χώρα μας η καμπάνια δεν είναι τόσο διαδεδομένη, η αισιόδοξη πρόβλεψη είναι ότι θα φτάσουμε τα 300.000 χιλιόμετρα. Μ.Κ.

ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Βρες το χαμένο σου ποδήλατο…

Με σύνθημα το «Έχασες το ποδήλατο σου; Το βρήκαμε», εδώ και λίγο καιρό λειτουργεί η υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων στο www.cityofathens.gr/node/12964. Εκεί υπάρχουν φωτογραφίες απ' όλα τα ποδήλατα που η μοίρα έφερε στην αποθήκη του δήμου. Το Γραφείο Αποθήκης βρίσκεται στην οδό Αρμοδίου (απέναντι από τη Βαρβάκειο) και εξυπηρετεί από τις 09:00 έως τις 14:00 (210 3246940). Αν αναγνωρίσετε το άσωτο δίτροχο, πρέπει να προσκομίσετε υποχρεωτικά κάποιο από τα παρακάτω έγγραφα: δήλωση κλοπής, τιμολόγιο αγοράς, φωτογραφία. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 277 φωτογραφίες κλεμμένων ή χαμένων ποδηλάτων. Μία από αυτές μπορεί να είναι του δικού σας!

Επίσης…

Δήμος Αθήνας: 200 ποδήλατα θα δίνονται προς δανεισμό δωρεάν από τον Ιούνιο στο Ιστορικό Κέντρο από το υπουργείο Υγείας.

Δήμος Βριλησσίων: Στη διάθεση του κοινού ποδηλατόδρομος μήκους 6,5 χιλιομέτρων.

Κηφισιά: Υπάρχει ήδη ποδηλατόδρομος 10 χλμ. κατά μήκους του δήμου, της παλαιάς Κηφισιάς, της Ερυθραίας και της Εκάλης.

Μοσχάτο: Έχουν ήδη κατασκευαστεί 800 μέτρα που θα αποτελούν μέρος του ποδηλατοδρόμου ο οποίος θα ενώνει την Κηφισιά με το Φάληρο. Σ.Δ.

4Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚH ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕIΑ

Την Κυριακή 8 Μαΐου, στις 12:00 μ.μ. χιλιάδες ποδηλάτες, ένα αίτημα: ανθρώπινες πόλεις με αναβάθμιση συγκοινωνιών - κατασκευή ποδηλατοδρόμων - πεζοδρομήσεις. Συμμετέχουν 32 πόλεις της χώρας. Στην Αθήνα σημείο συνάντησης είναι το Άγαλμα του Κωνσταντίνου στο Πεδίον του Άρεως.

www.podilatoellada.blogspot.com

Choose life

Διάλεξε μια ποδηλατική διαδρομή που θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις την πόλη και, πάνω απ' όλα, τον εαυτό σου…

O τίμιος ποδηλάτης

ΔΙΑΔΡΟΜH: Μοναστηράκι - Γλυφάδα, παράλληλα με τις γραμμές του τρένου αρχικά, και του τραμ έπειτα.

ΔΙAΡΚΕΙΑ: 50-60 λεπτά, ανάλογα με τη δύναμη στο πετάλι.

HINT: Μετά τον σταθμό του Μοσχάτου μπείτε στον πεζόδρομο παράλληλα με τις γραμμές. Τα μονοπάτια που είναι σχηματισμένα θα σας βοηθήσουν στα σλάλομ.

PIT STOP: 1) Μετά το ποτάμι και πριν από την παραλιακή. 2) Στον Άγιο Κοσμά.

SOUNDTRACK: Simian Mobile Disco, Caribou, Shit Robot, James Blake, Gravitysays_.

Ο κασκαντέρ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ: Σύνταγμα-Άγιοι Ανάργυροι (Πάρκο Τρίτση). Πανεπιστημίου, Πατησίων, Αχαρνών και μετά Άγιοι Ανάργυροι.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 40-55 λεπτά

HINT: Προσέξτε καλύτερα τις εξαιρετικές αστικές πολυκατοικίες από Αγίου Μελετίου και μετά. Και μην αφήσετε ποτέ τον λεωφορειόδρομο.

PIT STOP: 1) Μουσείο, 2) Κάνε μια παράκαμψη για Φωκίωνος Νέγρη.

SOUNDTRACK: Fuck Buttons, Moderat, Burial, The Bug, The Clash, Στέρεο Νόβα, The Boy, Anna Calvi.

Ο χίπστερ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ: Βόλτα στα πάρκα μέσα από τη μεγάλη βόλτα ανάμεσα στα αρχαία. Πανεπιστήμιου-Αμαλίας-Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Θησείο, Ερμού, Αθηνάς-Αρχαιολογικό Μουσείο-Πεδίον του Άρεως.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 60 λεπτά

HINT: Καθυστερείστε τη βόλτα σας μέσα από τα πάρκα. Εθνικός Κήπος, Ζάππειο και Πεδίον του Άρεως είναι ιδανικά για μια βόλτα. Επίσης, στην Αποστόλου Παύλου κόψτε μέσα από την Αρχαία Αγορά και βρεθείτε πιο γρήγορα στο Μοναστηράκι.

PIT STOP: Εθνικός Κήπος-Ζάππειο, Ηρώδειο, Αρχαιολογικό Μουσείο (ανεβείτε και Εξάρχεια για έναν χυμό).

SOUNDTRACK: Arcade Fire, Baby Guru, Verdi, James Blake, James Woon, Φοίβος Δεληβοριάς.

ΓΕΝΙΚEΣ ΣΥΜΒΟΥΛEΣ

Πάντα από τον λεωφορειόδρομο ή τους πεζόδρομους. Αν έχετε όρεξη για ρίσκο, να είστε αρκετά προσεκτικοί. Φροντίστε να λειτουργούν τα φρένα. Φοράτε τουλάχιστον κράνος. Καλό είναι να κινείστε κοντά στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση, ελαττώνουν την κούραση.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ