Υπάρχει κάτι που δεν έχουμε κατανοήσει σωστά για την επιβίωση και την προσαρμοστικότητα, ειδικά όταν επιχειρούμε να προσεγγίσουμε τη θεωρία του Δαρβίνου για τη φυσική επιλογή;
Βασικά, υπάρχουν πολλά, ειδικά στο κομμάτι που αναφέρεται ότι σ' αυτόν τον κόσμο και σ' αυτή τη ζωή θα επικρατήσει ο "καταλληλότερος". Τι ακριβώς ήθελε να πει ο Δαρβίνος με τον όρο "the fittest";
Πολλά απολυταρχικά καθεστώτα επιχείρησαν να ερμηνεύουν αυτή τη θεωρία κατά πώς τα βόλευε, υποβάλλοντας την ανθρωπότητα σε απάνθρωπα βασανιστήρια ευγονικής και τελειότητας. Η θεωρία του "Α male" του ισχυρού αρσενικού ακόμη βασανίζει τη ζωή των γυναικών στις σύγχρονες κοινωνίες.
Όμως, σύμφωνα με τους ανθρωπολόγους Vanessa Woods και Brian Hare που εδώ και 15 χρόνια μελετούν τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των χιμπατζήδων, ο όρος δεν αφορά στον πιο ισχυρό, αλλά στον πιο φιλικό, σ' αυτόν που εμπνέει εκπροσώπους του είδους του να διαιωνίσει -το είδος- μαζί του.
Οι δυο τους μελετώντας το είδος των Μπονόμπο χιμπατζήδων ανακάλυψαν ότι κανένα από τα αρσενικά της αγέλης δεν ήταν επιθετικό και δεν προσπαθούσε να επιβάλλει την παρουσία του σε κανένα άλλο ζώο. Ήταν φιλικοί, καλοί και κοινωνικοί, κάτι που ενέπνεε τα θηλυκά να ζευγαρώσουν μαζί τους. Επίσης, ήταν εκείνοι που απέκλειαν από την αγέλη ή συνέτιζαν όποιο αρσενικό προσπαθούσε με επιθετικότητα να πάρει ό,τι θεωρούσε ότι του ανήκε...
Να, τι δεν έχουμε καταλάβει για τον Δαρβίνο, λοιπόν, και κοιτώντας τη θεωρία της εξέλιξης στις ανθρώπινες κοινωνίες πια γίνεται σαφές γιατί οι καλοί άνθρωποι είναι και εκείνοι που δεν θα βρεις ποτέ χωρίς ταίρι - και εκείνοι που ίσως κάνουν περισσότερο σεξ από τους πιο επιθετικούς της παρέας...